Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:55

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
horn schreef:
Jurgen schreef:
horn schreef:
Realiseer je je wel dat ze sinds juli 2005 niet meer gemaakt worden...

Portugieser wel , maar de Rattrapante niet meer.

Foto is toch van een Rattrapante? :roll: :shock: Vandaar.

Zeg Horn, waarom heb jij een rattrapante gekocht? Ik twijfel zelf tussen een rattrapante horloge en flyback. Ik denk dat het de rattrapante wordt omdat ik die iets exclusiever vind. Wat is jouw drijfveer geweest (en van anderen) om voor een rattrapante te gaan? Prijsverschil is overigens behoorlijk bij Panerai.

31 aug 2006 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Rattrapante is gewoon een mooie complicatie die door IWC geeerd werd (125 jaar bestaan) in de Portugieser............de limited:-)

Peter-nog steeds de mooiste -3.2

31 aug 2006 17:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Sjonnie schreef:
Toevallig zaterdag ook langs die Steiner gekomen, maar ie was gesloten.

Man (Philipp) was vast ook op speurtocht.........hij is ook op zoek naar een Porsche. (heb ik persoonlijk van hem vernomen)

Sjonnie schreef:
, dan mag ie mij de "gouden tip" doorgeven.

Ga niet voor goud..is imho ordi, maar Porsche en Tag Heuer....mmmmm

Afbeelding Afbeelding

31 aug 2006 18:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
997. :wink:

IWC omdat ik de Portugieser al jaren een onwijs mooie klok vind. Daar smaak persoonlijk is, kan ik me goed voorstellen dat anderen dat niet vinden. Ik hou van simpel, strak en kwaliteit. En persoonlijk weet ik geen andere klok, ook geen klokken die veel duurder zijn, die ik mooier vind dan de Portugieser. Vandaar.

De Rattrapante vs de automatic omdat deze a. een echt IWC uurwerk heeft en b. het systeem van de twee rattrapante wijzers op een en hetzelfde asje mij intrigeert en kenners zeggen dat het een heel ingenieus systeem is. Dat vind ik leuk.

En de edelstalen ipv een geelgouden omdat ik dat verschil in geld er niet voor over had en ik de edelstalen eigenlijk mooier vind.

Ik moet zeggen, vanaf de dag dat ik hem gekocht heb ben ik zeer blij met deze aanschaf/investering/verbrasserij geweest. Natuurlijk is het veel geld voor een klokkie en kan je voor veel minder een Swatch kopen die ook de tijd aangeeft. Ieder z'n meuk. Ik ken iemand en die heeft een eigen bad laten uithakken met de hand uit marmer. Kostte 40 ruggen en ik vind het eindresultaat foeilelijk. Hij daarentegen is er de koning te rijk mee. Mooi.

Zoals eerder in dit draadje besproken zijn er ook andere klokkies die ik mooi vind. Mijn eigen '49 Breitling Chrono. Panerai PAM 213. Tag Heuer Carrera. Tag Heuer Monaco. Maar voor mij persoonlijk halen ze het niet bij mijn IWC Portugieser Rattrapante.

En veel 'vintage' horloges. Oude Rolexen, oude Omega's, oude Baume & Merciers, oude Patek Philipes etc etc. Vind ik mooi. Zit altijd te kijken op Ebay of er nog iets leuks langskomt... Zonde, want ik draag toch alleen mijn IWC. Breitling sinds december niet meer omgehad. 40 Swatches niet meer omgehad. Heb voor de 'rough times' een Suunto Yachtsman (zie helemaal onderaan) die het perfect doet en wat ik in de 'lagere prijsklasse' een absolute topper vind.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

31 aug 2006 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
John4S schreef:
[
Afbeelding

Met deze al meerdere malen in handen gestaan de laatste paar maanden (alleen wel met zwart leren bandje) dus die komt er binnenkort wel. Moet alleen nog even de totmbo overtuigen dat het echt geen geldverspilling is. :wink:

31 aug 2006 20:44
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Harley schreef:
Met deze al meerdere malen in handen gestaan de laatste paar maanden (alleen wel met zwart leren bandje) dus die komt er binnenkort wel. Moet alleen nog even de totmbo overtuigen dat het echt geen geldverspilling is. :wink:
Ik kan het je alleen maar aan raden.Ben nog steeds erg blij met mijne :wink: Afbeelding

31 aug 2006 21:33
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Afbeelding

... nu nog het bijbehorende model... :lol:

31 aug 2006 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding

Klokkie exclusief bijbehorend karretje $ 200.000,-- :o

31 aug 2006 22:22
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Het exemplaar is hier al eerder getoond, maar als ik ooit (zo)veel geld aan een horloge uitgeef, dan zou het wel eens

Afbeelding kunnen worden. Afbeelding

01 sep 2006 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Als je zoveel geld gaat uitgeven, kun je er toch al gauw 35 voor kopen :roll:

Peter-technisch hoogstaand zo'n VdG-3.2

01 sep 2006 18:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik vind van der gang mooi, maar veel te veel lijken op de portugieser. en dan heb ik liever het origineel.

01 sep 2006 18:58
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Peter 3.2 schreef:
Als je zoveel geld gaat uitgeven, kun je er toch al gauw 35 voor kopen :roll:

Het zou inderdaad als een directe verwijzing naar de voorgaande post gelezen kunnen worden, maar het was als "absolute uitgave" bedoeld. ;)

:@: Horn: Op elkaar lijken doen (te)veel horloges. Het ene model spreekt me daarbij meer aan dan het andere en een Van der Gang dus duidelijk wel. :D
Een portugieser vind ik uiteraard ook errug mooi.

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 01 sep 2006 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

01 sep 2006 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik kom net terug uit Belgie met de Panerai 213 om de pols :!: :D

Hij is in het echt nog mooier dan ik dacht. Toen geen moment meer getwijfeld en de knoop doorgehakt.

Ik ben zo blij als een kind :!:

Nog even een paar fotootjes. Ik vind dat glas zo mooi geslepen.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

01 sep 2006 20:13
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja een beauty, echt super.

robert

01 sep 2006 20:40
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
rob964.c4 schreef:

meistersinger automaat

Afbeelding

robert

heb deze gisteren weg gebracht om de naam van mijn(onze) dochter in te laten graveren op de zijkant van de kast.

robert

01 sep 2006 20:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Leuk! Ik vind dat een prachtig horloge. Ik kwam ze bij deze handelaar ook tegen.

http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=547#

Is overigens een goed adres.

01 sep 2006 20:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Teun schreef:

Prijstechnisch zeker.

Deze is bij jouw adres toch 650 euri vraagprijs goedkoper dan bij mijn adres... :shock:

Afbeelding

01 sep 2006 22:03
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Prijstechnisch zeker.

Afbeelding is bij jouw adres toch 650 euri vraagprijs goedkoper dan bij mijn adres... :shock:

Had 'm ook al gespot. Helaas is het nog (lang) geen ooit. :roll: ;)

01 sep 2006 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Afbeelding

... nu nog het bijbehorende model... :lol:

VETTE KLOK :shock:

01 sep 2006 22:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
met rode plaat ook bijzonder. met rubberen band vind ik hem een stuk mooier. ik vind die stalen band er nl. erg goedkoop uitzien (mijn mening hoor).

Afbeelding Afbeelding

01 sep 2006 22:34
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
horn schreef:
met rode plaat ook bijzonder. met rubberen band vind ik hem een stuk mooier. ik vind die stalen band er nl. erg goedkoop uitzien (mijn mening hoor).

Het laat, de keuze van, anderen meer in hun waarde als ongevraagde ongezouten kritiek achterwege blijft, mijn mening.

01 sep 2006 22:43
Profiel
Bericht 
MR-911 CABRIO schreef:
VETTE KLOK :shock:

Leuk dat je 'em mooi vind - ook :wink: -.

Het binnenwerk heeft het patroon van een velg in het 'opwindwiel' zoals ik het maar ff noem :oops: :?
De band is van titanium en volgens een kennis die veel kennis(..) heeft van mooie klokjes van zeer mooie kwaliteit: viel hem op dat als je de band 'in elkaar laat zakken' deze dat zo mooi en regelmatig doet.

Heb even de gele met rubberen band overwogen. Het is heel fraai, die kleur, maar wel voor veel kortere tijd denk ik 8)

01 sep 2006 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
JA, en ik heb dat gezien van die titanium band :mrgreen:
Overigens Paul, hoe heette dat klokkie van Jean ook alweer, zag er ook heel mooi uit en was door een Nederlander in elkaar geknutseld.

01 sep 2006 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
Teun schreef:

Prijstechnisch zeker.

Deze is bij jouw adres toch 650 euri vraagprijs goedkoper dan bij mijn adres... :shock:

Afbeelding

Je kan daar zonder problemen een horloge kopen. Ik heb daar al eens een horloge voor de wederhelft aangeschaft. Aardige kerel, goed spul en goede prijzen.

Ik heb vanmiddag "zaken" gedaan met www.thewatchcollectors.com en zeer goede indruk overgehouden. Hij heeft ook nog een mooie IWC op de plank, zie http://www.thewatchcollectors.com/montr ... 1151170668

Ik heb daar zeker m'n laatste horloge niet gekocht.

01 sep 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
horn schreef:

Het laat, de keuze van, anderen meer in hun waarde als ongevraagde ongezouten kritiek achterwege blijft, mijn mening.

:shock: We zitten hier toch een beetje te discussiëren?

01 sep 2006 23:24
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 101  Volgende