Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Amsterdam - Beijing Classic Car Endurance Rally 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Jan Vermeer zich geconfronteerd zag met een gat van 2,8 miljoen euro. Er zou nog 25.000 euro bijgestort moeten worden.

Inderdaad. Pér equippe die nu is vertrokken is, is dus € 25.000 BIJ-betaald, nadat al een vergelijkbare som was gestort voor de initiële inschrijving/deelname.

Volslagen absurd. Zelfs de (overwegend prettige gestoorde en extreem gefortuneerde) deelnemers van de Gumball rally zouden dit niet pikken.

22 jul 2006 12:15
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lijkt inderdaad op wat grootheidswaanzin van de organisator. Ik ken meer van dit soort monster rally's die minder kosten per equipe (qua inschrijving) Want los van de inschrijving heeft iedere equipe ook nog eens de kosten van onderhoud en reparatie zelf te dragen natuurlijk.

En dat het (zeker in het begin) alleen over asfalt gaat is toch geen ramp. Een rally betekend niet dat je alleen over stoffige wegen mag rijden die noormaal gesproken alleen per paard bereikbaar zijn. Er zitten genoeg competitie elementen in die ook op asfalt al lastig genoeg zijn.

Als ik ook eens grijze haren heb (eh nu ik in de spiegel kijk....) zou ik graag nog eens een 356 ombouwen om rally's mee te gaan rijden. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Overigens doen de twee Porsches het goed in het algemeen klassement 2e en 9e plaats gisteren.

22 jul 2006 16:27
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Erick schreef:

Overigens ligt de broer van mijn oom eerste (Küthe)

proficiat

off toppic question om wat bij te leren, ik ben dan wel geen expert in genealogie, maar is de broer van je oom niet ook een oom van jou? Is in NL een "oom" trouwens hetzelfde als in VL een "nonkel"?

22 jul 2006 18:39
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Aangetrouwde oom.
De zus van mijn moeder is getrouwd met Ronald.
De broer van Ronald is dan ook geen direkte familie van mij.

22 jul 2006 21:17
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Vind het erg leuk om te volgen idd, die rit, maar wel een beetje jammer dat de 2 P's zo weinig in beeld komen (of eigenlijk helemaal niet, heel soms een glimp)...

24 jul 2006 1:04
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ingo schreef:
Vind het erg leuk om te volgen idd, die rit, maar wel een beetje jammer dat de 2 P's zo weinig in beeld komen (of eigenlijk helemaal niet, heel soms een glimp)...

Dat is inderdaad erg jammer. Het lijkt wel of ze met de camera specifiek bepaalde teams volgen om een of andere reden want ik zie steeds dezelfde in beel terugkomen. Dat er in totaal 100 teams zijn haal je in ieder geval niet uit de verslaggeving. En zo slecht doen de twee Porsches het toch niet

24 jul 2006 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
idd. Ik zie alleen een Saab, Volvo, Citroën en wat Mercedessen. En laatst toevallig nog 2 Dafjes.

24 jul 2006 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Rob Herfst schreef:
Volgens mij (een collega cateraar rijdt mee; equipe 45 GJ vd Loo), waren er juist grote financiele problemen bij de organisator.
Het inleggeld bedroeg 30.000 euro per equipe, maar enkele weken geleden ging alles rechtstreeks af op een faillissement.
Dit is afgewend omdat elke equipe alsnog een extra betaling heeft gedaan van 25.000 euro :shock: !!
Hierdoor kon het evenement toch doorgaan, maar ik begreep van GJ dat een aantal equipes deze extra donantie niet wilden/konden voldoen!

Misschien dat het er een beetje vreemd staat maar ik doelde ook op de financiele problemen bij de organisator en niet bij die van Lammertink :wink:
Dat extra inleg geld is ongetwijfeld de reden dat er mensen zijn afgehaakt.

Daarnaast heb ik vernomen dat men het op een maximaal aantal autos van 100?? wilde houden :?:

Die witte RS was niet VAN Lammertink, maar is DOOR Lammertink geprepareerd. Hij zou van een dame zijn die blijkbaar afgehaakt is. Misschien nadat ze de rekening van Lammertink heeft gehad :?: :wink:

25 jul 2006 9:19
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Misschien overbodig nieuws maar de Amsterdam Beijing rally is ten einde en zowel de 911 als de 356 hebben de eindstreep gehaald. Welliswaar niet in de prijzen gevallen maar zo'n monsterrit uitrijden is ook een prestatie. :res:

[url=http://www.abr2006.com/album/persberichten.asp]Gedenkwaardige finish bij de Chinese Muur
[/url]

14 aug 2006 12:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Strada schreef:
Die witte RS was niet VAN Lammertink, maar is DOOR Lammertink geprepareerd. Hij zou van een dame zijn die blijkbaar afgehaakt is. Misschien nadat ze de rekening van Lammertink heeft gehad :?: :wink:

Klopt gedeeltelijk....RS is van een (mannelijke) klant van Lammertink die deze auto heeft laten prepareren voor deze rally. Hij heeft afgehaakt omdat hij niet met een oplichter verder in zee wilde...Zijn zuster heeft trouwens WEL gewoon meegereden. Dat was de vrouwelijke equipe Wolters/Bloemendaal in de Mustang convertible...

14 aug 2006 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht ter info
Las zojuist snel door deze topic>

ter info:

Vorspaget reed ook de wintertrial. Voor deze rally is de P compleet opnieuw opgebouwd en van nieuwe techniek voorzien. Tot in de puntjes...

en de Citroën Mehari kreeg een andere motor maar natuurlijk geen tweetakt!!! Normaal ligt hierin een 2 CV (lelijke eend) motor (zelfde chassis ook) maar deze had een 4-cilinder boxer zoals in de Citroen GS lag destijds. Ook het chassis was niet origineel en vermoedelijk is dat van een Super Ami die ook deze viercilinder onder de kap had. De kunststof body van de Mehari is dan gemonteerd op het chassis/motor van de Ami.

Dat sommige equipes wel in beeld kwamen en andere niet is simpel: daarvoor moet je betalen! Hetzelfde gebeurt al jaren bij Le Dakar. Jan de Rooy (DAF) betaalt het leeuwendeel en is vaak in beeld. Zelfs de dagbladjournalisten van de landelijke media gaan op kosten van de teams/sponsors mee in deze rally. Vrije nieuwsgaring in de autosport bestaat al lang niet meer...

15 aug 2006 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht tweetakt
nog ff: het was de Saab 96 die tegen het einde van de rally een nieuw motortje kreeg...... een 3-cilinder 2-takt, inderdaad.

15 aug 2006 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ze hebben bij de finish ''the clerk of the course'' zelfs nog op z'n gezicht getimmerd. Maar als je die kop van Geert Vermeer al zo op tv ziet :puker:
Het is de grootste oplichter, en staat hij daar mooi weer te spelen :evil:

15 aug 2006 9:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Ze hebben bij de finish ''the clerk of the course'' zelfs nog op z'n gezicht getimmerd. Maar als je die kop van Geert Vermeer al zo op tv ziet :puker:
Het is de grootste oplichter, en staat hij daar mooi weer te spelen :evil:

Dat heb je mis :!: Geert V is niks mis mee,z'n broer echter... :roll: :evil:

15 aug 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Hebben ze dan de verkeerde op z'n gezicht geslagen? :mrgreen:

Die Vermeer heeft zichzelf en z'n broer een heeeeeeeeeeeeeeeeel royaal salaris gegeven. 3 jaar lang!
Ik weet het verhaal niet helemaal precies, en ook niet met zijn broer. Maar ik weet wel dat die Vermeer toch geen zuivere is. :!:

15 aug 2006 10:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht niet te snel oordelen
Weet het niet precies, maar neem van mij aan dat Geert van een ander kaliber is dan Jan.
Geert Vermeer heeft een reputatie op te houden in de Nederlandse dealerwereld en is door de rallyrijders geaccepteerd als trouble-shooter. Daarmee heeft hij zijn broer voorlopig uit de wind gehouden, maar is niet financieel betrokken.

16 aug 2006 20:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Die Vermeer heeft zichzelf en z'n broer een heeeeeeeeeeeeeeeeel royaal salaris gegeven. 3 jaar lang!

Ik heb gelezen dat Geert Vermeer zich er pas mee is gaan bemoeien toen het fout ging. Dus of die inderdaad 3 jaar een riant salaris heeft gekregen waag ik te betwijfelen.

Hopelijk dat iemand die beter ingevoerd is dan wij hier wat duidelijkheid kan geven. Voorkomt hearsay...

16 aug 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht Geert Vermeer
denk echt te weten dat Geert Vermeer solide is. Die club van deelnemers heeft wekenlang vergaderd toen de problemen ontstonden en dat zijn geen slapers, geloof me.

Overigens, maar niet relevant in dit verhaal: de gebroeders Vermeer reden in de jaren 90 de herhaling van de London-Sydney Rally in een kopie van de DAF 55 zoals die in de jaren '60 in die rally uitkwam. Ze beleefden in India een zware crash en hadden veel geluk. De originele DAF 55 reed ook mee: daarin een zoon van Martien van Doorne en David van Lennep. Laatstgenoemde reed in de jaren '60 één van de fabrieksDAFjes. Zijn co-equipier was toen Peter Hissink. En die was in de A'dam-Beijing Rally te zien als official. De andere DAF 55 destijds werd bestuurd door wijlen Rob Slotemaker en een zekere Rob Janssen.

17 aug 2006 9:08
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Artikel in de Telegraaf: Volgens de curator is er 1.3 mio. euro in de zakken van Jan Vermeer verdwenen. Dit op een totaal van 4,1 mio. euro. Hij heeft iig niet de kaasschaafmethode gebruikt... :? :wink:

18 aug 2006 15:33
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Nee hij heeft de:

Afbeelding

gebruikt.

18 aug 2006 21:48
Profiel Twitter 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Organisator autorally stak euro 1,3 mln in eigen zak

GERT VAN DER HAVE

AMSTERDAM - Jan Vermeer, de failliete organisator van de zojuist beëindigde en chaotisch verlopen autorally van Amsterdam naar Peking heeft 'substantiële' bedragen voor zichzelf gebruikt. Het gisteren beschikbaar gekomen curatorenverslag spreekt van onttrekkingen voor privédoeleinden van euro 1,35 mln.

Vermeer was met zijn speciaal daarvoor opgerichte organisatiebureau Ultimate Events al sinds 2004 bezig met het opzetten van de rally met klassieke auto's. Hij kreeg van de honderd deelnemers en sponsors ruim euro 4,1 mln. De deelnemers, zoals Oad-directeur Louis Frankenhuis, moesten euro 34.00 vooruitbetalen en op het laatste moment nog euro 25.000 bijstorten.

Curator Louis Deterink trof bij zijn faillissementsonderzoek echter een lege kas aan, terwijl er nog voor euro 2 mln aan vorderingen zijn op Ultimate Events.

Er kwamen te weinig sponsors op de rally af en de kosten voor filmcrews en vliegtuighuur liepen op tot euro 2,3 mln. Bovendien maakte Jan Vermeer euro 1,3 mln over naar zijn privérekeningen - hij beweert euro 0,4 mln aan steekpenningen aan autoriteiten te hebben moeten betalen - en het restant verdween naar de lege vennootschap Efficiency Investments.

Met het geld loste Jan Vermeer onder meer een persoonlijke lening af en betaalde hij een Ford Mustang en een Toyota Landcruiser. De curator vermoedt dat er onrechtmatige betalingen zijn gedaan en concludeert dat er sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur.

De rally met klassieke auto's liep volgens de deelnemers uit op een organisatorische janboel. De wedstrijdofficials namen het niet zo nauw met de reglementen. De spanningen liepen al in het begin van de race zó hoog op, dat Jan Vermeer als organisator werd afgezet. Hij ging wel mee, maar werd tijdens de rally door een boze deelnemer vol op de kaak getroffen, zodat hij onderuit ging.

Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad

19 aug 2006 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Zo zie je maar...Geert is geen Jan[en ook niet zn broeders hoeder :lol: ]

19 aug 2006 10:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.