Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:36

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verzekering - Diks ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
Lydia schreef:
horn schreef:
Lydia schreef:
Krijg de Carros gratis. En allerlei leuke attenties, zoals kortingsbonnen voor onder andere Concours d' Elegance...

Gratis is een rekbaar begrip... :twisted: :wink:

Je kan ook zeggen: 'in mijn premie zitten kortingsbonnen en een abo op Carros inbegrepen...'

Ach, it's all about the point of view

Dat is wel een heel erg snelle conclusie!!!

hoezo? ik zeg toch nergens dat je bij CB teveel zou betalen? :twisted:

Jioj zegt het dan misschien niet maar ik zou Lydia toch willen adviseren eens bij Assicuro te informeren. Haar 4S mag dan wel een beetje duurder zijn dan mijn 993 targa, maar ook weer niet zo heel veel, en als ik dan 1000 euro betaal is dat een groot verschil, uiteraard spelen er nog meer verschillen mee, als eerder aangegeven, maar een offerte aanvragen kost niks he....

02 sep 2006 8:36
Profiel
Westervoort
Bericht 
Marcel schreef:
ik zou Lydia toch willen adviseren eens bij Assicuro te informeren. Haar 4S mag dan wel een beetje duurder zijn dan mijn 993 targa, maar ook weer niet zo heel veel, en als ik dan 1000 euro betaal is dat een groot verschil, uiteraard spelen er nog meer verschillen mee, als eerder aangegeven, maar een offerte aanvragen kost niks he....

Was ook mijn gedachte ; ze betaald ook meer dan ik doe voor een AR-verzekering...ik verwacht dat het wegstrepen van het eigen risico hier vooral debet aan is...
Heb 'm zelf verzekerd tegen een getaxeerde waarde, en een eigen risico van 500 euro , omdat ik van mening ben, dat je tot dit bedrag sowieso zelf de schade betaald , het gaat er mij meer om, dat hij tegen een "klapper :( " verzekerd is.

Maar mss voelt ze zich wel prettig bij een verzekering zonder eigen risico, en is daarom bereid iets meer uit te geven...is ook wat voor te zeggen. Het gaat nl niet alleen om kille cijfers, maar vooral ook om jouw eígen gevoel...

02 sep 2006 8:59
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
CB is ook nog: onbeperkt aantal km's, geen nachtclausule, klasse II alarm is bijna altijd voldoende. :wink:

02 sep 2006 9:32
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:
CB is ook nog: onbeperkt aantal km's, geen nachtclausule, klasse II alarm is bijna altijd voldoende. :wink:

Zoals ik in een ander topic al schreef ;)

Lydia schreef:
Valt reuze mee, mijn 4S kost all-risk verzekerd 1.600,00 per jaar.
Géén eigen risico!

Valt jou absoluut gezien reuze mee, maar als je ergens anders met vergelijkbare polisvoorwaarden nou (veel) minder premie betaalt :?: :idea:

02 sep 2006 10:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo heeft iemand ervaring met alarm.
Want ik heb een porsche in duitsland gekocht bwj 1999,met een goed alarm voorziening, maar helaas zegt diks is niet goedgekeurd voor nederland .
Dit vind ik van een kant gehannes.

Nu kan ik een nieuw alarm laten inbouwen kosten 850euro.

Dit is toch tegek voor worden.

02 sep 2006 11:43
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Ook welkom! :shock: :roll:

:idea: Gebruik de zoekfunctie even.

02 sep 2006 12:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Tilburg
Bericht ben ik de enige met slechte (er) aanvaringen met DIKS
Ik vind Diks een waardeloze tussenpersoon. De door Diks voorgedragen taxateur taxeerde mijn auto ineens op 59k terwijl ik de auto voor 50k had gekocht. Wilde uiteraard mij P voor 59k gelijk weg doen. 9k winst in een paar dagen is niet gek.

Gevolg:

Hogere premie, stallingsregeling en hogere ER. Voor auto's onder de 50k vervalt deze regeling. Toen een hertaxatie aangevraagd met een waarde van 49500,--. Deze werd na een groot aantal maanden verworpen met het gevolg dat mijn auto niet verzekerd was voor diefstal ivm de stallingsregeling. (kon volgens Diks niet meer onder mijn verzekering uit) Al met al heeft Hertog assurantien het voor mij opgelost. Ook mijn premie was een stuk lager en er is geen sprake van koppelverkoop zoals bij Diks. Je moet als voorwaarde je andere auto ook bij hun verzekeren.

Doe je voordeel ermee!! :lol:

02 sep 2006 21:32
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
Rob Herfst schreef:

Zoals ik in een ander topic al schreef ;)

Lydia schreef:
Valt reuze mee, mijn 4S kost all-risk verzekerd 1.600,00 per jaar.
Géén eigen risico!

Valt jou absoluut gezien reuze mee, maar als je ergens anders met vergelijkbare polisvoorwaarden nou (veel) minder premie betaalt :?: :idea:

Roep maar waar. All risk verzekerd. Ongelimiteerde kilometers, geen eigen risico. Tegen dezelfde voorwaarden een lagere premie is mij van harte welkom. Auto kostte nieuw 325.000 guldentjes. Wil absoluut géén eigen risico omdat juist die kleine schades dan geld kosten (zie ander topic over gescheurde achterbumper).

Heb in het Porsche bedrijf waar ik tot voor kort werkte, wel over problemen gehoord met Assicuro. Over het beleid van de verzekering, maar zéker ook over afwikkeling van de schade. Ik heb er geen zin in en er de energie niet vioor om met een verzekering te bakkeleien over een schade. Heb met CB nog nooit problemen gehad. Schade > expert > uitkeren. Klaar. Daar is een verzekering voor.

Vergeet niet, ik ben niet blond...heb daar 3 jaar geleden al een offerte bij Assicuro aangevraagd, maar deze is mij geweigert omdat mijn 4s niet een 2e auto is. (zie profiel forumrakkers voor mijn 2e auto :D )

02 sep 2006 23:36
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Lydia schreef:
afwikkeling van de schade.
Ik heb er geen zin in en er de energie niet voor om met een verzekering te bakkeleien over een schade. Heb met CB nog nooit problemen gehad. Schade > expert > uitkeren. Klaar. Daar is een verzekering voor.

:idea: en daar hebben wij weer een belangrijk punt :!:
De allerlaagste premie is schitterend hoor, maar wat gebeurd er als er betaald moet worden.........
Dat punt zou je ook in je afwegingen mee moeten nemen!
(ja, EriC4C ik weet dat een hogere premie niet per definitie een garantie is voor een soepele uitkering/afwikkeling, maar het verhoogd de kans daarop wel! :wink:)

Een vriend van mij werd enige maanden geleden gebeld door een (niet nader te noemen) verzekeringsbedrijf, dat nog informatie wilde over de 3.2 (die hij al anderhalf jaar niet meer in zijn bezit had)!!
De Porsche was gestolen (inmiddels ook al weer wat delen van teruggevonden), maar men wilde wat meer specifieke informatie over het aanwezige alarm in de Porsche.
Tsja, waarom zou dat zijn (en dan praten wij over een uitkering van 15.000-20.000 euro)......... :? :roll:

Ik heb dezelfde avond nog maar even gekeken of wij ook niet een polis hadden lopen bij dit bedrijf......gelukkig niet, want anders was ik daar zeker weggegaan!

03 sep 2006 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb ook geen slecht woord voor CB waar ik al 6 jaar verzekerd ben met mijn 4S eerder en nu met de turbo. Maar om toch wat centjes te besparen heb ik ook een offerte aangevraagd bij Assicuro maar ze hebben wel een boel vragen moet ik zeggen.... :?
Maar voor een prijsverschil van 1000 E per jaar kan je er niet alles van zeggen natuurlijk...

Diks heb ik ook bekeken maar voor mijn geval zeker niet goedkoper dan Assicuro. Hoewel het verschil niet zo groot is als tussen Centraal Beheer en Assicuro

03 sep 2006 2:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Tilburg
Bericht Alarm
walnoot schreef:
Hallo heeft iemand ervaring met alarm.
Want ik heb een porsche in duitsland gekocht bwj 1999,met een goed alarm voorziening, maar helaas zegt diks is niet goedgekeurd voor nederland .

Nu kan ik een nieuw alarm laten inbouwen kosten 850euro.

Dit heb ik ook meegemaakt bij Diks. (zie mijn eerdere topic in deze rubriek). Ik heb destijds een extra klasse III alarm in laten bouwen met het gevolg dat ik een apart kastje aan mijn sleutelbos is komen te hangen en ik dus met twee alarmen op mijn auto zit. Paul Geeris in Eindhoven kan voor ca. euro 650 je huidige alarm upgraden met SCM certificaat waardoor je gewoon je porschesleutel kan blijven gebruiken.

Dus doe je voordeel ermee! :lol:
Suc6

Noel

03 sep 2006 10:35
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Lydia schreef:
Ik heb er geen zin in en er de energie niet voor om met een verzekering te bakkeleien over een schade. Heb met CB nog nooit problemen gehad. Schade > expert > uitkeren. Klaar. Daar is een verzekering voor.

De allerlaagste premie is schitterend hoor, maar wat gebeurd er als er betaald moet worden.........
(ja, EriC4C ik weet dat een hogere premie niet per definitie een garantie is voor een soepele uitkering/afwikkeling, maar het verhoogd de kans daarop wel! :wink:)

Polisvoorwaarden & premie kun je (met veel moeite overigens :? ) vergelijken en een conclusie uit trekken. De manier waarop schade wordt afgehandeld is inderdaad heel belangrijk, want daar verzeker je je tenslotte voor. Het is echter wel erg kortzichtig om te suggereren dat een hoge(re) premie de kans op een goede schade afwikkeling in een bepaalde situatie vergroot. :roll:

Wat de afhandeling van schade betreft hoop ik niet dat jouw ervaringen representatief zijn voor de afhandeling door CB Lydia ..... en betreft het dus slechts een (paar) ervaring(en) ;) ..... net zoals er ook andere ervaringen zijn met afhandeling van schade door CB die bewijzen dat de hoge(re) premie niet altijd blijkt te zorgen voor een goede, snelle afhandeling. :idea:

Ik heb er geen probleem mee om ergens meer voor te betalen als daar daadwerkelijk iets tegenover staat. Mijn standpunt is dan ook niet dat je voor de laagste premie moet gaan, maar voor de beste prijs/prestatie-verhouding. Degene die zich een hogere premie kunnen veroorloven en zich lekker voelen bij de schijnveiligheid daarvan, moeten dat vooral blijven doen. Het is tenslotte niet mijn geldbuidel en illusie. 8)

Mocht het zo over komen: ik heb niets tegen CB in het algemeen, maar ben het niet eens met de verdediging van de hoge(re) premie die ze vragen door sommigen hier op het forum.

03 sep 2006 11:19
Profiel
Westervoort
Bericht 
Lydia schreef:
Vergeet niet, ik ben niet blond...

Niet?? ...bummer... :(

Ik kan me overigens in grote lijnen vinden in het verhaal van Eric.
Ik betaal ook niet teveel, maar kan er geen waardeoordeel over vellen, omdat ik nog nooit aanspraak op iets heb hoeven te maken...en zolang dát voortduurt, heb ik dus een goede keuze gemaakt... 8)

03 sep 2006 11:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo jongens heeft iemand ,een verzekering die wel het alarm van duitsland accepteerd.het is toch tegek voor woorden dat je ,erweer een ander alarm moet laten in bouwen.
Die van duitsland is niet goed ,volgens mij jippie.

Volgens mij is het een geld kwestie,als je de auto zelf van duitsland naar nederland haald.

Ps Noel ik zal hem eens bellen thanks.

03 sep 2006 11:39
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
walnoot schreef:
Hallo jongens heeft iemand ,een verzekering die wel het alarm van duitsland accepteerd.het is toch tegek voor woorden dat je ,erweer een ander alarm moet laten in bouwen.
Die van duitsland is niet goed ,volgens mij jippie.

Zelfde was het geval met mijn turbo. Is altijd verzekerd geweest zónder problemen door vorige eigenaar, maar mijn verzekeraar wilde uiteraard ook uitsluitsel over het Porsche alarm (géén SCM klasse III dus).

Voor de vorige verzekeraar heeft mijn dealer een document opgesteld dat dit een origineel Porsche alarm is wat van vergelijkbare kwaliteit is als een SCM klasse-III alarm, en waarvoor ze garant staan.

Dit is geaccepteerd door de verzekeraar.

03 sep 2006 11:56
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
Heb 'm zelf verzekerd tegen een getaxeerde waarde, en een eigen risico van 500 euro , omdat ik van mening ben, dat je tot dit bedrag sowieso zelf de schade betaald , het gaat er mij meer om, dat hij tegen een "klapper :( " verzekerd is.

Zoals je weet, reageren verzekeraars nogal allergisch op 'een klapper'. Ook na jaren schadevrij rijden, zelfs reden om je NIET langer meer te verzekeren.

Daarnaast zijn sommige verzekeraars (waarvan er hier een genoemd wordt...) ook genegen om je NIET als nieuwe klant te verzekeren, omdat je recent 'een klapper' hebt gemaakt. Zelfs niet wanneer je bereid bent met drie auto's over te stappen...... :roll:

Dus betaal ik momenteel het dubbele van wat Lydia betaalt, met een verzekering tegen dagwaarde...... :(

zo kan het lopen.

03 sep 2006 12:04
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
Rob Herfst schreef:
Lydia schreef:

Polisvoorwaarden & premie kun je (met veel moeite overigens :? ) vergelijken en een conclusie uit trekken. De manier waarop schade wordt afgehandeld is inderdaad heel belangrijk, want daar verzeker je je tenslotte voor. Het is echter wel erg kortzichtig om te suggereren dat een hoge(re) premie de kans op een goede schade afwikkeling in een bepaalde situatie vergroot. :roll:

Wat de afhandeling van schade betreft hoop ik niet dat jouw ervaringen representatief zijn voor de afhandeling door CB Lydia ..... en betreft het dus slechts een (paar) ervaring(en) ;) ..... net zoals er ook andere ervaringen zijn met afhandeling van schade door CB die bewijzen dat de hoge(re) premie niet altijd blijkt te zorgen voor een goede, snelle afhandeling. :idea:

Ik heb er geen probleem mee om ergens meer voor te betalen als daar daadwerkelijk iets tegenover staat. Mijn standpunt is dan ook niet dat je voor de laagste premie moet gaan, maar voor de beste prijs/prestatie-verhouding. Degene die zich een hogere premie kunnen veroorloven en zich lekker voelen bij de schijnveiligheid daarvan, moeten dat vooral blijven doen. Het is tenslotte niet mijn geldbuidel en illusie. 8)

Mocht het zo over komen: ik heb niets tegen CB in het algemeen, maar ben het niet eens met de verdediging van de hoge(re) premie die ze vragen door sommigen hier op het forum.

Ik verdedig niet de hoge premies. Ik heb enkel goede ervaringen met CB. Dit was niet mijn eerste schade, ben al vanaf mijn 23e bij CB terecht gekomen door een collectieve autoverzekering van mijn toenmalige werkgever. Daarna bij CB gebleven. Vaak heb ik nog niet eens voor een reparateur gekozen, staat het geld al op de rekening.

Ik heb ook een woonpakket bij hen. Er is 2 keer ingebroken in het huis waar ik hiervoor woonde. Twee maal in een half jaar tijd (ondanks alarminstallatie met doorschakeling) de B & O eruit. Zonder piepen stond er 2 maal het geld binnen 4 weken op de rekening voor een nieuwe aanschaf. Inclusief bekabeling en materialen.

Vorig jaar de rechtsbijstand van CB nodig gehad bij de bouw van mijn huis. Bleek dat de kosten voor een rechtzaak hoger lagen dan het schadebedrag, heeft CB dat schadebedrag na mijn toestemming binnen 2 weken op mijn rekening gestort.

Ik heb er niet zoveel zin gezeur met verzekeringen, heb al genoeg aan m'n hoofd. Natuurlijk moet je geen absurde bedragen voor deze service betalen. Maar iets is het me wel waard. En Assicuro wil mij dus niet! Dussssss verzekeraar Assicuro...ik daag jullie uit.... gooi mij in een polis!

Heb vernomen van een toenmalige klant dat een Porsche rijder, verzekerd bij Assicuro een total loss schade heeft gehad. Assicuro heeft een jippie bedrag uitbetaald. Klant had enige tijd later weer een Porsche gekocht, wilde Assicuro hem niet meer verzekeren omdat hij die total loss had gehad. Lekker dan!

Sorry, kan er niets aan doen...alleen maar goede ervaringen...zal m'n kop dan wel mee hebben :D

03 sep 2006 12:49
Rosmalen
Bericht 
Lydia schreef:
...zal m'n kop dan wel mee hebben :D

Kan zeker meespelen :lol:

Maar het kán ook een keer ergens anders aan liggen Lydia... onvoorwaardelijk goede service bijvoorbeeld.

Je verhaal klinkt voorstelbaar. Na mijn contacten met Assurico werd ik óók niet laaiend enthousiast. Zéker wanneer ik nu jouw verhalen hoor.

03 sep 2006 13:09
Profiel
Westervoort
Bericht 
Lydia schreef:
...zal m'n kop dan wel mee hebben :D

Tja...wat zal ik dáár nu eens op zeggen... 8) Ass. heeft míj wél hartelijk opgenomen... :^:

03 sep 2006 13:43
Profiel
Bericht 
Ze waren er ook erg vrouw-onvriendelijk (is dat niet onhandig zo'n auto? Misschien moet u er een makkelijke 2e auto bijnemen..).

Jij hebt een piemel (althans...) en dat zal dan ook wel schelen :D

03 sep 2006 14:16
Westervoort
Bericht 
Ik zal me wijselijk van commentaar onthouden... :twisted:

03 sep 2006 14:32
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Lydia schreef:
Ik verdedig niet de hoge premies. Ik heb enkel goede ervaringen met CB. Dit was niet mijn eerste schade, ben al vanaf mijn 23e bij CB terecht gekomen door een collectieve autoverzekering van mijn toenmalige werkgever. Daarna bij CB gebleven. Vaak heb ik nog niet eens voor een reparateur gekozen, staat het geld al op de rekening.

Dit zegt enkel iets over CB (als het dat al doet) en over jou :^: , maar niets over een andere verzekeringsmaatschappij/tussenpersoon :!: :idea:

Lydia schreef:
Ik heb ook een woonpakket bij hen. Er is 2 keer ingebroken in het huis waar ik hiervoor woonde. Twee maal in een half jaar tijd (ondanks alarminstallatie met doorschakeling) de B & O eruit. Zonder piepen stond er 2 maal het geld binnen 4 weken op de rekening voor een nieuwe aanschaf. Inclusief bekabeling en materialen.

:shock: ..... Binnen 4 weken.

Helaas kan ik uit eigen ervaring Afbeelding vertellen dat het ook anders kan: op maandag de expert in huis en op de vrijdag daarna het geld op mijn rekening. Binnen 4 dagen dus en nee, inderdaad niet via CB. 8)

03 sep 2006 16:27
Profiel
Bericht 
Bij de inbraak ging het wel om een schade van bijna 20.000 gulden. Bovendien was er nog een onderzoek gaande omtrent "het stelen op bestelling". De inbraak stond namelijk niet op zich. Dan vind ik het acceptabel dat het 4 weken duurt. Bij de eerste inbraak, een half jaar daarvoor, stond het geld er met 2 weken op. Was precies hetzelfde gestolen. Een verzekering die in een half jaar tijd zulke bedragen uit moet keren en dat dan zo snel doet... daar hoor je mij niet over piepen!

03 sep 2006 17:53
Moderator
PF #57
Bericht 
walnoot schreef:
maar helaas zegt diks is niet goedgekeurd voor nederland .

Je denkt toch niet dat Diks dit verzint? Is maar een tussenpersoon hoor. Ligt helemaal aan de maatschappij. Er zijn er een paar die een briefje van een specialist/dealer accepteren. Zat bij Diks eerst bij Deltaloyd en die accepteerde het briefje van Motron gewoon. Daarna over naar Nieuwe Hollandse Lloyd (meen ik) en daar werd het briefje niet meer geaccepteerd en moest er een scm certificaat komen. Beide bij diks, afhankelijk van de maatschappij... :roll:

03 sep 2006 20:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2