Auteur |
Bericht |
Wim Cierpeck
|
Kwaliteit 964 carrera 4
Na eerst met mijn lengte te hebben plaatsgenomen in diverse modellen is mijn keuze gevallen op een carrera 4 (coupe) van 1989. Nu heb ik echter op een site gelezen dat deze auto storingsgevoelig zou zijn. De auto staat bij een Porsche specialist die me eigenlijk wel betrouwbaar over komt.
Zijn er op het forum mensen die ervaring hebben met een dergelijk model?
Ik houd me aanbevolen voor nuttige tips en webpagina's voor meer info.
Zelf wil ik me ook meer in deze modellen reeks verdiepen. Is er ergens goede (nederlands/duitstalige) lectuur te verkrijgen?
Wederom bedankt!!!
|
18 aug 2006 16:45 |
|
|
horn
PF #57
|
in het engels Enthousiast's Companion van Adrian Streather
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 aug 2006 16:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kwaliteit 964 carrera 4
Niet met een Coupe
.... op wat voor storingen doel je
|
18 aug 2006 17:22 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Aangezien hij het bouwjaar 1989 op het oog heeft,
zal waarschijnlijk gedoeld worden op de pakkingen verhaal.
De eerste serie van de 964 kende wat problemen
met mindere kwaliteit van verwerking van de pakkingen.
De meeste hebben inmiddels deze modificatie al wel gehad.
Maar hij staat toch bij een specialist, dan kan hij je alles vertellen
wat er wel en niet aan gedaan is.
En een gevaarlijke is en nu moet ik een beetje gissen,
de dubbele riem van iets met de ontsteking. Heeft bij
een schrijver bij 911 PW een krukas gekocht en was het
goedkoper een ruil motor te plaatse
En kopen bij een specialist betekent nog altijd, laten keuren bij
een andere specialist.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 aug 2006 17:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Copy-paste of in de war
de dubbele ontsteking heeft een snaartje - soort distributiesnaartje dat de tweede ontsteking aandrijft ....
dit 'ontstekingshuis' dient gemodificeerd te zijn - en dat is meen ik te herkennen aan een ingeslagen Z (of X ) op het huis zelf
Een terdegen AKK wijst natuurlijk uit welke modificaties wel en niet doorgevoerd zijn
|
18 aug 2006 17:51 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en dan vergeten jullie nog het "vliegwiel-probleem".
Wim: Don't worry. Als het exemplaar in het verleden last heeft gehad van de "bekende problemen" (niet elk exemplaar had dat en ook bij latere exemplaren kwamen problemen voor!), dan is het inmiddels opgelost. Is dat niet het geval, dan zal het exemplaar er na 17 jaar en weet-ik-hoeveel kilometers ook wel geen probleem meer mee krijgen. M.a.w. laat een 964 niet bij voorbaat staan vanwege de "1989", maar laat iedere 911 voor aankoop keuren door een Porsche-specialist. Daar komen de "bekende problemen" (en andere) bij aan het licht indien ze er zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 aug 2006 21:00 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Kwaliteit 964 carrera 4
Volslagen onzin. De 964 had wel een aantal problemen, maar die zijn inmiddels wel allemaal opgelost. De dubbele ontsteking heeft een (goedkope) fix gekregen. De motoren die lekkage kregen aan de kop zijn inmiddels wel gemodificeerd en de niet gemodificeerde... Nou, als de auto na 17 jaar nog niet lekt, dan zat het dus kennelijk goed. De Freudenberg DMF's zijn allemaal reeds stuk (en op mj 1989 zat deze DMF niet eens). De 964 is gewoon een prima auto.
Als dagelijkse auto, 45K op jaarbasis. Zonder gezeik. Niet dat er nooit iets stuk gaat, maar het is dan ook een 15 jaar oude auto.
|
18 aug 2006 22:05 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
FOUTJE: de eerste 911's hadden juist GEEN pakking tussen cilinderkop en blok!
Hij KON daar lekken! en inderdaad, lekken ze na 17 jaar nog niet, gaan ze het ineens niet doen.
grt
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
18 aug 2006 22:31 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Re: Kwaliteit 964 carrera 4
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
18 aug 2006 23:34 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Een goed onderhouden 964 is een beresterke auto die zoals, eerder genoemd werd, gezien zijn leeftijf, het reguliere onderhoud behoeft.
Overigens is mijn motor, voor wat betreft mogelijke olielekkage bij de cilinderkoppen, niet gemodificeerd en lekt geen druppel olie. Dus ook niet gemodifiseerde cilinderkoppen kunnen dus prima functioneren. (en ik schuw de 6000 toeren niet)
Het hangt er denk voornamelijk vanaf hoe de vorige eigenaren de auto gereden hebben en in wat voor mate onderhoud heeft plaatsgevonden. Is dit bij jouw het geval, dan zal ik me niet zo veel zorgen maken.
Overigens had ik vorig jaar een nieuwe 307 SW HDI die wegens wekelijkse storingen en dienstweigeringen na 6 maanden ingeruild werd. IK kreeg een nieuwe SW HD I en tot op heden geen storingen gehad
Met de 964 (buiten wat garantiegerommel met de dealer) nog geen noemenswaardige storingen gehad.
Als de AKK positief uitvalt en je gevoel bij de auto is goed, zou ik geen reden kunnen bedenken waarom je het niet zou doen.
Succes
|
18 aug 2006 23:41 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik gaf ook al aan dat ik het niet helemaal zuiver wist.
Van de modificatie van het ontstekingshuis wist ik niet, dus weer wat geleerd.
Bij die journalist was het snaartje dus gebroken, met een gebroken krukas tot gevolg Dit laatste maakt voor de duidelijkheid de auto niet onbetrouwbaar Wim. Wanneer die regulier vervangen wordt, niets aan het handje.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
19 aug 2006 9:26 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De 964 is een heerlijke auto, maar zoals met elke Porsche is goed en regulier onderhoud van groot belang. Ook is het belangrijk dat de motor goed is warmgereden voordat je op het gas gaat staan (al is het moeilijk te controleren hoe de vorige eigenaren met de auto zijn omgesprongen) Ik rijd nu 1,5 jaar met mijn 964 en ik heb geen grote problemen gehad (ik heb altijd tot de garage kunnen doorrijden )
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
19 aug 2006 9:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb die van mij nu bijna twee jaar en ook bijna 45000 km mee gedaan.
Geen storingen ofzo, wel onderhoud met wat dingen die vervangen moesten worden, maar dat komt zeker naar boven bij een aankoopkeuring.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 aug 2006 10:29 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Na de AKK die positief uitviel de 911/964-C4 gekocht, geregeld onderhoud waarbij de reguliere onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn laten repareren/vernieuwen. Geen problemen of storingen
De tand des tijds(steenslag) is aan de buitenkant nu wel waarneembaar(optisch probleem),
maar wordt in het volgend voorjaar onder handen genomen.
Is voor mij een zeer betrouwbare auto die dagelijks wordt gebruikt.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
19 aug 2006 10:51 |
|
|