Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:57

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zwaaien? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 C4S
Bericht Zwaaien?
In Amerika was het heel normaal dat Porsche rijders - van eigenlijk elk model en jaar - elkaar bij het passeren groeten met een opgestoken hand. Ik doe dat in Nederland dus gewoontegetrouw ook, maar ik heb nog nooit iemand het zien terug doen. Zelfs als ik naar een willekeurige andere auto zwaai, groet iemand nog wel eens terug...

Is het in Nederland "not done" of zo? Of ben ik tot nog toe rare mensen tegengekomen in een Porsche? (Ik woon nu in de buurt van Loenen a/d vecht)

17 jul 2004 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ja, noem je ook een buurt op :twisted:
Jouw auto is duurder hè.
Nee hoor, hier wordt gewoon gezwaaid/ lichtsignaal gegeven.
Alhowel, vandaag naar Eindhoven(Porsche Centrum Zuid) haalde ik een vuurrode 911 SC in, mooi exemplaar.
Even een lichtsignaal, maar bij de rotonde Leenderheide bleef meneer stoïcijns voor zich uitkijken.
Beetje vreemd.
Heb hem daarna rechts ingehaald in de bocht richting Veldhoven, kon ie ook al niet waarderen. :cry:
Nee dan op de terugweg samen met een M3 op gereden.
In dik 20 minuten van Eindhoven naar Maasbracht.
Dus zwarte M3 met kenteken 19-J.-S.
:thumleft: en :res:

17 jul 2004 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Zwaaien?
Allart schreef:
In Amerika was het heel normaal dat Porsche rijders - van eigenlijk elk model en jaar - elkaar bij het passeren groeten met een opgestoken hand. Ik doe dat in Nederland dus gewoontegetrouw ook, maar ik heb nog nooit iemand het zien terug doen. Zelfs als ik naar een willekeurige andere auto zwaai, groet iemand nog wel eens terug...

Is het in Nederland "not done" of zo? Of ben ik tot nog toe rare mensen tegengekomen in een Porsche? (Ik woon nu in de buurt van Loenen a/d vecht)

Allart,

Als je onderweg en in NL een collega-P tegenkomt, heb ik vaak het idee dat als ik een signaal geef (doe ik niet altijd - bv bij Cayenne's :wink: ) de andere berijder/ster zich te goed voelt in zijn haar 993/996 (997?) om terug te groeten naar een 964. BullShit natuurlijk, maar het is een idee. Maar je hebt uiteraard verschillende typen Porsche rijders - al meermaals besproken hier dacht ik.
Ruwweg:
- de liefhebber met beperkt budget -> zwaait en knippert, want is happy met z'n P. en die van anderen;
- de liefhebber met ruimer budget -> zwaait alleen, maar niet te uitbundig, he
- de liefhebber met onbeperkt budget -> zwaait niet, want heeft er drie staan en jij niet, dus je bent minder;
- de patjepeër met beperkt budget -> zwaait niet, want is per definitie jaloers op alles wat hij niet heeft;
- de patjepeër met ruimer budget -> zwaaien? Rot op!
- de patjepeër met onbeperkt budget -> zwaait niet, want heeft het "te druk" om te genieten of andere vrolijkheid :wink:

Dat is 1:6!
Zo groet jou dus maar 16,67% van alle passerende P's!

(behoor zelf overigens van harte tot eerstgenoemde categorie)

Ciao,
ErikE

17 jul 2004 21:49
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
P rijders groeten bijna nooit terug, kwam vanmiddag nog een oude 928 tegen, geen groet terug.

mhaschreurs.hyves.nl

17 jul 2004 22:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Citaat:
In dik 20 minuten van Eindhoven naar Maasbracht

Hopelijk zijn er geen snelheidscontroles geweest..... :wink:

mhaschreurs.hyves.nl

17 jul 2004 22:21
Profiel Facebook 
Bericht 
Stinger doet het nog steeds.

17 jul 2004 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Laat Koos het maar niet horen!!!!!! :lol:

Peter-zonder Stinger-3.2

17 jul 2004 22:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht zwaaien
:wink: Yep, is moeilijk de een zwaait wel, de ander lacht je bijna uit. Dus wacht ik altijd ff of ze zwaaien, en dan groet ik ze terug :D .

17 jul 2004 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zwaaien?
ErikE schreef:
Zo groet jou dus maar 16,67% van alle passerende P's!

Vandaag in Leusden heel wat Porsches tegengekomen.
Die 16-en-nog-wat procenten van ErikE is zo'n slechte schatting nog niet :(

17 jul 2004 23:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik groet altijd, maar het komt inderdaad erg vaak voor dat ik daarna in één vloeiende beweging mijn hand door mijn haar haal, daar de ander je aankijkt zo van 'rot op' of niet reageert. En dan voel je je net zo'n sufferd als wanneer je hand uitsteekt om iemand de hand te schudden en de ander pakt hem niet aan... :oops: :wink:

18 jul 2004 6:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Ik groet altijd, maar het komt inderdaad erg vaak voor dat ik daarna in één vloeiende beweging mijn hand door mijn haar haal, daar de ander je aankijkt zo van 'rot op' of niet reageert. En dan voel je je net zo'n sufferd als wanneer je hand uitsteekt om iemand de hand te schudden en de ander pakt hem niet aan... :oops: :wink:

Bij motor-rijders ligt het "zwaai" percentage veel hoger ... het leuk is dan ook als je een bijrijder in de auto hebt die narmaliter alleen op een motor rijdt :wink: ... en maar zwaaien naar die motor rijders :D

Zelf ben ik niet zo'n zwaaier in de Porsche ... komt ook omdat het niet echt gemeengoed is ... in de kever des te meer ...

Gisteren nog wel een manneke in een fiat (of was het nou een Seat, PaSCal?) die zwaaiend aangaf dat hij wel even de Pk'tjes wilde vergelijken ... en daarna heel sportief afzakte met z'n alarm-lichtjes aan :)

Om over zwaaien te spreken;
Afbeelding

18 jul 2004 9:14
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Een op vier zwaait niet terug, in de omgeving bij mij (Den Haag eo).

Ik zwaai zelfs naar een Cayenne, maar de mensen die niet terugzwaaien zijn geen liefhebbers, zijn vaak "foute" jongens ( jeweetwel die .....) in een geleende Porsche of gewoon sukkels.

18 jul 2004 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
Ikzelf kom ook uit omgeving Den Haag en is me inderdaad opgevallen dat er weinig respons is op een vriendelijke gebaar als een thumbs up of een knikje. Is me zegge en schrijven maar 1 keer overkomen...een P-liefhebber rijdend in een boxter stak zijn duim op vlak bij mijn woonplaats, vond het wel cool. Heb die gewoonte zelf ook toen ik nog motor reed, even een knikje...kleine moeite toch.

18 jul 2004 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
horn schreef:
....komt inderdaad erg vaak voor dat ik daarna in één vloeiende beweging mijn hand door mijn haar haal....:oops: :wink:

Kun jij makkelijk doen, horn, jij hoeft tussendoor niet te shiften :!:
Aangezien ik bijna kaal ben :D , gaat mijn hand van een aanzet voor een groet in één beweging over naar gestrekte (wijs)vinger in mijn neus of oor (dat hang er van af)....

18 jul 2004 13:18
Profiel Twitter 
Bericht 
ErikE schreef:
horn schreef:
....komt inderdaad erg vaak voor dat ik daarna in één vloeiende beweging mijn hand door mijn haar haal....:oops: :wink:

Kun jij makkelijk doen, horn, jij hoeft tussendoor niet te shiften :!:
Aangezien ik bijna kaal ben :D , gaat mijn hand van een aanzet voor een groet in één beweging over naar gestrekte (wijs)vinger in mijn neus of oor (dat hang er van af)....

Da's HUMOR :lol: :lol:

18 jul 2004 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
'86 3.2 Cabrio
Leiden
Bericht 
zojuist van en naar circuit Zandvoort werd er driftig gezwaaid/geknipperd, of waren dat nu juist de liefhebbers waarover in de vorige posts geschreven werd....

18 jul 2004 17:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
fvant schreef:
zojuist van en naar circuit Zandvoort werd er driftig gezwaaid/geknipperd..

Dat was om te waarschuwen voor de veldwachter die daar met z'n Gatso in de berm stond :wink:

18 jul 2004 18:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik denk dat alleen liefhebbers zwaaien, gisteren kwam ik een 3.2 cabrio tegen die zwaaide al van een paar honderd meter afstand, leuk.
Vandaag naar de nordschleife/nurburgring geweest als je daar naar porsche rijders gaat zwaaien kun je je hand niet meer omlaag doen.

18 jul 2004 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Juist, alleen liefhebbers zwaaien!!!!!
Kwam net terug van Zandvoort en er zwaaide er maar een terug.......te triest voor woorden. Enne.....ik had de mijne nog wel gepoetst. Helaas gaat het bij ook niet op.......de Horn-move.

Peter-kortharig-3.2

18 jul 2004 20:03
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:

Afbeelding Ook "altijd" naar alle andere Porsche's, dus ook 924, 944, etc. net als ik op de motor naar alle andere motoren zwaai ;). Zelden wordt er inderdaad terug gezwaaid :? en krijg ik de neiging om Afbeelding (mijn haar heeft dat niet nodig :^:), maar ach het zegt eigenlijk meer over die ander (zie categorieën hierboven :roll: ) dan over mij Afbeelding.

21 jul 2004 10:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Tja ... ik krijg hier in den Belgique wel regelmatig een zwaaitje terug ... maaaarrrr ... dat zijn dan mensen met karren waarvan je zo kan zien dat het freaks/liefhebbers zijn...

Jammer dat ik het moet zeggen maar daar vallen dus alle Cayenne's en 996 en Boxter varianten NIET onder :!: Hiermee bedoel ik NIET dat daar geen "echte" liefhebbers tussen zitten ... maar ik ben gestopt met die te groeten ... je voelt je een idioot, want die bekijken je in 95% van de gevallen alsof je ze niet allemaal op een rijtje hebt. zonde wel ...

Dirk
:wink:

21 jul 2004 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
996,986 2.7, 944t
heist-op-den-berg
Bericht 
Allee Dirkie dan ga je niet zwaaien naar mij :( .
Ik ben vorig weekend gaan toeren in de ardennen en moet zeggen dat de meeste toch lekker terug zwaaide :lol:.Maar idd de 996 het minst.

21 jul 2004 15:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
lex986 schreef:
Allee Dirkie dan ga je niet zwaaien naar mij :( .
Ik ben vorig weekend gaan toeren in de ardennen en moet zeggen dat de meeste toch lekker terug zwaaide :lol:.Maar idd de 996 het minst.

Als ik weet dat jij t bent Lex zwaai ik, toeter ik, knipper ik met men grootlichten, zet ik mn 4 knippers op, steek men kop uit t dak,draai ik een donut, en kom ik je zelfs nog een pol geven ook ... en als je tijd hebt zelfs nog ne goeie drinken ook ... :D :D :wink:

Dirk
:D

21 jul 2004 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
996,986 2.7, 944t
heist-op-den-berg
Bericht 
Let dan in de schriekstraat even naar die zwarte t.h.v. het racerke :D
En als je tijd hebt betaal ik die pint wel. 8)

21 jul 2004 15:26
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Mooiste moment van de 997-introductie bij Wittebrug:
Olaf en ik lopen terug naar zijn cabrio, loopt een 'wat ouder' echterpaar naast ons (zeg jaartje of 50-60?), lopen naar hun 996. Vrouw buigt ineens af naar onze kant en spreekt dol-enthousiast: "I just want to say, I LOVE the older model. We've got the newer model, but this one is my favorite!"...

Na het starten door Olaf kwam er nog even: "Ah, what a beautifull sound!" uit...

Die zwaait wel! :mrgreen:

21 jul 2004 15:31
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende