Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Sjonnie schreef:
Overigens Paul, hoe heette dat klokkie van Jean ook alweer, zag er ook heel mooi uit en was door een Nederlander in elkaar geknutseld.

Denk dat je bedoeld:
horn schreef:
ik vind van der gang mooi, maar veel te veel lijken op de portugieser. en dan heb ik liever het origineel.

01 sep 2006 23:25
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Teun schreef:
:shock: We zitten hier toch een beetje te discussiëren?

Zeker Teun. En dat is uiteraard helemaal prima.

Maar stel nu dat ik iemand's nieuwe aanwinst er goedkoop of lelijk of 'iets negatiefs' uit vind zien?
Is dat dan een bijdrage aan een leuke discussie als ik dat hier vermeld?
Lijkt mij een retorische vraag :!:

Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst overigens :idea: :wink:

01 sep 2006 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De bijdrage is net zo groot als wanneer iemand een horloge "het einde" zou vinden. Het is maar 1 mening van 1 persoon.
Okee, voor de eigenaar is het leuker om alleen maar lof te horen, maar is dat de bedoeling van deze discussie?

01 sep 2006 23:37
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
horn schreef:
met rode plaat ook bijzonder. met rubberen band vind ik hem een stuk mooier. ik vind die stalen band er nl. erg goedkoop uitzien (mijn mening hoor).

Het laat, de keuze van, anderen meer in hun waarde als ongevraagde ongezouten kritiek achterwege blijft, mijn mening.

Beste Paul, ik denk dat je een mening cq. persoonlijke smaak verwart met ongezouten kritiek. En ik ben van mening dat aangeven wat jij persoonlijk mooi vind niets te maken heeft met anderen in hun waarde laten.

Als ik zou schrijven 'nou dan ben je ook wel een ongelofelijke debiel als je een klok met zo'n buttugly stalen bandje koopt. Nog nooit zoiets goedkoops gezien', dan zou ik iemand niet in zijn waarde laten. Ik heb alleen aangegeven wat mijn voorkeur heeft.

Net alsof ik beledigd zou moeten zijn als iemand hier schrijft dat hij niet begrijpt dat mensen zoveel geld aan een horloge uitgeven. Is toch gewoon zijn mening? Doet mij weinig. Mijn keuze, mijn lol. Iemand anders koopt voor 5000 euro tuinkabouters. Vind ik weer zonde geld.

Ieder z'n meuk. Zal jou het nou roesten wat ik vind... :?

01 sep 2006 23:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Maar stel nu dat ik iemand's nieuwe aanwinst er goedkoop of lelijk of 'iets negatiefs' uit vind zien?
Is dat dan een bijdrage aan een leuke discussie als ik dat hier vermeld?

dan verschillen we daarover structureel van mening. ik heb liever een oprechte en eerlijke mening dan dat iemand maar niet zegt wat hij vindt om mijn gevoelens te sparen.

01 sep 2006 23:42
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
met rode plaat ook bijzonder. met rubberen band vind ik hem een stuk mooier. ik vind die stalen band er nl. erg goedkoop uitzien (mijn mening hoor).

Het laat, de keuze van, anderen meer in hun waarde als ongevraagde ongezouten kritiek achterwege blijft, mijn mening.

:shock:

horn schreef:
dan verschillen we daarover structureel van mening. ik heb liever een oprechte en eerlijke mening dan dat iemand maar niet zegt wat hij vindt om mijn gevoelens te sparen.

Helemaal mee eens.

Is er overigens sprake van een discussie als alleen gelijke meningen mogen worden geuit :?:
Lijkt me een retorische vraag :!: :wink:

Uiteraard met respect voor elkaar(s mening), maar gebrek daar aan heb ik hier niet kunnen ontdekken. :roll:

02 sep 2006 10:19
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vind de rubberen band ook fraaier,
:wink:
Teun,
schitterende klok.
Goede keuze.
Van der Gang mooie klok, maar inderdaad spin-off van IWC.
€5600

http://www.qpx.nl/persberichten/ad_vand ... ergang.htm

02 sep 2006 11:23
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ach, sommige mensen vinden een stalen band mooier, andere een rubberen. Dan zijn er mensen die een rode of gele wijzerplaat mooier/aparter vinden dan zwart. Dus.... zijn er gewoon meerdere varianten van hetzelfde horloge leverbaar. Het lijken wel Porsches!

En bij mij is het weer hetzelfde als met Porsches, ik vind er zoveel mooi!

IWC Portugieser
TAG Heuer Monza en Carrera
Panerai
Rolex Explorer II
Omega Seamaster
die meisterstueck met enkele wijzer heb ik ook al eens bekeken, mooi apart horloge voor redelijke prijs.

en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan!

:lol:

02 sep 2006 12:40
Profiel
Bericht 
rob964.c4 schreef:
rob964.c4 schreef:

meistersinger automaat

Afbeelding

robert

heb deze gisteren weg gebracht om de naam van mijn(onze) dochter in te laten graveren op de zijkant van de kast.

robert

Toevallig, sla net de nieuwe Arts&Auto open en zie en advertentie van jouw horloge.
43 mm,ook verkrijgbaar in 38 mm.

02 sep 2006 13:39
Profiel
Bericht 
Om nog 1 keer op terug te komen.

Discussie vind ik uiteraard prima, zoals al gemeld. Ook met ieders eigen mening, en dus verschillend. Natuurlijk :!:

Het gaat hier over de 'ton' van de 'musique'.

In de richtlijnen van dit forum staat o.a. "- Behandel een ander zoals je ook zelf behandeld wilt worden. Kraak een ander (of zijn auto!) niet af, daar zit niemand op te wachten!" Neem aan dat voor auto/persoon ook iets anders gelezen kan worden.

Het gaat hier niet over de mening over mijn klokkie. Vond precies hetzelfde over een enkele reactie op de aanschaf van een nieuwe P.
De meesten geven een positieve reactie of houden hun mening voor zich of laten iets blijken van hun mening zonder dat dit afkraken wordt. Een enkeling gaat daar verder in, zodanig dat de nieuwe blije eigenaar terecht kan denken "zit ik daar op te wachten, is dit eigenlijk niet afkraken?".

Het lijkt er op neer te komen dat er verschil van mening is wanneer een mening geven afkraken wordt :!:

02 sep 2006 14:29
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Door de droogte in juni, en de vele regen in Augustus, zijn de plantjes in mijn tuin enorm gegroeid.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat de teenjes de laatste tijd ook gegroeid zijn :roll: :wink: :lol:

Ik hou een klein beetje van klokjes, en vind door de band, de stalen bandjes mooier dan de leren. Ik kan best aannemen dat iemand anders een andere menig is aangedaan. Als deze persoon dan zegt dat hij mijn klokje mooi vindt, maar het spijtig vindt van die stalen band, kan ik daar echt niet van wakker liggen. Hij mag me zelfs zeggen dat hij het meest afschuwelijke klokje vind dat hij in zijn ganse leven al heeft gezien, dan nog ga ik daar niet wakker van liggen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 sep 2006 14:40
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ppp 356 schreef:

Ik hou een klein beetje van klokjes, en vind door de band, de stalen bandjes mooier dan de leren.

het hangt ook af van het horloge : ik heb een Rolex Oyster Perpetual Date (dezelfde als F@RGO, wat helaas niet van de auto kan gezegd worden :evil: ) met een stalen band. Past perfect bij het horloge. Deze is voor dagelijks gebruik en wordt voor niks ontzien. Was recent een muurtje aan het uitkloppen met de Makita en kreeg als opmerking waarom ik mijn uurwerk niet uitdeed voor zo'n klus. Daarnaast heb ik een Omega Speedmaster Professional voor wat chiquere gelegenheden en die heeft een leren bandje want een Speedmaster met een metalen bracelet vind ik echt niet staan.

Of zoals de wijze oude Romeinen zeiden "De gustibus et coloribus non est disputandum" :D

02 sep 2006 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
RS-R schreef:
rob964.c4 schreef:
rob964.c4 schreef:

meistersinger automaat

Afbeelding

robert

heb deze gisteren weg gebracht om de naam van mijn(onze) dochter in te laten graveren op de zijkant van de kast.

robert

Toevallig, sla net de nieuwe Arts&Auto open en zie en advertentie van jouw horloge.
43 mm,ook verkrijgbaar in 38 mm.

Ik zou altijd een 43 mm nemen.

02 sep 2006 15:43
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:

Oke nu ik ook ff mijn idee.

1e. Een Porsche design met een rubberen band (sorry Harald) vind ik dus smek, in mijn ogen goedkoop, rubber geeft imho (*) een Barbielook, een rode ???? "im not .....because I'ma heterosexuall" (vrij naar JC)

2e. Een Porsche design is eigenlijk meer voor puristen ala Paul van Engelen, mannen die positief zijn doorgeslagen met (Porsche) techniek te laten verheven tot kunst.

3e. Ben zelf gek op het totale plaatje van een klokkie, het moet kloppen band en kast, draag zelf dag en nacht een GMT II, maar deze klok heeft bij mij meer emotionele waarde dan andere waarde.

4e. Verder moet ik Harald gelijk geven, tis namelijk zijn persoonlijke mening.

5e. ik weet dat Harald helemaal mesjogge is van zijn (extreem naar verlangende en gespaarde) IWC Portugieser, een klok die eigenlijk alleen maar om polsen bij mensen van zijn kaliber passen, mooie klok maar niet de mijne.

6e. Ben blij dat Jeroen914 bewust de klokkie topics overslaat :lol: :lol: :lol:

* imho : een zeer veel gebruikte Porscheforum term (Harald kan niet zonder) wat letterlijk betekent "In my humble opinion" oftewel uitsluitend mijn persoonlijke mening, der zou eigenlijk een smiley voor moeten zijn.

Laatst bijgewerkt door John op 02 sep 2006 15:46, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2006 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Door de droogte in juni, en de vele regen in Augustus, zijn de plantjes in mijn tuin enorm gegroeid.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat de teenjes de laatste tijd ook gegroeid zijn :roll: :wink: :lol:

Ik hou een klein beetje van klokjes, en vind door de band, de stalen bandjes mooier dan de leren. Ik kan best aannemen dat iemand anders een andere menig is aangedaan. Als deze persoon dan zegt dat hij mijn klokje mooi vindt, maar het spijtig vindt van die stalen band, kan ik daar echt niet van wakker liggen. Hij mag me zelfs zeggen dat hij het meest afschuwelijke klokje vind dat hij in zijn ganse leven al heeft gezien, dan nog ga ik daar niet wakker van liggen.

Mee eens :!:

Laten we weer verder gaan over de klokjes (en de Porsches).

02 sep 2006 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
RS-R schreef:
Vind de rubberen band ook fraaier,
Teun,
schitterende klok.
Goede keuze.
Van der Gang mooie klok, maar inderdaad spin-off van IWC.
€5600

http://www.qpx.nl/persberichten/ad_vand ... ergang.htm

Thanks Humphrey, bedankt voor je adresje. Ik heb nog gebeld maar horloge was niet op voorraad. Hij gaf wel een redelijke korting op voorhand.

Ik vind die Van der Gang horloges wel wat hebben. Ik vind ze heel mooi, vooral die met een witte wijzerplaat. Ze zijn wel in Nederland gemaakt en daarmee redelijk uniek. Bovendien schijnt het zo te zijn dat je bij interesse in de "fabriek" wordt uitgenodigd (Friesland).

Het is toch niet zo dat grotere klassieke horloge allemaal aftreksels zijn van IWC?

02 sep 2006 16:00
Profiel
Bericht 
Nee, zou zelfs eerder voor een Van der Gang gaan als een IWC.
Loopt tegenwoordig iedereen mee. :lol:
Hoeveel korting werd geboden?

02 sep 2006 17:17
Profiel
Bericht 
En Paul, so what?
Lig jij er wakker van wat anderen van jouw smaak vinden?
Jij vindt het mooi, daar gaat het toch om,wat anderen ervan vinden....
Zolang ze jouw belasting niet betalen lekker laten :idea:

02 sep 2006 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
RS-R schreef:
Nee, zou zelfs eerder voor een Van der Gang gaan als een IWC.
Loopt tegenwoordig iedereen mee. :lol:
Hoeveel korting werd geboden?

Sowieso 10%

02 sep 2006 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
okee, om terug te komen op de klokkies, in een gekke bui heb ik 10j geleden er 1 laten maken voor mijn vrouw door Paulus van Leeuwen (een vriend van me). Witgoud, geelgoud, en parels, dat was de opdracht. Zie hieronder het resultaat en dat er gvd niemand over begint te zeiken he :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

02 sep 2006 18:20
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Sjonnie schreef:
Zie hieronder het resultaat en dat er gvd niemand over begint te zeiken he :mrgreen:

Jezus wat een kitsch... :cheesy:

02 sep 2006 18:46
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
O nee he! Zometeen wordt dit nog een dames horloge forum, moet niet gekker worden! :wink: :lol:

Mooi klokkie hoor! :)

02 sep 2006 18:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
In de richtlijnen van dit forum staat o.a. "- Behandel een ander zoals je ook zelf behandeld wilt worden. Kraak een ander (of zijn auto!) niet af, daar zit niemand op te wachten!" Neem aan dat voor auto/persoon ook iets anders gelezen kan worden.

Dus als iemand een 996 4S koopt, mag ik niet schrijven:
"Wow, wat een onwijs mooie bak. Alleen de velgen zijn niet mijn smaak".
Want dan kraak ik hem af? :shock:

En als iemand een horloge koopt, mag ik niet schrijven:
"Dat vind ik een erg mooie klok, alleen zou ik zelf voor de versie met de rubberen band gaan omdat ik de stalen band er wat goedkoop vind uitzien".
Want dan haal ik de eigenaar van die klok naar beneden? :roll:

Sorry hoor, ik vind het een hoop bs.
Laten we dan een nieuwe forumregel afspreken: als iemand iets post en je bent er niet 100% enthousiast over, reageer dan alsjeblieft niet.

Waar moet Jeroen914 dan nog over schrijven? :cheesy:

Laatst bijgewerkt door horn op 02 sep 2006 22:47, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2006 22:41
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
als iemand iets post en je bent er niet 100% enthousiast over, reageer dan alsjeblieft niet

Goeie regel! :lol:

02 sep 2006 22:44
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Dus als iemand een 994 4S koopt, mag ik niet schrijven:
"Wow, wat een onwijs mooie bak. Alleen de velgen zijn niet mijn smaak".
Want dan kraak ik hem af? :shock:

Laten we dan een nieuwe forumregel afspreken: als iemand iets post en je bent er niet 100% enthousiast over, reageer dan alsjeblieft niet.

ik zal maar meteen tegen deze forumregel zondigen : ik vind een Porsche 994 eerlijk gezegd maar niks (een 993/996/997 daarentegen...) 8)

02 sep 2006 22:46
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 101  Volgende