Heb ik bij mijn eerste SC'tje(s) (ook 915 bak) ook eens gehad. Kunnen 3 dingen zijn denk ik:
1- de zgn. 'Omega' veer is zodanig verroest of ontdaan van vet dat die zwaar loopt (of draait eigenlijk...) en de arm die het koppelingshuis ingaat tegenhoud. De 'Omega' veer is een hulpveer die de bediening van de koppeling lichter moet maken... Zit buiten op de bak gemonteerd, je herkent 'm meteen. Is een nogal eens over het hoofd gezien onderdeel als het gaat om de goede werking van de koppeling.
2- Koppelingskabel gaat binnenkort breken... Is al aan het rafelen, wordt steeds langer en op een gegeven moment breekt 'tie.
3- Wat ook wel eens gebeurd is dat de "vork", die in het koppelingshuis zit, langzaam-aan scheurt.... De vork heeft 2 'armen' die het druklager en drukgroep bedienen.
Als je de koppeling intrapt buigt de gescheurde arm een bepaalde kant op en als je de koppeling laat opkomen buigt de arm (die op scheuren staat) weer terug. De werking van de koppeling gaat langzaam-aan achteruit en lijkt erop dat die plakt.
Nummer 3 betekent motor en bak eruit. Het type 'vork' welke je vandaag de dag besteld heeft ook een extra versteviging tegen het scheuren. Doorgaans zal de gerenomeerde Porsche specialist ook adviseren deze vork gelijk te vervangen als de bak er toch uit ligt voor een nieuwe koppeling...
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
gr.
dick