Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:21

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Chip van 911chips.com doen of toch maar niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
porscheware schreef:
Toch lees ik op Rennlist veel positieve reacties van mensen die met een standaard chip tevreden zijn. Ook al hebben ze het dan over een verschil van misschien max. 10 PK.

Ok, je vraagt op een redelijk manier reacties, hier 1 op deze constatering van je.

Hoeveel mensen - dus ook Porsche rijders :!: :wink: - geven toe dat een aankoop een verkeerde was, achteraf :?:
Je hoort ook op dit forum, heel weinig dat iemand toegeeft dat de aanschaf van een chip, of een uitlaat, of een ....
niet zo'n succes was, eigenlijk :shock: 8)

Men geeft hier blijkbaar nog wel fair toe dat de vermogenstoename verwaarloosbaar klein is, maar houd wel vast aan het feit dat de aanschaf een succes is. Voel je je dan ook niet een beetje een zak, speciaal als je gewaarschuwd was. Om dat dan toe te geven, dat doen niet velen.
Sterkte met je beslissing :!: :lol:

28 aug 2006 20:57
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Was dit weekend bij BMW911 om onderdelen die ik van hem gekocht heb op te halen. Die heeft nog een fvd chip voor 964 liggen, heeft geen 964 meer. Kan je vast meer vertellen over wat het ding doet. Ik heb een leuk pakketje onderdelen bij hem gekocht voor een hele nette prijs. Misschien eens PB-en?

28 aug 2006 20:58
Profiel
Groningen
Bericht 
Paul heeft een goed punt. Cognitieve dissonantie (in dit geval eigen aankoop goedpraten) is de gemiddelde autoliefhebber niet vreemd.

Bij chips gaat dat ook op en daar speelt de chiptuning industrie (maar bijvoorbeeld ook de luchtfilter fabrikanten) handig op in. Mythes leven voort tot in het oneindige omdat met name positieve ervaringen worden gedeeld....

Waarmee ik uiteraard niet wil beweren dat het allemaal niets oplevert.

Maar mede vanwege het bovenstaande, is het juist zo interessant om iemand te volgen die overweegt om een atmosferische motor te chiptunen en vervolgens de ervaringen achteraf te horen. :D

28 aug 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 
zijn al deze mensen dan gognitief dissonant?
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... hlight=964

29 aug 2006 14:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wellicht.

Maar is het niet zo dat die amerikaanse 11jes (3.2 en 964 iig) anders geprogrammeerd waren dan de ROWs? Dus dat als je in een amerikaanse 911 gewoon een europese chip zet, dat ze dan ook al WOWen en YEAHen?

vandaar - gewoon chip bestellen en zelf dolblij zijn met het resultaat. Zal het jou boeien wat de rest ervan denkt.

29 aug 2006 14:49
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
BS schreef:
zijn al deze mensen dan gognitief dissonant?

ja! want wie commentaar heeft op de sjippies van meneer Wong wordt zo van het forum af geknikkert :!:

29 aug 2006 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
En hoe weet jij dat?

29 aug 2006 16:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Zag een bekende kreet op het forum voorbij komen :) . Voor de liefhebbers, doet het altijd op feestjes en partijen:

http://tip.psychology.org/festinge.html

Zouden er ook Porschisten zijn die daar last van hebben? Achteraf uitleggen dat je nieuwe 911Turbo best een goeie investering is in jou situatie van woon-werk verkeer.

29 aug 2006 17:23
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ooit nog bij Psychologie geleerd, hoe ging ie ook alweer in 1990?

Verschillende vormen van cognitieve dissonantie:

- cognitie ontkennen
- cognitie afzwakken
- cognitie spiegelen

zoiets, was er nog een geloof ik, wie o wie?

29 aug 2006 20:13
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jort schreef:
Maar mede vanwege het bovenstaande, is het juist zo interessant om iemand te volgen die overweegt om een atmosferische motor te chiptunen en vervolgens de ervaringen achteraf te horen. :D

Dat is waar :!:

Maarrrrr, dus alleen als duidelijk is dat het een objectief oordeel is :idea: :shock: :roll:

... en niet weer een cognitieve dissonant :D :lol: :wink:

En het moet je inderdaad niks interesseren wat de rest er van denkt. Geldt voor mij ook :P :D

29 aug 2006 20:24
Profiel
Groningen
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
- cognitie ontkennen
- cognitie afzwakken
- cognitie spiegelen

zoiets, was er nog een geloof ik, wie o wie?

- cognitie overstemmen :wink:

29 aug 2006 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 
is dus dezelfde reden waarom niemand hier in deze thread nog over chips praat maar over iets cognitiefs...

29 aug 2006 22:46
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nou vooruit,
Lays lekkerder dan Croky.
Voor de liefhebber, Ikea heeft ook erg lekkere chips.

29 aug 2006 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
In 911&Porscheworld waren ze een paar edities geleden ook bezig een chip en andere luchtmassameter te plaatsen in een 944, waren ze ook niet echt bijster enthousiast over.
Als je goed wil tunen dan moet het hele traject kloppen, van inlaat tot uitlaat en alles daar tussenin (wet van de zwakste schakel).

29 aug 2006 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Porsche is zelf ook een beetje dom. Gaan ze in modeljaar 1996 met de 993 van 272 naar 285 pk (+ 13). Hierbij hebben ze een heel ander inlaat systeem moeten ontwikkelen, gebruiken ze grotere kleppen en hebben ze de DME aangepast. Ze hadden gewoon een sjippie kunnen kopen.

:D :D :D

30 aug 2006 8:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Alkmaar
Bericht 
Hallo ppp356,

Nee, de sport nokkenassen geven niet 30pk extra. De RS motoren waar ik het over had waren voor op het circuit. Buiten sport nokkenassen was er een iets grotere gasklep gemonteerd en was de katalysator verwijderd. En de chip was geprogrammeerd om maximaal vermogen te halen. Op benzineverbruik is niet gelet. Bij circuit auto`s kun je wat meer naar max. vermogen programmeren omdat ze toch niet door de APK keuring hoeven.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groeten,
Ronald

30 aug 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Ooit m'n bmw 330i laten chippen bij hartge.

Meer vermogen? Geloof van wel maar weet het niet zeker :roll:
De toerenbegrenzer was verlegt van 6500 naar 7000 tpm eigenlijk was dit het enige echt merkbare. Die 500 extra toeren waren niet eens bruikbaar omdat het vermogen daar behoorlijk terugviel. Ook de Vmax was verwijderd maar dat heb ik nooit kunnen tsjekku.

En dat is mijn ervaring met tsjippe :!: :?

Ik zal het met m'n 964 niet doen. Ik heb mezelluf pas getracteerd op een cuprohr en een k&n filter en vooral het uitlaatgeluid ben ik helemaal happy mee 8) 8) .

Of is dit nou ook cog. dis. :?: :?: :lol: :lol:

grt
w

30 aug 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Misschien is dit interessant voor je: http://www.adrianstreather.com/sportec.htm

01 sep 2006 8:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
tsippie ai yeh tsjipie ai joh.

Deze had ik aleens gelinkt, er staat ergens zon FVD chip bij..dacht ik:
964-leistungsmessung.xls

Alleen in het hogere toerengebied gebeurt er wat.... is ook te verwachten..of je daar veel van gaat merken :roll: we lezen het graag over een tijdje...Zie nu net dat bij die test de "belüftung" defekt was...dus niet representatief....tsja.

Trouwens heb al eens gelezen -Tuning van Gert Hack- dat motoren af fabriek ook een bepaald percentage mogen afwijken volgens DIN huppeldepup t.o.v. het nominale typekeur. Geloof +/- 5% iemand daar al eens bij stil gestaan? Kan maar zo zijn dat je 964 maar 238 pk in zich heeft ...nou dan moet je h'm wel laten tunen. :cheesy:

Moet zeggen dat ik dat nog niet van Porsche heb vernomen....misschien specificeren ze anders, bijvoorbeeld door het minimum te garanderen.

Succes ermee,

Roi

02 sep 2006 1:02
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
@Roi
Klopt, tijdens ons bezoek aan de fabriek werd door de gids van porsche vertelt dat volgens de wet Porsche +/- 5% van het geclaimde vermogen mag zitten. Porsche hanteert echter de stel regel dat elke motor minimaal het geklaimde vermogen moet bezitten.

Na fabricage worden de motoren op een testbank gezet en de negatief uitvallende motoren worden gebruik voor nog eventuele crashtest of voor in autos voor in het museum.

02 sep 2006 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
@DeniS2,

kijk dat vind ik nou leuk dat iemand dat kan bevestigen. :thumleft:

On topic dan maar weer.

mvgr. Roi

02 sep 2006 22:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Roi schreef:
Kan maar zo zijn dat je 964 maar 238 pk in zich heeft

De meesten hadden af-fabriek ong. 260 pk. Minder dan 250 pk werd niet eens geleverd, maar dat staat hierboven al te lezen.

02 sep 2006 22:09
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
DeniS2 schreef:
Klopt, tijdens ons bezoek aan de fabriek werd door de gids van porsche vertelt dat volgens de wet Porsche +/- 5% van het geclaimde vermogen mag zitten. Porsche hanteert echter de stel regel dat elke motor minimaal het geklaimde vermogen moet bezitten.

Na fabricage worden de motoren op een testbank gezet en de negatief uitvallende motoren worden gebruik voor nog eventuele crashtest of voor in autos voor in het museum.

Goed opgelet en onthouden. Afbeelding

:^:

03 sep 2006 16:05
Profiel
PorscheForum Rookie
boxster
Bericht 
en hoe zit dat voor een boxster ?

04 sep 2006 8:58
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
DeniS2 schreef:
..... volgens de wet Porsche +/- 5% van het geclaimde vermogen mag zitten. Porsche hanteert echter de stel regel dat elke motor minimaal het geklaimde vermogen moet bezitten.

Volgens mij staat het antwoord op jouw vraag er al. :idea: :wink:

04 sep 2006 10:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende