Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:56

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ombouw naar origineel of zo laten ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Martin K. schreef:
Hoezo die prachtwagen weg doen??

Gewoon die 3e erbij voor haar, mag ze zelf uitzoeken welke, als het maar binnne het budget is :wink:

Wel, de kansen keren ... Gisteren heeft ze een Skoda Fabia 8) gekocht aan een spotprijsje, € 6500 voor eentje van mei 2005 met 17.000km, ziet er splinternieuw uit. € 6500 is zowat de kost van de taksen om in België een nieuwe Porsche in te schrijven :o

Misschien dat ik dan toch de 4S houd (vroegtijdige stopzetting van de leasing wordt immers financieel bestraft !) maar niettemin de "ombouw" laat doen, dan lijkt het weer een nieuwe, moet de bumper toch laten maken dus...

Ik zal het uiteindelijk zelf maar moeten weten hé :lol: :roll:

NU hoor ik je spreken ! :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

08 aug 2006 17:28
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Kijk, dat zijn betere berichten joh! ;)

08 aug 2006 18:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik denk dat ik al wel wat wagens heb gehad, en gereden. Van een sportcoupé, naar een shooting break, via een fast limo langs een heavy 4X4, maar nog niets heeft mij hetzelfde rijplezier kunnen bezorgen als mijn Porsches.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat er niet heel veel wagens zijn, die je enorm veel rijplezier kunnen geven,................... maar net niet evenveel IMHO :wink:

Verraad tegenover Porsche :oops: : heb vorig weekend toch met een ander merk gereden, en die wagen overtrof op bijna alle vlakken mijn 4S, zelfs de sound kon mij bekoren (hoewel "anders", toch overtuigend).

Auto's kiezen is dikwijls impulsief, mijn besluit staat nu vast : de 4S gaat eruit maar ik laat 'm eerst origineel maken, dan raakt hij vast wel verkocht binnen de 3 maanden én voor een mooie prijs.

Dus als er kandidaten zijn, voor 62500 kan hij naar een forummer, ik zal hem wellicht te koop zetten aan 64000...

18 aug 2006 15:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dus ze gaat toch weg :roll: :cry:

Ik ben natuurlijk welvreselijk benieuwd welke wagen de overtreffende trap was :wink:

Laatste update 22/10/2013

18 aug 2006 15:24
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Rarara,

is het een sportwagen of een SUV ?

18 aug 2006 15:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
rufie schreef:
Rarara,

is het een sportwagen of een SUV ?

Wel, aangezien dit anders toch maar een gegis van jewelste wordt : het is een Audi RS4 avant. Ik ga dus RS-R achterna, maar voor hetzelfde geld in België een RS4 ipv een S4 dankzij de afwezigheid van BPM (ja, ik wrijf het er eens lekker in :lol: ).

Gevolg : de beide wagens die ik nu heb gaan eruit en ik kan dagelijks met een bolide op stap. Wellicht kan een 997 er (makkelijk ?) tegenop, maar die kost een stuk meer en biedt geen bagageruimte voor fietsen...

Beetje mix van ratio en emotie derhalve, maar vergis je niet, de RS4 is echt een BOM ! (420pk, 430 Nm en een betere wegligging dan mijn 4S)

18 aug 2006 15:42
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Wow, ja dat is natuurlijk ook een goede keuze en in jouw geval praktisch ook. Ben benieuwd naar je ervaringen. En welke kleur ?

18 aug 2006 15:46
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is idd ook een monument van een wagen.
Veel succes ermee :wink:

Afbeelding

of in het neutraal grijs

18 aug 2006 15:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Zo, maar dan een avant :

Afbeelding

18 aug 2006 16:33
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
:res:
Toffe bak, kan niet anders zeggen
en een goede mix tussen praktisch en powwwwwwer

18 aug 2006 17:39
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, dus toch geen RS6, nouja, vooruit dan maar, een RS4'tje mag ook :cheesy: (damn, stille jaloezie hier :cry: )

19 aug 2006 12:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
mooie auto , dat is toch 4 wielaandrijving hé ? anders ga je elke twee maanden nieuwe voorbanden moeten steken .
Op de parking van de supermarkt zal je wel beter moeten zoeken nu , of je bent met iemand z'n lease-bak weg :mrgreen:
Dat vind ik het enige minpunt : te weinig uiterlijk verschil met een A4 1.9tdi :roll: Houden die goed hun waarde :?:

19 aug 2006 12:48
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Zo'n RS4 is best wel vlot hoor :wink:

19 aug 2006 14:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Der Ferry schreef:
Dat vind ik het enige minpunt : te weinig uiterlijk verschil met een A4 1.9tdi :roll:

Dat vind ik nou juist een pluspunt... :wink:

19 aug 2006 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Ja, vind ik ook. Da's net het grappige van die snelle Audi's. Je ziet het er niet direct aan af, maar wacht maar eens tot ze op het gas trappen. Mooi geluid ook.

Zoals je in mijn album kan zien heb ik ook eens gespeeld met een R5GTT (was speelgoed maar toch). Dat ding was na mijn motorgeknutsel echt rap geworden. Helaas zo rap dat de voorwieltjes als een gek spinde en zelfs bij schakelen naar de derde versnelling was er nog spin. Door het adfgedraaide vliegwiel werd ie ook erg zenuwachtig, al met al een stoplichtsprintertje maar geen fijne rij-auto... Maar ze zien er erg bescheiden uit.

19 aug 2006 17:13
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
@911-lover: Ik hoop/weet dat Carrera4S niet zo met die wagen gaat rijden zeg... Wat een eikels... Overigens, er is al een tijdje een nieuwe RS4, dus niet degene waarvan jij steeds de plaatjes laat zien ;)

@Tetsuo: R5GTT rules :cheesy: (jammer dat dat blok er zo vaak uit moet, maar wat een gave wagens!)

Afbeelding Afbeelding

19 aug 2006 17:54
Profiel Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
uitstekende keuze.
Heb zelf getwijfeld tussen S en RS,vond iig.de meerwaarde van een RS niet terug in rijgedrag en power.
Zou ook eens met een S4 gaan rijden.

19 aug 2006 18:09
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Der Ferry schreef:
mooie auto , dat is toch 4 wielaandrijving hé ? anders ga je elke twee maanden nieuwe voorbanden moeten steken .
Op de parking van de supermarkt zal je wel beter moeten zoeken nu , of je bent met iemand z'n lease-bak weg :mrgreen:
Dat vind ik het enige minpunt : te weinig uiterlijk verschil met een A4 1.9tdi :roll: Houden die goed hun waarde :?:

Ja.

19 aug 2006 18:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
911-lover schreef:
Zo'n RS4 is best wel vlot hoor :wink:

Zeker één met ong 600 pk .

19 aug 2006 18:13
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Carrera4s schreef:
Wellicht kan een 997 er (makkelijk ?) tegenop, maar die kost een stuk meer en biedt geen bagageruimte voor fietsen...

één argument alvast weg (thanx f@rgo!): :wink:

Afbeelding

Misschien toch (nog) maar een nachtje over slapen........ :wink:

19 aug 2006 20:18
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
@911-lover: Ik hoop/weet dat Carrera4S niet zo met die wagen gaat rijden zeg... Wat een eikels... Overigens, er is al een tijdje een nieuwe RS4, dus niet degene waarvan jij steeds de plaatjes laat zien ;)

@PaSCal : Ja, ik weet dat er een nieuw model uit is (heb hier zelfs ooit een filmpje van gepost met die slak) , en ja het zijn idioten (maar dat filmpje hebben we hier al eens eerder besproken waar ik mijn mening toen ook over geuit heb) maar toen ik de eerste plaatjes gepost had , had Dirk er nog niet over gesproken dat hij het laatste model ging nemen. En die plaatjes had ik 14 dagen ervoor aan de Nordschleife gemaakt (waar nog geen nieuwste model stond)
Ik zet het hier zo ook maar even zodat je weet dat ik die rijstijl zeker niet promoot (in tegendeel) en sinds zijn opmerking wel door heb dat het om het nieuwere model gaat (voordat je denkt dat ik traag van begrip ben) :wink:

20 aug 2006 0:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
RS-R schreef:
uitstekende keuze.
Heb zelf getwijfeld tussen S en RS,vond iig.de meerwaarde van een RS niet terug in rijgedrag en power.
Zou ook eens met een S4 gaan rijden.

Ik heb ze alletwee getest en wat mij betreft was de beleving van de 2 wagens heel verschillend : de S4 is uiteraard heel snel, maar alles gaat als het ware vanzelf, je hebt zeker geen sportwagengevoel. In de RS4 heb je wél het echte sportwagengevoel : de sound is veel nadrukkelijker aanwezig, hij reageert veel heftiger en uiteraard zijn de prestaties duidelijk nog beter. Voor mij is dat gevoel de meerprijs zeker wel waard, zeker omdat ik ondervonden heb dat ik met een RS4 de Porsche niet zal missen, en met een S4 wellicht wel...

21 aug 2006 12:17
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4S schreef:
Beetje mix van ratio en emotie derhalve, maar vergis je niet, de RS4 is echt een BOM ! (420pk, 430 Nm en een betere wegligging dan mijn 4S)

Voelt hij beter aan, of is hij echt beter?
Ik vind de wegligging van de 4S gewoon fenomenaal, of zit er nu zo veel verschil tussen de 996 en 997?
Heb zelf nog niet met een RS4 gereden, en kan me er dus niet echt over uitspreken, maar ik kan het moeilijk geloven, denk eerder dat het gevoelsmatig is.
Ik ben zeker geen racepiloot, maar weet uit ervaring dat de wegligging van een 911 veel beter is dan de meeste mensen denken en durven. Waarschijnlijk zal je met de RS4 makkelijker snel kunnen gaan dan met de 911.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 aug 2006 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Paul, ik kan helaas niet vergelijken met een 997 maar ik ben er vrij zeker van dat een 997 4S tegen de RS4 minstens een gelijkspel uit de brand zal slepen. Het verschil tussen 997 en 996 schijnt immers duidelijk te zijn volgens hen die het beweren te weten...

Wat ik wél weet en ondervonden heb, is dat ik met de RS4 al meteen (!!) harder durfde (?) en kon gaan als met de 996, de wagen geeft zoveel meer vertrouwen, en dit wijt ik aan de minder directe vering. De 996 geeft op slecht wegdek in de bochten nogal snel het gevoel te gaan stuiteren, wat het moeilijker maakt om de ideale lijn te behouden (doch dat is ook een plezante uitdaging natuurlijk).

Zoals je zegt kan de 997 wellicht dat tikje meer (logisch want het is een sportwagen) maar heeft die ook een meer bedreven chauffeur nodig om het eruit te halen. Doch net zoals tests in de boekjes is dit eerder theorie : waar en wanneer zal je in het dagelijkse verkeer zodanig durven rijden dat je de wagen tot zijn limiet drijft ?

Ik weet dat ik niet mag vloeken in de kerk, maar voor mij persoonlijk is een RS4 een ideale oplossing om DAGELIJKS met een sportwagen onderweg te zijn EN de bagageruimte niet te missen... (en aangezien een cayenne voor mij geen optie is - ik ben niet aan SUV's in 't algemeen - ga ik "vreemd")

:wink:

21 aug 2006 12:38
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Tegen dat de RS4 is afgeschreven zal de Panamera Break wel uit zijn :twisted: :wink:

PS:Ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel dat je had in de RS4 . Ik heb zo een soortgelijke ondervinding gehad met mijn (veelminder gemotoriseerde) HF Integrale. Die gaf ook geen seconde het gevoel van grenzen te bereiken (enkel bij 250 in z'n vijf. Dat was de enigste grens die ik gemerkt heb) .

21 aug 2006 12:45
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende