Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:50

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Een van mijn auto's figureert op Concours 't Loo! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Een van mijn auto's figureert op Concours 't Loo!
Ik ben best trots dat mijn Peugeot J7 (fabrieks)kampeerauto door Autovisie is geselecteerd om te mogen figureren op Concours 't Loo...

Vandaag heb ik 'm gebracht en issie op z'n plek gezet.

Aangezien Autovisie als thema dit jaar 'klassieke werkpaarden' (klassieke bedrijfsvoertuigen) heeft, zijn interessante bedrijfswagens uitgenodigd.

Het heeft wel niets met Porsche te maken, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik dit topicje even heb geopend. Om die reden staat het ook onder het kopje 'discussie overige zaken'.

Hier even een previewtje...

Ik heb snel wat foto's geschoten toen Jeetje op z'n plaats werd gezet.

Zoals hierboven reeds aangegeven heeft Autovisie een aantal prachtige en bijzondere 'werkpaarden' uitgenodigd en die worden nu eens -naast alle klassieke personenautogeweld- in het zonnetje gezet...

Aangezien mijn auto een bedrijfswagen is staat 'Jeetje' er trots tussen.

Hier de impressie:

Afbeelding
Een prachtige Peugeot D4 met het bekende 'varkenssnuitje' en de typische jaren '50 vormgeving.

Afbeelding
Jeetje in gezelschap van een bestel-eend: jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk...

Afbeelding
Let's Samba!
(gerestaureerd door/bij Pon in Leusden en met de trailer gebracht, want auto rijdt niet)

Afbeelding
Tijd voor een Estafette: Op uw plaatsen, klaar voor de start.....

Afbeelding
Tatuuuuu-tataaaaaa

Afbeelding
Jeetje in goed gezelschap...

Afbeelding
Goed gelukt, nietwaar? In de reflectie van de zijruit van een Opel Esso Petroleum-vrachtwagen ontwaarde ik deze Ford Taunus station...
(geen photoschop dus!)

01 sep 2006 22:39
Profiel
Groningen
Bericht 
Sjonge, da's een eer. Erg gaaf al die vergeten klassiekers! 8)

01 sep 2006 22:51
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Ja, toch?

Er staat heel veel moois, trouwens!

Ik zal morgen ook even foto's maken van wat andere mooie klassiekers (waaronder ongetwijfeld een aantal Porsches).

Er staan ook 'nieuwe auto's' . Zo staat die Sagaris nog geen 10 meter bij mijn busje vandaan. Ernaast staat een nieuwe Donkervoort (in Knaloranje metallic). Er staat ook een Veyron en er werd een Spyker Laviolette neergezet.

Uiteraard zijn er ook een enorme berg zeer bijzondere klassiekers.

De entree is 20 euro, maar dat is deze openluchtshow naar mijn mening alleszins waard!

01 sep 2006 22:56
Profiel
Groningen
Bericht 
Hmmm, misschien toch ff een gaatje maken dit weekend. De Donkervoort zal waarschijnlijk de supersnelle D8 270 RS zijn en die ander exclusieve auto's mogen er ook zeker zijn. :shock:

01 sep 2006 23:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Wow, da's nog eens een eer :thumleft:

En die Samba, smikkeldesmikkel... :wink: Hoezo rijdt hij niet? Geen motor, of willen ze hem niet laten rijden ivm concoursstaat... :roll:

01 sep 2006 23:44
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Ze hebben er voor de show wel even een motor in gemikt, maar die is niet aangesloten.

De carrosserie is heel fraai gerestaureerd, maar hij is gewoon nog niet klaar... :lol:

01 sep 2006 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
leuk o'n spijlbus, heb er nog eentje staan, voor een projectje met een 3.6 c2 motor erin

02 sep 2006 1:43
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Prachtige foto's. Althans wat er op staat. :ba:

02 sep 2006 11:42
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Erg leuk om mee te mogen doen met je J Speedy!

02 sep 2006 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
He leuk Speedy,

Dat is jeugdsentiment, mijn ouders hadden precies zo'n J7 maar dan verlengd, waar we heerlijke vakanties in Frankrijk mee hebben meegemaakt. Destijds kon je nog overal wild kamperen, langs de kust of in de bergen het maakte niet uit, zolang het maar geen camping was... 8)

Je gaat er zelf ook mee op vakantie neem ik aan?

02 sep 2006 12:03
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Vandaag de eerste dag van het Concours.

Best leuk allemaal. Ik had dat nog nooit meegemaakt, dus ik vond het best grappig dat juryleden m'n autootje zouden beoordelen, al had ik geen moment de illusie dat ik zou winnen...

Vanaf 10:00 uur zou de jurering plaatsvinden en je moest voor de jurering bij de auto's zijn: was je er niet, kon er geen jurering plaatsvinden en kon je dus ook niet 'winnen'...

Dus hang je maar wat rond bij je auto en praat je wat met 'de buren' die in hetzelfde schuitje zitten.

Om 1 uur 's middags hadden we nog steeds geen jury gezien en om 2 uur nog steeds niet...

Er waren mensen die al sinds 10:00 uur bij hun auto stonden te wachten en die naar huis gingen... Om 15:00 uur kwamen dan eindelijk de juryleden.

Één van de juryleden die Jeetje beoordeelden was Joop Donkervoort en daar zat -naar mijn bescheiden mening- ook meteen 'een probleem'...

De juryleden hadden eigenlijk alleen kennis en ervaring met het beoordelen van sportwagens en klassieke personenauto´s. Van bedrijfswagens hadden ze geen kaas gegeten, hetgeen erin resulteerde dat er heel veel stationcars (en stationcar-achtige auto's) wonnen. Zelfs een Saab 96 sportback (eigenlijk een coupe) won, maar geen enkel busje!
En dat terwijl het onderwerp van de Autovisie-afdeling van het Concours 'werkpaarden' was...

Dus geen Peugeot D4, Renault Estafette, Citroen HY, etcetera, terwijl er wel hele bijzondere en bijzonder fraaie exemplaren stonden!

Dat was toch wel een beetje een domper.

Overigens waren de winnaars stuk voor stuk prachtige wagens, dus qua kwaliteit verdienden ze het allemaal om te winnen! Het waren echter geen echte 'werkpaarden' en dat was wel het onderwerp... Bovendien denk ik dat het gemakkelijker is om een kwalitatief goede stationcar te vinden dan een kwalitatief goed bestelbusje. Er zijn natuurlijk best veel bestelbusjes geproduceerd, maar er zijn er bijna nog meer inmiddels verschroot. Bestellers werden immers voor een veel beperkte levensduur geproduceerd dan -bijvoorbeeld- stationwagons...

Er waren echter ook terechte winnaars. Zo was naar mijn mening een prachtige Opel Blitz Esso olie-vrachtwagen een terechte winnaar (want dat is ook een echte bedrijfswagen). Een grote Amerikaanse Stationwagon daarentegen...

Overigens was na de prijsuitreiking deze 'klacht' vaker te horen; ook van mensen die niet aan het Concours deelnamen.

Ach, het was al met al best een leuke ervaring...

Ennuh... Ja, onze J7 wordt gewoon gebruikt waarvoor hij is gebouwd: lekker mee op vakantie!

02 sep 2006 20:17
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat van die jurering is jammer. Ik zou een berichtje naar de redactie van Autovisie sturen.

Laatst een vriend van me ook gedaan. Ging over de nieuwe columniste en kreeg zelfs een zeer uitgebreide persoonlijke reactie van bovengenoemde. Maar misschien lag dat ook wel aan de inhoud... :roll: :twisted:

02 sep 2006 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Jammer van deze domper op deze toch we leuke dag!
Wel een eer om mee re mogen doen.
Je hebt idd een schitterende bus :!:
Hopen dat ze een volgend treffen beter organiseren, ja toch?

03 sep 2006 10:28
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ee leuke eer om er uitgenodigd te worden.
En oldtimer evenementen.
I love it , en ga deze ook steeds zeer graag bezoeken (als er de tijd voor is)

Laatste update 22/10/2013

03 sep 2006 19:14
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]