Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ok, je vraagt op een redelijk manier reacties, hier 1 op deze constatering van je.
Hoeveel mensen - dus ook Porsche rijders - geven toe dat een aankoop een verkeerde was, achteraf
Je hoort ook op dit forum, heel weinig dat iemand toegeeft dat de aanschaf van een chip, of een uitlaat, of een ....
niet zo'n succes was, eigenlijk
Men geeft hier blijkbaar nog wel fair toe dat de vermogenstoename verwaarloosbaar klein is, maar houd wel vast aan het feit dat de aanschaf een succes is. Voel je je dan ook niet een beetje een zak, speciaal als je gewaarschuwd was. Om dat dan toe te geven, dat doen niet velen.
Sterkte met je beslissing
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 aug 2006 20:57 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Was dit weekend bij BMW911 om onderdelen die ik van hem gekocht heb op te halen. Die heeft nog een fvd chip voor 964 liggen, heeft geen 964 meer. Kan je vast meer vertellen over wat het ding doet. Ik heb een leuk pakketje onderdelen bij hem gekocht voor een hele nette prijs. Misschien eens PB-en?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 aug 2006 20:58 |
|
|
Jort
Groningen
|
Paul heeft een goed punt. Cognitieve dissonantie (in dit geval eigen aankoop goedpraten) is de gemiddelde autoliefhebber niet vreemd.
Bij chips gaat dat ook op en daar speelt de chiptuning industrie (maar bijvoorbeeld ook de luchtfilter fabrikanten) handig op in. Mythes leven voort tot in het oneindige omdat met name positieve ervaringen worden gedeeld....
Waarmee ik uiteraard niet wil beweren dat het allemaal niets oplevert.
Maar mede vanwege het bovenstaande, is het juist zo interessant om iemand te volgen die overweegt om een atmosferische motor te chiptunen en vervolgens de ervaringen achteraf te horen.
_________________________________________ Tjolk.
|
28 aug 2006 22:32 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
|
29 aug 2006 14:44 |
|
|
horn
PF #57
|
wellicht.
Maar is het niet zo dat die amerikaanse 11jes (3.2 en 964 iig) anders geprogrammeerd waren dan de ROWs? Dus dat als je in een amerikaanse 911 gewoon een europese chip zet, dat ze dan ook al WOWen en YEAHen?
vandaar - gewoon chip bestellen en zelf dolblij zijn met het resultaat. Zal het jou boeien wat de rest ervan denkt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 aug 2006 14:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ja! want wie commentaar heeft op de sjippies van meneer Wong wordt zo van het forum af geknikkert
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 aug 2006 16:25 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
En hoe weet jij dat?
|
29 aug 2006 16:39 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Zag een bekende kreet op het forum voorbij komen . Voor de liefhebbers, doet het altijd op feestjes en partijen:
http://tip.psychology.org/festinge.html
Zouden er ook Porschisten zijn die daar last van hebben? Achteraf uitleggen dat je nieuwe 911Turbo best een goeie investering is in jou situatie van woon-werk verkeer.
|
29 aug 2006 17:23 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ooit nog bij Psychologie geleerd, hoe ging ie ook alweer in 1990?
Verschillende vormen van cognitieve dissonantie:
- cognitie ontkennen
- cognitie afzwakken
- cognitie spiegelen
zoiets, was er nog een geloof ik, wie o wie?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 aug 2006 20:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 aug 2006 20:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
- cognitie overstemmen
_________________________________________ Tjolk.
|
29 aug 2006 20:42 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
is dus dezelfde reden waarom niemand hier in deze thread nog over chips praat maar over iets cognitiefs...
|
29 aug 2006 22:46 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nou vooruit,
Lays lekkerder dan Croky.
Voor de liefhebber, Ikea heeft ook erg lekkere chips.
|
29 aug 2006 22:56 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
In 911&Porscheworld waren ze een paar edities geleden ook bezig een chip en andere luchtmassameter te plaatsen in een 944, waren ze ook niet echt bijster enthousiast over.
Als je goed wil tunen dan moet het hele traject kloppen, van inlaat tot uitlaat en alles daar tussenin (wet van de zwakste schakel).
|
29 aug 2006 23:06 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
30 aug 2006 8:03 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Hallo ppp356,
Nee, de sport nokkenassen geven niet 30pk extra. De RS motoren waar ik het over had waren voor op het circuit. Buiten sport nokkenassen was er een iets grotere gasklep gemonteerd en was de katalysator verwijderd. En de chip was geprogrammeerd om maximaal vermogen te halen. Op benzineverbruik is niet gelet. Bij circuit auto`s kun je wat meer naar max. vermogen programmeren omdat ze toch niet door de APK keuring hoeven.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
Groeten,
Ronald
|
30 aug 2006 10:25 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Ooit m'n bmw 330i laten chippen bij hartge.
Meer vermogen? Geloof van wel maar weet het niet zeker
De toerenbegrenzer was verlegt van 6500 naar 7000 tpm eigenlijk was dit het enige echt merkbare. Die 500 extra toeren waren niet eens bruikbaar omdat het vermogen daar behoorlijk terugviel. Ook de Vmax was verwijderd maar dat heb ik nooit kunnen tsjekku.
En dat is mijn ervaring met tsjippe
Ik zal het met m'n 964 niet doen. Ik heb mezelluf pas getracteerd op een cuprohr en een k&n filter en vooral het uitlaatgeluid ben ik helemaal happy mee .
Of is dit nou ook cog. dis.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
30 aug 2006 23:55 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
|
01 sep 2006 8:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
tsippie ai yeh tsjipie ai joh.
Deze had ik aleens gelinkt, er staat ergens zon FVD chip bij..dacht ik:
964-leistungsmessung.xls
Alleen in het hogere toerengebied gebeurt er wat.... is ook te verwachten..of je daar veel van gaat merken we lezen het graag over een tijdje...Zie nu net dat bij die test de "belüftung" defekt was...dus niet representatief....tsja.
Trouwens heb al eens gelezen -Tuning van Gert Hack- dat motoren af fabriek ook een bepaald percentage mogen afwijken volgens DIN huppeldepup t.o.v. het nominale typekeur. Geloof +/- 5% iemand daar al eens bij stil gestaan? Kan maar zo zijn dat je 964 maar 238 pk in zich heeft ...nou dan moet je h'm wel laten tunen.
Moet zeggen dat ik dat nog niet van Porsche heb vernomen....misschien specificeren ze anders, bijvoorbeeld door het minimum te garanderen.
Succes ermee,
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
02 sep 2006 1:02 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
@Roi
Klopt, tijdens ons bezoek aan de fabriek werd door de gids van porsche vertelt dat volgens de wet Porsche +/- 5% van het geclaimde vermogen mag zitten. Porsche hanteert echter de stel regel dat elke motor minimaal het geklaimde vermogen moet bezitten.
Na fabricage worden de motoren op een testbank gezet en de negatief uitvallende motoren worden gebruik voor nog eventuele crashtest of voor in autos voor in het museum.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
02 sep 2006 19:32 |
|
|
Roi
niet meer....
|
@DeniS2,
kijk dat vind ik nou leuk dat iemand dat kan bevestigen.
On topic dan maar weer.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
02 sep 2006 22:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De meesten hadden af-fabriek ong. 260 pk. Minder dan 250 pk werd niet eens geleverd, maar dat staat hierboven al te lezen.
|
02 sep 2006 22:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Goed opgelet en onthouden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 sep 2006 16:05 |
|
|
helldriver
boxster
|
en hoe zit dat voor een boxster ?
_________________________________________ Just enjoying my passage on earth
|
04 sep 2006 8:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Volgens mij staat het antwoord op jouw vraag er al.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 sep 2006 10:00 |
|
|