Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:48

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Gaat het ooit over? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Jurgen schreef:
Wat is het verschil tussen een Hyundai Scoupé en een 911...leg dat eens aan een niet-liefhebber uit... 8)

Tja, wie weet komt het nog...
Mijn schoonste moeder heeft haar Rolex laten poetsen bij een juwelier erkend door Rolex. Het is een uurwerk uit de jaren 70. Ze kunnen zien wanneer het laatste onderhoud was. Je krijgt ook een papier met een wereldwijde garantie van 2 jaar.

Kostenplaatje : 400 euro !!!! Hallo ! Is ongeveer evenveel als een klein onderhoud van de 968.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 aug 2006 17:08
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De prijs van een nieuwe rolex is ook zoveel als een goede 968 :wink:

Laatste update 22/10/2013

10 aug 2006 17:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Wat is het verschil tussen een Hyundai Scoupé en een 911...

.... een grote zak met stuivers :wink:

heb de Scoupe' altijd wel kunnen waarderen :twisted:

10 aug 2006 17:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
rufie schreef:
Jurgen schreef:
Stom horloge?...we hebben het hier over een Rattrapante van IWC...één van de mooiste horloges... 8)

Kan je me eens uitleggen waarom dit één van de mooiste is ? Ik zie gewoon een wit plaatje met wat wijzers en cijfers (eerder saai vind ik zelfs). Niet beledigend hoor, maar ik snap het niet goed. Is het de techniek binnenin die het speciaal maakt of zo ...?

het is als een mop. als je het uit moet leggen, is het niet leuk meer... (niet beledigend hoor).
Ik heb hetzelfde met de Nachtwacht. Een paar mensen die op een heel groot stuk stof zijn geverfd. Maar kenners schijnen daar anders over te denken... :mrgreen: en dat mogen ze van me. Hoeven ze me niet uit te leggen. Snap ik toch niet.

Sorry voor het vervuilen van het topic. Was meer een toespeling op het feit dat ikzelf, nadat ik mijn Porsche verkocht had, het betreffende horloge heb gekocht. Dus mijn plaatje was een antwoord op de vraag van Pascal.

En nu weer verder over het gevoel van GerbenJ. Ja, dat gevoel ken ik. Ook mijn vriendin heeft daar niks mee en vraagt meestal "en hoe oud was jij ook alweer?" :wink:

10 aug 2006 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
patrick911 schreef:
Jurgen schreef:
ben niet zo'n stoplichtsprinter.

Nee, als je weet dat je toch alles wint is de lol er ook snel af... :wink:

Ik heb iets minder vermogen dan Jurgen, maar toch vind ik mezelf nog HEEL vaak die schop in de rug geven bij een stoplicht hoor ! Wauw en dan doortrekken tot maximale toeren, in je spiegel kijken en, kleine stipjes !

10 aug 2006 17:28
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Gerco schreef:
Wauw en dan doortrekken tot maximale toeren, in je spiegel kijken en, kleine stipjes !

Of dit:

Afbeelding

:oops: :oops: :wink:

10 aug 2006 17:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Dan toch wel minimaal een S60 R als die je wil bijhouden :wink:

10 aug 2006 17:40
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
rufie schreef:
Mijn schoonste moeder heeft haar Rolex laten poetsen bij een juwelier erkend door Rolex.

Horloge laten poetsen door een juwelier? Dat is dan met recht je schoonste moeder... :wink:

(zal wel weer een vlaamse uitdrukking zijn voor 'mijn schoonmoeder heeft haar Rolex laten polijsten'. Overigens ook net met de IWC gedaan :arrow: kosten 0 euro :roll: )

10 aug 2006 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ruud964 schreef:
nu rijdt ik eigenlijk alleen hard als er niemand is, dus zelf genieten.

Dat kan ik me inderdaad ook nog wel herinneren!! :twisted:
Wat duurde dat lang, die ochtend naar de Moezel!!!! :wink:

Rob-het-nieuwe-rijden-NOT! :twisted: :wink:

:tongue: :ass: Ben je weer terug :?: :? :P

10 aug 2006 18:13
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Rij eigenlijk altijd rustig met de P. Neem me altijd voor het beestje goed te behandelen. Me niet uit te laten dagen. Rustig warmrijden. Denk om de bandjes. Kalm aan met de koppeling. Denk om de boetes. Spaar je remschijven etc. etc.

En dan opeens... Toch weer alle remmen los.

En dan heb ik weer spijt dat ik me niet heb kunnen beheersen, luister aandachtig naar bijgeluiden, kijk eens naar de remschijven, ben de eerste weken angstig voor post uit Leeuwarden.

Dus begin ik weer rustig te rijden, denk overal goed om.

Tot opeens....

Etc. etc. etc.

10 aug 2006 20:03
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Tja, ken ook het gevoel. Moet zeggen dat ik vaak met m'n vriendin in de P rijdt, en het dan redelijk binnen de perken weet te houden. Moet ook zeggen dat ik me - sinds ik een C4 heb - wel houd aan het adagium: eerst rollen, en dan bollen. Dus niet full-force vanuit stilstand weg, maar eerst even koppeling op laten komen, en dan vol gas erop!

PS: heb al 15 jaar geen horloge meer gedragen. Mis het geen minuut! :wink: Zijn er meer die geen horloge hebben?

10 aug 2006 21:15
Profiel
vianen
Bericht 
Ja ik ken dat ook wel hoor, tot er weer eens een berichtje komt uit Groningen, krijg ik weer op mn fl....... :mrgreen: :twisted:

10 aug 2006 21:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik laat me nooit tot dat soort acties verleiden ......

..... hoogstens tussen Porsche's onderling :twisted:

Olaf -met z'n andere auto's daarintegen- 8)

10 aug 2006 21:31
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
MS964 schreef:
PS: heb al 15 jaar geen horloge meer gedragen. Mis het geen minuut! :wink: Zijn er meer die geen horloge hebben?

Geen horloge om? ...is net zoiets als geen portemonnaie op zak hebben...zal nooit gebeuren dus... :wink:

10 aug 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
horn schreef:
rufie schreef:
Mijn schoonste moeder heeft haar Rolex laten poetsen bij een juwelier erkend door Rolex.

Horloge laten poetsen door een juwelier? Dat is dan met recht je schoonste moeder... :wink:

(zal wel weer een vlaamse uitdrukking zijn voor 'mijn schoonmoeder heeft haar Rolex laten polijsten'. Overigens ook net met de IWC gedaan :arrow: kosten 0 euro :roll: )

Poetsen is schoonmaken en servicen, dat kostte helaas voor mijn Ω ook rond de 400euries en is om de 5 jaar o.i.d. aanbevolen (vertellen ze je later pas :roll: )

10 aug 2006 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
MS964 schreef:
Zijn er meer die geen horloge hebben?

Ja ik dus. Ver weggestopt in de sokkenla.
Maakt me zenuwachtig en zonder dat ding vliegt de tijd.
Als je echt de tijd wil weten hagt er altijd wel ergens een klokkie

10 aug 2006 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Jurgen schreef:
...is net zoiets als geen portemonnaie op zak hebben...zal nooit gebeuren dus... :wink:

Geen geld is toch wel iets lastiger, maar met zó'n plastic kaartje kan je toch wel een heel eind komen.

10 aug 2006 22:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
En dan nog even on topic.

YES. gas erop...... als ie warm is.

Maar alleen op circuit in Dld.
(pas op en neer mogen scheuren naar Hockenheim. Voor de zaak dus brandstofverbruik was geen bezwaar)

Op de openbare weg eigenlijk meestal wel braaf.

10 aug 2006 22:04
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Gaat het ooit over?
GerbenJ schreef:
Nu ik een paar maanden rondrij in een P, kan ik zeggen dat mijn rijstijl behoorlijk is veranderd. Elke keer als ik vooraan sta bij een stoplicht, elke keer als er een leeg stuk snelweg is of als ik domweg een tijdje niet gereden heb, dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan: optrekken en pas schakelen bij het maximale aantal toeren, terugschakelen alleen om de motor te horen, (veel te) hard rijden. En elke keer weer die kick. Ik vroeg me af of dat zo blijft. Hebben de ervaren P-rijders hier ook nog steeds dezelfde kriebels als ze achter hun P-stuur kruipen? Ik voel me net een kind met een nieuw speledingetje. Geweldig.

POWER!!! :)

ik doe 25 à 30.000 km/jaar met auto en moto. Beide snel Japans spul tot nader order, maar ik zie zelden tot nooit Porsche-rijders stomme fratsen uithalen in tegenstelling tot (niet beperkende opsomming qua personenwagens, ik zet de merknamen er maar niet bij, zucht) chauffeurs met een 118d, 147 JTD of andere Cupra's die grossieren in ergerlijk en/of gevaarlijk weggedrag. OK, dgl. auto's zijn dikker gezaaid dan Porsches maar dan nog, ik ervaar Porsche-rijders als gentlemen in het verkeer. Niks mis mee met eens stevig op het gas te gaan als de omstandigheden het op een veilige manier toelaten, maar dat is een hemelsbreed verschil met 'de pipo uithangen' louter en alleen om de aandacht te trekken of zgn. interessant te doen

Just my opinion

10 aug 2006 22:35
Profiel
vianen
Bericht 
En das een hele goeie en juiste mening :thumright:

10 aug 2006 22:47
Profiel
‘64 Kever
2.2VTEC schreef:
.........Niks mis mee met eens stevig op het gas te gaan als de omstandigheden het op een veilige manier toelaten, maar dat is een hemelsbreed verschil met 'de pipo uithangen' louter en alleen om de aandacht te trekken of zgn. interessant te doen

En dat laatste heet dus "haantjesgedrag" :cheesy:

(enne, ik ben ook een TDI rijder, maar maak me zelden tot nooit schuldig aan bovengenoemd gedrag!)

11 aug 2006 0:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
GerbenJ schreef:
...Ik vroeg me af of dat zo blijft. Hebben de ervaren P-rijders ...

Heb de mijne vanaf februari (dus ben nog geen 'ervaren' P-rijder). Maar wel nog steeds dezelfde symptomen als waar je over sprak, ja...

Mooi hè? ;-)ook voor de tankstations

11 aug 2006 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Stoplicht sprintjes zal ik mij niet zo snel toe laten verleiden. (maar zeg nooit, nooit)
Een snelweg oprit, dat is mijn ding :D lekker vol doorhalen in 2,3, soms 4 en dan weer laten terugzakken in snelheid bij of na het invoegen ( de gatso's mikken toch op de hoofdweg :shock: )
En natuurlijk ff lekker blaffen op de Autobahn (Ik woon 20 km van de grens, dus dat is wel een voordeel), en dan op de terugweg de tank vullen en kratje Weizenbier halen :o

Rob
Bemmel

11 aug 2006 1:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Stoplicht sprintjes laat ik me ook niet zo snel meer toe verleiden, of het moet zijn dat ik nieuwsgierig ben of ik een andere auto bij kan houden, laatst nog een sprintje tegen een VW phaeton w12 die overigens geen partij voor me was.
Ik woon vlakbij de duitse autobahn maar daar zullen ze me niet vaak vinden want met een RS afstelling is daar weinig lol te beleven.
Ik ga best wel eens op het gas maar dan het liefst op een rustig (bochtig) weggetje met de ramen open om te genieten van het geluid.

11 aug 2006 2:09
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn regel is :
ik laat mij door niemand opjagen. Als ik snel wil rijden, dan doe ik dat wanneer de situatie het toelaat en alleen.

Tegenwoordig heb ik meer plezier aan hernemingen dan aan stoplichtsprintjes, bijv. nadat een vrachtwagen de baan weer vrijmaakt, paar versnellingen lager schakelen en dan huppeké...

Ik heb ook niet altijd zin om snel te rijden met de P. Gewoon er al in zitten en rustig cruisen met een leuk muziekje is voor mij een feest. Ik trek er me niets van aan als anderen sneller willen zijn dan mij. Je hebt een verzadigd gevoel : je weet dat als je eens doorduwt, dat in 85% van de gevallen ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Over het algemeen rijd ik veel defensiever met mijn P dan met de leasebak, wat niet wil zeggen dat ik die afbeul door bijv. volgas te geven bij koude motor. Als autoliefhebber heb ik altijd respect voor de mechaniek.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

11 aug 2006 10:41
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende