Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:02

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oeps, bijna mijn 996 moeten laten staan.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Gisteren ook de TDI volgegooid toen er nul op de boordcomputer stond. BMW 320 D ook wel eens nog een tijdje rondgereden met twee streepjes totdat ik eindelijk een pomp had gevonden. Volgens mij zit er wel ietsje marge in die computers...

19 aug 2006 13:50
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
craze schreef:
help mensen, is de tank nou voor de helft leeg of zit er nog maar een kwart in :roll: :!: :?:
ik weet, gewoon tot 2/4 streep leegrijden en dan aftanken, heb ik ook antwoord op mijn vraag maar deze methode is duur qua geld en tijd :!:
maar op het forum moet er toch iemand zijn die mij met deze prangende vraag kan helpen dus hier is 'ie nog 1 keer:
bij 3.2, naald staat niet horizontaal bij aangeven tankinhoud 2/4, is de tank dan nog wel halfvol of is de tank verder leeg :?:

alvast thx

craze wil morgen niet voor schut staan langs de weg tijdens de jubi-rit aangezien hij ook zo'n leegrijder is

Als de meter op 1/2 staat kan ik meestal ruim veertig liter tanken. Volgens mij is die dan dus echt halfvol(/leeg).

19 aug 2006 13:53
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Jay911 schreef:
Bij Shell thv A6/A1 - dacht dat ik nog sap genoeg had, toen-ie inhield en afsloeg, koppeling in, van linker rijbaan, dwarsover naar de pomp, uitrollen - laatste meter duwen....

mag je blij zijn dat daar niet net die eeuwige file stond... :cheesy:

19 aug 2006 13:55
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Jay911 schreef:
Bij Shell thv A6/A1 - dacht dat ik nog sap genoeg had, toen-ie inhield en afsloeg, koppeling in, van linker rijbaan, dwarsover naar de pomp, uitrollen - laatste meter duwen....

mag je blij zijn dat daar niet net die eeuwige file stond... :cheesy:

Het was gelukkig op 1 januari 2000 om 00.00 uur. :lol:

19 aug 2006 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
:D :D :D :D er zijn er meer die met de nodige spanning achter het stuur hebben gezeten. (wat een verhalen).

19 aug 2006 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Heb het zelf niet zo vaak maar bij de plaatselijke pomp deed ik pas toch een mooi verhaal op. Stond een dame voor me om af te rekenen bij de pomp... €5.14 mevrouw en dat was dan inclusief een zakje fishermans friends :? bleek ze elke dag te doen :shock:

19 aug 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik ging met de 944 mijn vader nog eens op halen om samen naar de autosalon in Brussel te gaan. Toen ik van huis vertrok brandde het tanklampje al wel, maar ik was er van overtuigd dat ik het nog makkelijk kon halen. Toen ik Terneuzen in kwam rijden sloeg de motor al wel een paar keer over, maar hij bleef verder gewoon rijden. Auto voor de deur geparkeerd, nog even wat binnen gedronken, en toe we in stapte en weg wilde rijden kwam ik met veel pijn en moeite midden op de weg tot stilstand :oops: :o . Doordat de auto voor de deur iets schuin had gestaan was ook het laatste restje in de tank naar 1 kant gelopen waardoor rijden niet meer mogelijk was. Toen maar even met zijn auto een jerrycannetje benzine bij de pomp gaan halen :lol:

19 aug 2006 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Een jaar geleden ergens in Duuitsland 's nacht door noodweer de afslag gemist van de pomp waar ik wilde tanken. De volgende pomp lag 55km verderop maar ik moest eerder van snelweg wisselen. De tank was al officieël
leeg maar moest nog 27km. Met een gangetjes van 80km/u doorgereden. De motor sloeg af in het zicht van de pomp en met ingetrapte koppeling kruipend tot op 20m van de pomp gekomen.

Ik heb me toen voorgenomen op tijd te tanken :)

19 aug 2006 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Vorig jaar november een weekendje Spa met de Porsche. In ons dorp volgetankt, en vervolgens met een enorme omweg (heerlijk) naar Spa gereden. Daar aangekomen konden we volgens de P nog 110 km rijden.

Twee dagen gelegen in alle soorten van baden en sauna's. Zondagochtend om 09:00 vertrokken uit Spa, en de P gaf bij vertrek aan 80 Km. We wilden via Duitsland, even flink "fahren auf die autobahn" en ik dacht nog we tanken we wel aan de autobahn. De P gaf aan 40km, en geen pomp te bekennen. De snelheid was al terug gebracht naar 120km, minder verbruik, meer km's. Tot mijn verassing ging het vervolgens heel snel van 40, via 30, 20 naar 10, zelfs met een snelheid van 90km.

Op dat moment voel je je de zieligste P rijder die je kan voorstellen. Zondagochtend, 09:15, op de autobahn, 90km per uur, geen pomp te zien en ingehaald worden door een Lada en een Daihatsu Cuore.

Bij 1km op de display durfden we het echt niet verder aan op de autobahn en zijn een dorp in gereden. Na vijf minuten rond rijden (optrekken, stoppen etc) konden we daar tanken op zondag om een uur of half tien. Topmerk, Jumbo geloof ik. Maar het smaakte geweldig op dat moment.

19 aug 2006 17:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marcel schreef:
met de porsche weet ik het niet zo, met de M5 schat ik dat ik nog wel 20 km kan rijden. Met de TVR ben ik ooit rollend bij het benzinestation aangekomen maar ja, daar deden alle meters wel eens raar....

...ja en zo'n TVR en een M5 mag je ne vergeten stil te leggen terwijl je tankt...anders krijg je'm nooit vol... :wink:

'k Tank zelf ook steeds op 't laatste nippertje hoor...m'n vriendin heeft het daar ni zo voor...ben met de VR6 1 keer stil komen te staan op 1 km van het station en voor de rest heb ik het steeds gehaald.

19 aug 2006 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:
Hoe anders met de V50 ! opgegeven is 63l en ik heb er na hortend en stotend het tankstation halen nog nooit meer dan 49l in kunnen proppen!

Ik weet niet welke V50 uitvoering jij hebt, maar op de autoweek carbase staat voor de 1.8 en 2.0 55 liter en voor de 2.4 62 liter. Wellicht dat ze de verkeerde tank in je auto hebben gezet? :roll:

2.0D, de Dieseluitvoeringen hebben een kleinere tank (kan ook 62l zijn maar heb 't boekje al een tijdje niet meer gelezen)

19 aug 2006 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Bij oudere 911's, bevat de benzinetank in de onderste helft meer volume dan in de bovenste, dit komt omdat het reservewiel een hoop ruimte in beslag neemt.

Is het dan ook zo dat op je meter je ''eerste halve tank'' (tot 2/4 dus) sneller leeggaat, dan de tweede helft? (van 2/4 tot 0) of is hier bij de meter rekening meegehouden? :?

19 aug 2006 21:03
Profiel Facebook 
Bericht 
Als ik mijn meter moet geloven dan lijkt het alsof de tweede helft sneller leeg raakt. :(
Kan ook gezichtsbedrog zijn. Weet helaas niet hoe de meters afgesteld zijn.

19 aug 2006 21:18
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
ECT schreef:
Als ik mijn meter moet geloven dan lijkt het alsof de tweede helft sneller leeg raakt. :(
Kan ook gezichtsbedrog zijn. Weet helaas niet hoe de meters afgesteld zijn.

Is ook mijn gevoel. Of het klopt: geen idee.

19 aug 2006 21:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:
Hoe anders met de V50 ! opgegeven is 63l en ik heb er na hortend en stotend het tankstation halen nog nooit meer dan 49l in kunnen proppen!

Ik weet niet welke V50 uitvoering jij hebt, maar op de autoweek carbase staat voor de 1.8 en 2.0 55 liter en voor de 2.4 62 liter. Wellicht dat ze de verkeerde tank in je auto hebben gezet? :roll:

2.0D, de Dieseluitvoeringen hebben een kleinere tank (kan ook 62l zijn maar heb 't boekje al een tijdje niet meer gelezen)

2.0D heeft een tank van 52 liter. Dus als jij er altijd 49 inpropt kan je gewoon nog een km of 60 verder rijden op een tank... :twisted: watje! :cheesy:

19 aug 2006 21:42
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
D-Dreamer schreef:
er zijn er meer die met de nodige spanning achter het stuur hebben gezeten.

.... helaas niet van dat ene, maar wel van al die andere lampjes ....

.... plankgas achter een van de bakkers aan over een dijkje - en op een zeker moment dus het piepsignaaltje, uitroepteken en een aantal lampjes die alles mbt de remmerij indiceren :shock:

19 aug 2006 21:56
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Had denk ik te maken met het slechte wegdek, dus het schokken van de auto?

19 aug 2006 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
2x stilgestaan: 1x te voet naar vrienden kunnen lopen (toevallig ook nog een ex-lief...) en 1x meegelift. Zegt die man die me had meegenomen tegen mij, "amaai pech met uwen Audi, da zijn nochthans goei auto's"....en ik maar knikken :mrgreen:

Mijn vrouw zal inderdaad ook NOOIT zonder benzine vallen (allez, de auto waar ze in rijdt dan he, hehe), wordt al angstig als het lampje van de audi gaat branden terwijl je dan toch nog bijna 200km kan rijden.

Op de HD al vaker het reserveknopje moeten omdraaien, al goed dat het erop zit :mrgreen:

19 aug 2006 23:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:
horn schreef:
RED CABRIOLET schreef:

2.0D heeft een tank van 52 liter. Dus als jij er altijd 49 inpropt kan je gewoon nog een km of 60 verder rijden op een tank... :twisted: watje! :cheesy:

You caught me in the act :evil:

Eén seconde niet opletten hier en het wordt zwaar bestraft :wink:

idd 52l

20 aug 2006 0:03
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
John4S schreef:

Wat is de marge als ie leeg is.

Volgens mij 0 Liter, leeg is leeg :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 aug 2006 1:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
In mijn Renault Laguna 2.2 TD brande het lampje al een poos. Op de A15 pomp gevonden. Op de uitvoegstrook stopte de motor ermee. Ook de rem- en stuurbekrachtiging dus. Raar gevoel, auto laten uitlopen en precies bij de tank stil gezet. Gelukkig kon ik deze diesel zonder ontluchten starten. Het model daarvoor moest je na het leegrijden wel ontluchten.

Met mijn Yamaha VMAX 's nachts komende vanuit Brussel tank bijna leeg. Is er nu wel of geen pomp tussen Brussel en Antwerpen? Gelukkig was er wel een pomp. Zet de motor stil en hoor de benzinepomp tekeer gaan als een bezetene om die paar druppels toch nog uit de tank te halen. Maximale tankinhoud kon ik daar dus tanken.

Ik ga dus regelmatig tot het gaatje (lampje). Wel eens echt stil gestaan met een Yamaha XT600, Alfa 33 QV en beide keren geholpen door de mannen van de ANWB.

Henk

22 aug 2006 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
Met mijn eerste auto ('73 ascona :oops: ) had in een gastank achtering, maar geen meter op het dash...dus was het redelijk vaak het geval dat ie begon te stotteren en uitviel :lol: gelukkig altijd nog een benzinetank als reserve 8)

één keer met de 944 gehad, ik had het vermoeden dat hij behoorlijk leeg was en moest vanaf thuis ongeveer 800 meter naar het benzinestation rijden... maar 's ochtends in de file voor het stoplicht :?
Toen ik eindelijk vooraan stond en mocht optrekken viel hij uit en wou absoluut niet meer aanslaan. Daar stond ik dan midden op het kruispunt en 80 meter verwijderd van de benzinepomp :evil:

Vorige zomer nog met de 306d in Noord-Frankrijk stil komen te staan :P
Ik was vanaf het moment dat de tank op 1/4 stond aan het zoeken naar een pomp, maar deze waren er gewoon niet. Degene die er wel waren accepteerden uiteraard geen NL PIN en we hadden geen cash op zak (...hoe slim...).
Op de laatste druppels toch maar een afslag genomen en ik rolde een dorpje binnen, waar de motor afsloeg toen ik hem parkeerde. Daar met veel moeite een goede snackbareigenaar gevonden die mij even met zijn Vito (met 170kmh over de binnenweggetjes :shock: ) langs een pomp een dorp verderop kon brengen om een jerrycan te vullen :D
Het heeft me erg zweterige handen en drie uur vertraging opgeleverd, maar ook een erg aparte ervaring waar achteraf om gelachen kan worden!

944 Granat Rot '85

22 aug 2006 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)
Hellevoetsluis
Bericht 
Het is overigens niet best om bewust tot de laatste liters door te rijden,eventuele troep gaat dan ook mee richting benzinefilter/motor.
De S2 heeft een tank van 80 liter,maar heb het er nooit daadwerkelijk ingekregen! (ja ik tank echt vol: bij mijn vriendin haar Lease golfV Tdi altijd totdat je de diesel ziet liggen!)
In mijn Seat gaat zo'n 50L max. en die komt daarmee ongeveer even ver als de 944 :wink:

Heb afgelopen vakantie in duitsland met die Golf Tdi nog ietwat billengeknepen..na een vlotte rit met een stukje van 193 (gps)km/u en doorgaands 130+ toch even het o zo prettige gongetje aangekregen van de reserve tank,na de pomp reed het wat prettiger :thumright:

23 aug 2006 10:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2