Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:31

Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mee eens Horn :!:
ben absoluut geen heilig boontje qua -me aan de snelheid houden- maar 260 in Holland met zoveel auto's in je nabijheid; jij hebt stalen ballen :roll:
je moet lekker doen wat je moet doen maar ga niet lopen zeuren als er mensen zijn die hierop fel reageren :!: :!: :!:
ieder het zijne maar ik geef je ruim baan als je eraan komt, je zou maar eens bv. aan 't bellen zijn met zo'n snelheid en je ziet me te laat..................

wel lachen als je een flits ziet, leuk voor je plakboek in jail :!: :twisted:

craze die laatst nog effetjes 230 gereden heeft in Germany, soeperrrrrrrr

23 jun 2006 18:47
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
@944S2 schreef:
Overigens was de foto behoorlijk ingezoomd waardoor de indruk ontstaat dat alles boven op elkaar rijdt.... :oops:

:shock: ..... Ja, door het inzoomen lijkt de afstand tussen twee auto's een stuk korter :roll: ..... behalve als je referentiepunten hebt zoals jouw motorkap en de strepen op de weg :!: :idea: :bang:

Prima en begrijpelijk dat iemand af en toe de behoefte heeft om de uitlaat schoon te blazen, maar niet onder dergelijke omstandigheden. :salut:

23 jun 2006 19:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Begrijp me goed @944S2, het laatste wat ik wil is jouw hier aan de schandpaal nagelen. Ik heb ook wel eens harder gereden dan ik achteraf had moeten doen, onder invloed van 'stoere jongens wedstrijdje doen' 's nachts met 240 achter een M5 aan over de A2 van Limburg naar Utrecht. Was weinig verkeer, maar na een minuut of 10 vroeg ik me toch af waar ik mee bezig was en waarom ik me zo liet uitdagen.

Ik was er niet echt trots op en heb het in mijn schoenendoos-met-do's-en-don'ts opgeslagen.
Mijn reactie was meer omdat ik uit jouw foto & post een soort onverholen trots meende te lezen en dat wilde ik even in het juiste perspectief plaatsen.

Als ik bovenstaand verhaal lees ben ik blij dat je toch verantwoorder blijkt te zijn dan in eerste instantie leek. Maar de pijp schoonblazen kan je beter ergens anders en/of op een ander moment doen, mijns inziens (en ik denk ook jouws inziens).

23 jun 2006 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht 
Ben ik ook met je eens Horn, dit was dan ook voor mij een éénmalige gebeurtenis, én inderdaad laten meeslepen door een ander.... :oops:
Neem maar van mij aan dat zoals weergegeven in mijn latere post dát de rijstijl is die beter bij mij past en met een pijp schoonblazen bedoel ik duidelijk niet van die dikke snelheden van boven de 200 km/u.

Maar goed, de titel van dit topic was "Hoogste snelheid al gereden?" en ik heb me inderdaad in Nederland een keer laten verleiden en ben ik aardig in de buurt van die hoogste snelheid geweest.... :roll: (en nu trek ik het boetekleed weer aan.)

23 jun 2006 20:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@944S2 schreef:
(en nu trek ik het boetekleed weer aan.)

Ach, staat je goed. :twisted: :wink:

23 jun 2006 20:30
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
@944S2 schreef:
..... dit was dan ook voor mij een éénmalige gebeurtenis, én inderdaad laten meeslepen door een ander.... :oops:
Neem maar van mij aan dat zoals weergegeven in mijn latere post dát de rijstijl is die beter bij mij past en met een pijp schoonblazen bedoel ik duidelijk niet van die dikke snelheden van boven de 200 km/u.

Afbeelding

23 jun 2006 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ga lekker met Harley op 27 juli op zandvoort blazen, ben je voor niemand een gevaar en de kick van een circuit krijg je op géén enkele openbare weg !

23 jun 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
eergisteren nog ff 200+ gedaan op weg van stappen in tilburg terug naar huis. Was.... weer lekker :drive: mooie bekroning op top avond Kleine lekkage rechtsvooronder van koelvloeistof was ook meteen voorbij, ik had die (holle) bout (weet iemand nu waar ik t over heb :wink: ) al eens aangedraaid, maar ik denk dattie gewoon ff goed warm moest worden :lol:

24 jun 2006 0:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Ga lekker met Harley op 27 juli op zandvoort blazen, ben je voor niemand een gevaar en de kick van een circuit krijg je op géén enkele openbare weg !

Amen. :^: :thumright:

24 jun 2006 8:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Gisteravond nog even de 280 aangetipt op A32 die ter plaatse leeg was, heerlijk. Ik was alleen snel thuis. :lol:

24 jun 2006 9:10
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zelfde ziekte als ik dus :roll: :twisted: :wink:

-die zwetende handjes bedoel ik natuurlijk hé-

Laatste update 22/10/2013

20 aug 2006 20:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht Re: Wow - 300
Ed Lauwerens schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven 300 gereden (uiteraard in Duitsland). Niet lang, want dit gaat wel heeeeeel erg snel. Maar ik dacht, moet het toch een keer gedaan hebben. Uiteraard alleen mogelijk op een zondag ochtend vroeg op een lege autobahn.

NB: je krijgt er wel zweethandjes van.

Gaaf :!: Daar is die auto per slot van rekening voor gemaakt.

20 aug 2006 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Hard rijden is leuk, maar doe het vooral waar het kan en het toelaat.

Ik rijd zelf ook wel eens te hard (moet toch ook de motor een flink op z`n flikker geven dat ie lekker schone kont krijgt he), maar doe dit enkel waar dit het toelaat.

Om nou in de bebouwde kom, vol met huizen, spelende kinderen te gaan lopen blazen vind ik heel erg dom. Als ik hier zie een straat tussen 2 wijken in, is 30 km/h wordt regelmatig getrapt door sjonnie`s, dan kom je daar vrolijk uit een uitrit rustig te rijden en dan heb je zo`n sjonnie met gebaren achter je...

Wat ik gevaarlijker vind dan hard rijden is dat mensen gewoon met 110-100 gaan inhalen, heb ik een schijt hekel aan.. Laatst had ik even de 200 aangetikt maar een of andere gast vond het nodig om te gaan inhalen met 100 km/h..Fijn dat je remmen had maar die gast gooide hem per direct op de linkerbaan, zonder te kijken en knipperen..Gelukkig zag ik hem al aarzelen (beweging maken maar hij ging niet naar links) en ging al met me poot van het gas af, reed toen op dat moment 160 ongeveer, maar dan is het nog 60 km/h snelheids verschil.

Mensen die met drank op achter het stuur kruipen vind ik dood zonde, iedere maloot vouwt zich om de eerste beste boom of neemt daarbij andere mensen mee hun graf in..Zo zonde allemaal. Een maat van mijn is politie agent geweest vroeger..Hij heeft mijn het een en ander verteld, maar het blijft als agent een hele moeilijke situatie om naar een desbetreffende familie te moeten stappen met Ja sorry jullie vader/moeder/zoon/dochter/oma/opa noem maar op is het slachtoffer geworden door een niet weldenkend mens die met drank achter het stuur is gestapt..

20 aug 2006 21:03
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
wijze woorden, meneer Aard. Maar wel een beetje een belerend vingertje op een moment dat ik hem iig niet verwacht had.

Ed heeft hoogstwaarschijnlijk op een brede lege duitse snelweg 300 aangetikt, en vast niet op het weggetje met drempels langs de kinderboerderij. Hoop ik.

Inhoudelijk heb je overigens wel gelijk.

21 aug 2006 20:48
Profiel
Westervoort
Bericht Re: Wow - 300
Ed Lauwerens schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven 300 gereden (uiteraard in Duitsland). Niet lang, want dit gaat wel heeeeeel erg snel. Maar ik dacht, moet het toch een keer gedaan hebben.

:wink: Sommige dingen moet je idd gedaan hebben...zéker met zo'n auto Ed
Al komt het er nooit meer van, je weet nu wél wat 't is, toch?
Mooi :wink:

21 aug 2006 22:59
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
horn schreef:
Ed heeft hoogstwaarschijnlijk op een brede lege duitse snelweg 300 aangetikt, en vast niet op het weggetje met drempels langs de kinderboerderij.

Ed schreef:
Uiteraard alleen mogelijk op een zondag ochtend vroeg op een lege autobahn.

Lijkt me duidelijk. Had van Ed ook niet anders verwacht. Baldadige malloten doen nooit mee aan toerritten (want dan vallen ze door de mand... :wink: ), wat over Ed niet gezegd kan worden.

21 aug 2006 23:15
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik dacht al dat ik iemand mistte, Ed natuurlijk :)

(sjit Ed, ik ben jaloers op je ;) )

21 aug 2006 23:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Op de A2 Den Bosch richting Knooppunt Deil. 's nachts is het hier wel eens heel erg stil. Na "De Lucht" wordt het driebaans geef dan gas en rijd op de brug 250. Eigenlijk moet ik er na de brug af, zo eens paar jaar rijd ik dan door en zie de naald over de 260 uit de teller lopen. Hoe hard ik dan ga weet ik niet. Als toetje het klaverblad en dan weer rustig terug naar huis.

Henk 3.2 '84

22 aug 2006 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
wijze woorden, meneer Aard. Maar wel een beetje een belerend vingertje op een moment dat ik hem iig niet verwacht had.

Ed heeft hoogstwaarschijnlijk op een brede lege duitse snelweg 300 aangetikt, en vast niet op het weggetje met drempels langs de kinderboerderij. Hoop ik.

Inhoudelijk heb je overigens wel gelijk.

Horn, Mijn post doelde eigenlijk op de vorige pagina (12) en een deel op pagina 13 (deze), over het hard rijden etc. Had ik er eventjes bij moeten zetten.

22 aug 2006 12:53
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Meneer aard schreef:
Horn, Mijn post doelde eigenlijk op de vorige pagina (12) en een deel op pagina 13 (deze), over het hard rijden etc. Had ik er eventjes bij moeten zetten.

:salut:

22 aug 2006 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Meneer aard schreef:
Hard rijden is leuk, maar doe het vooral waar het kan en het toelaat

Vanochtend nog 35 gereden in een 30km/h zone. Ik weet het, het hoort niet natuurlijk, maar soms kan ik me niet inhouden. :oops: Hopelijk stond KS niet verscholen in de struiken.

22 aug 2006 15:00
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
GerbenJ schreef:
Vanochtend nog 35 gereden in een 30km/h zone. Ik weet het, het hoort niet natuurlijk, maar soms kan ik me niet inhouden. :oops: Hopelijk stond KS niet verscholen in de struiken.

Hij leest wel mee :!:

22 aug 2006 15:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Als ik dit draadje zo lees zijn er veel meer lieverdjes in een porsche op dit forum dan dat er oma's in een daihatsu cuore op de weg zitten :)

Sprekend voor mezelf: ik rijd NOOIT de toegestane snelheid met uitzondering van 30Km wegen, woonwijken en ander onoverzichtelijke wegen. Punt.

En ik heb nog NOOIT een andere Porsche 50 zien rijden waar je maar 50 mag buiten genoemde uitzonderingen hierboven beschreven. (Hoop ik eigenlijk ook niet mee te hoeven maken).

Zeker allemaal geen lid van dit forum LOL :shock: :D

22 aug 2006 16:35
Profiel
Bericht 
Eén keer, op weg naar Stuttgart, op de boardcomputer digitaal de 294 km aangetikt. Dat duurde ik maar een kwartiertje, wat gaat dat snel en wat wordt de weg smal... Je voelt de auto bij elk hobbeltje bewegen. Als hij dan uitbreekt, hoef je je over de schade in iedergeval géén zorgen meer te maken :P

Enneuh, er zal maar zo'n Ollander met de caravan voor je op de snelweg schieten :D

Ik moet zeggen dat ik me hier wel redelijk aan de snelheid hou, zowiezo in de bebouwde kom. Tijdens de Jubrit wel even 220 gereden op de snelweg, maar ik ben te bang om mijn rijbewijs kwijt te raken. Op weg naar huis dan ook mar braaf 130/140 km/uur gereden.

22 aug 2006 17:03
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
Eén keer, op weg naar Stuttgart, op de boardcomputer digitaal de 294 km aangetikt. Dat duurde ik maar een kwartiertje,

je realiseert je dat een 'kwartiertje' 294 km/u rijden je ruim 70 km verder brengt hè? :roll: Zijn niet veel plaatsen in Duitsland waar je 15 minuten 294 km/u kan rijden...

Heb ooit 285 gereden (op de teller) maar 3 minuten was wel genoeg. Toen weer afgezakt naar 230-240 kruissnelheid...

22 aug 2006 17:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende