Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 16:39



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964: accu dood na 3! dagen EN aan de druppellader 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Er gaat niks verloren :!:


Bij de Wegenwacht wel. Noemen ze 'lidmaatschapscontributie'. :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 aug 2006 1:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
horn schreef:
mhoeneveld schreef:
Er gaat niks verloren :!:


Bij de Wegenwacht wel. Noemen ze 'lidmaatschapscontributie'. :mrgreen:


In dit geval ging er ook niks verloren maar kwam er alleen maar bij. Zou die man van de wegenwacht zo'n uitstraling hebben of kwam het omdat ie onder hoogspanning werkte :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


14 aug 2006 12:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabrio 1991
Utrecht
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Er kan geen elektriciteit/stroom verloren gaan in een auto, dus die meetgegevens, daar snap ik niks van.


Ik ben geen electrotechnicus, maar ik heb de metertjes die hij op de polen zette wel zien uitslaan met een verschillend amperage. Ik heb het verhaal aan 2 P specialisten verteld en die keken er niet raar van op.
En.... na het vervangen van de minkabel van de accu waren alle accu/startproblemen opgelost.

Mischien is er op het forum een electro specialist die e.e.a. kan uitleggen?
_________________________________________
Verwachting kun je aanpassen, realiteit niet


14 aug 2006 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Marcel964C4C schreef:
Paul van Engelen schreef:
Er kan geen elektriciteit/stroom verloren gaan in een auto, dus die meetgegevens, daar snap ik niks van.


Ik ben geen electrotechnicus, maar ik heb de metertjes die hij op de polen zette wel zien uitslaan met een verschillend amperage. Ik heb het verhaal aan 2 P specialisten verteld en die keken er niet raar van op.
En.... na het vervangen van de minkabel van de accu waren alle accu/startproblemen opgelost.

Mischien is er op het forum een electro specialist die e.e.a. kan uitleggen?


Ik ben van huisuit electronicus maar ik moet zeggen dat het me bevreemd. Stroom gaat altijd rond in een electrisch circuit. Wat er bij de plus uit komt gaat er bij de min weer in. Dat is een van de oudste electrische wetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat een slechte massa kabel problemen veroorzaakt. In dat geval loopt er nog steeds even veel stroom door de plus en de min alleen zal er een spanningsverschil ontstaan over de kabel omdat die ergens een hogere weerstand heeft. Er gaat dus wel spanning verloren aan de kant van je electronica maar ook dan is het totaal altijd weer 12 volt.
Dus wat die ANWB man gemeten heeft weet ik niet maar wat ze jou hebben wjsgemaakt kan in ieder geval niet

Misschien dat de uitleg Wat is het verschil tussen spanning en stroom je verder op weg helpt.

Zie ook de laatste alinea
Citaat:
Alle elektronen die weg gaan uit de centrale, komen ook weer terug. Je hebt dus een gesloten systeem nodig om een stroom te kunnen laten lopen
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


14 aug 2006 18:23
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 911 '87 ex 964 '93 ex 996 4S '02
Apeldoorn
Bericht 
Nou, we zijn eruit.
Uiteindelijk was het lekker stom. Lampje in de kofferbak blijft branden. En dan trekt ie ook de accu leeg ook als ie aan de druppellader hangt.
Wat is het geval?
Ik was gewend om de klep van mijn oude 911 ('87) een klikje dicht te doen en dan ging het lampje uit.
In de 964 reageert het lampje op het slot van de kofferbak oftewel twee klikjes. Zo zie je maar weer. Nieuwe auto nieuwe dingen.
Probleem opgelost.


27 aug 2006 9:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb dit draadje nog eens terug gelezen:

- Rob964 stelde al de juiste vraag over klep/deur open. Kan me goed voorstellen dat jij dacht dat alles dicht, dus uit, was.
- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:
- Meer dan 1 advies om de accu te vernieuwen, al of niet na meten dynamowerking; laatste is goed dus lijkt te zeggen dat accu inderdaad probleem...

Ter lering...... :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


27 aug 2006 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Heb dit draadje nog eens terug gelezen:

- Rob964 stelde al de juiste vraag over klep/deur open. Kan me goed voorstellen dat jij dacht dat alles dicht, dus uit, was.
- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:

Ter lering...... :wink:



soms is 1+1 echt 2


robert
_________________________________________
remmen is angst


27 aug 2006 10:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:


had ik ook. draadje is zo dun dat het gewoon in je rubber wordt gedrukt als je de klep sluit. die gaat dan ook gewoon dicht, lampje uit en klep valt gewoon in het slot.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 aug 2006 11:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Had ik ook. draadje is zo dun dat het gewoon in je rubber wordt gedrukt als je de klep sluit. die gaat dan ook gewoon dicht, lampje uit en klep valt gewoon in het slot.

Idem 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 aug 2006 11:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.