Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 17:03

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
996 4S of Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
4S is zeker mooiste 996
Wil je niet van je sokken gereden worden door andere snelle S4-en en M5-en... is er slechts 1 oplossing: TURBO

Bedenk dat een 4S de zwaarste en dus ook traagste 996 is met uitzondering van een 4S tip...

Dus wie mooi wil zijn moet soms eens het onderspit willen delven...

Maar... traag ben je natuurlijk nooit met een p van 320 pk

Altijd 1 en hetzelfde advies: zelf rijden en vergelijken :wink:

23 aug 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
ER schreef:
paSCal schreef:
Er rijden er genoeg rond met GT2-spec motoren (getuned dus inderdaad) en zonder dat de rest van de wagen daar "echt" onder lijdt. Net als de restwaarde overigens, want reken maar dat als het goed gedaan is (inderdaad, een gerenomeerd bedrijf!), dat het geen "afkeur" is toch?
Misschien géén evidente afkeur Pascal, maar ook zeker geen voorkeur ten opzichte van de standaard uitvoeringen van dat model auto's.
Generaliserend: hou er rekening meer dat tuning over het algemeen wordt geassocieerd met een bepaald weggedrag (lees: omgang met de auto).

Tja, maar heb je het verschil tussen optisch en technisch erin meegenomen? Ik bedoel, als die 993 nou gewoon normale velgen enzo had? ;)

23 aug 2006 22:15
Profiel Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zou meteen de 997 turbo kopen.
Ben je van al het gezeur af.

23 aug 2006 22:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
RS-R schreef:

en van je hele budget... :mrgreen:

je moet toch altijd 3K achter de hand houden voor onvoorziene reparaties? :cheesy:

23 aug 2006 23:02
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RS-R schreef:
Zou meteen de 997 turbo kopen.

Als ze niet met een 997 Turbo S uitkomen, dan zit je daar weer met je schamele 480pk :roll: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 aug 2006 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
'k Zou toch ook de 4S opteren...is een hele mooie 996 met scherp geluid (zeker met andere uitlaat) die toch wel snel genoeg is voor de openbare weg :lol:

Heb je al es met een 996 TT gereden? ikzelf heb eenmaal de kans gehad en dat is de snelste wagen die ik tot nog toe gereden heb. Bloedsnel is dat ding..ni normaal. Ik zou me niet teveel zorgen maken om het feit of die RS4/M5 sneller zouden zijn...volgens mij steekt die 996TT daar nog wat bovenuit hoor. Daarbij, er is altijd wel iemand sneller dan jij...als je met dat gevoel niet kan leven, zou ik totaal iets anders kopen en geen Porsche :?

23 aug 2006 23:59
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Daarbij, er is altijd wel iemand sneller dan jij...als je met dat gevoel niet kan leven, zou ik totaal iets anders kopen en geen Porsche :?

Zo, laat dan eens horen wat, je maakt me wel benieuwd nu. :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 aug 2006 6:47
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
paSCal schreef:
Tja, maar heb je het verschil tussen optisch en technisch erin meegenomen? Ik bedoel, als die 993 nou gewoon normale velgen enzo had? ;)

Wanneer ik Porsche-loos was, en nog zoekende naar een 993TT, was dit een serieze gegadigde geweest. Mét of zonder deze velgen. in het eggie bést mooi man!

Maar ik vermoed dus dat het meerendeel van 'zoekers' binnen deze categorie allereerst zoekt naar een origineel beestje....

24 aug 2006 7:10
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik denk dat bij dit exemplaar de km stand in verhouding met de prijs de grootste barriere zijn. Wel een mooie 993tt trouwens

24 aug 2006 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Sneller of niet...wat maakt het uit? ook mijn oudje wordt nog vaak uitgedaagd bij stoplichten en op snelwegen, terwijl ik ws. niet eens een match zou zijn. Kwestie van een minderwaardigheidscomplex bij de uitdager :cheesy: Dat alleen al is het mooie van porscherijden: het kan-wel-maar-hoeft-niet gevoel. 8).

Aan de andere kant het blijft een mooi gezicht om zo'n uitdager te 'parkeren' in een scherpe bocht... want daarvoor zijn, naast een groot hart, de cijfers 9-1-1 nodig (zie bijvoorbeeld de topgeartest tussen 'normale' 911, een Aston Martin V8 en BMW M6).

Ik zou voor de 4S gaan - eerder nog voor een 997 2S, maar da's persoonlijk- want ook van een 996 Turbo kunnen de oren worden gewassen. De kans is kleiner maar de kater des te groter als het gebeurt. En daarbij racen kun je tegenwoordig alleen nog op het circuit...

Laatst bijgewerkt door Jay911 op 24 aug 2006 14:38, in totaal 1 keer bewerkt.

24 aug 2006 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht 
Ik sluit mij helemaal aan bij Jay911. Vind de 4S de mooiste qua vormgeving en 'who cares' dat iemand anders sneller zou kunnen zijn.

24 aug 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Driver4S schreef:
Ik sluit mij helemaal aan bij Jay911. Vind de 4S de mooiste qua vormgeving en 'who cares' dat iemand anders sneller zou kunnen zijn.

Fantastische reacties :D nogmaals mijn dank daarvoor.

Hieroven rept iemand over de 4S welke een "wide body"zou zijn. Ik dacht altijd dat de 4S de kleren van de turbo aanhad? Ik kan op bijv. porsche.de geen verschillen ontdekken alleen dat de turbo een achterspoiler heeft. Kan iemand het verschil aangeven.

Peter

24 aug 2006 13:16
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Wat dacht je van die lelijke gaten in de achterschermen.Turbo is breder dan gewone 996...dus wide-body...dus 4s ook :wink:

24 aug 2006 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Hallo Aero, de 996 4S heeft dezelfde brede body als de turbo aan de achterkant maar dan zonder de turbo luchtinlaten. Hiernaast heeft de 4S ook dezelfde "neus" als de turbo dus de spoiler met de grote luchtinlaten. Technisch: standaard 10mm verlaagd tov normale 996 en dezelfde remmen als de turbo (met de rode remklauwen)

24 aug 2006 15:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
alleen heeft de 4s die mooie rooie balk... 8)

Afbeelding

24 aug 2006 15:44
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
aero schreef:
Kan iemand het verschil aangeven.

Peter

De verschillen tussen een 996 4s en een 996 Turbo zijn de volgende:

Wielen: zelfde look maar de turbo heeft de hollespaken
Body: zelfde bredebody, turbo heeft echter de gaten achter de deuren en de spoiler, well zelfde sleufen achter de achterwielen.
Achterkant: Turbo dus de spoiler, 4s de rode band.
Voorkant: geen verschil.
Motor: turbo dus meer vermogen (de mijne na wat kietelen 340 Peekaa en das zeer snel, gaat als een speer, pk is gemeten en op schrift op de 4wd rollenbank van Rica Wateringen).
Onderstel: exact hetzelfde als de turbo (4wd-remmen-vering-stuur)
Interieur: exact hetzelfde
Rijgedrag: op het vermogen na, exact hetzelfde veilige en snelle karakter.
Prijs: hier zit hem de kneep, 996 turbo was gewoon plm 50.000 euro duurder, BPM dus ook meer.
Onderhoud: daar is de 4s goedkoper in.
Verbruik: turbo stukken duurder, maarja wat wil je.

Mijn 4s is een zalige en veilige auto, die zeker voor zijn normale smallle 996 broertjes niet onder doet in prestaties, zeker na mijn gekietel is ie vet sneller als een normale 3,6

Afbeelding

24 aug 2006 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
John4S schreef:
zeker na mijn gekietel is ie vet sneller als een normale 3,6

Tuurlijk, DAAROM was jij 1 seconde sneller op de slalom :mrgreen:

Volgens mij moet een auto met 340 pk een bijtelling van 1,1 seconde krijgen :mrgreen:

24 aug 2006 16:15
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Sjonnie schreef:
Volgens mij moet een auto met 340 pk een bijtelling van 1,1 seconde krijgen :mrgreen:

sssssssssstttttttttttttttt

24 aug 2006 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Hi Johan4S,

De kleur op jouw porsche , die zoek ik ook ( sealgrau ) dat is persoonlijk voor mij de mooiste kleur. Daarna midnight Blue mett. Heb ik nu ook op de Saab.

Inmiddels heb ik deze gevonden op autoscout.de

mod by horn - linkje beetje ingekort

Verstandiger om naar een echte dealer te gaan?

Peter

24 aug 2006 16:57
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Gevonden op www.autoscout24.de en dan een mobile link doorgeven :mrgreen: :wink:

Als je graag "zekerheid" wilt kopen (Porsche Garantie), dan kom je snel uit bij de dealer!
Als je kan rekenen en wel eens van een risico-tje" houdt, dan kan je ook best een bij een handelaar/particulier gaan neuzen!
(Ook sommige handelaren en particulieren verkopen Porsche's met Porsche garantie, is namelijk op de auto en niet persoons gebonden!)

24 aug 2006 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
aero schreef:

Verstandiger om naar een echte dealer te gaan?

Peter

Ik werd destijds ook GEK van alle aanbiedingen op automobile.de.
Op 't einde toch maar naar een Porschedealer in Olland gestapt.
Je zal nooit weten wat het beste was.
Als je niet opziet tegen rompslomp is Duitsland zeker een optie, maar een keuring door een bekende Porschekenner moet je dan sowieso laten doen.

24 aug 2006 17:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
vond eerst sealgrau ook de mooiste kleur maar na er diverse live bekeken te hebben uiteindelijk toch gekozen voor zilvergrijs metallic omdat daar het model het mooist in uitkomt. Met kleur moet het in 1 keer goed zitten als je al gaat twijfelen of het gaat beredeneren is het fout.

Mijn voorkeurslijstje is nu zilver, zwart, sealgrau.

Maar ja over smaak valt niet te twisten en zelf heb ik ook niet iedere dag dezelfde kleur shirt aan. Dus eigenlijk zou ik liever een zilvere, zwarte en een sealgrau hebben om nog eens te switchen :D :D :D :shock: :shock: :shock:

24 aug 2006 17:35
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Ja, een sealgraue zou ik ook niet doen!
Daar rijden er al zoveel van rond! :wink:

24 aug 2006 17:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Als je toch zo met snelheid en sprintjes inzit, zou ik in jouw plaats voor de turbo gaan, zeker als ik zie welke prijs daar momenteel slechts voor betaald hoeft te worden, want dat is - in verhouding - niet echt veel meer dan voor een goeie 4S !

Persoonlijk rij ik liever met een atmosferische motor : lineair en doorgaans een mooier geluid (al zijn zulke dingen persoonlijk en kan er uiteraard wat aan gedaan worden via een sportuitlaat)

24 aug 2006 17:59
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Driver4S schreef:
Mijn voorkeurslijstje is nu zilver, zwart, sealgrau.

Dat hebben er meer.................. om uiteindelijk voor een TOTAAL andere kleur te kiezen. :lol:

24 aug 2006 19:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende