Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:30

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
PFT HUNT - editiE 10 - BELGIE = gevonden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Hierbij mijn verslag van heden avond.

Ik dook hier om 20:30 achter de PC en zag dat Marcos inmiddels een foto vanaf de verstopplaats had geplaatst en een foto van een bord wat wel te vinden moest zijn.

De foto vanaf de verstopplaats bood naar mijn inzien voldoende markante punten, om stukje te gaan autorijden. Ik gokte er maar op dat het nog licht genoeg zou zijn.

Rond 21:00 was ik inmiddels aangekomen bij de De Mostert en zag vervolgens los van elkaar een aantal inritten en heb geloof ik de 3e of 4e genomen. Hier trof ik een hout gebouwtje aan met enige bedrijvigheid.

Gelukkig deed de GPRS verbinding het hier pirma
Ben hier uit de auto gestapt en ben links het bospad opgegaan opzoek naar een duidelijk herkenbare Berk. Al gauw vond ik er eentje, maar de details van de omgeving klopte niet. Wat door gelopen naar links het pad op, maar daar hielden de Berkenbomen in zijn geheel op en ben weer terug gelopen. toen het pad vervolgd tot ik niet verder mocht. Wat aangegeven was met een verkeersbord.

Vervolgens weer terug richting de auto en weer blijven staan bij de eerste Berk. Na goed kijken bleek ik hier toch echt de juiste plaats gevonden te hebben. Ik verbaasde met de mazzel die ik had door binnen 5 minuten op de juiste plek te staan, zonder het gebied te kennen.

Nu moest ik zoeken naar de PFT. Volgende foto moest hij aan de waterkant liggen en dat was lastig om daar te lopen en zoeken, aangezien je op een taluut stond en zo het water in kon gijden.

Bij de waterkant ben ik gaan zoeken en zag dat je onder het taluut enorme gaten had. Deze waren donker en de enige oplossing was maar om ze te fotograferen.

Nu bleek mijn geheugenkaartje in nog in de auto te liggen en ben weer naar boven geklauterd en naar de auto terug gelopen.

Vervolgens gauw weer terug, want het wel al flink schemerig.
Weer het taluut af en bij de waterkant weer fotograferen. Op het pad hoor de ik iemand lopen.

Na wat foto's gemaakt te hebben werd het vervolgens te donker om nog door te zoeken en ook wel enig riskant op het taluut. Ben vervolgens terug gelopen naar de auto, waar ik vervolgens weer iemand met een hond tegen kwam (niet wetent dat de hij het zelfde doel voor ogen had)

Helaas niets gevonden. Het is een erg lastige plaats en krijg hier een beetje koekje van eigen deeg :twisted: :wink:

911-Lover je had me wel even kunnen aanspreken, hadden we de ervaringen daar even kunnen uitwisselen :wink:

Maar ik was het inderaad met die Audi.

Al met al maar een kwartier daar geweest, maar weet wel waar hij is :(

20 aug 2006 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Gerhard schreef:
911-Lover je had me wel even kunnen aanspreken, hadden we de ervaringen daar even kunnen uitwisselen :wink:

Heb ik gedaan. Ik ben diegene die goedenavond zei (en met die twee honden was) toen we elkaar passeerden , maar je was erg druk met je camera bezig .
Luc en Mark waren iets verderop aan het zoeken.
Aan dat gebouwtje had een groep jongeren een BBQ
Ik was niet zeker of jij iemand van het forum was (had je nog nooit gezien) . Mijn Euro viel pas toen ik je iets later in die Audi (die bij de wagens van de BBQ-mensen stond) zag vertrekken

Laatste update 22/10/2013

20 aug 2006 0:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Gerhard schreef:
Helaas niets gevonden. Het is een erg lastige plaats en krijg hier een beetje koekje van eigen deeg :twisted: :wink:

To be continued :ba:

20 aug 2006 7:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Olaf schreef:
Gerhard schreef:

To be continued :ba:

Inderdaad, leuk zeg :!: :wink: (of mag ik dat niet zeggen?)

20 aug 2006 8:01
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Nou, vanaf de beginlokatie van de Jubi-rit is het ongeveer 17 minuten rijden! :cheesy:

20 aug 2006 8:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog niet gevonden, maar met deze aanwijzingen moet het toch lukken zonder dat je natte voeten maakt. Even de paaltjes gebruiken als steun :!:
Zou leuk zijn als die tijdens de Jubirit nog wordt gevonden. Hij ligt aan het water in de bosjes achter deze inmiddels bekende berk.

En Koen ik had nog wel gehoopt dat ie nog met jou mee naar Limburg mocht, dus ik voel me wel schuldig dat je teleurgesteld bent.

Tot straks

20 aug 2006 8:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
de paaltjes heb ik ook gezien en ben ik bij geweest. Maar het werd gewoon te donker en had ook geen zaklamp bij me.

20 aug 2006 8:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
nou, ook even mijn reactie toevoegen...
gisteren mailtje ; " de PFT ligt in België !! "
telefoon naar MarcM964C4 en naar 911-lover
"'gaan we hem naar Limburg halen??"

nou, 10 min later waren Marc en ik al onderweg... :shock:
onderweg sloot Koen aan en reden samen richting de Mosten
ondertussen al de nodige buien op ons dak gekregen,
daar aangekomen hadden we snel de bewuste borden gevonden
100 meter gestapt en zijn we beginnen te zoeken....
na n tijdje zoeken brak ook daar het noodweer los,
binnen no time drijf- en drijfnat, compleet doorweekt waren we...

en zo ook de oevers, spekglad en eerlijk gezegd daar waren
we niet op voorzien....hebben tijdje gewacht en daarna nog gezocht
maar helaas met lege handen de terugreis moeten aanvatten
de foto's van deze hunt staan in http://luke-photos.magix.net/

maar zonet uit goede bron vernomen dat de PFT nu toch richting Limburg rijdt.....joepieeee....... :ba:

20 aug 2006 19:26
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcos schreef:
En Koen ik had nog wel gehoopt dat ie nog met jou mee naar Limburg mocht, dus ik voel me wel schuldig dat je teleurgesteld bent.

Tot straks

Ik heb je dan maar niet ontgoocheld :wink:
De PFT-hunt 10 is be-eindigd.
Verslagje volgt :wink:

Marcos schreef:
Zou leuk zijn als die tijdens de Jubirit nog wordt gevonden.

Als na de Jubirit ook goed is , is die wens dus ook voldaan :lol:

En zelfs zonder die laatste aanwijzingen is het gelukt (Op het tijdstip van je posting was ik onderwag naar de Carpool in Beringen omsamen te komen met de Belgische Forumrit deelnemers

20 aug 2006 19:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
He Koen, van harte gefeliciteerd :!:
We zijn trots op je :lol: :thumleft:

In ieder geval bleek ook dit keer dat het geen gemakkelijke hunt was en dat doorzettingsvermogen een goede eigenschap is.

Eind goed al goed, en ik ben blij dat de trofee zijn weg in het schone België mag vervolgen.
Afbeelding

20 aug 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Van harte Koen :!: De Belgische eer hoog (maar niet droog zoals ik heb mogen lezen) gehouden :!:

20 aug 2006 20:40
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Proficiat Koen - euh, aangaande PFT 11, wordt allicht in het bronsgroen eikenhout (alias Limburg) verstopt :D

20 aug 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Koen. Van harte gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg. :thumleft:

20 aug 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Gefeliciteerd Koen, maar wanneer heb je hem dan opgehaald :?:

Jou kennende tijdens de Forumrit............. :twisted:

20 aug 2006 22:23
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
PFT Hunt deel 10

Alles begon toen er op het Forum stond dat de Hunt in België verstopt zat . Toen begon het al vreselijk te kriebelen om deze ook eens in België te houden en laten rondgaan.
Zaterdag waren er enkele nuttige tips gegeven en een telefoontje van Luke of we niet gingen Hunten was dadelijk met een ja beantwoord. Samen met Marc en Luke en de woefjes vertrok ik richting Hoogstraten. Een kleine 150km en vele sterke regenbuien verder kwamen we aan.
Het maakte ons niet uit wie van ons de trofee vond , hoofdzaak , hij werd door een Belg gevonden.
Het bord met de 180° tip werd al snel gevonden en de 100 meter werden afgepast. Vanaf daar begonnen we dus te zoeken . Chris_lbr was al op de hoogte gebracht het forum in de gaten te houden (neen niet die van Jurgen) en ons op de hoogte te brengen als er veranderingen waren.
Na een klein uurtje zoeken (aan het water, in de struiken , in de bossen etc) begon het echt vreselijk hard te regenen. Luk en Marc gingen schuilen terwijl ik het niet wilde opgeven. Ik ben niet voor niets jaren bij de scouts geweest :lol: . Van Chris kreeg ik een SMS dat hij zijn computer had uitgezet vanwege het onweer bij hun. Even later belde Mich M3 . Natuurlijk zetten we ook hem in om ons te helpen doch op de vragen kwamen geen antwoorden.
“Waarschijnlijk was Marcos aan de P aan het schroeven om deze klaar te krijgen voor de Jubirit” werd er al luidop gedacht.
Ook Luk had zijn broer ingeschakeld om het forum in het oog te houden.
Toen de regen minder werd gingen we weer aan de zoektocht, ja tot zelfs met de voeten in het water. De straal van de 100 meter werd meer en meer uitgebreid doch niets. Daar het meer en meer begon te schemeren en we bijna niets meer zagen blaasden we de aftocht. Zoals eerder vermeld kwam ik (wat naderhand bleek) Gerhard tegen. Pas toen deze vertrok (Wat doet iemand met een Nederlandse nummerplaat daar zo laat met een camera in de hand) beseften we dat het iemand van het forum moest zijn. Even werd onze energie nog opgeflakkerd , temeer daar Luk een tip had gekregen van zijn broer dat er een foto met een berkenboom en een paard op het forum stond (hoevensporen hadden we gezien en bijna alle berkenbomen stonden aan de waterkant) zodat we nog even gingen zoeken. Nu verder vanwaar ik Gerhard was tegen gekomen doch door de donkerte zagen we niets. Om 21.45u dropen we letterlijk en figuurlijk af naar huis.
We waren allemaal een beetje ontgoocheld (mede doordat we doornat waren en het behoorlijk koud hadden) dat we met lege handen naar huis moesten.
Natuurlijk heb ik er vannacht over liggen piekeren en had ondertussen de foto gezien met die berkenboom op het forum.
En iets in me wilde verder naar de PFT zoeken doch mijn “gentlemen”-gevoel wilde ze niet van Gerhard afnemen daar hij de PFT eigenlijk al gelocaliseerd had.
Vandaag praatte ik er nog met Olaf over (eigenlijk sprak hij me erover aan) en raadde me aan vandaag nog de trofee te gaan zoeken. Wie eerst komt eerst maalt. Ik wist het niet en zei nog dat dat niet fair zou zijn , doch op de terugweg naar huis wilde ik dan toch wel gaan kijken. Misschien was ik te laat , maar niet geschoten is steeds mis.
En het was dus niet mis. Binnen de 2 minuten had ik de trofee in handen (een kleine 250 meter van het plakaat).
Dat had ik niet voorzien en had geen mooi voorbereid papiertje in plastic mapje bij , dus werd een blad van de Jubirit genomen en snel er iets op genoteerd.
Doch de euforie die er bij mij op kwam toen ik de trofee zag liggen kan ik niet beschrijven..
Natuurlijk werd bij het vinden Luk en Marc dadelijk gecontacteerd die ook vreselijk gelukkig waren. Dus gisteren zijn we niet voor niets zeiknat geworden en de PFT blijft in België.
De nieuwe hunt zal dus vanaf donderdag van start kunnen gaan (dan heb ik in de latere namiddag tijd).
Dan ga ik ze verstoppen en jullie met de eerste hint opzadelen.

Gevonden
AfbeeldingAfbeelding

Papiertje in de plaats voor de "te laat komer(s)"
Afbeelding

De zo gewilde (en begeerde)PFT
Afbeelding

Thuis opengemaakt en de inhoud bekeken
Afbeelding

Zoals in de opdracht staat de PFT-beker voor de computer
Afbeelding

Helaas heb ik geen foto (zoals in de regels staat) van de beker op de locatie. Dat ismei mijn euforie ontgaan en om daarvoor nog terug te rijden had ik geen zin :twisted: :wink:

20 aug 2006 23:07
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Tja, geen foto, dan geldt het niet helaas. Marcos komt 'm morgen wel even halen bij je... :wink:

Geintje, gefeli Koen. Het lijkt een trend te worden dat degene die 'm uiteindelijk vindt al 's voor jan doedel heeft gezocht.

20 aug 2006 23:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Koen :thumleft:

.... alleen jammer dat we nu al weten dat'ie in een van de vier overgebleven Vlaamse provincies komt te liggen :shock:

20 aug 2006 23:22
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Dat zijn de regelsOlaf (tenzij we de waalse ook mogen toevoegen of Belgiës tiende provincie :^: ).
Het is daar echt prachtig om er een heerlijk uitstapje van te maken :twisted: :wink:

PS : Bedankt om me om te praten :thumleft:

20 aug 2006 23:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
Tja, geen foto.....

Voor hen die het nog niet weten, de PFT HUNT heeft een eigen album :idea: :wink:

21 aug 2006 0:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:
PFT Hunt deel 10

Alles begon toen er op het Forum stond dat de Hunt in België verstopt zat . Natuurlijk heb ik er vannacht over liggen piekeren en had ondertussen de foto gezien met die berkenboom op het forum.
En iets in me wilde verder naar de PFT zoeken doch mijn “gentlemen”-gevoel wilde ze niet van Gerhard afnemen daar hij de PFT eigenlijk al gelocaliseerd had.

Koen, ik ben blij dat je hem nog had opgehaald. Ik was dat toch zelf niet meer van plan. Bovendien vind ik het erg leuk, dat hij nu echt in Belgie is beland.

21 aug 2006 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Hmmm dan komt ie misschien nog eens mijn richting uit, zal vast wel Vlaams-Brabant of eerder Antwerpen worden...

21 aug 2006 15:13
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Hmmm dan komt ie misschien nog eens mijn richting uit, zal vast wel Vlaams-Brabant of eerder Antwerpen worden...

Hij is gevonden in Antwerpen, en ik dacht dat hij volgens het reglement niet in dezelfde provincie verstopt mocht worden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 aug 2006 15:18
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Carrera4s schreef:

denk het niet - Koen zal wel een locatie vinden in Limburg (neeee, niet Bokrijk :D )

21 aug 2006 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Wellicht toch naar NL, in Limburg is hij ook nog niet geweest :D

21 aug 2006 15:24
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Olaf schreef:
MS964 schreef:
Tja, geen foto.....

Voor hen die het nog niet weten, de PFT HUNT heeft een eigen album :idea: :wink:

Dat wist ik dus niet (tot nu) , maar ik zal het onthouden als ik ze een volgende keer vind :twisted: :wink:

21 aug 2006 15:26
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende