Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:45

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waarde van een 911 Targa RUF 1985 ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht Waarde van een 911 Targa RUF 1985 ?
Dag allemaal,

dit is mijn eerste post op het forum :-) Ik ben al een tijdje op zoek naar een gezonde Porsche 911, liefst net oldtimer of bijna oldtimer. Dus van begin de jaren 80. Nu is het helemaal niet gemakkelijk om een betrouwbare wagen van dat tijdperk te vinden, zeker niet onder de Porsches....

Maar ik denk nu wel iets tof gevonden te hebben van een echte liefhebber. Graag had ik jullie mening even gekend en wat dergelijke auto echt waard is.

Porsche 911 TARGA van 1985
3.2 liter, 231PK
Turbo breed model met turbo vleugel
RUF uitlaat (met langs elke kant een pijp dus)
RUF velgen
RUF interieur
heeft 132.000 km
kleur is donker blauw, alsook het interieur en grijs-blauwe lederen zetels
1ste eigenaar
staat énorm netjes, bijna niet te geloven, eigenaar is een maniak als het op onderhoud aankomt
heeft zopas een grote beurt gekregen bij officiële Porsche dealer (4000 euro)
wordt de laatste 10 jaar maar sporadisch mee gereden en dan nog enkel bij heel mooi weer, zo'n 2000 km/jaar, eigenaar heeft meerdere classic cars

Ik denk dat dit bijna een collector item is, maar hoeveel zouden jullie hiervoor geven ?

Graag had ik jullie reacties gekend voordat ik eventueel toehap .....

Mvg, Steven

14 aug 2006 22:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier! Dat klinkt geinig, die P. Aangezien ik geen expert ben (verre van dat), kan ik geen antwoord geven op je vraag. Maar no doubt komt dat wel goed hier. :wink:

14 aug 2006 22:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
19-23K

Welkom.

Laatst bijgewerkt door horn op 14 aug 2006 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

14 aug 2006 22:31
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Belgie of Nederland????

Welkom BTW!

14 aug 2006 22:31
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Aha, Belgie. Even vergeten.
18-21K.

14 aug 2006 22:33
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier. Klinkt erg goed. Wat ik zo zie is de prijs die Horn aangeeft zo'n beetje de gangbare prijs voor auto in goede conditie. Wel even een AKK laten doen. Ook al is ie nog zo goed onderhouden, je weet het nooit.

14 aug 2006 22:34
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Je blijft die bedragen maar aanpassen....... :wink:

14 aug 2006 22:35
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Je blijft die bedragen maar aanpassen....... :wink:

Ik las eerst even geen accent in het verhaal. dacht dus nederland. toen ik het goed overlas, las ik het belgische accent en moest derhalve even de prijs aan passen. :salut:

14 aug 2006 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Een prentje zegt meer dan 1000 woorden hé, ik heb hier nog een paar beeldjes online gezet:

http://www.stevenvdw.be/porsche

Wat denken jullie ervan ?

En ja, ik ben Belg hé... is dat belangrijk om weten voor een prijsbepaling ?

14 aug 2006 22:44
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ziet er niet verkeerd uit! :wink:

Prijsverschil NL-Belgie ongeveer 20%, in het nadeel van NL :( :wink:

Gezien het verhaal en de foto's zou ik wel denken aan circa 21.000,- euro

14 aug 2006 22:51
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ruf met 231 PK :roll:

Is het wel een echte :?:

14 aug 2006 22:53
Profiel Twitter 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Steven schreef:
Een prentje zegt meer dan 1000 woorden hé, ik heb hier nog een paar beeldjes online gezet:

http://www.stevenvdw.be/porsche

Wat denken jullie ervan ?

En ja, ik ben Belg hé... is dat belangrijk om weten voor een prijsbepaling ?

Ja, die rekenen we altijd wat meer! :twisted: :wink: Nee hoor, prijzen van P's liggen in België in het algemeen lager dan in NL.

14 aug 2006 22:55
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Erick schreef:
Ruf met 231 PK :roll:
Is het wel een echte :?:

Er staat toch nergens dat het een Ruf is?

Alleen interieur, velgen en uitlaat! :wink:

14 aug 2006 23:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
@ Erick : de man zei me dat hij zo in de fabriek is aangekocht, met RUF uitlaat, velgen en interieur. Alles aantoonbaar op factuur, wagen heeft indertijd iets van een 3 miljoen Belgische franken gekost, dat is om en bij de 75.000 euro! Toen was dat héél veel geld... Ik weet niet precies hoeveel pk die heeft, maar hebben niet alle 3.2 liters van 1985 231pk misschien ? Ik zou dit nog even kunnen navragen bij de eigenaar natuurlijk.

14 aug 2006 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Welkom hier.
Ziet er zeker mooi uit, maar dat dak aan de achterkant hoort dat zo?
of zie ik dingen die er niet zijn?

14 aug 2006 23:12
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
wat vraagt 'de man' voor deze, in mijn ogen niet heel bijzondere, auto?
mooi auto, netjes, courante kleur, maar niet bijzonder. targa uberhaupt wisselend qua populariteit... :roll:

dak lijkt achteraan idd beetje bobbelig :?:

14 aug 2006 23:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Wat is er RUF aan het interieur :?:

Afbeelding

... leuke kar om te zien - maar vraag me af hoe RUF die is buiten de velgen (en de uitlaat) om :roll:

.... geen idee of de aanduiding RUF meer- of minder- waarde heeft :shock:

14 aug 2006 23:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Ja, ik heb ook mijn bedenkingen bij de RUF toevoeging aan het interieur, maar dit is de enigste foto die ik ervan heb. Ik heb de wagen ook nog niet in het echt gezien, maar ga toch eens een afspraak regelen denk ik.

Het is inderdaad een "nette" en super onderhouden wagen en het is net zoiets dat ik zoek. Ik moet geen wagen waarbij je bij aankoop al moet gaan vaststellen dat bepaalde zaken aan vervanging toe zijn, zeker niet bij een wagen waarmee je mss maar enkele 1000den km doet op een gans jaar. Zeker ben je nooit, dat weet ik ook wel, maar je kan het risico toch beperken....

Eigenlijk zou ik nog liever een zwarte 930 turbo hebben van de jaren 80-82 met zwart interieur... maar vindt zo maar eens één met niet overdreven veel km en in goede gezondheid, liefst van eerste eigenaar... en als ik al zoéén zou vinden, dan ga ik niet toekomen met mijn budget vrees ik :?

Maar deze is toch wel mijn 2de keus en nog net passend mijn budget. Ook vraag ik mij af of zo'n wagen nog zou dalen in waarde ? Op voorwaarde dat ie even goed onderhouden blijft natuurlijk en niet superveel km bijkomen... iemand zegt hier geen bijzondere wagen, maar ik heb toch nog niet veel dergelijke targa's tegengekomen ? Ik kan mis zijn natuurlijk...

De eigenaar vraagt 22.500 euro. Valt dit te rechtvaardigen voor deze wagen ? Afgezien van als u dit nu een mooie wagen vindt of niet, zoiets is en blijft natuurlijk een persoonlijke questie.

Alvast dank voor al jullie reacties op dit late uur, er zit hier precies wel beweging in dit forum ! :D

15 aug 2006 1:08
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
of de prijs goed is kan je wel zien aan de schattingen daarvoor. ik persoonlijk vind 22.5K net een beetje aan de ruime kant voor een belg.
tja, een donkerblauwe targa met taartschep kom je niet heel vaak tegen. hij is derhalve destijds ook minder verkocht. of dat te maken heeft met het feit dat niet iedereen warmloopt voor zo'n model zou een verklaring kunnen zijn.

ik denk dat hij niet meer waard wordt, maar goed onderhouden zal hij niet snel zakken onder de 15K denk ik, de komende jaren. Maar als investeringsobject moet je net niet doen. Hangt er ook een beetje van af of je hem in deze toestand kan houden. Een keer een aanrijding (buiten je schuld wellicht) en het is 'een schadegebakkie' waarvoor je van de verzekering het herstelbedrag krijgt uitgekeerd, maar niet de waardevermindering.

Mijn mening is dat je voor 22.5K in Belgie ook een redelijk goede 930 zou moeten kunnen vinden. Als dat je favo is, zou ik daarvoor gaan en geen secondbest kopen. Ben je alsnog je geld kwijt en blijf je stiekem toch naar elke 930 kijken die te koop komt. En geloof me, rijker wordt je niet van Porsche rijden. Dus als je denkt dat je op ieder ogenblik deze targa kwijt kan voor 20-22K om dat vervolgens in een 930 te steken.... wake up!

Veel wijsheid. 8)

15 aug 2006 7:31
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
horn schreef:
.... wake up!

Tis nog vroeg!

Horn heeft gelijk, als je eigenlijk liever een 930 wilt hebben, moet je daar zeker voor gaan.
Uiteraard zal je met deze prachtige auto ook erg veel lol gaan beleven, maar altijd net iets minder dan met de auto van je dromen :?

Maar deze is wel erg mooi!! 8)

Kona -die ook liever 930 rijd- Bart

944 Granat Rot '85

15 aug 2006 8:38
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Steven schreef:

Eigenlijk zou ik nog liever een zwarte 930 turbo hebben van de jaren 80-82 met zwart interieur... maar vindt zo maar eens één met niet overdreven veel km en in goede gezondheid, liefst van eerste eigenaar... en als ik al zoéén zou vinden, dan ga ik niet toekomen met mijn budget vrees ik :?

Bij Carlo van Krey in NL staat voor 27.500 een zwarte turbo met slechts 138.000 km. Wel camel interieur (maar ik vind dat niet misstaan, sterker nog ik vind het mooier dan zwart op zwart). Auto heeft nieuwe koppeling, remschijven en banden.

Als je dus een zwarte turbo zoekt...

Citaat:
Maar deze is toch wel mijn 2de keus en nog net passend mijn budget.

Mag ik hopen dat je nu spreekt over budget aankoop en dat je voor onderhoud een reserve hebt? Anders is zelfs de "Ruf" buiten budget...

Citaat:
Ook vraag ik mij af of zo'n wagen nog zou dalen in waarde ? Op voorwaarde dat ie even goed onderhouden blijft natuurlijk en niet superveel km bijkomen... iemand zegt hier geen bijzondere wagen, maar ik heb toch nog niet veel dergelijke targa's tegengekomen ? Ik kan mis zijn natuurlijk...

Het komt maar zelden voor dat iemand een auto kan verkopen voor meer dan hij ervoor heeft betaalt. Dat is bij een Porsche niet anders, tenzij je bereid bent om lang te wachten of gewoon een beetje geluk hebt. Op een auto van deze leeftijd is de afschrijving wel heel laag. Daar staat tegenover dat ik de vraagprijs hoog vind voor een 3.2 Targa.

Wat belangrijk is om te controleren is of het een origineel turbobrede auto is, of aftermarket. Check de optiecodes. Daar hoort M491 bij te staan. Zo niet is de auto minder waard dan met origineel turbolook en controleer ook hoe het werk is uitgevoerd, door wie en waarom (niet zelden omdat er toch wat plaatwerk moest worden besteld vanwege een in de weg staande boom oid...).

15 aug 2006 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Er staat dat de wagen van 1985 is, hoe komt deze dan aan oldtimerplaten :?

15 aug 2006 10:42
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
KEV-911 schreef:
Er staat dat de wagen van 1985 is, hoe komt deze dan aan oldtimerplaten :?

Waaraan zie je dat bij Belgische platen?

15 aug 2006 10:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
aan de O van oldtimer.

15 aug 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Hij heeft de nummerplaten van zn Porsche stopgezet en had er even de nummerplaten van zijn oldtimer Jaguar opgezet om hem te kunnen buitenhalen. Hij is wel degelijk van 8/1985. Nog 4 jaar dus voordat ie als oldtimer kan ingeschreven worden.

Om nog eens over budget te spreken. Er staan inderdaad soms 930's te koop voor 25000 euro, maar veelal hebben deze verschillende eigenaars gehad (groot minpunt wegens verschillende rijstijlen) en staan deze ook niet zo proper als deze Targa, verre van soms. Ik heb vooral schrik van het motorisch gedeelte en de ophanging, dit kan je veelal niet goed controleren bij aankoop en dit zijn toch gevaarlijke kostpunten. Denk wanneer je zo'n Turbo een groot onderhoud wil geven bij een officiële garage, je gauw 5000 euro en meer kwijt bent. En dan zitten we toch alweer in een andere prijsklasse... 30 a 35 duizend euro als het meezit.

Bij deze Targa heb je voor 22.500 een sportwagen die klaar is voor nog vele duizenden km zonder al te grote kosten, normaal gezien toch. En ik ben ook iemand die graag "af en toe" eens wisselt van auto, dus kan ik op mijn gemak wat bijsparen om later dan eens een Turbo te kopen, misschien dan een 964 turbo, mijn ultieme droom op dit moment :-)

Alleen zou ik niet al te veel willen verliezen bij aankoop van een Porsche die bijna oldtimer is, daarom zoek ik ook een zeldzaam exemplaar met volledige historie tot in de puntjes ! Je moet natuurlijk altijd een beetje geluk hebben bij de verkoop, want het is maar een select clubje mensen die op zoek zijn naar iets dergelijks.

Jah, we gaan nog eens een beetje werken en wat verder dagdromen :D
Bye bye

15 aug 2006 11:19
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende