Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Siemens 993 auto telefoon
Mijn 993 heeft zo'n prachtige jaren 90 siemens auto telefoon. Ik vroeg me af of ik die hier in Nederland werkend kan krijgen. Iemand die dit weet?
|
16 aug 2006 9:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Siemens 993 auto telefoon
Is het een GSM? Zo ja: sim in mikken (waarschijnlijk met adaptor, was destijds creditcard formaat). Zo nee: helaas.
|
16 aug 2006 10:34 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Siemens 993 auto telefoon
Wat is het probleem Peter ?
R.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
27 aug 2006 1:51 |
|
|
horn
PF #57
|
siemens jaren 90 auto telefoon is atf 2 of 3. lijkt me sterk dat je dat nog werkend gaat krijgen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2006 7:30 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Altijd leuk zo'n ouderwets ding aan boord.........
|
27 aug 2006 8:29 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De hoorn is exact gelijk aan die van mij, de rest komt me niet bekend voor. Ik vroeg me af of het eigenlijk wel een 'normale' GSM is en waar de de SIM kaard in moet.
|
27 aug 2006 10:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Is het een 'Duitse' auto en zit er M614 op?
Dan is het een D-Netz telefoon met een aparte kaartlezer (ergens...).
In de kofferbak, in het noodwiel, zit dan de zend/ontvangst kast.
Neem aan dat D-Netz inderdaad net zoiets is als de door Horn genoemde ATF...
KPN bellen zou ik zeggen en naar een oudere medewerker vragen
Het is zeker geen normale GSM. In 1993 was blijkbaar de overgang want zowel de 'M614' versie als de Handy versie(M615) werd aangeboden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 aug 2006 10:48 |
|
|
horn
PF #57
|
de hoorn is ook het enige dat je zou kunnen zien. de rest zit ingebouwd (in mijn bmw destijds achterin, maar daar zal bij jou niet genoeg plaats zijn )
Ik zou dus zoals Paul zegt even in het vooronder gaan zoeken of wellicht onder één van de voorstoelen. En dan met het typenr even contact opnemen met Siemens. Ik denk dat het niet kan. Maar 'nee' heb je en een dreun kan je krijgen (zoals mijn oude vader altijd zei )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2006 11:26 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
is wel autotelefoon maar niet om te bouwen naar GSM-net
Hai,
In mijn Storingsdienst ergens in de vorige weeuw had ik van mijn werkgever ( = Siemens Nederland ) ook zo'n ding in de auto, dat ding heette toen niet GSM maar "autotelefoon" werkend op een geheel ander netwerk dan de GSM's
Het waren de 1e draagbare autotelefoons....maar Siemens zag in , dat het niet echt een handig ( handy ) apparaat was.
De geschiedenis leerde dan ook, dat binnen 2 jaar na de ingebruikname van dit koelkastmodel, er een modieuse GSM zakformaat op de markt is gekomen. Dit netwerk is inderdaad niet meer operationeel. Maar het apparaat staat wel mooi bij je verzameling
of voor een oud ijzerhandelaar
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
27 aug 2006 11:57 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het is inderdaad een duitse auto. De telefoon is later ingebouwd, hij staat niet op de optielijst. Ik ga er maar vanuit dat het geen GSM is, jammer, ik vond het wel een 'cool' ding, model koelkast met een lang snoer en grote duidelijke cijfer knoppen en niet van die moderne miniscule knopjes met formaat 'zo kleine en onleesbaar mogelijk'. Moet ik toch mijn leesbril opzetten bij telefoneren.
|
27 aug 2006 12:29 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
yep
YEP, ouderdom komt met gebreken
Als die moderne Handy van je dan ook maar SIEMENS is
da's goed voor mijn aandelen
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
27 aug 2006 12:58 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Het lijkt me inderdaad een pre-GSM modelletje, heb zo'n ding ooit ook nog in de auto gehad en draaide toen op het ATF-3 (opvolger van ATF (= autotelefoon... 1 en 2 ). ATF1 stamt uit eind zeventiger jaren. Had in die tijd een 06-52 (932593) nummer. ATF werkte in de coorporerende landen CH en Scandinavie ook, echter niet in bijv. Duitsland en Belgie. Het mooie was echter wel dat als je in bijv. Denemarken gebeld werd, je daar niet voor hoefde te betalen! Waren onderlinge afspraken. Toen ATF 3 kwam, werden veel ATF 1 en 2 toestellen overgenomen door o.a. binnenvaart schippers. Wat je zou kunnen proberen is naar KPN te bellen en vragen of het ATF 3 net ueberhaupt nog bestaat/onderhouden wordt, of dat het totaal door GSM van de kaart geveegd is. Indien ATF nog operationeel is, zou je misschien een ATF abo kunnen afsluiten en er alleen in NL mee bellen en gebeld worden?
Je kunt het altijd proberen. Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 aug 2006 12:59 |
|
|
horn
PF #57
|
leuk knutselproject - moderne gsm inbouwen in atf 3...
|
27 aug 2006 13:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
He, een nieuwe markt aangeboord! See you next year in Q500!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 aug 2006 16:45 |
|
|