Auteur |
Bericht |
Der Ferry
Beveren Belgie
|
100.000 km en veel steenslag ?
Ik ben gisteren naar een 993 gaan kijken die bij een particulier te koop staat . Een hele mooie zwarte met zwart interieur ( hele mooie combinatie) . de auto zag er vrij goed uit , maar er was 1 probleem
De bumper en de lichten vooraan stonden vol steenslag .
Niet hier en daar een tikkeltje , echt heel veel .
Maar volgens de verkoper heeft de Porsche maar 103.000 km gedaan , het onderhoudsboekje bevestigd dit .
Is dit mogelijk vraag ik me af , zoveel steenslag bij maar 103K km
Ofwel reed deze man dagelijks over een grindpad achter een vrachtwagen Ofwel is dit een auto met 250.000 km en een vals onderhoudsboekje
Wat denken jullie ( vooral de 993-rijders met ongeveer 100.000 km)
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
13 aug 2006 22:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is heel goed mogelijk.
|
13 aug 2006 22:06 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Klopten de km-standen in het boekje? Hiermee bedoel ik: was het een logische opbouw? En stonden er jou bekende specialisten of dealers in? Die zou je misschien 's kunnen bellen. Hebben jullie in België iets wat wij in Nederland de NAP (Nationale Autopas) noemen?
|
13 aug 2006 22:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Zeker op donkere kleuren valt steenslag goed op, omdat als ondergrond vaak witte of grijze grondlak wordt gebruikt. Maar van 100.000 snelwegkilometers heb je volgens mij meer kans op steenslag dan van 100.000 plezierkilometers over polderweggetjes.
_________________________________________ NPC 0577
|
13 aug 2006 22:16 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Er stonden geen eigenaardigheden in het onderhoudsboekje , naar de naam van de dealer heb ik helaas niet gekeken .
Spijtig genoeg is er in Belgie geen autopas , ze zijn er wel mee bezig
( al een jaar of 6 )
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
13 aug 2006 22:26 |
|
|
ECT
|
Denk ook aan teveel bumperkleven
Als ik een bumperklever heb rijd ik graag op dat gedeelte van de weg waar veel grind is, dus meer richting vangrail. Je merkt vanzelf de opspattende steentjes. De bumperklever krijgt de volle laag.
Moet je zien hoe snel ze afstand nemen.
|
13 aug 2006 22:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zeker de lakken op waterbasis zijn gevoelig voor steenslag. En op de snelweg is het vaak raak met steentjes. Om maar wat te noemen: Ik heb de afgelopen week maar liefst twee keer op bezoek gemogen bij Carglass. En nee, dat lag niet aan bumperkleven oid.
|
13 aug 2006 23:18 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Laat me raden, ze hebben daar lekkere koffie
_________________________________________ NPC 0577
|
13 aug 2006 23:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee. Geen lekkere koffie en ik ben zelf al geen liefhebber van koffie.
|
13 aug 2006 23:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Als de auto goed is (vooraf laten keuren door specialist!) gewoon het overspuiten van de kop meenemen in de onderhandelingen. En zorgen dat ze bij het overspuiten van de kop een zwarte kleur als grondlaag nemen.
Als het goed voelt zou ik door steenslag niet gaan twijfelen.
Heb overigens laatst een 4 jaar oude zwarte 996 turbo gezien met nog geen 45K op de teller met een vreselijke hoop steenslag. Eigenaar ( "tja, dat ding is gemaakt om mee te rijden, hattie maar geen turbo moeten worden" ) zei dat voornamelijk gebeurd was in één vakantie in Frankrijk en Spanje.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2006 1:06 |
|
|
Gerco
|
Neus overspuiten kan inderdaad best noodzakelijk zijn met rond de 100.000 km. Toen ik mijn 4S kocht met 117.000 had deze blijkbaar ook best veel steenslag en werd dus door Theo Jansen ook overgespoten op zijn kosten. Ook had de voorruit een barst dus moest vervangen worden en ik kreeg een splinternieuwe ruit. Goh da's nou jammer he
Dus alleen op die steenslag zou ik niet afgaan bij de aankoop van een auto !
Er zijn nog zoveel meer punten waar je naar kijken als je enigzins twijfels hebt over de auto. Papieren, algehele staat, interieur en meer. Je kan natuurlijk de auto een AKK geven om het zeker te weten.
_________________________________________ turbo rulezz
|
14 aug 2006 1:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook ik kocht mijn 993 met 100.000 km en veel steenslag
Keek er ook van op, maar ze liggen behoorlijk laag en vangen veel op
Verkocht laatst mijn BMW met c.a. 70.000 km en eigenlijk geen steenslag
Keek ook het onderhoudsboekje goed na en alles klopte toch
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 aug 2006 7:08 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Kan?
Moet, zul je bedoelen Gerco? Laten we de algemene aankooptips voor een Porsche niet uit het oog verliezen. Een AKK is essentieel, zéker in geval van een particuliere aankoop (dus zónder garantie)!
|
14 aug 2006 7:12 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ook hier pas 60.000km en toch ook al wat steenslag te zien, vooral op de lampen en aan de onderkant van de bumper/spoiler bovendien zie je op een zwarte natuurlijk veel sneller steenslag als op bijv een zilver kleurige. Een 911 zonder steenslag bestaat niet of hij moet nieuw of net gespoten zijn . Ik zou de auto er niet voor laten staan.
|
14 aug 2006 8:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
993 C2
middenlimburg
Geplaatst: 14 Aug 2006 8:48 -
--------------------------------------------------------------------------------
Ook hier pas 60.000km en toch ook al wat steenslag te zien, vooral op de lampen en aan de onderkant van de bumper/spoiler
Klopt helemaal
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 aug 2006 8:58 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Een keuring is voor mij ook een must , als de verkoper dat niet wil dan mag hij een andere koper zoeken .
Zijn vraagprijs is 32.000 euro , als hij de kost van het herspuiten en nieuw glas in de lichten er vanaf doet ziet het er goed uit .
ps : de verkoper is de schoonvader van een vriend van mij en hij kent
ook mijn vader goed ... heel lastig bij het onderhandelen
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
14 aug 2006 10:36 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
ik en mijn vriend hebben nu een kleine 100 kilometer met die 924 gereden en we hebben er nu al steenslag bijgekregen ( langs de dijk effe op de staart getrapt en er dan achter komen dat er allemaal kleine K**steentjes liggen!!!!!!!!!! ARGG!! ) Het is dus goed mogelijk dat die 993 hetzelfde is ondergaan...
_________________________________________ DENK HELDER
|
14 aug 2006 10:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn CS had quasi geen steenslag toen ik ze kocht.
Maar nu zijn er idd al een paar duidelijke beschadigingen .
Hoe zou dat komen
Och weldra straalt ze weer als nieuw
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 aug 2006 11:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 aug 2006 11:27 |
|
|
horn
PF #57
|
koelvloeistof?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2006 11:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Is niet zo raar dat er een hoop steenslag op zit. Zeker met het huidige SOAB, hogere snelheden en wat dichter op de voorganger rijden is de kans groot op een redelijk gespikkelde auto. Inderdaad kijken of je het in de onderhandelingen mee kunt nemen maar ik zou de auto er niet voor laten staan als ie verder goed is.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 aug 2006 12:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik had eigenlijk de steenslag bedoeld door autostradekilometers aan iets hogere snelheden , maar je bent schijnbaar goed geinformeerd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 aug 2006 13:44 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: 100.000 km en veel steenslag ?
Motorkap bij 75.000 gespoten en nu bij bijna 110.000 is ie er wel weer aan toe...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 aug 2006 14:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 aug 2006 15:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
En 170 in z'n achteruit is nog knap lastig sturen, achterstevoren gedraaid in je stoel turend door dat kleine achterruitje
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 aug 2006 18:17 |
|
|