Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:46

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Welke voorkeursroute naar Berlijn? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Welke voorkeursroute naar Berlijn?
Over een aantal weken vertrekken wij naar Berlijn met de Porker voor een korte trip. Gezien de mededelingen alhier over de route, vraag ik me af wat nou de mooiste route is om te rijden (met Autobahn-fun in het achterhoofd... :wink: ).

Is dat dan traditioneel rechtdoor Osnabruck - Hannnover - Braunschweig - Berlijn of is dat de mogelijk prettige Autobahn Osnabruck - Bremen - Hamburg - Berlijn ?????

Wie-o-wie heeft recent deze route gereden? :?:

22 aug 2006 7:24
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Morgu,
wij zijn in ieder geval via Hannover gereden.
Dat had ook te maken met het feit dat wij daar voor een paar dagen een tussenstop hebben gemaakt.

Naast de nodige baustellen, waar heb je ze niet, hebben we aardig door kunnen kachelen en zijn de stukken met beperking relatief kort/weinig.

Ik ken de andere route zo niet 123, maar het vervelendste vond ik dat de route ik meen na osnabruck dwars door een stadje gaat. Dat kost zeker
in een spitsperiode veel tijd.

Wij hebben eigenlijk vooral een stuk na Hannover goed door kunnen blazen, 3 baans goed vrij en mooi vlak asfalt.

Maar ik moet zeggen ik heb de meeste lol beleefd aan onze tussenstop bij Hannover in de buurt. Iets eerder van de snelweg af en achterlangs tussen de weilanden door naar onze bestemming.
Een lapjesdeken aan asfalt die lekker mee helt met de bochten.
Tuurlijk is een biljartlaken aan asfalt beter, maar met een dergelijke weg
voel je heerlijk de auto onder je werken.
Maar om nou helemaal achterlangs naar Berlijn te rijden lijkt me nou ook niet ideaal :wink:

Ik zal vanavond nog even proberen beter te achterhalen waar voor ons de knelpunten zaten.
Alvast wel een tip,
...even drinken en relaxen bij 90 grad, een gave tent die om de 3 jaar een nieuwe locatie kiest, om zowel de sfeer als het interieur up to date te houden. :wink:

22 aug 2006 7:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Zelf vorig jaar idd. via Den Haag-Utrecht-Apeldoorn-Osnabruck-Hannover naar Berlin gegaan, zkere het laatste stuk is recht en drie banen breed.

Zoek wel alvast welk deel van Berlin je wil hebben, de aanrijroutes beginnen al ver voor Berlin.

22 aug 2006 7:39
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Bij Oldenzaal de grens over (!!!!) A1.

Lekker blazen hier.Op een gegeven moment heb je een paar kilometer waar je door een stad rijdt (kan ff niet op de naam komen.) En daarna kom je op een bijna lege snelweg uit. Hier kun je echt gas geven.

Zelf moet ik 2 maal per jaar naar Berlijn voor een beurs, en de reis is ieder jaar een feest :D :wink:

22 aug 2006 7:42
Profiel Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welke voorkeursroute naar Berlijn?
ER schreef:
....of is dat de mogelijk prettige Autobahn Osnabruck - Bremen - Hamburg - Berlijn

Deze heb ik een jaar of 10 voor het laatst gereden :shock: ..... daarna nooit meer richting Berlijn geweest :roll:

22 aug 2006 9:41
Profiel WWW Facebook 
Rosmalen
Bericht 
DeniS2 schreef:
Alvast wel een tip,
...even drinken en relaxen bij 90 grad, een gave tent die om de 3 jaar een nieuwe locatie kiest, om zowel de sfeer als het interieur up to date te houden. :wink:

:lol: :lol: :lol:

Ken je klassiekers Denis!

Ik verlaat Berlijn nooit zonder een bezoek aan Ana e Bruno (je moet tenslotte toch eten; altijd goed en gezellig bij Bruno Pellegrinis) én uiteraard 90 grad (je wilt 's avonds ook een keer gaan stappen...). :lol:

Ben benieuwd naar je verder tips ten aanzien van de route. Thnx!

22 aug 2006 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Rijd deze route bijna 3x per week. Vanuit jouw woonplaats kun je ook bij
Arnhem de grens over, A3 richting Oberhausen en vervolgens daar de A2 naar Bielefeld, Hannover en Berlijn.
Via Osnabrueck moet je via de A30 door Bad Oyenhausen om de A2 te bereiken en daar wil het nogal stropen.
Bovenlangs, zoals wij dat noemen, zou ik niet doen. Bij Hamburg-Zuid wordt aan de weg (A1) gewerkt, tot aan de afrit richting Berlijn (A24). Files van 10km+ zijn daar orde van de dag. En de A24 is een hele saaie autobaan.
Goede reis en prettige dagen toegewenst. ( Het is een moordstad)
gr. Henk

22 aug 2006 10:55
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Bedankt Henk! Files vermijden wij graag, zoals je zult begrijpen.... :wink:

Nog een week of 2 om de definitieve route te bepalen.

Keep U posted.

22 aug 2006 13:32
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Met welke ...................... :mrgreen: :wink:

22 aug 2006 16:19
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Ik durf iemand die de route 3x per week rijdt natuurlijk niet tegenspreken.

Ik heb het idee dat je al eerder in Berlijn bent geweest dus de gewoonlijke dingen hoef ik je niet te zeggen. Maar misschien heb je nog wat aan de volgende info:

Nabij het metro stationFriederichstrasse kijk je vanuit de metro uit over de rivier en zie je een stuk of 5 eettentjes aan het water zitten, met leuk terrasjes en sfeer verlichting. Blijf lekker in de metro zitten, want eenmaal op het terras is het eten matig, de bediening chagerijnig en er hangt geen sfeer.

Aanrader is halt Hakische Markt,
Leuke wijk met kunstenaars en eettentjes en een hele leuke sfeer.
Op de laatste avond hebben wij daar impulsief kaartjes gekocht voor deze voorstelling. klik
In dit filmpje zie een impressie van de voorstelling, niet van het theater.
Het theater in berlijn is erg klein en knus. Lijkt net of je in een bruine kroeg zit. Je zit ook aan een tafeltje waarbij de bediening tijdens de show doorgaat. Goede cocktails voor 5 a 6 euros en dan een spectaculaire show met lekkere muziek rock, klassiek en hip hop van alles. Een goede plek aan de zijkant kost 29 euro de man, het bezoekje zeker waard.
(mocht trouwens iemand de muziek onder dit filmpje kennen, graag melden :!: )

Ik weet niet of je van architectuur houd maar dan is het joods museum ook een aanrader. Helemaal een zeer indrukwekkende ervaring is het verblijf in een ruimte grotendeels geluidsdicht met een kleine spleet daglicht. Dit ter nagedachtenis aan de mensen die op transport zijn gesteld. Rillingen over de rug.

Op potsdam nabij het mercedes gebouw hebben ze een strandtent gemaakt nabij de vijver waar savonds een bandje speelt. Gezellig.

Veel plezier

Denis-groot aandeelhouder peter langhout

22 aug 2006 21:24
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het liedje is van V.A.S.T en heet Touched

Hier het clipje :wink:

On Topic:Ik ben helaas nog nooit in Berlijn geweest :cry:

Laatste update 22/10/2013

22 aug 2006 21:59
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Route van Henk rijden. O'hausen/Bielefeld Hannover is meestal erg rustig en een mooie weg. Ook vanaf Bad Oeyenhausen ri. Berlin is breed, veel zesbaans, nieuw wegdek met dank aan de verhuizing van de Reichstag Bonn-> Berlin en vaak erg rustig. Bremen-Hamburg echt niet doen, is geen pretje, ik rijd dit nog wel eens naar DK, maar je wordt echt gek van de LKW's, Baustelles en bijna de hele weg 2 baans. Echt stop&go.

have fun in Berlin!

22 aug 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
911-lover schreef:

Dan wordt dat eens hoogste tijd, Koen. :)

Hotelletje in de buurt van de Kurfuerstendamm/ Alexanderplatz en genieten maar.
Misschien wel een idee om er een meerdaags ritje naar toe te
maken.
Gr. Henk

22 aug 2006 23:48
Profiel
Rosmalen
Bericht 
DeniS2 schreef:
Op potsdam nabij het mercedes gebouw hebben ze een strandtent gemaakt nabij de vijver waar savonds een bandje speelt. Gezellig.

Bedankt voor je tips Denis.

Ben inderdaad wel eerder in Berlijn geweest en dit keer zitten we wederom in hetzelfde hotel, nabij Potsdamer Platz: lekker centraal (met private parking) en er is daar genoeg te doen.... :wink:

In de hotelbar zit zelfs een populaire radiozender met vrouwelijke DJ's achter het glas: bijzondere ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

Het congres is elders in de stad, waar je volgens mij voor de gezelligheid niet heen hoeft.

Ik ga zeker op zoek naar de zogenaamde strandtent en zal rapporteren.... :wink:

23 aug 2006 0:18
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Met welke ...................... :mrgreen: :wink:

Der Autobahn-raser, sicher! :wink: Zeker wanneer de parking gegarandeerd is.

We denken nog na over de eerder besproken week erna.......... :wink:

23 aug 2006 7:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Henk 3.2 schreef:
911-lover schreef:

Dan wordt dat eens hoogste tijd, Koen. :)

Hotelletje in de buurt van de Kurfuerstendamm/ Alexanderplatz en genieten maar.
Misschien wel een idee om er een meerdaags ritje naar toe te
maken.
Gr. Henk

lijk me een strak plan, hoor goeie verhalen over Berlin :wink: :!: :P
ER, viel spass (weet niet hoe ringel-s wekt, you know :wink: ).

23 aug 2006 16:00
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
911-lover schreef:
Het liedje is van V.A.S.T en heet Touched

Hier het clipje :wink:

TE GEK KOEN :!:
ken jij het leidje gewoon of ben je goed in googlen :?:

24 aug 2006 21:14
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Laten we het houden op het tweede Afbeelding

-Ik heb stiekum veel van Harald geleerd zonder dat hij het weet-

Laatste update 22/10/2013

24 aug 2006 21:16
Profiel WWW Facebook 
Rosmalen
Bericht 
Henk3.2 schreef:
Vanuit jouw woonplaats kun je ook bij
Arnhem de grens over, A3 richting Oberhausen en vervolgens daar de A2 naar Bielefeld, Hannover en Berlijn.
Via Osnabrueck moet je via de A30 door Bad Oyenhausen om de A2 te bereiken en daar wil het nogal stropen.

Thnx guys! Vanwege mijn 'bekende' vaste aanrij-route voor Duitsland verkies ik toch maar E'hoven - Venlo boven Arnhem, en duik op jullie advies via Duisburg-Dortmund-Bielefeld op de A2. Volgens de ANWB site zijn aldaar géén grote wegwerkzaamheden aangekondigd.

DeniS2 schreef:
Nabij het metro stationFriederichstrasse kijk je vanuit de metro uit over de rivier en zie je een stuk of 5 eettentjes aan het water zitten, met leuk terrasjes en sfeer verlichting. Blijf lekker in de metro zitten, want eenmaal op het terras is het eten matig, de bediening chagerijnig en er hangt geen sfeer. Aanrader is halt Hakische Markt,

Aan het water bij Strandbar Mitte (Montbijou-park) lijkt het anders óók dik in orde bij deze temperaturen DeniS2!

Afbeelding

DeniS2 schreef:
Op potsdam nabij het mercedes gebouw hebben ze een strandtent gemaakt nabij de vijver waar savonds een bandje speelt.

Hopelijk hebben ze de boel nog niet opgeruimd, gezien de temperaturen..... :wink:

Anders worden de overige hot-spots aangedaan, zoals de Sage-club, SO36, of toch maar de bekende en beproefde 90 grad club, waarvan de Berlininfo.com momenteel zegt:

Citaat:
The hangout for the Berliner glitterati: sports jackets and pomade for boys, Gucci miniskirts and mink for gals. Nikes not accepted. Shake your stuff to Top 40s-funk or house on the dance floor in the front room, or schmooz with attorneys and starlets in the smaller side lounge. But the back room of this place is the best part: a roomy tiki bar where you can sip a mai-tai under a bamboo roof. A fleet of taxis awaits you outside at dawn, or bring your chauffeur like the rest of the gang.

Jullie horen het volgende week wel!

CU

Afbeelding

11 sep 2006 21:12
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
ER schreef:
Henk3.2 schreef:

DeniS2 schreef:
Nabij het metro stationFriederichstrasse kijk je vanuit de metro uit over de rivier en zie je een stuk of 5 eettentjes aan het water zitten, met leuk terrasjes en sfeer verlichting. Blijf lekker in de metro zitten, want eenmaal op het terras is het eten matig, de bediening chagerijnig en er hangt geen sfeer. Aanrader is halt Hakische Markt,

Aan het water bij Strandbar Mitte (Montbijou-park) lijkt het anders óók dik in orde bij deze temperaturen DeniS2!

Afbeelding

DeniS2 schreef:
Op potsdam nabij het mercedes gebouw hebben ze een strandtent gemaakt nabij de vijver waar savonds een bandje speelt.

Hopelijk hebben ze de boel nog niet opgeruimd, gezien de temperaturen..... :wink:

HAHAHA Kicken dat strand, dat ziet er stuk beter uit dan waar ik het over had. Maar ik heb het idee dat wij een verschillend budget hanteren voor op vakantie gaan. Onze was meer een 944 S2 vakantie en dat van jullie een 993TT :lol: :lol:
Ach Als je maar pret hebt, maar dat lukt wel

11 sep 2006 21:22
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Ben je gek DeniS2!

Deze trip naar Berlijn is natuurlijk een 'werkbezoek', waardoor het allemaal wat draaglijker wordt. :mrgreen:

Het leven is één groot feest, maar je moet alleen de slingers ZELF ophangen. :lol: en dat doen wij dus....

11 sep 2006 22:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ga je eindelijk eens wat aan je galblaasjes werken :mrgreen:

11 sep 2006 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Niet de Kudam vergeten. Vaker in disco Kudorf geweest. Fout maar wel lekker. Club eden zuigt (figuurlijk).

Paar jaar geleden geweest voor werkbezoek aan wat fabrieken. Wel geamuseerd daarna...

Overigens is de goedkoopste manier van hieruit: Maastricht-Berlijn met het vliegtuig voor 30 euri. Met mijn 928 (ik móet het gewoon zeggen...) is dat financieel geen doen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

11 sep 2006 22:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]