Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
RDW check
Vandaag kwam ik net buiten ons dorp een boterbloemgele 968 tegen! (En nee; het was geen CS).
Zoals ik zo vaak doe vervolgens thuis even het kenteken "ge-RDW-d".
Wat blijkt? De PD-**-BK is (eigenlijk) een 924, kleur wit, datum 1ste afgifte NL 2 juli 1980 en datum aanvang tenaamstelling 4 november 1994. APK t/m 28 juli 2007. Opmerkelijk was verder dat de auto in een deplorabele staat verkeerde: rechterflank had deukjes, zijknipperlicht rechts ontbrak, zmoezelig uiterlijk, etc. Lijkt me op zijn minst een interessant verhaal. Que pasa?
_________________________________________ Take the long way home....
|
04 sep 2006 21:46 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
wat is hier zo interessant aan, tis gewoon een omgekalefaterde afgejakkerde 924, wannabee 968, niks meer en niks minder....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 sep 2006 7:43 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: RDW check
Gokje wagen: auto is door eerst eigenaar met gepaste trots gekocht en bereden, waarna de auto is ingeruild. Auto is, nadat die een paar keer is doorverkocht, uiteindelijk in de handel terecht gekomen waar die - inmiddels gedateerd en ingehaald door de 944/968 - onverkoopbaar bleek ... totdat een geniale medewerker tegen een ombouwsetje aanloopt en besluit de auto te "up-graden". Daarna was het een komen en gaan van gelukszoekers en opportunisten. De uiteindelijke teloorgang werd ingeluid nadat de auto werd verpatst aan een luidruchtige uitbater van een cafébedrijf van discutabel allooi. Daarna is het van kwaad tot erger gegaan, gestald aan de stoep, vervuild, ontdaan van haar badge en bekrast door vandalen is het niet meer tot deugdelijk onderhoud gekomen. De weinige dagen die de auto nog rest slijt hij in de schaduw van de torenflat waar hij staat geparkeerd tot mos de lekke banden groen doet uitslaan. Kinderhanden schrijven een laatste noodkreet op de eens trots glimmende ruiten en flanken: "ik ben vies, was mij" ...
Of de meer heroïsche versie: Na een gezapig leven waarin zijn metgezel, een inmiddels een bejaarde man van 70, de auto heeft vertroeteld en de toeren niet verder zijn opgelopen dan 3000 RPM, is de auto wegens opkomende dementie van de berijder geveild. Op de openbare veiling valt de auto, gestald in een donkere hoek van de parkeerplaats en omringd door luxueuze Mercedessen en Audi's, slechts bij een jonge enthousiaste autoliefhebber met krappe beurs op. Deze koopt de auto voor een luttel bedrag en besluit de auto eens flink uit te laten. Het Porsche logo staat niet voor niets op de neus, dus het moest er maar eens van komen. Niet gewend aan een zware rechtervoet moet de 924 het al snel opgeven, maar niet getreurd. De auto wordt omgebouwd naar een 968 en een donorauto voor een gebruikt motorblok is snel gevonden. Na verkoop aan wat later een "katvanger" blijkt te zijn, komt de auto terecht in een duistere kring van smokkelaars en drugdealers. Deze gebruiken de wagen voor hun nachtelijke escapades, de begeleiding van drugtoeristen vanaf de altijd gezellige grensovergang Hazeldonk naar de pittoreske crackpanden in Rotterdam. Nadat de auto diverse keren is aangehouden en een zekere bekendheid ging genieten bij de dienaars van de wet, is die van de hand gedaan aan een onbekende derde, die - voor zover mijn informatie strekt - middelen zoekt om de auto in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen.
|
05 sep 2006 15:48 |
|
|
Henri001
944SHoeksche Waard
|
Hahahaha, geweldig!
|
05 sep 2006 16:31 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
haha hulde
iets met pd voor en bk aan het end kon ook nooit een originele 968 zijn, is een kenteken uit '86 (volgens mij)...daarmee nog vreemder dat het een 80er is met een 1e tenaamstelling in 1994
herinner me een soortgelijk verhaal van een omgebouwde 944 cabrio (924 basis)...stond om de week bij een andere handelaar om vervolgens zijn laatste dienst te doen in een auto-rodeo.
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
05 sep 2006 16:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Je kunt altijd nog broodschrijver worden Adu. Oh nee, dat ben je al.
Levendige fantasie heb jij.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
05 sep 2006 18:21 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Adu, lees jij nu gewoon voor uit eigen dossiers ?
|
05 sep 2006 18:24 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 sep 2006 19:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
"Enkele" jaren later spot iemand deze 996 .....
..... fronst zijn wenkbrauwen , typt thuis op de rdw-site het kenteken **-RX-P* in ..... en ontdekt dat deze 996 voorzien van felrode lak de fabriek uit is gerold , vervolgens in de omgeving van Dresden heeft rondgereden, daarna is geïmporteerd naar NL en slechts ruim een jaar later alweer van eigenaar is verwisseld . Hoe het uiteindelijk zover heeft kunnen komen kan niet worden achterhaald ..... dat wil jij toch niet op je geweten hebben adu?
:^::lol:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 sep 2006 20:43 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Mmmhh, beetje saaie reactie van jou Marcel....
_________________________________________ Take the long way home....
|
05 sep 2006 22:42 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Amersfoort ligt ver van Rotterdam.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 sep 2006 23:42 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2006 7:20 |
|
|
adu
|
Ja, sorry jongens. Liet me een beetje meeslepen ... beroepsdeformatie
|
06 sep 2006 14:41 |
|
|
adu
|
Ai, nee, dan laat ik hem wel in de garage staan tot ik op 70-jarige leeftijd ... etc.
|
06 sep 2006 14:45 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
En de blondine achter het stuur bleek dan nog een man te zijn...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 sep 2006 14:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Even een oud topic uit de kast getrokken ... RDW gaf op de plastic kenteken kaart aan dat de onlangs aangeschafte 911 rood van kleur zou zijn, maar dat is deze niet én was deze ook niet toen deze de fabriek verliet. Vreemdgenoeg betreft het een origineel in nederland afgeleverde 911 .. dus waar het fout is gegaan (bij de RDW) Eerder liet ik de kleur van mijn oranje 911 wijzigen. Die was origineel wit. Ik meen dat dit (toendertijd), naast een postzegel om de papieren en een foto naar de RDW te sturen, ongeveer € 27 koste. Gisteren dus maar weer even in deze materie gedoken - en leuker kunnen ze het zeker maken én ook makkelijker. Online Formulier Aanvraag Kleurwijziging RDW
|
24 sep 2016 10:03 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Toch fijn dat je je kampeerwagen gratis van kleur hebt kunnen laten veranderen! Dat was dan ook meteen het enige dat gratis was neem ik aan.... Nog altijd gezond jaloers op je auto!
|
24 sep 2016 14:23 |
|
|
horn
PF #57
|
dat is toch ook rood? welke kleur ga jij opgeven aan de RDW dan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 sep 2016 20:06 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Paars (gok ik)
|
24 sep 2016 20:13 |