Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:32

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
veel warmte bij de voeten bijrijderskant 911 targa (82) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht veel warmte bij de voeten bijrijderskant 911 targa (82)
Hallo heb een vraag..... ben van het weekend naar de nurnburgring geweest nou heb ik het al eens vaker gemerkt maar bij de bijrijderskant kom er constant warme lucht onder (achter) het handschoenen kasje vandaan op deze afstand werd het toch wel erg warm in de auto weet iemand hoe dit komt en waarvan dan dit komt (NATUURLIJK heb ik de kachel uit en de schuiven dicht) graag hoor ik van jullie

mike targa

20 aug 2006 21:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Dan zal de klep voor de warme lucht rechts wel blijven hangen.

20 aug 2006 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Dat klopt, de 993 waar ik bij mee reed heeft dit ook.

20 aug 2006 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
SC'tje even opkrikken aan de rechterkant. Bokjes eronder zodat 'tie niet op je koppie valt... :!:

Bij het motorblok kan je de warmtewisselaars zien. Aan de voorzijde van de rechter warmtewisselaar zie je een slang naar een rond ding lopen waaraan een kabel bevestigd zit.

Deze kabel is de bediening van de kachelklep (dat ronde ding...).
Blijkbaar staat de klep nu dicht; het is immers lekker warm in de auto.

Veelal als je wat kruipolie op de bewegende delen spuit en wat roest en/of vuil verwijderd, krijg je er wel weer beweging in.
Als de klep weer open is (gaten staan open in de kachelklep) kan de warme lucht weer naar buiten stromen en niet naar de cockpit.

Succes,

Dick

21 aug 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht 
nou dat is namelijk het probleem die klep staat gewoon open (3 gaten) zitten daarin dacht ik dus.................... snap ik het niet meer

21 aug 2006 17:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Anders een nieuwtje bestellen, die kleppen kosten ook de wereld niet. Bij Elferteile zijn ze €69,- per kant.

21 aug 2006 20:26
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik weet niet of het net zo werkt als bij de 964 maar bij mij was de kachel slang gescheurt.

anton864

21 aug 2006 23:23
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zover ik weet heeft de 964 een wat apart kachelsysteem met overdruk in de kachelkanalen in de dorpels van achter naar voor. Als daar dan een lek in zit, dan functioneert e.e.a. niet goed meer.

Bij een 3.2 is het wat simpeler.

22 aug 2006 11:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
anton964 schreef:
ik weet niet of het net zo werkt als bij de 964 maar bij mij was de kachel slang gescheurt.

Paul van Engelen schreef:
Zover ik weet heeft de 964 een wat apart kachelsysteem met overdruk in de kachelkanalen in de dorpels van achter naar voor.

Klopt :idea:
.... bij een pre-964 model (type 930 enzo) zitten de (hoofd)kleppen bij de uitlaat (net als bij een kevertje -kabels-)
... bij een 964 en 993 zitten (al) de kleppen in het vooronder -servo's- 8)

22 aug 2006 11:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Had dit probleem ook aan de bijrijderskant dus vanmiddag eindelijk bij een bevriende garagehouder hier in de buurt de P. op de brug gezet en daar bleek dat de kabelafstelling wat verlopen was. De gaten stonden welliswaar open maar niet 100%. Kabel weer afgesteld en probleem kompleet opgelost ! De kleppenhuizen zagen er overigens nog prima uit (net als de rest van de onderkant :wink: ).

07 sep 2006 21:21
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Hij hoeft maar iets te blijven hangen om veel warmte naar je interieur te krijgen.

Ik heb dat probleem ook gehad terwijl de klep wel goed gangbaar was.
De aansluiting van het kabeluiteinde op de klep bleek de boosdoener.
De kabel zit geschroefd in een klem op de klep; die klem kan draaien waar hij aan de klep vastzit (anders zou de kabel zichzelf scheef trekken bij het openen en sluiten). Dat draaipunt zat vast (roest) waardoor de kabel iets te strak bleef staan en de klep op een kier hielt.
Dit draaipunt gangbaar gemaakt en probleem was weg.

Weet het niet beter te omschrijven, maar als je het mechanisme een keer bekeken hebt herken je dit wel (hoop ik...)

14 sep 2006 10:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]