Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:47

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
schoonmaken motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht schoonmaken motor
hallo collegas wie heeft er een tip om de motor terug proper te krijgen

20 aug 2006 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Zie vet , smeer en stof als een "natuurlijke" beschermlaag voor je motor. Als hij niet lekt, niet schoon gaan spuiten met de hoge druk, omdat je daardoor juist meer kans hebt op lekkage!

20 aug 2006 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik heb zelf de motor van de porsche van m'n pa gepoetst, en het eindresultaat heb ik bereikt met turtlewas, carlove (dacht ik), en een roze poetsgoedje wat eigenlijk vooral voor chroom bedoeld is, polpasta dacht ik.
Afbeelding
8)

20 aug 2006 20:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik spuit 1 keer per jaar mijn motor af (niet te hete en draaiende motor bij het afspuiten) en poets dan ook alle lakwerk waar ik aan kan.
Als de motor niet lekt blijft ze grotendeels zuiver. Lekt ze toch kan je bij een zuivere motor dadelijk zien waar het probleem is :wink:

Laatste update 22/10/2013

20 aug 2006 20:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Was dat een belediging..... :twisted: :lol:

:wink:

Thomas-kurkdroge motor-

20 aug 2006 20:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Vind het toch wel raar, een motor afspuiten..Met al die electronica etc..

Laatst nog 3 uur bezig geweest met mijn plantenspuit (wel zo`n ding die je moet op pompen om druk te krijgen) en een planten gietertje..Om zo de motor + de rest schoon te krijgen.

Meneer aard-met z`n plantenspuitje-

20 aug 2006 20:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Ik ga met mijn Porsche naar een borstelloze wasserette waar dan ook vooral autofreaks komen (positief bedoeld) die hun auto koesteren.
Toen ik daar vroeg of de motor met hun hoge druk spuit afgespoten kon worden, adviseerde de eigenaar dat niet te doen omdat je behoorlijk kans hebt op problemen met allerlei stekkertjes als je met hoge druk gaat afspuiten.

20 aug 2006 23:43
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En hij met zijn filterinstallatie.
Op de meeste plaatsen mag je het niet vanwege de oliën en vetten die vrijkomen en in hun afwatering (lees filters) komen :wink:

20 aug 2006 23:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
911-lover schreef:
En hij met zijn filterinstallatie.
Op de meeste plaatsen mag je het niet vanwege de oliën en vetten die vrijkomen en in hun afwatering (lees filters) komen :wink:

Ik leg altijd gewoon een lek bak onder mijn auto..Als ik de motor aan het schoonmaken ben..Loopt het niet op de stenen / grond.

Als ik klaar ben, laat ik de bak leeglopen in een lege kan en die lever ik af en toe een keer in bij de gemeente.

21 aug 2006 8:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik heb ooit eens mijn kawasaki afgestoomd,
na de poetsbeurt mocht ik de dealer bellen.

Best manueel alles kuisen ivm elektronische contacten.

Wel gaaf gepoets dat groentje.

21 aug 2006 8:25
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Meneer aard schreef:
Ik leg altijd gewoon een lek bak onder mijn auto..Als ik de motor aan het schoonmaken ben..Loopt het niet op de stenen / grond.

Als ik klaar ben, laat ik de bak leeglopen in een lege kan en die lever ik af en toe een keer in bij de gemeente.

En de andere keren gooi je het gewoon in de straatriolering :twisted: :wink: :lol: :lol: :lol:

-Sorry , maar dat was er echt eentje om te scoren-

21 aug 2006 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Maar waarmee kan je de motor nu schoonmaken? Dus zonder af te spuiten.

21 aug 2006 11:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
911-lover schreef:
Meneer aard schreef:

En de andere keren gooi je het gewoon in de straatriolering :twisted: :wink: :lol: :lol: :lol:

-Sorry , maar dat was er echt eentje om te scoren-

Als het een keer goed regent gaat er wel eens wat door de put :P

@ porscheware:

Ik gebruik zelf altijd een product van een maat van me; Biocleaner van Agia Lube. Valma heeft ook een motorreiniger in der assortiment, geloof in een spuitbus.

21 aug 2006 12:51
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Motorreiniger van Motip (spuitbus) werkt ook prima.

21 aug 2006 13:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Ik ben het met WdePundert eens: er zijn verschillende engine cleaners in een (spuit)bus op de markt. Ga niet grof met veel water te werk (tenzij je een auto hebt om naar te kijken en niet om in te rijden ;) en werk met beleid. Een motor wordt er niet beter van als ie schoon is. Je doet het dus voor je eigen ego en niet voor je auto.

21 aug 2006 19:23
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Tetsuo schreef:
Een motor wordt er niet beter van als ie schoon is. Je doet het dus voor je eigen ego en niet voor je auto.

als je het zo bekijkt geldt dat ook voor je auto wassen, en je haar wassen etc eigenlijk ook.... :wink:

21 aug 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Niet helemaal mee eens: Een auto (net als je haar for that matter) heeft wel degelijk baat bij een poetsbeurt. Wat dacht je van lakbescherming (was) en roestpreventie?

Een motor is doorgaans droog. Vuil zal vnl bestaan uit stof en droge zooi. Als er sprake is van licht zweten (olie oid) dan is dat niet een ramp. Ga je het allemaal regelmatig met god weet wat voor vetoplossers te lijf kun je gegarandeerd rekenen op problemen. Er zitten nogal wat zaken onder de kap die van nature gesmeerd moeten zijn (en blijven). Als die droog raken heb je kans op problemen. Los van contactproblemen van diverse connectors.

En als je niet begrijpt dat wassen goed is voor je haar wil ik je dat ook nog best uitleggen hoor :)

21 aug 2006 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: schoonmaken motor
Hallo Dost, ik spuit 2 x p/j het motorblok schoon met een spuitbus motorreiniger, daarna met doeken alles schoon en droog maken en als laatste de motorruimte met motorconcerveringsmiddel/vochtverdrijver inspuiten.

Afbeelding

Afbeelding

21 aug 2006 22:21
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]