Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:43

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
3 kinderen achterin 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Teun schreef:
Overigens vroeg ik me eerder in de topic af of het toegestaan is kinderen voorin te vervoeren op een veilige verhoging/kinderstoel. Dat doe ik in de Porsche wel eens. Weten jullie dat?

Ik weet dat de wetgeving met de kinderstoeltjes nog niet zolang geleden volledig veranderd is, maar een juist antwoord moet ik schudig blijven. :uh:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 aug 2006 8:52
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Sinds 1 maart 2006 moeten kinderen (onder kinderen wordt iedereen onder de 18 jaar verstaan) kleiner dan 1,35 meter zowel voorin als achterin de auto in een goedgekeurd kinderzitje vervoerd worden. Een kinderzitje kan zijn: een babyautostoeltje, een kinderautostoeltje of een zittingverhoger. Alle goedgekeurde kinderbeveiligingsmiddelen (inclusief zittingverhogers) mogen voorin en achterin de auto gebruikt worden.

Volwassenen en kinderen groter dan 1,35 meter moeten zowel voorin als achterin de auto de autogordel om en mogen zonodig ook een zittingverhoger gebruiken.

De aangepaste regelgeving voor het vervoer van kinderen in de auto geldt in alle landen die aangesloten zijn bij de Europese Unie (EU) maar er kunnen wel verschillen zijn. In sommige landen moeten kinderen onder de 1,50 meter (in plaats van 1,35 meter) een kinderzitje gebruiken. Ook gelden niet overal alle uitzonderingen. Informatie over het gebruik van kinderzitjes in de belangrijkste vakantielanden van Europa vindt u via de externe link op de website van de ANWB. Daar in vrijwel elk land het gebruik van autogordels hetzelfde is, wordt daar naar slechts in algemene zin verwezen. Voor de juiste regels kunt u het beste contact opnemen met de autoriteiten van het betreffende land.

deze tekst en nog meer staat hier

23 aug 2006 9:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Bedankt :!: Dan kan ik mijn 3 (kleine) kinderen dus legaal meenemen in de Porsche mits er minimaal zitverhogers zijn.

23 aug 2006 10:22
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Teun schreef:
Ik rijd niet voor niets in een XC 90 met alle mogelijke veiligheidsvoorzieningen ...

.... voor j(ulli)e eigen veiligheid :shock:

(de politieke) discussie over dit soort auto's weleens gevolgd :?:

Bij ongelukken met terreinwagens vallen namelijk drie keer meer dodelijke slachtoffers dan bij ongelukken met andere auto’s.

23 aug 2006 10:32
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Heb nu 2 zonen (5jr en 8jr) + vriendin en kom volgend jaar ook in de problemen (3e is op komst!). Wat mij betreft zullen er nooit meer dan 4 personen in de porsche gaan; dan ga ik met mijn andere auto.... Ik zie die koppies van mijn zonen al.. HUHHH, met de bmw .... NEEEEEE!!!!!

23 aug 2006 10:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Olaf schreef:
Teun schreef:
Ik rijd niet voor niets in een XC 90 met alle mogelijke veiligheidsvoorzieningen ...

.... voor j(ulli)e eigen veiligheid :shock:

(de politieke) discussie over dit soort auto's weleens gevolgd :?:

Bij ongelukken met terreinwagens vallen namelijk drie keer meer dodelijke slachtoffers dan bij ongelukken met andere auto’s.

Ja klopt, we zitten lekker hoog en droog :!: :wink:

Ik vind dat een redelijk onzinnige discussie omdat het vaak gaat over die auto's met bullbars. De mijne heeft een speciale "zachte" bumper en motorkap voor het geval er iemand geschept wordt en bovendien voldoet de auto aan alle milieunormen en is net zo zwaar als bijvoorbeeld een Audi A8. Hij staat alleen wat hoger op z'n pootjes.

Deze kritiek (uit voornamelijk linkse hoek) is vaak een beetje afgunst volgens mij..... Ik lig er in ieder geval geen seconde van wakker.

Nog even over de kinderen in de Porsche. Als ik daarmee ga rijden zitten er dus 2 achterin en de oudste voorin op een verhoging.

23 aug 2006 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0, 993
Mechelen
Bericht 
Teun schreef:
Bedankt :!: Dan kan ik mijn 3 (kleine) kinderen dus legaal meenemen in de Porsche mits er minimaal zitverhogers zijn.

Kijk daar ging het hem in dit topic om

23 aug 2006 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Afbeelding

Kan dus wel :!: :wink:

27 aug 2006 20:47
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ja, je dochter zit duidelijk te genieten! :mrgreen: :wink:

27 aug 2006 20:58
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Teun schreef:
Afbeelding

Tja kunnen wel. Of het handig is...
Ik kan ook morgen alle buurtkinderen naar school brengen, of het nou veilig is (maar het kan wel, kijk maar...) :cheesy:

Afbeelding

27 aug 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
Teun schreef:
Afbeelding

Tja kunnen wel. Of het handig is...
Ik kan ook morgen alle buurtkinderen naar school brengen, of het nou veilig is (maar het kan wel, kijk maar...) :cheesy:

Afbeelding

:lol: Nee natuurlijk is het niet veilig. Eenmalig, klein stukje op verlaten weggetje.............

Ja Rob, Liesje kijkt niet erg blij........ :wink: De mannen natuurlijk wel :!:

27 aug 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Maaruhhhh.................Hoe werkt dat nou met die parkeergarage???? :lol: :? :scratch:

27 aug 2006 21:27
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
carrera32 schreef:
Maaruhhhh.................Hoe werkt dat nou met die parkeergarage???? :lol: :? :scratch:

uiteindelijk ZO, denk ik :mrgreen:

27 aug 2006 21:59
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Teun schreef:

Geen probleem vanwege de airbag in dat geval :?: :wink:

Heb het onlangs aan een politie-agent voorgelegd: Vanwege de "standaard kinderzitjes" is het niet mogelijk om een kinderzitje achter in de 964 te plaatsen. Is het in dat geval illegaal om mijn twee kinderen (3 & 7 jaar) achter in de 964 mee te nemen zonder kinderzitje :?:

Hij wist het niet. 8)

27 aug 2006 22:08
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
In de 968CS is het volkomen legaal voor mijn zoon van nu 5.
Zowel volgens de politie België, Politie Duitsland alsook de keuring mits een driepuntsgordel (die er bij mij inzitten)
Daar er bij de CS geen achterzitten normaal gzien zijn vallen deze ook onder kinderzitten (vanwege de extra optie) en niet onder noodzitten.

Laatste update 22/10/2013

27 aug 2006 22:18
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4