Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:45

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Geklokt met 326 op de A7: MAG DAT? JAAAAA!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zou hij nu ook halverwege de afsluitdijk bij het tankstation even zijn gestopt om een bakkie koffie en zo'n droge gehaktbal te doen.... :wink:

"Pomp 3 graag, met zegeltjes"

16 aug 2006 11:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht 
Chronisch zieke kindertjes waren van Stichting Geluk en Vrijheid. Diezelfde die afgelopen jaren hebben meegedaan aan VCM. We werden enkele weken geleden benaderd door Red Bull of we aan deze stunt wilden meewerken; uiteraard.
Na afloop zijn ze in de bus met Doornbos naar een loods gereden waar de F1-bolide en lunch klaar stond. Alle kids mochten in/aan de wagen zitten. Kids hebben weer een fantastische dag gehad.

16 aug 2006 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
:thumleft: weer een superactie van de stichting! (ik had er ook wel bij willen zijn :wink: ).

16 aug 2006 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ook hulde aan een F1 team zoals Red Bull dat ze dit doen !
Voor een "commercieel" team is het toch heel lovenswaardig dat ze ook eens dingen doen buiten hun standaard werk. Hoewel dit natuurlijk ook publiciteit meebrengt voor Red Bull, maar dat gun ik ze nu graag ! :wink:

16 aug 2006 15:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Gerco schreef:
Ook hulde aan een F1 team zoals Red Bull dat ze dit doen !
Voor een "commercieel" team is het toch heel lovenswaardig dat ze ook eens dingen doen buiten hun standaard werk. Hoewel dit natuurlijk ook publiciteit meebrengt voor Red Bull, maar dat gun ik ze nu graag ! :wink:

Yep, en Doornbos maakt weer eens wat kilometers :mrgreen:

Stichting Geluk & Vrijheid :thumleft:

16 aug 2006 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Ik herinner me ooit eens een F1-wagen te hebben gezien met een stoel achter de bestuurder voor een passagier. Weet iemand hier daar meer van? Ik zou namelijk best eens mee willen rijden in een F1-wagen.

16 aug 2006 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja Minardi was dat volgens mij die een "duo" F1 auto hebben (hadden ?)
Heb ik nog eens gezien op Zandvoort op een demo ergens, best grappig.
Maar of er tegenwoordig nog zoiets is en voor particulieren mogelijk om mee te rijden ? Ik wil er ook niet aan denken wat dat dan zou moeten kosten....

Maar persoonlijk vind ik mijn turbo al heftig genoeg eigenlijk 8)

16 aug 2006 18:03
Profiel
Groningen
Bericht 
Voor het geld van een ritje in een duo F1 kun je een leuke 944 Turbo kopen.

Arrows en BAR hadden (hebben?) ook twoseaters. Er waren er met 2 zitjes achter elkaar en met 2 zitjes naast elkaar.

16 aug 2006 18:17
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding

16 aug 2006 18:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
niet hetzelfde, maar toch:

http://www.superidee.be/details.asp?lan ... tID=160689

http://www.superidee.be/details.asp?lan ... tID=160689

Dit komt in de buurt:

http://www.superidee.be/details.asp?lan ... tID=128749

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

17 aug 2006 12:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar kan mijn verstand nu weer niet bij.
Dat mochten ze toch ook wel voor hun nemen

Citaat:
Opmerkingen
- De transfertkosten per taxi van en naar de vlieghaven zijn steeds op de kosten van de klant en ter plaatse te regelen.

Als ze dit bedrag ervoor vragen

Citaat:
Rijden, 3188.00 Euro

:?

Laatste update 22/10/2013

17 aug 2006 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
craze schreef:
Mooi filmpje maar wat is de top van deze f1 auto, kon doornbos niet harder of wou ie niet :!: :?:

Zo'n auto loopt als de versnellingsbak is afgestelt op lange stukken toch al gouw zo'n 340, dus denk dat ze hebben gezegt dat het wel mooi was zo :D .

17 aug 2006 15:42
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik vermoed dat zo'n F1 wagens ook niet echt gebouwd zijn om flinke topsnelheden te halen , maar om juist zeer snel hoge snelheden te bereiken.
Een racecircuit is niet gebouwd om een topsnelheid eruit te halen

17 aug 2006 15:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Een F1 auto kan in theorie met de juiste versnellingsbakverhoudingen en de juiste vleugelafstellingen een top van zo'n 370km/u halen... :idea:

17 aug 2006 16:01
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Dat was ook mijn gedacht.
Ze kunnen zeker sneller gaan dan nu , maar dat heeft waarvoor ze gebouwd zijn geen zin.
Toch typisch dat er steeds over topsnelheden door mensen wordt gepraat en vergeleken , maar zelden over hoe snel men op die snelheden is.

17 aug 2006 16:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ach het is net als met kleine kinderen: hoe groter/meer hoe beter. Een hoge topsnelheid spreekt nou eenmaal tot de verbeelding. Mij gaat het er echter ook om (net als bij jou) hoe snel je op die top bent... (en wat voor tussenacceleratie je hebt).

17 aug 2006 16:43
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik denk dat het gevalletje afsluitdijk met 326 ook zeker met het asfalt heeft te maken. Ik denk dat je niet wil weten hoe zo'n auto stuitert over het gewone wegasfalt.
Kijk eens hoe de F1 circuits worden geprepareed. Dat is veelal prachtig mooi asfalt zonder egalisatie fouten. :wink:

17 aug 2006 21:50
Profiel WWW
vianen
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Ik denk dat het gevalletje afsluitdijk met 326 ook zeker met het asfalt heeft te maken. Ik denk dat je niet wil weten hoe zo'n auto stuitert over het gewone wegasfalt.
Kijk eens hoe de F1 circuits worden geprepareed. Dat is veelal prachtig mooi asfalt zonder egalisatie fouten. :wink:

Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, Magnie Cours staat bekend als een biljartlaken, Brazilie daarentegen is echt een drama, nee, er zit erg veel verschil in asfalt van de diverse circuits hoor

17 aug 2006 21:54
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
bert964c4 schreef:
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, Magnie Cours staat bekend als een biljartlaken, Brazilie daarentegen is echt een drama, nee, er zit erg veel verschil in asfalt van de diverse circuits hoor

Geloof ik ook graag. Kan het niet zelf controleren want ik kom er niet vaak :wink:

17 aug 2006 21:56
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Simpel verhaal volgens mij, als al het asfalt op alle circuits even glad zou zijn, zouden ze dus ook niet zoveel afstellingen hoeven te doen aan de vering van de auto's toch?

17 aug 2006 22:01
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
bert964c4 schreef:
Simpel verhaal volgens mij, als al het asfalt op alle circuits even glad zou zijn, zouden ze dus ook niet zoveel afstellingen hoeven te doen aan de vering van de auto's toch?

Ben ik het helemaal mee eens. Ik doelde eigenlijk ook meer op het feit dat de conditie van het asfalt voor dit soort bolides ook de topsnelheid veer een deel bepaald.

17 aug 2006 22:03
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Ah ja, inderdaad dat klopt, zoab bijvoorbeeld heeft veel meer weerstand dan fijn asfalt waarop ze een hogere snelheid kunnen halen :!: :wink:

17 aug 2006 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht makkie
Jongens, kom op. Ik kan niet zo goed rekenen, maar een F1 accelereert sowieso in minder dan 2 seconden naar 100 km/uur, naar 200 km/uur in circa 6 en van 0 naar 300 in hooguit 10, 12 sec. Bij 240 km/uur leg je 1 km af in 15 seconden..... dus zoveel ruimte en tijd had Doornbos echt niet nodig.
Op een snel circuit rijden F1-auto's regelmatig 300+ en gemiddelden van 200 gedurende een race. En inderdaad,,,, het wegdek van veel circuits is echt niet spiegelglad, integendeel. Die afsluitdijk is no problem, lijkt me.

18 aug 2006 18:27
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb onlangs het artikel gelezen over de Nieuwe Bugatti 16.4
Deze accelereert van
0-100 in 2,5 sec
0-200 7,3 sec
0-300 16,7 sec
0-402 55 sec

Deze acceleratie althans het artikel [begin citaat] is sneller dan Valentini Rosso op een Race Yamaha of sneller dan de Rode F1 bolide van Schumacher[/einde citaat]

Wim SC 1981 schreef:
maar een F1 accelereert sowieso in minder dan 2 seconden naar 100 km/uur, naar 200 km/uur in circa 6 en van 0 naar 300 in hooguit 10, 12 sec

Dus bovenstaande is niethelemaal juist :wink:

19 aug 2006 13:45
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
911-lover schreef:
Dus bovenstaande is niethelemaal juist :wink:

En dát waag ík op mijn beurt weer te betwijfelen...F1-wagen heeft ca. 900 pk en weegt véél minder dan een Bugatti... 8)

19 aug 2006 16:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende