Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:20

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
944 turbo vs Boxster.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 944 turbo vs Boxster..
Hey mensen,

Loop al een tijdje met een schuin oog naar een boxster te kijken (niet een specifiek exemplaar hoor), het plan was om mijn huidige amerikaanse 951 te verkopen en dan op zoek te gaan naar een leuke boxster...nu heeft er dus iemand concrete interesse getoond en over de prijs worden we het ook wel eens denk ik...maar nu heb ik toch ineens last van koudwatervrees :? ben echt wel gek met dat apparaat, is een beetje mijn kindje, waarom rijdt dat ding dan ook zo verdomd lekker :!: herkenbaar? 8) Zijn er hier ook mensen op het forum die beide types gehad hebben? Spijt van evt vekoop van de 951?

29 aug 2006 17:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Heb er inderdaad spijt van dat ik ooit mijn 944 weg heb gedaan, en dat was ook nog maar een non turbo. Hou die 944 gewoon en koop er dan maar een boxster bij.

mhaschreurs.hyves.nl

29 aug 2006 18:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht 
Tja...ben alleen bang dat de buren gaan klagen met twee P`s, een A-manta en een kever op de parkeerplaats... 8) Maar wat zou het leven dan mooi zijn... :lol:

29 aug 2006 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ken dat gevoel.
Al kriebelt het 911 gevoel nog steeds (4,5 jaar eentje gehad) de 968CS heeft er me nog steeds van weerhouden er weer eentje aan te schaffen.

-ps: Ook 951 bezitter-

Laatste update 22/10/2013

29 aug 2006 18:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Turbo 1985 951, 911 GT3 MK1 2000
almere
Bericht 
Brain,

Gewoon de A-manta en Kever inruilen voor de boxster, jij blij buren blij

29 aug 2006 18:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Geen turbo in een Boxter. En dat ben je nu net gewoon. Ik zou die 951 zeker niet wegdoen, rijd veel te plezant...

29 aug 2006 19:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
michael schreef:
Heb er inderdaad spijt van dat ik ooit mijn 944 weg heb gedaan, en dat was ook nog maar een non turbo. Hou die 944 gewoon en koop er dan maar een boxster bij.

Ik ken het gevoel. Als ik ruimte had gehad zou ik mijn 944(was zelfs nog een type I) ook nooit hebben weggedaan.

29 aug 2006 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht 
Ik ben bezig met de aanschaf van een 964. Ik herken het gevoel enorm. Ik heb maar een parkeerplaats hier in Amsterdam en ga de auto dus wegdoen, maar ik zal hem enrom missen. Wat een acceleratie, wat een wegligging, wat een Porsche.

29 aug 2006 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht 
Miisschien leuk om te weten of er hier mensen zijn die hun boxSter weg hebben gedaan voor iets anders ook in een rouwpreriode terecht zijn gekomen?

29 aug 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Een kennis van me heeft vroeger een 944 S2 gehad. Had hem verkocht en een Boxster gekocht. Boxster is ondertussen terug verkocht en hij is nu op zoek naar een 968.

Een goede 944 en zeker een 968 liggen m.i. duidelijk beter in de smaak dan een Boxster.

29 aug 2006 22:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht 
Misschien is het een goed idee om eerst maar eens een stukje in een boxSter (mee..?) te rijden, dan kan ik ook een wat beter beeld vormen over de rijeigenschappen en het 'gevoel' wat er bij komt...voelt er een boxsterrijder zich hier geroepen om bij mij een lichtje op te steken? 8)

30 aug 2006 8:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Een kennis van me heeft vroeger een 944 S2 gehad. Had hem verkocht en een Boxster gekocht. Boxster is ondertussen terug verkocht en hij is nu op zoek naar een 968.

Een goede 944 en zeker een 968 liggen m.i. duidelijk beter in de smaak dan een Boxster.

Let op de prijzen van die familie over een paar jaartjes :wink:

30 aug 2006 8:53
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Chris_lbr schreef:

Als ik me niet vergis zal een proefritje in een 968CS daar niet echt onschuldig aan zijn :wink:

Laatste update 22/10/2013

30 aug 2006 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Dat klopt als een bus :wink: en dat heeft hem er dan ook toe aangezet om voor een 968 te gaan ofschoon hij nu niet speciaal op zoek is naar een CS.

30 aug 2006 19:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
lekker blijven rijden in die audi's (of zijn het nou toch Porsches) :twisted: :lol: :wink:
Even ernst, hoop niet dat dit nu weer het zoveelste Boxster/996 bash topic wordt :?
Tip: Van een Boxster rijder: niet kopen je krijgt echt spijt! :wink:

Grtz. Max

Laatst bijgewerkt door boxi op 30 aug 2006 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.

30 aug 2006 19:52
Profiel
Groningen
Bericht 
boxi schreef:
lekker blijven rijden in die Turbo :twisted: :lol:
Van een kapstersauto krijg je echt spijt!

Grtz. Max

100% eens :wink:

-en voordat de wijsneuzen toehappen, Fargo is ook geen kapSter :twisted: -

30 aug 2006 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Wat ga je nu doen Brian?

De op één na fijnste 951 verkopen waar ik ooit mee gereden heb???

Een Boxster is een ontzettend leuke en mooie auto, maar wat zul jij jouw monster na een paar weken gaan missen.

30 aug 2006 20:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht 
Euhhh...heb jij in mijn auto gereden dan?? Kan me daar niks van herinneren.. :oops:

Maare boxi...meen je dat nu serieus of...wat mij betreft geen gezeik hier hoor...ben echt serieus geintereseerd naar ieders mening dus ook naar die van de boxsterrijders uiteraard, ben er nog niet uit vandaar.

30 aug 2006 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Owh, ik denk dat ik een foutje heb gemaakt. :roll:

Ik heb een maand of twee geleden een mooie en snelle 951 gehad voor een kleine reparatie uit twente. Hij heet ook Brian en daarom was ik verrast dat hij zijn auto te koop aanbood.
Nu zie ik Hengelo bij jou staan en daar kwam hij niet vandaan ook al scheelt het maar een paar kilometer.

30 aug 2006 20:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Haha, nee Boxster (vooral S) prima auto! Heb zelf Boxster en Boxster S gehad. Wil/ga nu naar 996. Maar heb nog steeds heimwee! :( :wink:

Groeten,

Max

30 aug 2006 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Cash schreef:
Ik ben bezig met de aanschaf van een 964. Ik herken het gevoel enorm. Ik heb maar een parkeerplaats hier in Amsterdam en ga de auto dus wegdoen, maar ik zal hem enrom missen. Wat een acceleratie, wat een wegligging, wat een Porsche.

Toch weer een 964 cash :?:

Ik dacht dat je op zoek was naar een 993 :?: en dat je een Volvo Turbo reed :?:

Geeft niets hoor als je straks maar niet een 964 koopt en spijt krijgt dat het geen 993 is geworden, dan heb je een groter probleem dan alleen maar de kleur van het interieur :wink:

31 aug 2006 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht 
Hey mensen, bedankt voor alle reacties tot dusver maar zou echt eens een keertje mee willen rijden met iemand die een boxster 2.5 heeft om eens een indruk op te doen van iemand die er niet van af hoeft en gewoon objectief de in`s and out`s erover kan vertellen. Kan/wil iemand me hierbij helpen?
Thnx 8)

31 aug 2006 16:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
M'n broer heeft een 2.5 tip boxster uit '97 en ik moet zeggen dat hij... naja wij :P erg tevreden zijn. Tuurlijk win je niet alles meer bij het stoplicht maar de looks vind ik beter dan een 944 oid. maar die zijn dan ook van voor mijn tijd ;)

Daarnaast is het weggedrag prima. De auto staat hier inmiddels een jaar of 3 voor de deur waarbij de volgende problemen me bijstaan: Kleine electronische problemen:Zo kwam het voor dat de verlichting bleef branden als je het portier sloot. Ook moest je de contactsleutel weer iets terugdraaien voor de verlichting/airco werkte. dit is verholpen door een nieuw contactslot te plaatsen. Dit jaar moest de nokkenas vervangen worden bij een km stand van ongeveer 100.000 kilometer, dit waren de eerste grote kosten in 3 jaar. Hoop dat je wat kunt met bovenstaande informatie

02 sep 2006 13:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
brian951 schreef:
Euhhh...heb jij in mijn auto gereden dan?? Kan me daar niks van herinneren.. :oops:

Je had niks moeten zeggen en de auto hier te koop moeten zetten met een verwijzing naar de opmerking van Erwin. Goede reclame. :wink:

02 sep 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik heb beide al gereden en heb juist een 944turbo aangeschaft (oktober heb ik hem), de Boxster 2.5 rijdt goed maar te weinig pit en sensatie, reed veel liever met de 944 S2 cabrio dan. ik denk persoonlijk dat je beter voor de 3.2 versies kiest als je voor boxster kiest en vooral als je van een 944turbo komt en als je persé cabrio wilt rijden:

944 S2 en specialer de turbo cabrio
Boxster S

geloof me de Boxster 2.5 gaat je tegenvallen als je van een turbo komt en spreek uit ervaring :wink:

02 sep 2006 17:46
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende