Auteur |
Bericht |
944 toerbo
|
 951 Project
Ik ben druk bezig met een 951 project nu zoek ik iemand die
verstand van de motor heeft en veel verstand van motortuning
heeft. Weet iemand die ???
Zou graag mijn motor van 300 pk naar 450 pk willen brengen..
Hier wat foto`s
Ik heb geen zin in zinloos comentaar over uiterlijk het is een porsche killer
gewicht zit rond de 1100 nu alles polyester intieur verwijderd..
Prestaties moeten ongeveer zijn
1100kg
450 pk
0/100 4,4 sec
300 top snelheid
|
02 sep 2006 22:21 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: 951 Project
Nee, het is een Porsche.
Porsche-killers zijn vaak wannabee auto's uit het land van de rijzende zon, waarvan de eigenaar denkt dat deze sneller is dan een Porsche.
|
02 sep 2006 22:27 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Porsche-killer? 
|
02 sep 2006 22:34 |
|
 |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Klinkt als zelfmoord 
|
02 sep 2006 22:37 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: 951 Project
mja, ik vind het woord wannabee enigszins misplaatst in bovenstaande zin hoor Devils son
@944 toerbo : alle succes met je ambitieus project ! Wordt je wagen puur circuitgericht of is het de bedoeling ook de homologatie voor de openbare weg te behouden?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 sep 2006 22:38 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: 951 Project
Als het geen wannabee auto is, hoef je hem geen Porsche-killer te noemen.
Ik denk niet dat de eigenaar van een Koenigsegg zijn auto een Porsche-killer noemt. Ik weet dat eigenlijk wel zeker.
|
02 sep 2006 22:45 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: 951 Project
juridisch geen speld tussen te krijgen
dus "I rest my case Your Honor" 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 sep 2006 22:51 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
ik denk dat met Porsche, de 911 werd bedoeld!
maar wij zijn nu al 5 berichten verder en er zijn nog geen tuning tips!
ik weet dat Erick zijn 951 behoorlijk is getuned bij de Waalgarage.
misschien hem eens een PB-tje sturen?
ben je regio gebonden voor deze klus????
ik denk dat de meeste Porsche-specialisten ook wel voldoende kennis in huis zullen hebben voor een dergelijke klus!
|
02 sep 2006 22:51 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
er zal sowieso een andere turbo op gaan komen, een K27 kan erop, opent later en houdt de druk langer vast, andere (grotere) injectoren, brandstofpomp met grotere doorvoer, noem maar enkele dingen... Neem contact op met iemand die hier in gespecialiseerd is en niet zo maar een garage.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
02 sep 2006 23:10 |
|
 |
944 toerbo
|
C1 c2 c3 c4 911 turbo oud model boxter ben ik al op de snelweg voorbij gegaan
Maar bij de 7 berichten heb ik nog geen nuttige informatie gekregen. en dit is toch een porsche forum ? Zo te lezen heeft niemand ervaring met menig garage. Alleen maar druk maken over de woordjes porsche killer heb
je niets beters te doen 
|
02 sep 2006 23:12 |
|
 |
944 toerbo
|
Weet ik daarom hier een oproep
Ik zoek iemand die verstand van de 951 heeft en niet met 911
10.000 Euro willen we voor de klus uitgeven
|
02 sep 2006 23:14 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Zal eens uitzoeken hoe je er aan komen aan je 450 paardjes, hoop dat je dit met 10k kan halen.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
02 sep 2006 23:18 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Ja, klopt! Je zit hier niet op het petjesforum!  Soms, maar als je wilt spreken we een keer af op de snelweg, kan je de 996 ook aan je lijstje toevoegen! 
Suc6 met je project!
|
02 sep 2006 23:29 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ja, kleine Citroëns pesten terwijl je al 300 PK aan boord hebt, flink hoor
op zoek naar 150 PK extra om ook de C5 en C6 voorbij te gaan ? 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 sep 2006 23:39 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
02 sep 2006 23:46 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Neem eens contact op met deze mensen. Die hebben de juiste adressen wel.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 sep 2006 23:48 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, we maken ons hier druk over heel veel zaken. Bijvoorbeeld ook over de schrijfwijze van Box ster! 
|
03 sep 2006 0:25 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik kan de herhaling van Luxemburg - Nederland gaan kijken... Maar ik denk dat ik die twee woordjes van jou veel spannender vind.
Van de andere kant, die wedstrijd werkt beter dan menig slaappil, dus hij heeft zijn waarde...
|
03 sep 2006 0:32 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
http://www.lindseyracing.com/Merchant2/ ... S2RICCARDI
Ga je niet redden met 10K, denk eerder aan 25K. Maar je hebt geen 450 pk nodig om die 300 te halen.
PS. misschien moet je eens met een iets vriendelijkere toon schrijven, dan krijg je ook wat normalere antwoorden.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 sep 2006 1:51 |
|
 |
Gerco
|
Ja want PORSCHE KILLER klinkt wat onvriendelijk op een "Porsche liefhebbend forum"
Misschien bedoelde je 911-killer
zou Renntech hier ook niet kunnen helpen misschien ?
Maar veel succes met je 951, wordt vast wel een snelle bak !!
_________________________________________ turbo rulezz
|
03 sep 2006 2:19 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Bovengenoemd voorbeeld is prijzig omdat er voor een 3 liter turbo variant is gekozen. Er rijden in de VS echter zat rond met 420+pk en de standaard boring en slag.
3 liter geeft wel wat meer armslag en met name meer power bij lage toeren. Die 461 pk's zijn ook achterwiel pk's, oftewel er komt nog zomaar een 10% bij aan de krukas.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 sep 2006 2:19 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
WOW! VET! En 10k voor de klus alleen al !  erg lauw! Ik hoop dat ik je nog kan zien als je me voorbijspuit met al die peekaas. Ik zal in iedere geval uit m'n raampje zwaaien. Da-haag!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
03 sep 2006 6:00 |
|
 |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Prachtig project, toerbo ! Ik zou je 951 wel eens willen zien rijden als dat voor mekaar is.
Gezien Koen en ik ook met zo'n 951-project zitten stel ik mij alleen de vraag of je nadien geen regelmatige zware kosten aan de motor e.d.gaat krijgen. Ik veronderstel dat je toch regelmatig een revisie zal moeten laten uitvoeren. Daarom dat we de onze tot +/265 pk hebben laten brengen en het hierbij zal blijven om het betaalbaar te houden.
Ik ben i.i.g. benieuwd naar de reactie van Renntech. M.i. is dat hier 1 van de personen die je bij dit project kan helpen en raad geven.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
03 sep 2006 9:47 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Voluit een week en er moet een andere koppakking gestoken worden, je zal veel in je blok(bijna alles) moeten aanpassen om zoveel pk's te kunnen realiseren(ik zeg niet dat dat zo gaat zijn).
Oja, hoeveel budget voorziet u nog voor de ophanging en remmen?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
03 sep 2006 9:53 |
|
 |
944 toerbo
|
Ik zat zelf te denken aan
3.0 liter kit
Super 48 Turbo for Porsche 944 Turbo maakt tot 480 pk Price: $899.00
944T STAGE 4 B-M-F-MAF KIT $699.00
Lindsey Racing "Dual Port" Price: $399.00
EFI FUEL PUMP
HIGH FLOW INTAKE MANIFOLD FOR 951 (255CFM @ 28")
KISS OIL COOLER KIT 944 TURBO
km stand van de wagen is 179.000
we gaan de motor helemaal uit elkaar halen
en lagers en keeringen vervangen en wat we
natuurlijk ook tegen komen andere zuigers..
Zodat het motortje weer er tegen aan kan..
Wagen wordt voor de weg gebruikt alleen in het
weekend..
De porsche is de eerste auto die ik gekocht heb
na het behalen van mijn rijbewijs ik heb hem nu
4 jaar in bezit...
Als echte porsche liefhebber was ik 8 jaar toen ik
porsche liefhebber werd. Mijn droom is als gezins
wagen de cayenne maar een 911 turbo mag ook 
|
03 sep 2006 10:43 |
|
|