Auteur |
Bericht |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
4S is zeker mooiste 996
Wil je niet van je sokken gereden worden door andere snelle S4-en en M5-en... is er slechts 1 oplossing: TURBO
Bedenk dat een 4S de zwaarste en dus ook traagste 996 is met uitzondering van een 4S tip...
Dus wie mooi wil zijn moet soms eens het onderspit willen delven...
Maar... traag ben je natuurlijk nooit met een p van 320 pk
Altijd 1 en hetzelfde advies: zelf rijden en vergelijken 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
23 aug 2006 22:13 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, maar heb je het verschil tussen optisch en technisch erin meegenomen? Ik bedoel, als die 993 nou gewoon normale velgen enzo had? 
|
23 aug 2006 22:15 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zou meteen de 997 turbo kopen.
Ben je van al het gezeur af.
|
23 aug 2006 22:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
en van je hele budget...
je moet toch altijd 3K achter de hand houden voor onvoorziene reparaties? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 aug 2006 23:02 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als ze niet met een 997 Turbo S uitkomen, dan zit je daar weer met je schamele 480pk 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 aug 2006 23:22 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
'k Zou toch ook de 4S opteren...is een hele mooie 996 met scherp geluid (zeker met andere uitlaat) die toch wel snel genoeg is voor de openbare weg
Heb je al es met een 996 TT gereden? ikzelf heb eenmaal de kans gehad en dat is de snelste wagen die ik tot nog toe gereden heb. Bloedsnel is dat ding..ni normaal. Ik zou me niet teveel zorgen maken om het feit of die RS4/M5 sneller zouden zijn...volgens mij steekt die 996TT daar nog wat bovenuit hoor. Daarbij, er is altijd wel iemand sneller dan jij...als je met dat gevoel niet kan leven, zou ik totaal iets anders kopen en geen Porsche 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 aug 2006 23:59 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zo, laat dan eens horen wat, je maakt me wel benieuwd nu. 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 aug 2006 6:47 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Wanneer ik Porsche-loos was, en nog zoekende naar een 993TT, was dit een serieze gegadigde geweest. Mét of zonder deze velgen. in het eggie bést mooi man!
Maar ik vermoed dus dat het meerendeel van 'zoekers' binnen deze categorie allereerst zoekt naar een origineel beestje....
|
24 aug 2006 7:10 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik denk dat bij dit exemplaar de km stand in verhouding met de prijs de grootste barriere zijn. Wel een mooie 993tt trouwens
|
24 aug 2006 7:21 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Sneller of niet...wat maakt het uit? ook mijn oudje wordt nog vaak uitgedaagd bij stoplichten en op snelwegen, terwijl ik ws. niet eens een match zou zijn. Kwestie van een minderwaardigheidscomplex bij de uitdager  Dat alleen al is het mooie van porscherijden: het kan-wel-maar-hoeft-niet gevoel.  .
Aan de andere kant het blijft een mooi gezicht om zo'n uitdager te 'parkeren' in een scherpe bocht... want daarvoor zijn, naast een groot hart, de cijfers 9-1-1 nodig (zie bijvoorbeeld de topgeartest tussen 'normale' 911, een Aston Martin V8 en BMW M6).
Ik zou voor de 4S gaan - eerder nog voor een 997 2S, maar da's persoonlijk- want ook van een 996 Turbo kunnen de oren worden gewassen. De kans is kleiner maar de kater des te groter als het gebeurt. En daarbij racen kun je tegenwoordig alleen nog op het circuit...
Laatst bijgewerkt door Jay911 op 24 aug 2006 14:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2006 12:08 |
|
 |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Ik sluit mij helemaal aan bij Jay911. Vind de 4S de mooiste qua vormgeving en 'who cares' dat iemand anders sneller zou kunnen zijn.
|
24 aug 2006 12:22 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
Fantastische reacties  nogmaals mijn dank daarvoor.
Hieroven rept iemand over de 4S welke een "wide body"zou zijn. Ik dacht altijd dat de 4S de kleren van de turbo aanhad? Ik kan op bijv. porsche.de geen verschillen ontdekken alleen dat de turbo een achterspoiler heeft. Kan iemand het verschil aangeven.
Peter
|
24 aug 2006 13:16 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Wat dacht je van die lelijke gaten in de achterschermen.Turbo is breder dan gewone 996...dus wide-body...dus 4s ook 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
24 aug 2006 15:31 |
|
 |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Hallo Aero, de 996 4S heeft dezelfde brede body als de turbo aan de achterkant maar dan zonder de turbo luchtinlaten. Hiernaast heeft de 4S ook dezelfde "neus" als de turbo dus de spoiler met de grote luchtinlaten. Technisch: standaard 10mm verlaagd tov normale 996 en dezelfde remmen als de turbo (met de rode remklauwen)
|
24 aug 2006 15:39 |
|
 |
horn
PF #57
|
alleen heeft de 4s die mooie rooie balk...

_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2006 15:44 |
|
 |
John
Cayenne
|
De verschillen tussen een 996 4s en een 996 Turbo zijn de volgende:
Wielen: zelfde look maar de turbo heeft de hollespaken
Body: zelfde bredebody, turbo heeft echter de gaten achter de deuren en de spoiler, well zelfde sleufen achter de achterwielen.
Achterkant: Turbo dus de spoiler, 4s de rode band.
Voorkant: geen verschil.
Motor: turbo dus meer vermogen (de mijne na wat kietelen 340 Peekaa en das zeer snel, gaat als een speer, pk is gemeten en op schrift op de 4wd rollenbank van Rica Wateringen).
Onderstel: exact hetzelfde als de turbo (4wd-remmen-vering-stuur)
Interieur: exact hetzelfde
Rijgedrag: op het vermogen na, exact hetzelfde veilige en snelle karakter.
Prijs: hier zit hem de kneep, 996 turbo was gewoon plm 50.000 euro duurder, BPM dus ook meer.
Onderhoud: daar is de 4s goedkoper in.
Verbruik: turbo stukken duurder, maarja wat wil je.
Mijn 4s is een zalige en veilige auto, die zeker voor zijn normale smallle 996 broertjes niet onder doet in prestaties, zeker na mijn gekietel is ie vet sneller als een normale 3,6

|
24 aug 2006 15:45 |
|
 |
Sjonnie
|
Tuurlijk, DAAROM was jij 1 seconde sneller op de slalom
Volgens mij moet een auto met 340 pk een bijtelling van 1,1 seconde krijgen 
|
24 aug 2006 16:15 |
|
 |
John
Cayenne
|
sssssssssstttttttttttttttt
|
24 aug 2006 16:56 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
Hi Johan4S,
De kleur op jouw porsche , die zoek ik ook ( sealgrau ) dat is persoonlijk voor mij de mooiste kleur. Daarna midnight Blue mett. Heb ik nu ook op de Saab.
Inmiddels heb ik deze gevonden op autoscout.de
mod by horn - linkje beetje ingekort
Verstandiger om naar een echte dealer te gaan?
Peter
|
24 aug 2006 16:57 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Gevonden op www.autoscout24.de en dan een mobile link doorgeven
Als je graag "zekerheid" wilt kopen (Porsche Garantie), dan kom je snel uit bij de dealer!
Als je kan rekenen en wel eens van een risico-tje" houdt, dan kan je ook best een bij een handelaar/particulier gaan neuzen!
(Ook sommige handelaren en particulieren verkopen Porsche's met Porsche garantie, is namelijk op de auto en niet persoons gebonden!)
|
24 aug 2006 17:05 |
|
 |
Sjonnie
|
Ik werd destijds ook GEK van alle aanbiedingen op automobile.de.
Op 't einde toch maar naar een Porschedealer in Olland gestapt.
Je zal nooit weten wat het beste was.
Als je niet opziet tegen rompslomp is Duitsland zeker een optie, maar een keuring door een bekende Porschekenner moet je dan sowieso laten doen.
|
24 aug 2006 17:08 |
|
 |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
|
24 aug 2006 17:35 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Ja, een sealgraue zou ik ook niet doen!
Daar rijden er al zoveel van rond! 
|
24 aug 2006 17:48 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Als je toch zo met snelheid en sprintjes inzit, zou ik in jouw plaats voor de turbo gaan, zeker als ik zie welke prijs daar momenteel slechts voor betaald hoeft te worden, want dat is - in verhouding - niet echt veel meer dan voor een goeie 4S !
Persoonlijk rij ik liever met een atmosferische motor : lineair en doorgaans een mooier geluid (al zijn zulke dingen persoonlijk en kan er uiteraard wat aan gedaan worden via een sportuitlaat)
|
24 aug 2006 17:59 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dat hebben er meer.................. om uiteindelijk voor een TOTAAL andere kleur te kiezen. 
|
24 aug 2006 19:12 |
|
|