Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Mijn verhaal... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Nicolò schreef:
Citaat:
Mij lijkt het boek van Babs toch wel een gemeenschappelijke interesse.

Waar baseer je dat op dan?

23 aug 2006 22:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Mij ging het gewoon meer om het plezier iets te schrijven, en heel misschien later eens aan mijn kinderen te kunnen voorlezen, hoewel het in dit verhaal toch wel vaak gaat over te vette kroketten en te zoute soep, niet bepaald een kinderboek! :roll:

.... wat er laatst niet iets van nooit niet geen :?: :roll:

23 aug 2006 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Rob964Tip schreef:
Nicolò schreef:
Citaat:
Mij lijkt het boek van Babs toch wel een gemeenschappelijke interesse.

Waar baseer je dat op dan?

De stortvloed aan reacties op dit draadje. :lol:

23 aug 2006 22:38
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
FROST schreef:
Mij ging het gewoon meer om het plezier iets te schrijven, en heel misschien later eens aan mijn kinderen te kunnen voorlezen, hoewel het in dit verhaal toch wel vaak gaat over te vette kroketten en te zoute soep, niet bepaald een kinderboek! :roll:

.... wat er laatst niet iets van nooit niet geen :?: :roll:

:mrgreen: Precies ja!

Overigens, er is ook nog een Tanja Grotter.

Alhoewel ik de side-steps op het forum tot op zekere hoogte nog wel kan waarderen, hoeft dit voor mij ook niet. Er is vast ook nog wel een schrijvers-wannabe-forum. :idea:

23 aug 2006 23:04
Profiel
Groningen
Bericht 
En voor kitesurfers, pitspoezen, vakantiegangers, Harley rijders, beleggingen, klokjes, Italiaanse taal, pianovleugels, treintjes.. etc.

23 aug 2006 23:17
Profiel
vianen
Bericht 
Hmmm nou heeft ze op dit topic 3 posts gedaan, waar blijft dat verhaal nou :roll: :roll: :roll: we zijn al 2 pagina's verder :roll: :lol: :wink:

24 aug 2006 0:00
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Denk dat er niet zo'n behoefte aan is HIER.

24 aug 2006 0:02
Profiel
vianen
Bericht 
Denk het zelfde Henk, kansloze missie? :wink:

24 aug 2006 0:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bert964c4 schreef:
kansloze missie? :wink:

Hoofdstuk 1

Smelt de boter in een kookpan en voeg de 120 gram bloem toe. Laat dit mengsel op een laag vuur even door verhitten totdat het lijkt alsof het uit elkaar valt. Voeg nu 4 deciliter koude bouillon toe en roer dit met een garde goed door. Nu kan de rest van de bouillon erbij en breng dit onder zeer goed roeren aan de kook. Zet het nu zacht, blijf roeren en laat dit 4 minuten zo doorkoken. Het geheel is vrij dik, maar dat is goed. Voeg nu het vlees en de fijn gehakte peterselie toe en breng het geheel op smaak met zout en peper. Giet dit mengsel in een schaal, bedek de bovenkant geheel met plastic folie en laat het geheel goed koud worden. Het liefst doet u dit een dag van tevoren zodat de salpicon (ragout) een nachtje in de koelkast stevig kan worden. Haal de schaal uit de koelkast, verwijder de folie en verdeel de salpicon in gelijke stukken. Vorm van deze stukken mooie ronde staafjes. Maak ze niet te dik, anders moeten ze te lang in de frituur en spatten ze snel open. Haal de mooi gevormde staven door de 150 gram bloem, daarna door het losgeklopte eiwit en hierna gelijk door de paneermeel. Zorg ervoor dat u nauwkeurig werkt, zodat er geen scheurtjes in de kroketten zitten en overal bloem, eiwit en paneermeel. Is dit niet het geval, dan zullen ze in de frituur stuk bakken. Na het panneren, de kroketten nog 1 uurtje laten rusten, waarna u ze in de frituur op 180 graden C. kunt bakken.

24 aug 2006 0:15
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Ben benieuwd naar deel 2 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

24 aug 2006 0:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bert964c4 schreef:
Ben benieuwd naar deel 2 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Hoofdstuk 2

SALJANKA (ZOUTE SOEP )
De naam van deze soep betekent letterlijk brak, als in brak water. Dit recept uit Zuid-Rusland is dan ook niet geschikt voor mensen met een natrium-arm dieet. De combinatie van zout met zuur is op warme dagen erg lekker, vooral met een klein glaasje ijskoude wodka. De maaltijd kan dan worden vervolgd met brood en salade of een ander zomers hoofdgerecht.

BENODIGDHEDEN:
1 pot geconcentreerde runderbouillon
3 tomaten
1 ui
3 peentjes
3 takjes selderie
12 groene olijven
2 citroenen

BEREIDING:
Leng het concentraat aan met 1½ pot water; je krijgt dan ruim 1 liter extra sterke bouillon. Breng deze aan de kook. Snipper de ui, snijd de tomaten in partjes, de peentjes in plakjes en de selderie in stukjes, en doe ze bij de soep. Pers één citroen uit en gooi het sap ook bij de soep. Laat de soep 5 à 10 minuten koken tot de groenten beetgaar zijn. Snijd de tweede citroen in schijfjes en doe vlak voor het opdienen de citroenschijfjes en de olijven in de soep.

:mrgreen:

24 aug 2006 0:28
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Mag ik een suggestie voor deel 2 doen? De vorm van de puntjes :D :D :D

24 aug 2006 0:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Mensen, we zijn toch niet die broodjes vergeten,
niet iedereen heeft vuurvaste vingers..
brandwonden centrum Beverwijk binnenkort in de hoogste staat van paraatheid.
O ja... niet van die ingedeukte bolletjes/puntjes natuurlijk.... maar dat is logisch, zoiets accepteerd toch niemand! :D :D :D

24 aug 2006 0:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
GI996C schreef:
Mensen, we zijn toch niet die broodjes vergeten,

Hoofdstuk 3

Meng de volgende producten in een grote schaal.

2 mokken B- Mix van Schär of van Johannusmolen (deze heeft de voorkeur want is ekologisch geteeld)
1-2 eetlepels Teff (bruin)
1 eetlepel voorgeweekte lijnzaad
1-2 eetlepels Colon Clean (psyllium)
1 eetlepeltje Wijnsteenzuurbakpoeder, er goed door roeren
1 ei
1 mespuntje Jozo zout
1 eetlepel olijfolie
Geitenmelk (Friesche Vlag) / soja melk 1 kopje
eventueel nog wat boekweitvlokken of sesamzaad of zonnebloempitten toevoegen.
Spa Rood er door roeren, dit moet snel, zodat je de bubbels opsluit. Meng het tot een kleffe, iets taaie deeg, meer richting cake-deeg, dan brooddeeg.
Dan in siliconen bakvorm en gladstrijken met een lepel die in je in lauwwarm water doopt. Eventueel over de lengte het brood een beetje inknippen, voor een gecontrolleerde barst. Dan bakken in een voorverwarmde oven op 200 graden, 50-55 minuten. In de oven een schaaltje met water zetten.
Indien nog te droog of te korrelig brood, dan enkele lepels gekookt zilvervliesrijst aan het beslag toevoegen.

:cheesy:

24 aug 2006 0:41
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
:lol: :lol: :lol:
geweldig!!

Iedere link naar wat eerder is voorgevallen
op dit forum en mogelijk als inspiratiebron
voor deze postings wordt aangeduid
berust op louter toeval.
:lol: :lol: :lol:

24 aug 2006 1:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
OK, ik zie het al: dit gaat een kooktopic worden :roll: :) Leuk, misschien leer ik er wat van..ben geen ster in de keuken namelijk!
:oops:

maar serieus: ik ga straks effe posten, was er gisteren niet meer aan toe gekomen, excuses. En voor de mensen die het niet boeit, die hoeven het toch niet te lezen? :wink:

24 aug 2006 9:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Na een Pb gesprekje met de mods heb ik besloten mijn verhaal niet uit de doeken te doen. Het moet Porsche-achtig zijn, en aangezien het er helemaal niets mee te maken heeft mag er een slotje op of helemaal verwijdert worden. Sorry Guys! :)

24 aug 2006 10:27
Profiel Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
FROST schreef:
Na een Pb gesprekje met de mods heb ik besloten mijn verhaal niet uit de doeken te doen. Het moet Porsche-achtig zijn, en aangezien het er helemaal niets mee te maken heeft mag er een slotje op of helemaal verwijdert worden. Sorry Guys! :)

Goede beslissing.

Tis en blijft een Porscheforum, geen Libelle achtige toestanden hier.

Dadelijk gaat iemand zijn levensverhaal hier posten.

Op slot dus.

(Aanvulling by horn: als je het graag wilt lezen kan je FROST natuurlijk altijd een pb sturen (en dan niet hier posten: Frost, you've got PB... :twisted: )

24 aug 2006 10:40
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2