Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:39

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
3 kinderen achterin 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
guido schreef:
Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ... ik rijd nochtans volgens mijn mening héééél rustig als er kinderen bij zijn, maar inderdaad het mag niet !

Volgens mij was de boodschap bij Guido al helder :!: Als hij het niet post, rijdt hij lekker verder met mogelijk alle gevolgen van dien. Nu realiseert hij zich dat het misschien niet zo verstandig is (in jouw woorden oliedom etc.). Is dit forum toch ergens goed voor hé :wink: :P

13 aug 2006 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
guido schreef:
Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ... ik rijd nochtans volgens mijn mening héééél rustig als er kinderen bij zijn, maar inderdaad het mag niet !

moet je eens heel rustig met 50 ergens frontaal op knallen :roll:

14 aug 2006 2:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Erick schreef:

Ik heb m'n punt gemaakt, en (probeer hier) niet meer te posten.

Flauwert :!: :twisted: :mrgreen: :wink:

(ik denk dat we eigenlijk allemaal hetzelfde bedoelen, tja kan je discuseren de manier waarop)

14 aug 2006 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0, 993
Mechelen
Bericht 
Even bedacht ...

Ik kom dus maar met 1 kind naar de jub rit. :wink:

De twee andere kids :cry:

19 aug 2006 12:33
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
horn schreef:
guido schreef:
Ik rij vaak met 3 kdn rond op de achterzitjes, zolang hun benen niet te lang worden gaat het. Eéntje moet wel op de "midden-brug" zitten.
Ik vraag me wel af of ik zo nog wettelijk verzekerd ben ??? :roll:

Los of je verzekerd bent - je bent in ieder geval in overtreding en bovendien wat mij betreft niet slim bezig (mega understatement).
Kind zit a. niet in de gordel en b. in het midden dus als je ergens op klapt ook meteen door de voorruit.

Dat is in ieder geval een risico dat ik met mijn kinderen NOOIT zal lopen. Ook niet op dat kleine ritje naar school.. :roll:

Erg opvallend statement ...

19 aug 2006 20:12
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wat?

19 aug 2006 20:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
lindemans schreef:
horn schreef:
guido schreef:
Ik rij vaak met 3 kdn rond op de achterzitjes, zolang hun benen niet te lang worden gaat het. Eéntje moet wel op de "midden-brug" zitten.
Ik vraag me wel af of ik zo nog wettelijk verzekerd ben ??? :roll:

Los of je verzekerd bent - je bent in ieder geval in overtreding en bovendien wat mij betreft niet slim bezig (mega understatement).
Kind zit a. niet in de gordel en b. in het midden dus als je ergens op klapt ook meteen door de voorruit.

Dat is in ieder geval een risico dat ik met mijn kinderen NOOIT zal lopen. Ook niet op dat kleine ritje naar school.. :roll:

Erg opvallend statement ...

Please explain? :roll:

19 aug 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Iemand "Life according to Garp" gezien?

Goed voorbeeld waarom je ook achterin een gordel moet dragen en wat je voorin een auto allemaal kunt doen.

Henk

22 aug 2006 11:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
vliegtuigje spelen als je de buurt in komt rijden, zonder licht :lol:

22 aug 2006 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht Re: Yep
horn schreef:
Ja ik rij wel eens te hard. Ja ik betaal zelden bij parkeergarages. Ja ik rij wel eens zwart in de tram.

:lol: Ik lees het een beetje laat, maar vertel ons die truc eens, ik ben erg benieuwd hoe je dat flikt :twisted:

22 aug 2006 14:56
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeer kort achter de betalende voorligger rijden als de slagboom open gaat :wink:
Lukt perfect :twisted:

Laatste update 22/10/2013

22 aug 2006 15:06
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Of even snel erin er weer uit met hetzelfde kaartje. :wink:

22 aug 2006 15:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Of een leuke Lotus Europa kopen voor erbij als boodschappenauto. Hoeft de hefboom niet eens open, je kachelt er zo onderdoor :)

22 aug 2006 16:24
Profiel
Bericht 
Béétje late reactie misschien, maar weet je waar ik me het meest aan erger? Zie zó vaak op de snelweg een auto met papsie en mamsie voorin lekker veilig in de gordels en een paar los dollende kinderen over de achterbank.

De logica van die ouders ontgaat mij ... Is jullie dat ook wel eens opgevallen? BTW, mijn meiden weten niet beter: de gordels gaan om alvorens ik de garage uitgereden ben...

22 aug 2006 21:32
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En gaan pas terug uit als de motor is stilgelegd :wink: :thumleft:

-zo is het bij mij althans-

22 aug 2006 21:52
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia schreef:
BTW, mijn meiden weten niet beter: de gordels gaan om alvorens ik de garage uitgereden ben...

Gordels in de wagen (behalve de 356) zijn verplicht, enkel bij de jongste blijft het opletten, ze doet hem sneller los dan wij hem kunnen vast doen :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 aug 2006 21:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik ben het natuurlijk met jullie eens als vader van 3 kinderen maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........

Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor) :wink:

22 aug 2006 23:00
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Idem dito.
Ik weet zelfs nog dat alle wagens zonder gordels vooraan waren en dat toen verplicht werd (nog die dingen zonder opspanrolletjes).
Doch toen was zowel de mentaliteit, sfeer en stress in het verkeer heel anders dan nu.
Wat we vroeger op de weg konden hoeven we nu (meer dan 20 jaar later) echt niet meer te proberen

Leuke anekdote van toen de gordels verplicht werden : Kwam een klant bij mijn nonkel zijn bedrijf en reageerde ineens bij het aankijken van zijn BMW 2500 "oh , heb jij ook die gordels van Press in de wagen.Die zijn goed hé"

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 aug 2006 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.

22 aug 2006 23:02
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
Wat we vroeger op de weg konden hoeven we nu echt niet meer te proberen

:thumleft:

.... om maar te zwijgen over de hedendaagse beperkingen die opgelegd worden :shock:

22 aug 2006 23:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Teun schreef:
maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........

nog vroeger rende er een meneer met een vlag voor een auto uit. Heb jij dat ook nog steeds? beetje manke vergelijking... ik denk nl. dat het helemaal niet goed ging en dat er een hoop ongelukken zijn gebeurd met vreselijke gevolgen die voorkomen hadden kunnen worden als de kinderen in een gordel en/of deugdelijk kinderstoeltje hadden gezeten.

Teun schreef:
Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor) :wink:

Is toch heel wat anders? Doe ik ook, met 20 km/u hier in de straat. En mijn zoontje is anderhalf.... 8)

Moraalridders... vind ik wel meevallen. Advies...

Als jij het nodig vindt om je kind los op het dak te leggen en vervolgens met 120 km/u over drempels te gaan scheuren, moet je dat lekker zelf weten. Mag ik het dan toch onverantwoord vinden, zonder meteen een moraalridder te zijn? :roll:

22 aug 2006 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
Teun schreef:
maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........

nog vroeger rende er een meneer met een vlag voor een auto uit. Heb jij dat ook nog steeds? beetje manke vergelijking... ik denk nl. dat het helemaal niet goed ging en dat er een hoop ongelukken zijn gebeurd met vreselijke gevolgen die voorkomen hadden kunnen worden als de kinderen in een gordel en/of deugdelijk kinderstoeltje hadden gezeten.

Teun schreef:

Is toch heel wat anders? Doe ik ook, met 20 km/u hier in de straat. En mijn zoontje is anderhalf.... 8)

Moraalridders... vind ik wel meevallen. Advies...

Als jij het nodig vindt om je kind los op het dak te leggen en vervolgens met 120 km/u over drempels te gaan scheuren, moet je dat lekker zelf weten. Mag ik het dan toch onverantwoord vinden, zonder meteen een moraalridder te zijn? :roll:

Tjongejonge, kort voor de kar met een vlag ervoor :?:

Laatste zin is mij geheel onduidelijk.......

22 aug 2006 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Vroeger en nu met elkaar vergelijken is imo appel met peren...De situatie nu is heel anders, verkeerdsdrukte op en naast de weg zorgen voor hele andere situaties om nog te zwijgen over rijgedrag en snelheid.

Ik heb meegemaakt dat mijn vader op een stilstaande auto knalde en ik achterin zat. Gelukkig zal ik niet in het midden en kan ik me er niets van herinneren, maar ik heb de foto's gezien en het was niet alleen de auto die in de kreukels lag ;)

Gordels voor kids zijn een must, de onze weten niet beter en er is nooit discussie over. Maar ben geen heilige, de snelheidslimieten worden nagenoeg constant (licht)geschonden, maar wel in de gordel.

23 aug 2006 0:18
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Teun schreef:
Ik ben het natuurlijk met jullie eens als vader van 3 kinderen maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........

Vroeger klommen de dakwerkers zonder vangnetten, en harnassen het dak op, mocht zo hoog zijn als iets.
Nu hebben we de extra veiligheidsvoorzieningen, soms gaat het nog wel eens mis, maar veel minder. Dus het gebruik van die extra middelen moet enkel maar gestimuleerd worden.

Gordel dragen is bij ons in de wagen verplicht, zoals ik echter al schreef, presteert de jongste het om deze regelmatig los te doen. Hierop volgt dan meestal de nodige discussie, gedreig met straf, stoppen met de wagen de gordel vast, en indien nodig krijgt ze zelfs....jaja een tik.
Het gebeurt echter ook dat ik de energie niet heb, om gans de scene op te voeren, en laat ik het zo. Elke keer heb ik daar een heel slecht gevoel bij als ik thuiskom. Wat zou ik doen als het mis zou gaan denk ik dan :bang: :bang: :bang:

Ik denk niet dat we het hier over moraalridders hebben, maar eerder over bezorgde ouders, die ten volle beseffen dat het verkeer moordend is, en als we onze kinderen een extra bescherming kunnen bieden, het eigenlijk onze plicht is om dit te doen.

Zomaar mijn idee :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 aug 2006 6:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
dat uw kleine er in slaagd om die gordel los te wrikken, verwondert mij niet,
de namen, sloeber, bandietje,kastaarke zijn namen die op haar lijf geschreven zijn, ik zag al ne keer in topform (:shock: )
ik zou zeggen, steek maar binnen enkele jaren uw sleutels goed weg :lol:

23 aug 2006 7:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Teun schreef:

Vroeger klommen de dakwerkers zonder vangnetten, en harnassen het dak op, mocht zo hoog zijn als iets.
Nu hebben we de extra veiligheidsvoorzieningen, soms gaat het nog wel eens mis, maar veel minder. Dus het gebruik van die extra middelen moet enkel maar gestimuleerd worden.

Gordel dragen is bij ons in de wagen verplicht, zoals ik echter al schreef, presteert de jongste het om deze regelmatig los te doen. Hierop volgt dan meestal de nodige discussie, gedreig met straf, stoppen met de wagen de gordel vast, en indien nodig krijgt ze zelfs....jaja een tik.
Het gebeurt echter ook dat ik de energie niet heb, om gans de scene op te voeren, en laat ik het zo. Elke keer heb ik daar een heel slecht gevoel bij als ik thuiskom. Wat zou ik doen als het mis zou gaan denk ik dan :bang: :bang: :bang:

Ik denk niet dat we het hier over moraalridders hebben, maar eerder over bezorgde ouders, die ten volle beseffen dat het verkeer moordend is, en als we onze kinderen een extra bescherming kunnen bieden, het eigenlijk onze plicht is om dit te doen.

Zomaar mijn idee :wink:

Zoals ik al meldde ben ik het helemaal met jullie eens hoor. Ik rijd niet voor niets in een XC 90 met alle mogelijke veiligheidsvoorzieningen, stoeltjes en de kids altijd in de gordels.

Ik denk zo de groep van afgelopen zondag inschattende, dat iedereen dat wel weet.......

Ik probeerde alleen een reactie uit te lokken door te melden dat ik regelmatig met de kinderen op schoot rondjes rijd. (er stond ook een smile bij :wink:). Dat is gelukt. :wink:

Overigens vroeg ik me eerder in de topic af of het toegestaan is kinderen voorin te vervoeren op een veilige verhoging/kinderstoel. Dat doe ik in de Porsche wel eens. Weten jullie dat?

23 aug 2006 8:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende