Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
De ultieme lakbehandeling ??
Nu 2 jaar geleden heeft mijn 964 een Protech behandeling ondergaan.
Hij ziet er daarom nog steeds prachtig uit.
Toch zit me nu dwars dat ik van dichtbij vele kleine krasjes en beschadigingen zie in de lak. Een nadeel van een zwarte auto dus.
De auto ziet er te goed uit om over te laten spuiten. Toch wil ik van de kleine krasjes/beschadigingen af en de lak weer helemaal 100% krijgen.
Ik denk dat er dus misschien wel iets gespoten moeten worden, vervolgens polijsten en weer in de Protech?
Wie heeft er een goed advies?
|
17 aug 2006 17:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Na de behandeling zoiets?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 aug 2006 11:35 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Haha. Zou wel kunnen, hij is toch al zwart
|
18 aug 2006 11:38 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Ik heb ooit eens een tube "scratchremover" gekocht en dit spul werkt echt goed voor oppervlakte krasjes. Als de lak echt beschadigd is werkt deze pasta niet, maar voor bijvoorbeeld sleutelkrasjes e.d werkt het super !
Een paar weken geleden zat er op de auto van mijn vrouw van voor naar achter aan 1 zijde een lichte kras. Niet superdiep maar wel opvallend en erg in het oog springend. Op een zondagmorgen de "scratchremover" tevoorschijn gehaald, 2 uurtjes bezig geweest en het resultaat was super.
Je ziet het niet meer of je moet het weten dat daar een kras heeft gezeten, heel licht is de kras nog te zien maar dan wel als de zon er boven opstaat en je schuin langs de auto heen kijkt.
Die tube heb ik destijds bij een garagehouder gekocht in zijn shop.
Het heet dus "scratchremover" en het merk is volgens mij valma, maar dit zou ik vanavond even kunnen controleren als ik thuis ben.
Behandeling: Heel licht gebruiken op een poetsdoek, zacht inwrijven met ronde bewegingen en dof laten worden. Daarna uitpoetsen met een schone doek. Dit herhalen tot het gewenste resultaat is behaald.
Succes greetings 911/964/993
_________________________________________ 911-997 Carrera 4S that's the one.....
|
18 aug 2006 13:00 |
|
|
Ger
RS 5
|
Waar komen die vele kleine krasjes vandaan?
Twee jaar geleden zichtbaar na de Protechbehandeling?
Tja, een goed advies.
Leg het voor aan Protech en een goede autospuiterij.
|
18 aug 2006 13:17 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Tja, een keer zijn de ski's omgevallen, een vervelende kat, steenslag etc.
Misschien eerst maar eens terug naar Protech en kijken wat ze zeggen.
|
18 aug 2006 13:20 |
|
|
Ger
RS 5
|
Diepere beschadigingen gaan er met polijsten niet uit en worden na Protech zelfs beter zichtbaar.
Ik denk dat Protech en autospuiterij op het volgende uit komen:
Diepere beschadigingen repareren, gedeeltelijk spuiten en vervolgens Protech.
|
18 aug 2006 13:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb nog zo eenje liggen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 aug 2006 13:48 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Men heeft me aangeraden dat een Protech behandeling ideaal is bij een nieuwe/recente wagen. Anders moet je het niet doen (natuurlijk afhankelijk van geval tot geval)
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 aug 2006 13:59 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Maar zijn er behalve autospuiterijen en Protech geen bedrijven die gespecialiseerd zijn in het "repareren" van de lak zonder direct de hele auto over te spuiten.
|
18 aug 2006 14:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Protech repareert geen lak, maar conserveert deze in de staat van dat moment . Reeds aanwezige krassen e.d. zijn na en Protech-behandeling inderdaad minstens zo goed zichtbaar als daarvoor
Voor een goed resultaat moet je dus eerst zorgen voor lak in een goede staat, waarbij polijsten wel wat scheelt maar zeker niet alles laat verdwijnen, en deze lak vervolgens laten conserveren met behulp van bijvoorbeeld (bij voorkeur ) Protech.
Misschien daar eens informeren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 aug 2006 14:36 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Zoiets is wat ik zoek! Nog even googlen voor iets dergelijks in de buurt van Rotterdam, thx.
|
18 aug 2006 14:39 |
|
|
Shark
Middelburg
|
In Goes zit een bedrijf wat ook wonderen verricht op dit gebied. Deze mannen hebben bij mijn S4 ooit hele diepe krassen gevuld en daarna gepolijst. Resultaat was prima, prijs was zeer goed.
Coating Specials
Pearyweg 4
4462 GT Goes
Tel: 0113 231628
Producten van Meguiars schijnen ook er goed te zijn.
|
18 aug 2006 15:32 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Heeft het zin om bij een nieuwe laklaag een protech behandeling erna te doen (na ongeveer een maand, dat de lak totaal helemaal goed uitgehard is)??
Want ik wil in de winter mijn auto laten (924 dan) overspuiten, en dan is misschien een protech behandeling vrij interessant in mijn ogen?
|
18 aug 2006 15:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als ik dat niet ben geweest, dan had ik het wel kunnen zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 aug 2006 16:36 |
|
|
Ger
RS 5
|
Lakcorrectie en polijstechnieken horen standaard bij Protechbehandeling.
|
18 aug 2006 19:26 |
|
|
Ger
RS 5
|
Ik weet niet hoe lang de tijd ertussen minimaal moet zijn.
Ik zou de tijd zo kort mogelijk houden, om zo min mogelijk beschadigingen te krijgen.
Mijn P heeft enkele dagen na het spuiten een Protechbehandeling gehad.
|
18 aug 2006 19:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De mijne ook - scheelde mij weer uitpoetsen van het verse lakwerk en de jongens van Protech hoefde geen oude wax/was lagen te verwijderen
|
18 aug 2006 19:40 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
http://www.swissol.nl/ wel duur spul maar vlgs mij zijn er hier die er bekend mee zijn.
|
18 aug 2006 20:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vóór een Protech behandeling wordt de lak indien gewenst inderdaad gecorrigeerd en/of gepolijst door "(de mannen van) Toon".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 aug 2006 20:21 |
|
|
Ger
RS 5
|
Ook mijn tekst komt van Protech.
Letterlijk: Lakcorrectie en polijstechnieken horen standaard bij deze behandeling.
Bij gebruikte auto's zal dit wel van zelfsprekend zijn. Vandaar ook het prijsverschil met de behandeling van een nieuwe auto.
|
18 aug 2006 21:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
OK, allebei gelijk afhankelijk van de definitie die wordt gehanteerd.
Het gaat er mij om het eventuele misverstand uit de wereld te helpen dat een Protech behandeling de lak mooier maakt. Dat doet het dus niet
Na het eventueel zoveel mogelijk corrigeren van bestaande beschadigingen wordt de laklaag geconserveerd. Zelf heb ik een Protech behandeling uit laten voeren en ben als ik-rijd-liever-dan-ik-poets zeer tevreden met het effect ervan: met weinig moeite een glanzende 911. Een laklaag die er reeds jaren op zit zal ik echter zeer waarschijnlijk niet meer met Protech laten behandelen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 aug 2006 21:47 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Zo, een jaartje later nog steeds niks aan de lak gedaan.
Naar dit gaat nu gebeuren. De krassen en een klein deukje erbij storen me nu zo dat de bumper, voorklep en 1 achterscherm gespoten gaan worden bij Klerk in Ridderkerk.
Daarna een polijst en teflon beurt.
Hij was al mooi maar wordt nu nog mooier.
|
22 nov 2007 22:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vertel de spuiter wel van de Protec behandeling. Anders kon het spuiten wel eens een drama worden zonder voorbehandeling. Alhoewel... 2 jaar na dato..
_________________________________________ Tjolk.
|
22 nov 2007 23:17 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Heb ik verteld maar maakt niets uit. Lak wordt immers toch geschuurd voor spuiten.
|
23 nov 2007 9:17 |
|
|