Auteur |
Bericht |
JPS
Cayenne SRotterdam
|
 997 / 997s of 997-4
Graag advies gevraagd. Ik heb een jaar geleden een Cayenne S uit Duitsland geimporteerd. Deze auto gebruik ik dagelijks. Bevalt me zeer goed, edoch als zakelijke dienstverlener kan ik er niet goed mee uit de voeten (klanten reageren nogal heftig op een Porsche).
Ga daarom zakelijk maar weer een brave BMW3 rijden en voor mijn plezier een 911 (was toch altijd al mijn droom). Ga wederom mijn slag slaan in Duitsland (veel meer keus, aanzienlijk goedkoper & de gehele invoer procedure valt reuze mee).
Ik wil een 997 gaan kopen. De vraag is wat voor 1. Een 'gewone' 997 en S of een 4. Daarnaast twijfel ik tussen al dan niet hand geschakeld. Ik vind de Tiptronic S in mijn Cayenne niet overweldigend. Uiteraard ga ik wat proefritjes maken, maar ik maak graag gebruik van julie expertise (zoals vaker gedaan).
_________________________________________ Heb mijn 1 jaar oude Porsche uit Dtslnd geimporteerd mede nav vele tips op porscheforum. Kan het iedereen aanraden
|
29 aug 2006 19:02 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Niet echt op specifieke kennis gebaseerd, anderen zullen er veel meer van weten, maar ik zou voor de S gaan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 aug 2006 19:03 |
|
 |
F@RGO
|
niks tegen een 997
maar een s biedt toch iets meer wow power.
zeker voor de s gaan, niks tegen een 4s maar een 2s is iets vinniger,
tenzij u voor de x51 gaat, dat compenseert het extra gewicht 4wd.
doei
|
29 aug 2006 19:29 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Normaal gesproken zeker een 997S.....
Maar gezien je rijbewijs perikelen, zou ik juist een standaard Boxster/Cayman met CC overwegen.... GEINTJE!
|
29 aug 2006 20:11 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als €'s geen rol spelen, al zeker voor de S gaan. Indien je de wagen veel gaat gebruiken, geeft de 4 toch een extra stukje veiligheid.
Dat de 2 vinniger is dan de 4, daar heb ik tot hiertoe nog niets van gemerkt.
Wel heeft de 4 dan in mijn ogen de mooie brede kont. Maar een 4 of een 2, zal je in mijn ogen zelf moeten beslissen na een testrit met beide.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 aug 2006 20:35 |
|
 |
GR
|
Toevallig afgelopen zaterdag advies gekregen van Porsche Centrum A: 997-4: tiptronic, 997S: handgeschakeld. btw X51 wordt bijna niet in Nederland verkocht ( te duur) Daarintegen wordt het in Duitsland vaker verkocht! In ieder geval is sport chrono pakket aan te raden: heb je twee "soorten" Porsches.
|
29 aug 2006 20:45 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
En waarom geen 997S cabrio  dan heb je 3 p's in één...
Alle anticabrio argumenten zijn trouwens welkom, ... alleen don't give me the "hij-is-niet-stijf-genoeg-shit"... die van mij is stijver dan de meeste van jullie ..  oeps... klinkt wel heel dubbelzinnig moet ik zeggen 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
29 aug 2006 23:04 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik heb ook een cabrio (en mijn vriendin heeft geen klachten  ).
Tot nu toe 1x een positieve reactie gehad toen ik de porsche mee had naar een klant (bleek zelf porsche gereden te hebben).
Voor de rest altijd op safe met BMW 3 serie op stap.
Toch wat lastiger onderhandelen als je met je Porsche aan komt zetten maar maakt het ook wel is leuk. Binnenkort naar Groninngen (of all places). Hun zijn al een keer of 4 in Rotterdam geweest, dus nu is het mijn beurt dat gaat dus in de Porsche gebeuren en ook meteen even (voor het eerst) de A31 bij de oosterburen op.
|
30 aug 2006 0:16 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Wel of geen Porsche cabrio is meestal een esthetische overweging voor velen, geen technische, waarbij het ontbreken van de karakteristieke Porsche 911 daklijn, die dit model zijn legendarische status heeft gegeven vaak van doorslaggevende betekenis is....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 aug 2006 7:12 |
|
 |
Beltar
|
Dat is nu het enige steekhoudende "anti"-argument waar ik akkoord mee kan gaan!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
30 aug 2006 7:53 |
|
 |
F@RGO
|
@ Paul
de 4s heeft idd een bredere kont, dat was ik nog ff vergeten en 4wd is idd een stuk veiliger als je alle registers wilt opengooien in de regen,
de 2s is wel vinniger maar uw x51 kit zorgt ervoor dat dit compenseert.
De 4 en x51 heeft wel een behoorlijke meerkost die niet te verwaarlozen is, een kwestie van afwegen.
fargo die wist dat ppp zou reageren , héhé
|
30 aug 2006 7:59 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Zeker een S nemen. Wordt ook het meest verkocht (90%).
Overigens blijkt dat de meeste Porsche cabrio"s verkocht worden in Duitsland en Engeland. Had ik niet verwacht, ik zou denken warmere landen als Californie Frankrijk en Italie. Nee hoor in de matige klimaat landen.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
30 aug 2006 9:24 |
|
 |
ECT
|
 Re: 997 / 997s of 997-4
Ga voor de 997 S!
Als je denkt klanten te "verliezen", moet je je auto natuurlijk niet voor de deur van je klanten parkeren maar een blokje verder. Voor de rest moet je maling hebben. Als je klanten je daarop beoordelen (zakkenvuller?) moet je echt op zoek gaan naar andere klanten. 
|
30 aug 2006 9:29 |
|
 |
ppp 356
|
 Re: 997 / 997s of 997-4
Ik ben altijd op zoek naar andere klanten, maar de bestaande hou ik er graag bij
Maar van de S zijn we al zeker, nu nog zien of het een 4 of een 2 gaat zijn 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 aug 2006 9:46 |
|
 |
F@RGO
|
laten we er van uit gaan dat een S een basisporsche is (kuh)
grapje
, eergisteren zware regenval en ik ff doorgetrokken met de gedachte van door te slippen, en geen slip, ik verschiet soms hoeveel grip er is op sommige natte ondergronden.
(wel rechtuit doortrekken)
Maw, ik heb zekers geen spijt, ik kon ook niet kiezen in 3/ 2005
Toen was de keus er nog niet om voor de 4 te gaan.
|
30 aug 2006 12:14 |
|
 |
Beltar
|
Juist gehoord van een klant: schoonbroer op terugweg van Spanje met cayman S in aquaplanning terechtgekomen en boeltje totalloss... passagiers geen schram gelukkig.
|
30 aug 2006 12:39 |
|
 |
F@RGO
|
kan best zijn, jammer natuurlijk,
maar met een 4 of een 2 maakt geen verschil met aquaplanning denk ik ,
ik had het over grip bij optrekken, in uw geval is de grip weg , teveel water, te hoge snelheid en missschien half opgebruikte banden,
maar nu ben ik offtopic bezig zekers ...?
|
30 aug 2006 12:57 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik vermoed dat een 2S meer dan veilig genoeg is (ook al vind ik het een prettig idee om een 4WD te rijden) want als de omstandigheden barslecht zijn, ga ik toch voorzichtig rijden en geen limieten opzoeken...
Een 4S ziet er echter wel heel VET uit met die dikkere kont (zie er hier regelmatig eentje passeren langs kantoor) !
Als het budget op de limiet zit : waarom geen "gewone" carrera 2 maar dan met sportuitlaat (heb je ook 4 uitlaten EN een vette sound !!). Ik kan me niet inbeelden dat die 30 pk extra zo'n hemelsbreed verschil maken (tenzij op circuit). Zorg dan wel dat er PASM opzit.
|
30 aug 2006 12:58 |
|
 |
ppp 356
|
Dan zou ik zeggen ga ereens mee rijden. De 997 en de 997S rijden echt totaal anders. De S is gewoon veel snediger en nerveuser dan de 997.
|
30 aug 2006 13:17 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
nou doe mij die 4s maar dan... 
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
30 aug 2006 13:20 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik ga er niet mee rijden, anders slaat mijn hoofd weer op hol  Maar ik heb toch autotests gelezen (wat zijn die waard hé ?) waarbij het verschil qua aanvoelen toch niet zo groot werd genoemd, en andere tests waarbij men inderdaad de S als must omschreef...
Ik zou aan de potentiële koper zeggen : testen die hap 
|
30 aug 2006 13:38 |
|
 |
ppp 356
|
Reden te meer om er wel mee te gaan rijden.
Bezint eer je begint 
|
30 aug 2006 14:01 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik begrijp wat je bedoelt en dat is ook wat ik vorig weekend heb besloten : eerst bezinnen (lees : de 4S niet verkopen) en slechts later (lees : eind 2007 of zelfs later) beginnen. De herinneringen aan de testrit met de RS4 ebben wat weg, wat maakt dat ik weer nuchter kan denken 
|
30 aug 2006 14:41 |
|
 |
Beltar
|
IDEEEEEEEE: porsche heeft nog niet alle 997 mogelijkheden benut!
De 997S Fat ass!!
|
30 aug 2006 15:32 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Check out the fat ass

|
30 aug 2006 16:06 |
|
|