Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
NU hoor ik je spreken !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
08 aug 2006 17:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Kijk, dat zijn betere berichten joh!
|
08 aug 2006 18:02 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Verraad tegenover Porsche : heb vorig weekend toch met een ander merk gereden, en die wagen overtrof op bijna alle vlakken mijn 4S, zelfs de sound kon mij bekoren (hoewel "anders", toch overtuigend).
Auto's kiezen is dikwijls impulsief, mijn besluit staat nu vast : de 4S gaat eruit maar ik laat 'm eerst origineel maken, dan raakt hij vast wel verkocht binnen de 3 maanden én voor een mooie prijs.
Dus als er kandidaten zijn, voor 62500 kan hij naar een forummer, ik zal hem wellicht te koop zetten aan 64000...
|
18 aug 2006 15:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dus ze gaat toch weg
Ik ben natuurlijk welvreselijk benieuwd welke wagen de overtreffende trap was
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 aug 2006 15:24 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Rarara,
is het een sportwagen of een SUV ?
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 aug 2006 15:27 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wel, aangezien dit anders toch maar een gegis van jewelste wordt : het is een Audi RS4 avant. Ik ga dus RS-R achterna, maar voor hetzelfde geld in België een RS4 ipv een S4 dankzij de afwezigheid van BPM (ja, ik wrijf het er eens lekker in ).
Gevolg : de beide wagens die ik nu heb gaan eruit en ik kan dagelijks met een bolide op stap. Wellicht kan een 997 er (makkelijk ?) tegenop, maar die kost een stuk meer en biedt geen bagageruimte voor fietsen...
Beetje mix van ratio en emotie derhalve, maar vergis je niet, de RS4 is echt een BOM ! (420pk, 430 Nm en een betere wegligging dan mijn 4S)
|
18 aug 2006 15:42 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Wow, ja dat is natuurlijk ook een goede keuze en in jouw geval praktisch ook. Ben benieuwd naar je ervaringen. En welke kleur ?
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 aug 2006 15:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is idd ook een monument van een wagen.
Veel succes ermee
of in het neutraal grijs
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 aug 2006 15:53 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Zo, maar dan een avant :
|
18 aug 2006 16:33 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Toffe bak, kan niet anders zeggen
en een goede mix tussen praktisch en powwwwwwer
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 aug 2006 17:39 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, dus toch geen RS6, nouja, vooruit dan maar, een RS4'tje mag ook (damn, stille jaloezie hier )
|
19 aug 2006 12:36 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
mooie auto , dat is toch 4 wielaandrijving hé ? anders ga je elke twee maanden nieuwe voorbanden moeten steken .
Op de parking van de supermarkt zal je wel beter moeten zoeken nu , of je bent met iemand z'n lease-bak weg
Dat vind ik het enige minpunt : te weinig uiterlijk verschil met een A4 1.9tdi Houden die goed hun waarde
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
19 aug 2006 12:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zo'n RS4 is best wel vlot hoor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 aug 2006 14:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat vind ik nou juist een pluspunt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2006 14:34 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ja, vind ik ook. Da's net het grappige van die snelle Audi's. Je ziet het er niet direct aan af, maar wacht maar eens tot ze op het gas trappen. Mooi geluid ook.
Zoals je in mijn album kan zien heb ik ook eens gespeeld met een R5GTT (was speelgoed maar toch). Dat ding was na mijn motorgeknutsel echt rap geworden. Helaas zo rap dat de voorwieltjes als een gek spinde en zelfs bij schakelen naar de derde versnelling was er nog spin. Door het adfgedraaide vliegwiel werd ie ook erg zenuwachtig, al met al een stoplichtsprintertje maar geen fijne rij-auto... Maar ze zien er erg bescheiden uit.
|
19 aug 2006 17:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
@911-lover: Ik hoop/weet dat Carrera4S niet zo met die wagen gaat rijden zeg... Wat een eikels... Overigens, er is al een tijdje een nieuwe RS4, dus niet degene waarvan jij steeds de plaatjes laat zien
@Tetsuo: R5GTT rules (jammer dat dat blok er zo vaak uit moet, maar wat een gave wagens!)
|
19 aug 2006 17:54 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
uitstekende keuze.
Heb zelf getwijfeld tussen S en RS,vond iig.de meerwaarde van een RS niet terug in rijgedrag en power.
Zou ook eens met een S4 gaan rijden.
|
19 aug 2006 18:09 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
19 aug 2006 18:10 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Zeker één met ong 600 pk .
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
19 aug 2006 18:13 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
één argument alvast weg (thanx f@rgo!):
Misschien toch (nog) maar een nachtje over slapen........
|
19 aug 2006 20:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
@PaSCal : Ja, ik weet dat er een nieuw model uit is (heb hier zelfs ooit een filmpje van gepost met die slak) , en ja het zijn idioten (maar dat filmpje hebben we hier al eens eerder besproken waar ik mijn mening toen ook over geuit heb) maar toen ik de eerste plaatjes gepost had , had Dirk er nog niet over gesproken dat hij het laatste model ging nemen. En die plaatjes had ik 14 dagen ervoor aan de Nordschleife gemaakt (waar nog geen nieuwste model stond)
Ik zet het hier zo ook maar even zodat je weet dat ik die rijstijl zeker niet promoot (in tegendeel) en sinds zijn opmerking wel door heb dat het om het nieuwere model gaat (voordat je denkt dat ik traag van begrip ben)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 aug 2006 0:23 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik heb ze alletwee getest en wat mij betreft was de beleving van de 2 wagens heel verschillend : de S4 is uiteraard heel snel, maar alles gaat als het ware vanzelf, je hebt zeker geen sportwagengevoel. In de RS4 heb je wél het echte sportwagengevoel : de sound is veel nadrukkelijker aanwezig, hij reageert veel heftiger en uiteraard zijn de prestaties duidelijk nog beter. Voor mij is dat gevoel de meerprijs zeker wel waard, zeker omdat ik ondervonden heb dat ik met een RS4 de Porsche niet zal missen, en met een S4 wellicht wel...
|
21 aug 2006 12:17 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voelt hij beter aan, of is hij echt beter?
Ik vind de wegligging van de 4S gewoon fenomenaal, of zit er nu zo veel verschil tussen de 996 en 997?
Heb zelf nog niet met een RS4 gereden, en kan me er dus niet echt over uitspreken, maar ik kan het moeilijk geloven, denk eerder dat het gevoelsmatig is.
Ik ben zeker geen racepiloot, maar weet uit ervaring dat de wegligging van een 911 veel beter is dan de meeste mensen denken en durven. Waarschijnlijk zal je met de RS4 makkelijker snel kunnen gaan dan met de 911.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 aug 2006 12:29 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Paul, ik kan helaas niet vergelijken met een 997 maar ik ben er vrij zeker van dat een 997 4S tegen de RS4 minstens een gelijkspel uit de brand zal slepen. Het verschil tussen 997 en 996 schijnt immers duidelijk te zijn volgens hen die het beweren te weten...
Wat ik wél weet en ondervonden heb, is dat ik met de RS4 al meteen (!!) harder durfde (?) en kon gaan als met de 996, de wagen geeft zoveel meer vertrouwen, en dit wijt ik aan de minder directe vering. De 996 geeft op slecht wegdek in de bochten nogal snel het gevoel te gaan stuiteren, wat het moeilijker maakt om de ideale lijn te behouden (doch dat is ook een plezante uitdaging natuurlijk).
Zoals je zegt kan de 997 wellicht dat tikje meer (logisch want het is een sportwagen) maar heeft die ook een meer bedreven chauffeur nodig om het eruit te halen. Doch net zoals tests in de boekjes is dit eerder theorie : waar en wanneer zal je in het dagelijkse verkeer zodanig durven rijden dat je de wagen tot zijn limiet drijft ?
Ik weet dat ik niet mag vloeken in de kerk, maar voor mij persoonlijk is een RS4 een ideale oplossing om DAGELIJKS met een sportwagen onderweg te zijn EN de bagageruimte niet te missen... (en aangezien een cayenne voor mij geen optie is - ik ben niet aan SUV's in 't algemeen - ga ik "vreemd")
|
21 aug 2006 12:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Tegen dat de RS4 is afgeschreven zal de Panamera Break wel uit zijn
PS:Ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel dat je had in de RS4 . Ik heb zo een soortgelijke ondervinding gehad met mijn (veelminder gemotoriseerde) HF Integrale. Die gaf ook geen seconde het gevoel van grenzen te bereiken (enkel bij 250 in z'n vijf. Dat was de enigste grens die ik gemerkt heb) .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 aug 2006 12:45 |
|
|