Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 19:54

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
3 kinderen achterin 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Logisch
Bij het oude dametje hoop ik wel dat je me komt helpen anders red ik het nooit.

Waar het mij omgaat; is dat iemand een vraag stelt en iedereen gelijk commentaar geeft/heeft. Voor dat de persoon in kwestie er nog op kan reageren. En ook gelijk met de meest grootste verwijzingen.

Het is namelijk altijd makkelijk het verwijzend vingertje op te steken. Het kan best zijn dat hij het gedaan heeft in zijn enthousiasme. 3 kinderen op de achterbank want er is een JUBI rit en er komen wel 100 Porsches en niet stil gestaan heeft bij de eventuele gevolgen.

11 aug 2006 15:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dus de oplossing is en blijft, de SC en de 993 mee, 101 Porsches! Er is vast wel iemand die zich wil opofferen als chauffeur van een van de elfjes! :wink:

11 aug 2006 15:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ja hoor :wink:

Laatste update 22/10/2013

11 aug 2006 15:07
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Zie je wel, probleem opgelost! :cheers:

11 aug 2006 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0, 993
Mechelen
Bericht 
Inderdaad Gizmo,

Je hebt het voor het rechte eind !!!

Gewoon pure enthousiasme van mijn kinderen zelf.
Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ... ik rijd nochtans volgens mijn mening héééél rustig als er kinderen bij zijn, maar inderdaad het mag niet !

De oplossing is dus één kind bij de grootouders ... want ik heb gepland om toch maar met één elfje te komen, owel moet mijn vrouw ook nog rijden ( met misschien nog grotere rampen tot gevolg dan 3 kdn op de achterbank :lol: )
Hoe ga ik dit thuis uitleggen :roll:

11 aug 2006 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij hebben in de porsche zelfs nog geen gordels zitten :shock: :!: (Wat wettelijk ook niet verplicht is)
Ik vind eigenlijk dat die er wel in horen, zeker bij zo'n auto. En ondanks ik er nu toch wel te groot voor word, heb ik tientallen keren bij de 912 coupé en de 911 targa achterin gezeten. Dat was wel op een stoeltje, maar dus zonder gordel.

11 aug 2006 19:25
Profiel Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
guido schreef:
Gewoon pure enthousiasme van mijn kinderen zelf.
Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ...

De oplossing is dus één kind bij de grootouders ... want ik heb gepland om toch maar met één elfje te komen, owel moet mijn vrouw rijden

Zelf thuis blijven....... :^: :wink:

:thumleft: Goed geregeld.

11 aug 2006 19:41
Profiel Twitter 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Er zijn er zelfs die uit afgunst niet willen dat zelfs één kind in een P zit.
:evil:

Laatste update 22/10/2013

11 aug 2006 20:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
911-lover schreef:
Er zijn er zelfs die uit afgunst niet willen dat zelfs één kind in een P zit.
:evil:

Tja dat is wéér wat anders :roll:

@ Gizmo: ik snap wat je bedoelt, we blijven uiteindelijk toch allemaal mensen hé :wink:

12 aug 2006 16:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Logisch
Gizmo schreef:
Waar het mij omgaat; is dat iemand een vraag stelt en iedereen gelijk commentaar geeft/heeft. Voor dat de persoon in kwestie er nog op kan reageren. En ook gelijk met de meest grootste verwijzingen.

Sorry, maar ik ben het niet met je eens.

De vraag wordt gesteld. Er worden twee - in mijn ogen niet veroordelende - antwoorden gegeven en een post van Erick met wat smileys erin. Vervolgens

Gizmo schreef:
Relax mannen, gelijk allemaal verwijten. Net of we nog nooit in ons leven iets minder slimme dingen hebben gedaan, maar wel allemaal wijzen.

Ik zie dus die verwijten niet. Slechts advies aan Guido dat het niet slim is. En dat hij zelf de beslissing moet nemen. En wat mij betreft dus helemaal geen wijzend vingertje in dit topic. Gewoon een welgemeend goedbedoeld advies van een andere vader.

12 aug 2006 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Tipje
Je hebt helemaal gelijk het waren smileys :D en geen foto als voorbeeld. Het is nog vroeg maar dat zijn voor mij geen lachende smiley's. De smiley's die gegeven worden zijn afkeurende smiley's daarnaast pleuren we er gelijk een voorbeeld foto bij van hoe het eruit kan komen zien.

Over het feit dat het gevraagd wordt is voor mij gewoon een teken van, he die heeft er nog niet echt over nagedacht en nu het besproken wordt wordt het aangehaald.

Daarnaast als iemand erbij schrijft major understatement en ik zou het nooit doen. zie ik belerend commentaar. Ik weet bijna 100% zeker toen jij vroeger nog een peuter was dat je ook zonder gordel achterin zat. En ben je er ooit slechter van geworden :?:

13 aug 2006 2:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Teun schreef:
Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen met een veilige verhoging en natuurlijk in de gordels voorin mogen zitten?

Minimale lengte moet 1.50 m zijn, anders achterin. Dat antwoord kreeg in tenminste van de politie toen ik ze speciaal daarvoor belde met die vraag.

13 aug 2006 6:22
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik heb idd. geen smileys toegevoegd.
En dat vind ik in dit topic ook beslist niet nodig :shock:

Wij (mijn vrouw en ik) kunnen het niet begrijpen dat er een kind, in deze tijd, los wordt vervoert op de achterbank.
Sorry, je kunt het met me eens zijn of niet.

Maar IK vind het gewoon stom & dom.

Tuurlijk doen we allemaal weleens onverstandige dingen. (Ik ook)
Maar als de vraag is "Ben ik dan wel verzekerd?" Sorry hoor.......

Als ik de 356 (zonder gordels) nog in bezit zou hebben, waren daar inmiddels gordels in gezet!!!!!!!! Ik vind veiligheid in de auto gewoon belangrijk.
Voorbeeld: Van mijn zakelijke Seat stond een dezelfde uitvoering in de showroom. Maar ik wilde beslist ESP en die zat er niet op.
Ik kon een gigantische korting krijgen (er kwam immers een nieuw model) maar dat kon en kan me niks schelen. Safety First.

13 aug 2006 8:56
Profiel Twitter 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Tipje
Gizmo schreef:
Je hebt helemaal gelijk het waren smileys :D en geen foto als voorbeeld. Het is nog vroeg maar dat zijn voor mij geen lachende smiley's. De smiley's die gegeven worden zijn afkeurende smiley's daarnaast pleuren we er gelijk een voorbeeld foto bij van hoe het eruit kan komen zien.

Over het feit dat het gevraagd wordt is voor mij gewoon een teken van, he die heeft er nog niet echt over nagedacht en nu het besproken wordt wordt het aangehaald.

Daarnaast als iemand erbij schrijft major understatement en ik zou het nooit doen. zie ik belerend commentaar. Ik weet bijna 100% zeker toen jij vroeger nog een peuter was dat je ook zonder gordel achterin zat. En ben je er ooit slechter van geworden :?:

Reactie niet nodig lijkt me.

13 aug 2006 10:21
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
paSCal schreef:
Hoe ga je DAT oplossen zeg????

KJN :lol:

Veiligheid is zeer belangrijk, zeker voor kids, moet er niet denken dat ze door de auto heen vliegen als luciferdoosjes.

Mijn kids doen in de 911 (en KJN) altijd de gordels aan, ondanks ze eigenlijk geen kant op kunnen, is verplicht en dan niet om een boete te voorkomen maar erger.

13 aug 2006 11:53
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Erick schreef:
Voorbeeld: Van mijn zakelijke Seat stond een dezelfde uitvoering in de showroom. Maar ik wilde beslist ESP en die zat er niet op.
Ik kon een gigantische korting krijgen (er kwam immers een nieuw model) maar dat kon en kan me niks schelen. Safety First.

Dan kun je die 944 met 325 pk op de achterwielen ook wel weer verkopen want die heeft vast geen ESP! :wink:

Verder vind ik wel dat we hier een beetje aan het doormekkeren zijn. Guido heeft al aangegeven de aanbevelingen te snappen en serieus te nemen, de vraag kwam puur voort uit Porsche enthousiasme van het kleine grut. Kan ik me ook iets bij voorstellen. En ook ben ik het met Gizmo eens dat het welliswaar 10x veiliger is met gordels achterin, maar ook ik heb als kind altijd " los" achterin gezeten vanwege de simpele reden dat er geen gordels achterin zaten in die tijd. De Fiat 850 coupe van mijn moeder had niets eens gordels voorin! :lol: Inderdaad gelukkig ondanks zeer veel km naar oa ieder jaar naar Zuid Frankrijk en Oostenrijk nooit iets gebeurd. Wel mocht ik nooit op de tunnel ( in die tijd had alles nog achterwiel aandrijving, dat waren nog eens tijden! :wink:) tussen de voorstoelen komen zitten, omdat dat, hoewel erg gezellig, wel de gevaarlijkste plek in de auto is igv. aanrijdingen.

Maar is er geen oplossing voor Guido's probleem? Iemand uit de buurt die ook naar de jubi rit komt en er eentje mee kan nemen bijvoorbeeld?

13 aug 2006 12:55
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
JeGROEN C3.0 schreef:
Dan kun je die 944 met 325 pk op de achterwielen ook wel weer verkopen want die heeft vast geen ESP! :wink:

Lisemijn heeft ook nog niet in de 951 gezeten.
De gordels zijn niet geschikt voor de MaxiCosi.
+ Het feit dat de Turbo een veels te ruige auto is.

(Zelfs mijn vrouw heeft er nog niet ingezeten!!!!)

13 aug 2006 13:59
Profiel Twitter 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Got it, vandaar ook de :wink:

Ik rij overdag ook rond met ESP/ABS overal airbags, winterbanden in de winter etc. Wel zo veilig en als je het kunt krijgen zeg ik er geen nee tegen, misschien dat mijn volgende auto zelfs wel een quattro wordt. Maar ik vind het contrast daarom des te leuker als ik in het elfje stap. Dan zit ineens ABS en ESP tussen je oren! :lol:

Was wel wennen, heb net bijna drie weken in de 911 gereden en ben gisteren even met de Audi (automaat! ) naar Rotterdam gereden, wat een verschil!

13 aug 2006 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Dom
De discusie is voor mij niet of het verstandig is, Het gaat er mij alleen om dat als iemand al een antwoord geschreven heeft waarbij de uitleg zeer simpel en duidelijk is, dat het klaar is.

Nee iedereen moet ook nog even zijn vingertje opsteken met "ik vind het ook slecht". En men dan weer 20 pagina's vol moet schrijven over wat al gezegd is.

Iedereen roept gordel, maar dat is ook niet zalig makend.

13 aug 2006 16:46
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Dom
Gizmo schreef:
De discusie is voor mij niet of het verstandig is.

Daarin verschillen jij en vele mensen (Onder wie ik) op dit forum van mening.

Ik blijf het oliedom vinden.

13 aug 2006 19:13
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
928GTS schreef:
Teun schreef:
Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen met een veilige verhoging en natuurlijk in de gordels voorin mogen zitten?

Minimale lengte moet 1.50 m zijn, anders achterin. Dat antwoord kreeg in tenminste van de politie toen ik ze speciaal daarvoor belde met die vraag.

Ja dat weet ik maar mag bijvoorbeeld een 5 jarige met een verhoging voorin zitten? Volgens mij wel. Zeker in een kinderstoeltje.

Ik ben het natuurlijk met de meningen hier eens. Ik rijd zelf dagelijks ook een grote veilige xc90. Kindjes netjes in de stoeltjes, verhogingen en gordels. Toch zitten ze bij mij regelmatig in de Porsche achterin alleen in de gordels, dus zonder stoeltjes. Natuurlijk is de rijstijl dan ook aangepast.

13 aug 2006 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht Re: Dom
Gizmo schreef:
Nee iedereen moet ook nog even zijn vingertje opsteken met "ik vind het ook slecht". En men dan weer 20 pagina's vol moet schrijven over wat al gezegd is.

Erick schreef: Ik blijf het oliedom vinden.

:bang: :uh:

13 aug 2006 21:34
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Wel in de juiste contest quoten !!!!!

13 aug 2006 21:36
Profiel Twitter 
Westervoort
Bericht 
Gezellig topic dit... :(

13 aug 2006 21:41
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Vind je :wink:

We geven overal onze meningen, ervaringen e.d.
Waarom mag het hier dan niet......?

Ik heb m'n punt gemaakt, en (probeer hier) niet meer te posten.

13 aug 2006 21:50
Profiel Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende