Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:33

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Waarde van een 911 Targa RUF 1985 ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Hallo Steven, welkom op het forum.

"Eigenlijk zou ik nog liever een zwarte 930 turbo hebben ....." hier zou ik idd voor gaan, het is je eerste keus, moet je doen :!:
Hier voorkom je waarschijn mee dat je later spijt krijgt.

15 aug 2006 11:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hangt er een beetje vanaf hoe lang je in de RUF wilt rijden. Als dat slechts voor een beperkt aantal jaren is kun je IMHO beter doorsparen. Als je er lang (bv, vijf jaar) in wilt rijden zou het alternatief zijn vijf jaar zonder P. Dan zou ik het wel weten.

15 aug 2006 11:48
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Steven schreef:

Bij deze Targa heb je voor 22.500 een sportwagen die klaar is voor nog vele duizenden km zonder al te grote kosten, normaal gezien toch.

Ik weet niet wat jij verstaat onder grote kosten en hoeveel je ermee gaat rijden. In een ander recent draadje schatte ik de kosten per kilometer voor onderhoud e.d. bij een oudere (in goede staat verkerende) Porsche in op ong. 20 ct. de kilometer. Niet iedereen is het daar mee eens, maar er bleken genoeg praktijkervaringen te bestaan die deze inschatting wel ondersteunen.

Vergeet nooit dat het om een 20 jaar oude auto gaat. Die gaan af en toe stuk. Ook de goed onderhouden Porsches.

15 aug 2006 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Daar ben ik me terdege van bewust hoor, van de relatief hoge onderhoudskosten tegenover het aantal gereden km, maar zoals ik al zei, kan je het risico toch beperken door een gezonde wagen te nemen.

Hier betaal je natuurlijk een iets hogere prijs voor bij aankoop, maar kan je achteraf veel miserie gespaard blijven.

Het is en blijft natuurlijk een dure hobby, maar dat heb ik er graag voor over. En met "af en toe" eens wisselen bedoel ik uiteraard niet alle jaren, maar om de 5 jaar ofzo. Met mijn dagelijkse wagens is dat soms nog erger :-) maar nu rij ik toch al een volle 2 jaar met dezelfde (BMW 525D), bijna een persoonlijk record :-)

Zoeken naar is toch leuk hé.... ben al blij dat ik dit forum gevonden heb om eens van gedachten te wisselen, zo wordt een mens ook wat wijzer !

15 aug 2006 12:12
Profiel Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
of de prijs goed is kan je wel zien aan de schattingen daarvoor. ik persoonlijk vind 22.5K net een beetje aan de ruime kant voor een belg.

Moet je dan het feit dat er voor 4K EUR onderhoud aan gebeurd is recentelijk ook niet in rekening brengen? Ben je m.i. op deze manier toch beter af dan 20K te betalen en kort nadien met 4K kosten opgescheept zitten? Of is dgl. simpele wiskunde niet van toepassing bij tweedehands Porsches 8)

15 aug 2006 12:25
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
recente onderhoudsbeurt en kosten zijn dingen die een auto makkelijker verkopen maar niet waardebepalend....en zeker niet waarde vermeerderend...

15 aug 2006 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Donkerblauw is wel een hele mooie kleur natuurlijk :lol: :wink:

15 aug 2006 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Gewoon onderhoud of onverwachte kosten, ok, maar voor het groot onderhoud dat normaal altijd gepland staat rond de 130.000 km, dat is wat anders volgens mij. Had de eigenaar het niet gedaan, dan was het waarschijnlijk wel voor de koper geweest tijdens de eerste jaren.

Factuur van groot onderhoud omvat 2 volle bladzijden zegt em, dat is toch wat anders dan eens een filtertje vervangen en nieuwe olie erop. Niet ?

Hij was ook niet van plan deze wagen te verkopen, was normaal voor zijn zoons 18de verjaardag... maar een dodelijk ongeval met dergelijke wagen bij kenissen heeft hen van gedacht doen veranderen. Wijselijk besluit mijn gedacht.

15 aug 2006 13:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Als deze net binnen budget is, zou ik op dit moment niet voor een 930 gaan. Of je voor 22K een goede koopt daargelaten; een 930 heeft gemiddeld een iets hoger onderhoudskostenplaatje.

Dus even doorsparen of een 3.2 kopen en alvast van de droom genaamd Porsche genieten.

Het is toch wel een Werks Turbo Look en geen Aftermarket Turbo Look?

Laatst bijgewerkt door Jay911 op 15 aug 2006 16:27, in totaal 3 keer bewerkt.

15 aug 2006 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Turbo look is inderdaad origineel en geen aftermarket, auto staat 100% origineel uit fabriek. Ga eens foto opvragen van voorkant + motor.

15 aug 2006 14:34
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
recente onderhoudsbeurt en kosten zijn dingen die een auto makkelijker verkopen maar niet waardebepalend....en zeker niet waarde vermeerderend...

Precies. En een beurt van 4.000 euro houdt niet in dat er niet nog kosten aan zitten te komen.

Het is geen slecht teken. Maar de gedachte: ik heb nu even geld uitgegeven aan de auto, nu blijft hij weer lange tijd goed, leidt vaak tot teleurstellingen. Wat vervangen is zal in het algemeen wel goed blijven, hoewel de geschiedenis ook op dat punt niet altijd even positief is.

15 aug 2006 14:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Steven schreef:
Ik heb vooral schrik van het motorisch gedeelte en de ophanging, dit kan je veelal niet goed controleren bij aankoop en dit zijn toch
gevaarlijke kostpunten.

Dat is waar.

Steven schreef:
Bij deze Targa heb je voor 22.500 een sportwagen die klaar is voor nog vele duizenden km zonder al te grote kosten, normaal gezien toch.

Ik zou bijna zeggen "dit kan je veelal niet goed controleren bij aankoop en dit zijn toch gevaarlijke kostpunten"... :twisted:

Motorrevisie kan ook gebeuren bij een auto die maar 2 eigenaars heeft gehad...

Als ik je zo hoor heb je al besloten voor die Targa. Dan zou ik het gewoon doen. Persoonlijk zou ik gewoon eens lekker gaan rondkijken voor een 930.

Succes.

15 aug 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Jay911 schreef:
Als deze net binnen budget is, zou ik op dit moment niet voor een 930 gaan. Of je voor 22K een goede koopt daargelaten; een 930 heeft gemiddeld een iets hoger onderhoudskostenplaatje.

Dus even doorsparen of een 3.2 kopen en alvast van de droom genaamd Porsche genieten.

Het is toch wel een Werks Turbo Look en geen Aftermarket Turbo Look?

Voor ietsje meer koop je wel degelijk een goeie turbo.

mhaschreurs.hyves.nl

15 aug 2006 23:19
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2