Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:26

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verzekering - Diks ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Verzekering - Diks ?
De zoek functie lijkt bij mij niet te werken , dus dan maar een nieuw topic .

Zijn er mensen met ervaring bij Diks (porsche special) verzekeringen?
Ik ben namelijk op zoek naar de beste verzekering voor een 15 jaar oude 964 (wellicht all-risk). Wat zijn de opties en wie heeft goede ervaringen met verzekeraars voor zo'n mooie oude 964 dame :-)

Wie o wie kan mij aan info helpen ...

31 aug 2006 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Ik heb zowel mijn 964 als mijn 993 bij Diks verzekerd gehad en dit naar volle tevredenheid. Zodra ik een 996 heb gekocht zal ik hem zeker weer bij Diks onderbrengen. Vriendelijke mensen en alles naar wens.

Succes :wink:

31 aug 2006 23:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
had mijn 15 jaar oude 964 bij diks ondergebracht. altijd goed bevallen. 'oldtimer' verzekering.

31 aug 2006 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Ik heb de mijne via Van Luin verzekerd, maar Diks stond #2 op mijn lijstje. Dit nav goede verhalen op het forum en gunstige voorwaarden. Geloof dat het feit waarom ik voor Van Luin heb gekozen was dat Diks een klasse 2 alarm eiste en ik alleen maar een klasse 1 heb...

Een vriendin heeft haar 89 XJS er kunnen verzekeren, terwijl veel andere aanbieders alleen maar een 'normale' (dus geen oldtimer) verzekering konden bieden. Polis is er eentje van Avero Achmea (net als bij Van Luin bijvoorbeeld).

Succes.

01 sep 2006 2:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Eigenlijk is ervaringen met schade afhandeling bij een verzekeringsmaatschappij, de echte ervaring die telt.

Gelukkig heb ik die ervaring nog niet, maar zit wel bij Diks.
Mijn ervaring, een beetje slordig in het opsturen van papieren
etc. Dus moet je een keer vaker achteraan bellen.
Verder viel de uiteindelijke verzekering van mijn 1e auto iets hoger
uit dan geoffreerd was, geen halszaak maar ik kan me wel eens
ergeren aan dat soort slordigheden.

(Je eerste auto verzekeren is een voorwaarde om je porsche
als semi oldtimer te verzekeren)

en laat aub dat wellicht all-risk achterwegen. Ik kan niet in je geldkluis kijken, maar je gaat een behoorlijk smak geld uit geven aan een stuk blik :!: Bij Diks is mijn 944 S2 verzekert tegen een taxatiewaarden van 8.500 euro, 12k km, kost mij 375 euro in het jaar. Dus beknibbel daar maar niet op.

01 sep 2006 7:11
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Diks is klasse, alhoewel, je krijgt waar je voor betaald.

Ik heb wel een schade gehad aan de P. Klein schuivertje, wat neerkwam op een voor- en achterkant deuken. Plaatwerk vervangen enz. Schadepost ruim EUR 11k.

Via Diks, waar ik allrisk ben verzekerd kreeg ik binnen twee weken het geld op de rekening :!:

Kortom: voor mij een uitstekend tussenpersoon. En je kan alles lekker via de mail doen, je hoeft ze niet eens te bellen.

01 sep 2006 7:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Diks
Ik heb mij Porsche 964 ook bij Diks verzekerd. Ik moet zeggen ze hebben een goede behandeling en afhandeling vaak via e-mail. De Porsche is verzekerd tegen taxatiewaarde Eur 29.500 ALL RISK en ik betaal Eur 680 per jaar met een max kilometrage van 7.500. Deze wordt verhoogd naar 12.000 km per jaar. Kost iets van Eur 90 extra.

01 sep 2006 7:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Ook via Diks de P verzekerd. Alles prima voor elkaar en max 12.000 km per jaar.

Wel alle stukken na ontvangst goed controleren (juiste dekking, juiste aantal km's etc.). Hier en daar kleine slordigheidjes geconstateerd, maar die werden ook direct weer gecorrigeerd.

01 sep 2006 9:05
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Maxfli schreef:
Diks is klasse, alhoewel, je krijgt waar je voor betaald.

Ik heb wel een schade gehad aan de P. Klein schuivertje, wat neerkwam op een voor- en achterkant deuken. Plaatwerk vervangen enz. Schadepost ruim EUR 11k.

Via Diks, waar ik allrisk ben verzekerd kreeg ik binnen twee weken het geld op de rekening :!:

Kortom: voor mij een uitstekend tussenpersoon. En je kan alles lekker via de mail doen, je hoeft ze niet eens te bellen.

Is dit kostbaar zo'n "all risk" voor een 993 :?:
Heb dit nooit gedaan met de 911.

01 sep 2006 9:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
DeniS2 schreef:
...(Je eerste auto verzekeren is een voorwaarde om je porsche als semi oldtimer te verzekeren)

Dat was bij die vriendin van me met haar XJS niet zo. Is haar enige auto en toch via Diks als klassieker kunnen verzekeren...

01 sep 2006 10:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 c2 bj 1999 gehad. Porsche Cayenne 3.2 gehad. Porsche 996 Targa gehad. Huidig 996 bj 2002.
Utrecht
Bericht 
Ben ook jij Diks verzekerd, tot nu toe bevalt het prima. Goed contact en alles is netjes geregeld. Ik zit nu op een schade uitkering te wachten dus ben benieuwd hoe dat verloopt ......

Ries

01 sep 2006 13:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
DeniS2 schreef:
(Je eerste auto verzekeren is een voorwaarde om je porsche als semi oldtimer te verzekeren)

tenzij je eerste auto een leaser is of je geen andere auto hebt.

Overigens ook allemaal zo'n snel en prettig emailcontact met mevrouw L. de Boer? Prettige contactpersoon :thumleft:

01 sep 2006 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Diks was voor mij (All-risks) veruit de goedkoopste iets van 460,-- euro tot 7500km en 540,-- euro tot 12000km/jaar de laatste bouw je overigens ook schadevrije jaren op :idea: wel zo lekker als je je schadevrije jaren wilt behouden :!:

01 sep 2006 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c2 bj 1999 gehad. Porsche Cayenne 3.2 gehad. Porsche 996 Targa gehad. Huidig 996 bj 2002.
Utrecht
Bericht 
Linda is top !!

01 sep 2006 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
molen934 schreef:
Is dit kostbaar zo'n "all risk" voor een 993 :?:
Heb dit nooit gedaan met de 911.

Eh, ik zit nu ergens in bonus/malus trede 7. Betaal nu EUR 250 per maand. Dat was voor de klapper EUR 125. Bij mij betaalt de premie zich dus wel terug gezien de schade :!: Maar ja, als je zeker bent van je zaak en denkt mij gebeurt zo iets niet, of je kan de centen missen....dan kan je WA gaan

01 sep 2006 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Ben zelf met de P bij Dik verzekerd, maar Assicuro biedt ook een heel aardige P verzekering. Assicuro heeft veel ervaring met auto's uit het dure en nog veel duurdere segment .

Geen gedoe met BM, je betaalt € 1.800,- per jaar. Vast bedrag, max 20.000km. Dat was het verhaal de laatste keer dat ik hem sprak (2 maanden geleden).

01 sep 2006 19:56
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob964Tip schreef:
..... je betaalt € 1.800,- per jaar. Vast bedrag, max 20.000km. Dat was het verhaal de laatste keer dat ik hem sprak (2 maanden geleden).

Zo zie je maar weer dat alles relatief is en de premie bij CB ook best mee kan vallen hè Rob. Afbeelding

01 sep 2006 20:12
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Rob964Tip schreef:
Ben zelf met de P bij Dik verzekerd, maar Assicuro biedt ook een heel aardige P verzekering. Assicuro heeft veel ervaring met auto's uit het dure en nog veel duurdere segment .

Geen gedoe met BM, je betaalt € 1.800,- per jaar. Vast bedrag, max 20.000km. Dat was het verhaal de laatste keer dat ik hem sprak (2 maanden geleden).

Assicuro brengt alles onder bij Turien & Co. Doordat ze veel volume in het duurdere segement aan kunnen bieden krijgen ze uiteraard ook een goede premie. IKw as via een andere agent bij T&C verzekered voor zowel BMW M5 als Porsche. Via Assicuro overgezet wederom bij T&C (met behoud van polis nr!!!) maar veel voordeliger. Porsche verzekering ging van 1400 naar 1000 en BMW van 2300 naar 1600 euro!!!

01 sep 2006 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Assicuro doet ook redelijk veel auto's bij Chubb, zeker niet alles bij Turien.

Met Chubb hebben ze speciale afspraken voor klassiekers, maar ook voor daily drivers. Voor de laatste optie heb hen toen gebeld.

01 sep 2006 21:47
Profiel
Bericht 
Verzekerd bij Centraal Beheer. Is top. Schade van mijn achterbumper stond al op de rekening voor ik het in de gaten had... Verzekering voor een redelijk bedrag. Krijg de Carros gratis. En allerlei leuke attenties, zoals kortingsbonnen voor onder andere Concours d' Elegance...

01 sep 2006 22:20
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
Krijg de Carros gratis. En allerlei leuke attenties, zoals kortingsbonnen voor onder andere Concours d' Elegance...

Gratis is een rekbaar begrip... :twisted: :wink:

Je kan ook zeggen: 'in mijn premie zitten kortingsbonnen en een abo op Carros inbegrepen...'

Ach, it's all about the point of view

01 sep 2006 22:30
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:

Inderdaad. Voor het verschil in premie met wat ik bij CB zou betalen kan ik zelf een autoblad uitkiezen & kopen, evenementen naar keuze bezoeken zonder kortingsbonnen, en nog veel meer. :^:

01 sep 2006 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Uiteindelijk eigen verzekerings agent ingeschakeld ... klaar
Hij ging ruim onder de prijs van Diks met dezelfde dekking.

ALL-RISK
Onbeperkt aantal KM
Eigen risico 400,-

1400 / jaar

02 sep 2006 1:10
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Lydia schreef:
Krijg de Carros gratis. En allerlei leuke attenties, zoals kortingsbonnen voor onder andere Concours d' Elegance...

Je kan ook zeggen: 'in mijn premie zitten kortingsbonnen en een abo op Carros inbegrepen...'

Dat is wel een heel erg snelle conclusie!!!
Valt reuze mee, mijn 4S kost all-risk verzekerd 1.600,00 per jaar.
Géén eigen risico!

02 sep 2006 6:22
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
horn schreef:
Lydia schreef:

Dat is wel een heel erg snelle conclusie!!!

hoezo? ik zeg toch nergens dat je bij CB teveel zou betalen? :twisted:

02 sep 2006 7:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende