Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:27

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Ipod in een Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Dongen
Bericht Ipod in een Cayenne
Een vriend van mij heeft een Porsche Cayenne. Hij wil nu een Ipod hebben die hij direct kan aansluiten op zijn audio installatie in zijn Porsche. Kan iemand mij vertellen wat hij nodig heeft of waar hij dit het beste kan laten doen? Hij is reeds bij zijn dealer geweest, maar deze geeft aan er liever niet aan te beginnen. Wie O wie kan hem verder helpen? :idea: :idea:

04 sep 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Kan niet zo moeilijk zijn, was net bij Audi, en die bieden het standaard aan in hun accessoires pakket, met cradle aan te sluiten op audi radio;s. Vanaf EUR 139,- meen ik. Volgens mij is Porsche audio niet zo heel erg anders dan Porsche? Of is het Becker vs Bose (?) Misschien eens langs Audi met je KJN voor advies? Anders eens langs Correct in Rotterdam, hebben een mega inbouw afdeling met een heel groot assorti. Volgens mij komen die er zeker uit.

04 sep 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
De Cayenne gebruikt MOST (glasvezel) voor de communicatie tussen de verschillende audi componenten. Daarom is het zeer moeilijk om een aftermarket toestel zoals een Ipod aan te koppelen.
Een paar firma's hebben reeds een interface gemaakt :
http://support.dension.com/dension/icel ... way500.php

http://www.diceelectronics.com/ipod_int ... _most.htm#

De makkelijkste oplossing - maar niet de meeste kwalitatieve- is een FM modulator. Die vormt de uitgang van bvb de Ipod om tot een stereo radiosignaal dat te ontvangen is op 87,5-88 Mhz en dit via de gewone radio. De kostprijs voor zo'n module varieert tussen de 50 en 100 Euro.

05 sep 2006 10:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Je bedoelt waarschijnlijk de iTrip. Heb ik ook.

Afbeelding

Details

05 sep 2006 10:55
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
idd met een zender............

Heb zelf zo'n apparaatje gekocht voor 13€ op marktplaats een jaar geleden voor een MP3 speler (geen Ipod) en verdomd het werkt in de Cayenne.

Tis wel illegaal, maarja ken jouw dat boute heh..........

05 sep 2006 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Dongen
Bericht 
Waar kan ik het beste aan zo'n itrip komen?

05 sep 2006 20:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
hier.

zoekfunctie van dit forum :lol:

05 sep 2006 20:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Voor de geluidskwaliteit moet je hem iig niet kopen. Zo'n zender zet het geluid om naar fm-kwaliteit, dat wil zeggen dat je mp3's gaan klinken zoals een radiostation. Ik heb in een andere auto een pioneer radio waar een kastje bijgeleverd kon worden om een externe bron aan te sluiten tussen de wisselaar, kent becker niet zoiets?

13 sep 2006 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
kijk eens op http://www.icepod.nl/shop/details/Porsche.htm het schijnt er binnenkort aan te komen. (for MOST dan)

Fm via de antenne is redelijk goed, itrip is leuk maar steeds gedonder. ik heb zelf de icelink via de BMW radio met bediening als cd speler. Werkt erg goed. Alleen lange lijsten met albums doorscrollen is niet te doen via de radio, heb je echt de ipod zelf voor nodig.

13 sep 2006 23:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
kijk hier ff , het kan: http://www.rennteam.com/showflat.php?Ca ... &fpart=all

14 sep 2006 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
de ice link van dension moet hij hebben :wink:

heb het nu ook in men boxster en echt super kwaliteit en gebruiksgemak :!: (bediening via radio enz..)

14 sep 2006 16:19
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
John4S schreef:
idd met een zender............

Heb zelf zo'n apparaatje gekocht voor 13€ op marktplaats een jaar geleden voor een MP3 speler (geen Ipod) en verdomd het werkt in de Cayenne.

Tis wel illegaal, maarja ken jouw dat boute heh..........

Ik gebruik deze, gekocht van dezelfde verkoper, alleen toen nog voor €1,99. Werkt perfect, de frequentie is instelbaar en fungeert tegelijkertijd als oplader. Wat wil je nog meer?

19 sep 2006 17:05
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (997) Carerra S (2008) + Cayenne (2005)
Westmalle, Belgie
Bericht 
Ik heb mijn hele cayenne uit elkaar laten halen als onderzoek om te kijken wat mogelijk is om een ipod aan te sluiten. In mijn 864 heb ik gewoon een mooie radio met ipod aansluiting gekocht, maar in de cayenne is het onmogelijk. Zoals reeds gezegd heeft de cayenne most bekabeling, en is er geen passende interface, ook niet van dension (ondanks de aankondiging van hun).

Ik heb, samen met Porsche eindhoven alles geprobeert zonder resultaat.

Helaas!

20 sep 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
en hoe werkt het dan in mijn link hierboven ....?

20 sep 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (997) Carerra S (2008) + Cayenne (2005)
Westmalle, Belgie
Bericht 
voordat ik mijn pcm head unit daarheen zou sturen om een "modulated", oftewel zelfde effect als met een Itrip, te laten inbouwen voor 600 dollar moet er wel heel wat gebeuren. De hard wired oplossing via de A/V lijkt beter ECHTER ik weet niet of het een stereo signaal is wat je hierdoor krijgt. Heb ik in het verleden met een BMW x5 ook gedaan en was geen success, veel geld voor een halve oplossing.

Dus ik zou kontakt opnemen met Nav-tv om te kijken wat de kwaliteit is van het signaal en misschien is het de moeite waard.

21 sep 2006 7:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja de pcm is inderdaad aangesloten met most bus ofzo dat gaat met lichtsignalen zit er ook al een tijd op te wachten maar eindelijk hebben ze er nu een koppeling voor in leusden die onder de cd-wisselaar knop komt.

05 okt 2006 22:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]