Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:28

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Bezoek BMW-fabriek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht Bezoek BMW-fabriek
Ik kreeg deze week een uitnodiging van een relatie voor een bezoek aan de BMW-fabriek in Dingolfing in Bayern, Duitsland. In deze hypermoderne fabriek wordt de BMW 5, 6 en 7 serie geproduceerd.

Ik heb de uitnodiging aanvaard. Lijkt me erg leuk. Hieronder het programma.

Zijn jullie daar wel eens geweest? Het schijnt indrukwekkend te zijn.

Programma fabrieksbezoek op 25 september 2006.
Aantal deelnemers is 30.
Parkeren van de gasten op P1 of P3.
Op Rotterdam Airport is het inchecken in de vertrekhal balie 1 t/m 3
Programma 25 september 2006
07.45 Ontvangst en inchecken op Rotterdam Airport.
08.00 Ontbijtbuffet achter de douane.
08.45 Vlucht naar München,
10.30 Aankomst München.
11.15 Bustransfer naar restaurant.
12.00 Lunch
13.15 Bustransfer naar BMW fabriek in Dingolfing
13.30 Aankomst in Dingolfing, rondleiding en videopresentatie
16.45 Bustransfer naar bar of restaurant.
17.15 Aangeklede borrel in bar of restaurant.
18.45 Bustransfer naar luchthaven.
19.15 Aankomst vliegveld, inchecken.
20.00 Retourvlucht naar Rotterdam, aan boord zal een snack geserveerd
worden.
21.45 Aankomst Rotterdam Airport.
Alle tijden zijn nog onder voorbehoud van de te verkrijgen slottijden van de luchthavens.
Namen in Paspoort (reisdocument) met voorletters en dieetwensen. Geen fotografie,
gemakkelijke schoenen.

31 aug 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Cool!

Eigenlijk zou je er nog een dag München achteraan moeten plakken.

Veel plezier alvast.

Sander

31 aug 2006 21:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
leuk uitje. vind het nogal wat gedoe voor 3 uur video en fabrieksrondleiding. :?

31 aug 2006 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ziet er niet slecht uit.

Maar weer iets waardoor ik denk "die marge in de autobranche is toch zo slecht nog niet" :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 aug 2006 22:49
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Maar weer iets waardoor ik denk "die marge in de autobranche is toch zo slecht nog niet" :wink:

zit onze mini-marge ook in, ppp.... :twisted: :wink:

gaat die Teun lekker broodjes zitten nassen op onze kosten... :lol:

31 aug 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zal aan je denken :!: :wink:

31 aug 2006 22:53
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Aan ons :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 aug 2006 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja, uiteraard :!: :!: :!: Excuses :!: :wink:

01 sep 2006 8:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Dik in orde zo te zien...dat zal wel de moeite zijn...laat je iets weten na terugkomst hoezeer het je bevallen was? :lol:

01 sep 2006 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Leuk idee Teun, alleen jammer dat het op een maandag valt, gaat mij dan niet lukken....

Ik heb ook begrepen dat het een zeer geavanceerde fabriek is die het reisje waard is.....

R.

01 sep 2006 11:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Datziet er idd super uit.
Ik ben dan ook gezond jaloers op je.

Laatste update 22/10/2013

01 sep 2006 18:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
MichM3 schreef:
Dik in orde zo te zien...dat zal wel de moeite zijn...laat je iets weten na terugkomst hoezeer het je bevallen was? :lol:

Tuurlijk :!:

01 sep 2006 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nou, ik stap net binnen na een zeer interessante dag in Munchen.

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n indrukwekkende en perfect georganiseerde fabriek gezien. In deze (mega grote) fabriek worden alle 5, 6 en 7 series gebouwd.

Even snel een samenvatting.

In het begin zie je metaal geperst worden in motorkappen, daken, zijkanten etc. Vervolgens een hal waar frames worden gemaakt met robots. Die robots controleren vervolgens met infrarood de afwijkingen (max 0,15 mm!). In de volgende hal zie je de bodemplaten gelijmd en gelast worden en wordt de bovenkant erop geplaatst. Daarna zie je alles gespoten worden en tenslotte kom in de assemblagehal. Hier wordt de auto vervolgens afgebouwd. Een zeer mooi moment is het aanbrengen van de motoren. Als de auto een stukje verder klaar is wordt hij gestart en getest. Op een rollerbank worden heel snel veel testen uitgevoerd. De wagens worden hierna naar buiten gereden en eigenlijk direct op een trein gezet.

Alle wagens de worden geproduceerd zijn van te voren besteld. Ze werken dus niet met voorraden. Mede daarom kan BMW zeer ver gaan in de persoonlijke wensen van de klanten. Zo zijn er 35.000 verschillende uitvoeringen van de 5 serie mogelijk! Dat is nog eens tailor-made!

Wat ook erg knap is dat de diverse modellen achter elkaar over dezelfde band lopen. Via een transponder wordt herkend wat voor type/model/uitvoering het moet worden. Werkelijk waanzinnig knap!

Er werken 25000 mensen, dagelijks worden er 1.200 auto's gebouwd.

Werkelijk overal druipt de kwaliteit vanaf. Ik denk dat m'n volgende dagelijkse auto weer een BMW wordt......

Kijk voor een indruk ook even op:

http://www.bmw-plant-dingolfing.com

Echt een aanrader!

26 sep 2006 0:02
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Teun schreef:
Mede daarom kan BMW zeer ver gaan in de persoonlijke wensen van de klanten. Zo zijn er 35.000 verschillende uitvoeringen van de 5 serie mogelijk! Dat is nog eens tailor-made!

Het zal best een leuke dag geweest zijn maar laat je niet gek maken door de PR boys:

11 motoren, 13 lak kleuren, 16 bekleding keuzes, 10 velgen, 7 edities en je zit al op 160,160 uitvoeringen en dan heb ik he tnog niet eens over de speciale accesoires (boord comp, stoelverwarming, xenon etc etc).

26 sep 2006 7:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Teun schreef,

Werkelijk overal druipt de kwaliteit vanaf. Ik denk dat m'n volgende dagelijkse auto weer een BMW wordt......

Of erbij :idea:
Wat zijn het mooie auto's hé :wink:

26 sep 2006 7:43
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Interessant. Wil ik ook wel eens doen.
Ik rijd nu al een week met een 320d en ik vind dat in zijn categorie toch zaaalig rijden. Ik denk dat er in de toekomst toch ook nog een bmw komt als daily driver.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

26 sep 2006 8:39
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Teun,

Leuk om te lezen dat de PR jongens hun werk goed gedaan hebben, de brainwash sessie is voor 100% geslaagd :mrgreen: :wink:

Gelukkig zijn er nog andere mensen dan ik, bij mij komt er, op uitzondering van een motorfiets misschien, niets meer van de BMW-groep binnen. Ik heb spijtig genoeg enkel negatieve ervaringen met de BMW-groep. :cry:

26 sep 2006 8:50
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
VERTEL :!: :?:

26 sep 2006 9:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Mooi verhaal Teun...en ik had er graag bij geweest! :wink: Zelfs moest je geen BMW liefhebber zijn, dan nog is zo'n dag een unieke ervaring!!!

'k Denk wel dat m'n volgende daily opnieuw een BMW wordt, maar toch kan ik een Porsche (911 in mijn geval) moeilijk missen...De BMW's zijn zeer degelijke en toffe auto's om te rijden, maar de Porsche geeft me nog meer lol en ook wat magie. Plus is de afwerking nog beter en zijn er minder "bijgeluiden" in het interieur.

@ppp356: veel hangt ervan af bij welke dealer je gaat. Er zijn echt etters van BMW garages in Belgie, I know. Bij Vandeperre in St-Pieters Leeuw is de service top en niks van "dikkenekkerij"...is de afrit net voor Drogenbos, dat kan jij wellicht wel vinden... :wink:

26 sep 2006 11:42
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ppp 356 schreef:
Teun,

Gelukkig zijn er nog andere mensen dan ik, bij mij komt er, op uitzondering van een motorfiets misschien, niets meer van de BMW-groep binnen. Ik heb spijtig genoeg enkel negatieve ervaringen met de BMW-groep. :cry:

qua BMW-moto, een goed adres in OVL is Rafs Motorshop in Dendermonde, niet ver van RSR dus :lol: - een adres om te mijden in OVL is Soete in St-Martens Latem (klopt cardanlagers met een hamer op hun plaats ipv de boel op te warmen)

26 sep 2006 12:54
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Goed verhaal Teun.
En je weet dat er naast een P-virus ook een B-virus bestaat.... :lol:

Maar zonder dollen, natuurlijk zijn er net als met een Porsche negatieve ervaringen met BMW's te vinden maar overal kan ik uit ervaring zeggen dat ook een BMW een klasse product is.
En een BMW en een Porsche gaan prima naast elkaar op de oprit (of achter elkaar) :wink:

26 sep 2006 13:14
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
2.2VTEC schreef:
ppp 356 schreef:
Teun,

qua BMW-moto, een goed adres in OVL is Rafs Motorshop in Dendermonde, niet ver van RSR dus :lol: - een adres om te mijden in OVL is Soete in St-Martens Latem (klopt cardanlagers met een hamer op hun plaats ipv de boel op te warmen)

Ken ik, heb er zelf al 2 gekocht gehad bij Raf. Ken hem al van toen hij nog in de kleine werkplaats zat in Bornem, en ook nog Moto-Guzzi verdeelde :wink:

26 sep 2006 17:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
2.2VTEC schreef:
ppp 356 schreef:
Teun,

Volgens mij is Rafs motorshop niet in Dendermonde maar wel in Hamme :?
Zolang dat je niet over de brug bent ( als je van st niklaas komt ) ben je nog in Hamme

26 sep 2006 20:24
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Der Ferry schreef:
Zolang dat je niet over de brug bent ( als je van st niklaas komt ) ben je nog in Hamme

klopt, maar wist niet dat ppp zijn aardrijkskundige kennis van OVL zo uitgebreid was 8) , vandaar dat ik het nabijgelegen Dendermonde opgaf, landelijk bekend van de recente opendeurdag in de locale gevangenis :roll:

BTW, ben al 2x meegeweest met Raf zijn jaarlijkse Austria trip, 1x met de Africa Twin, 1x met de VFR en 2 keer een geweldige motorvakantie - verbroederen met de BMW-rijders van MC Biernot, memorabele momenten waren dat :cheesy:

26 sep 2006 20:37
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
2.2VTEC schreef:
Der Ferry schreef:

klopt, maar wist niet dat ppp zijn aardrijkskundige kennis van OVL zo uitgebreid was 8) , vandaar dat ik het nabijgelegen Dendermonde opgaf, landelijk bekend van de recente opendeurdag in de locale gevangenis :roll:

België is meer dan Oost-Vlaanderen hoor :roll: :wink:
Wou zelf niet gaan muggenziften over Hamme :wink:

26 sep 2006 22:15
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende