Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:57



Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Beste Porsche specialisten,

Bij mij is het Porsche virus toegeslagen. Na jaren van latente aanwezigheid is het plotsklaps uitgebroken :D . De afgelopen maanden ben ik me gaan orienteren en begin nu door de spreekwoordelijke bomen het bos te zien. '911' intoetsen in bijv. Autotrader doet wonderen. Ben me daarna in dit prachtige forum gaan verdiepen en heb hier heel wat genoeglijke avondjes doorgebracht... Toch prachtig om te lezen dat mensen aan de randje van een velg kunnen zien welke versnellingsbak er in een P. ligt... :D . Graag wil ik jullie (virtuele) hulp inroepen bij het volgende project omdat ik denk dat de meeste dit een hele leuke gaan vinden...

Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een (winstgevende) BV bezit. Niet zo moeilijk wie dus die P. gaat aanschaffen... Wordt echter niet gelukkig van de bijtelling in prive, oplossing is dus vlug gevonden: een 964 uit 1992 (op kenteken zetten in jan 2007) en we hebben bijtelling over de taxwaarde. Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...

Al zoekende kom je natuurlijk hele mooie 964-ers tegen in het veld en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...

Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek! We moeten de lat hoog leggen... :D . Dat de know how aanwezig is binnen de Nederlandse Porsche specialisten daar ben ik van overtuigd na het lezen van al jullie reacties... :D

Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details. Ik zou het geweldig vinden als jullie me hierbij willen helpen....

Ik heb de volgende uitgangspunten als basis :
- 911/964 bouwjaar 1992 (als jullie een ander bouwjaar 'beter' vinden dan hoor ik het graag natuurlijk)
- Coupe C4 (lijkt me wel zo veilig), getwijfeld over een Targa maar na het lezen van reacties hier vlug van afgestapt..
- Org schuifdak (toch nog iets open..)
- Mooie velgen natuurlijk (Cup 1 of 2)
- Interieur, dashboard, stuur, vloerbedekking etc nieuw(staat)
- Motor gereviseerd of een nieuwe?
- lakkleur? In ieder geval een metallic lak. Moet toch ergens info voorhanden zijn over de org lakkleuren uit die tijd? Ik ga uit van een donkere kleur (zwart, blauw, antraciet of id.). Misschien een hele bijzondere donkere kleur van een speciale oplage?
etc....

Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...

Voor de realisatie zit ik te denken aan Car Care te Soest, U allen bekend neem ik aan..

Ben benieuwd naar jullie reacties/ideeen! Zou zeggen tot de eerste meeting met 'onze' nieuwe P 964!

Groet
Peter


05 sep 2006 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Allereerst van harte welkom als 'actief' forumlid Peter!

Je plan snap ik echter niet helemaal. Je wil een 964 omdat een 993 uiteindelijk te duur zou worden, maar je wil wel (o.a. met hulp van car care) een 964 in nieuw-staat brengen...?

Ik geloof toch dat ik dan voor een 993 zou gaan want een dure grap gaat dit wel worden lijkt me zo.
Anyway, succes en ik volg het wel met interesse als het zover komt.


05 sep 2006 15:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
En in welke zin zou jouw 964 dan veel beter moeten worden dan de fabrieks 964 :shock:

Als je al die kosten wil maken, lijkt het mij toch wijselijker om meteen een gaaf (lekker Hollands woord) exemplaar aan te schaffen ...


05 sep 2006 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Welkom, en het klinkt iig als een erg mooi maar zeer kostbaar project. Verkijk je niet op de kosten die hierbij komen kijken. Succes!
_________________________________________
NPC 0577


05 sep 2006 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Btw, wat ik regelmatig zie en hoor is dat een 'barrel' van 15K met een investering van 10K niet altijd gelijk aan een auto van 25K.


05 sep 2006 15:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Peterr schreef:
Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...

Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek!

Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details.

Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...


Je wilt dus "hulp", laten we dan beginnen met een wake up call en je even met beide benen weer op de grond zetten. Je ambitie is prima, je veronderstellingen niet.

- hoe groot is je totale budget? meer of minder dan 25,000.
- als het (aanzienlijk) meer is dan --> ga voor 993, dat is toch je wens
- als het 25,000 is --> ga dan voor een goede 964
- als het (aanzienlijk) minder is dan zul je je met minder tevreden moetens tellen en dat is of een ouder model, of een "barrel" maar dan komen de kosten later.

Als beter dan fabrieksnieuw je doelstelling is, dan moet je je 993 doelstelling bijstellen.

Of denk je dat je voor een 10,000 euro een barrel van 15,000 in beter staat kunt krijgen dan fabrieksnieuw????
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 sep 2006 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Peter, misschien dat je dit een beetje moet verduidelijken, want ik snap geloof ik niet helemaal wat je hiermee bedoelt en wat dan je wens/verwachting is:

Peterr schreef:
(...) en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...


05 sep 2006 15:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst en vooral welkom geheten hier.
Na je voorstelling gelezen te hebben en afgaande op mijn eigen ervaring de reacties ook in die lijn waren zoals mijn denkwijze kan ik deze lijn alleen maar verder trekken.
Een wagen opmaken tot nieuwstaat (of beter zoals je eigen woorden) kost handen vol met geld.
Als je het dan nog allemaal moet laten doen denk ik dat je ergens fout bezig bent tenzij het om een zeldzaam exemplaar (die je voor peanuts gekocht hebt) gaat waarmee je dan liefst zo weinig mogelijk mee gaat rijden omdat elke kilometer een waardeverlies zal zijn.
Zoiets ge je dan ook doen als "belegging voor de toekomst" en je deze "belegging" geen pijn doet in je verdere normale leven.
Dus zoals Marcel zegt even de wake-up call en voetjes op de grond.
Dromen zijn mooi en iedereen mag ze hebben , maar je moet blijven beseffen dat het "just dreams" zijn en blijven.
Ik zou dus zeker zoeken voor een goed exemplaar (en die zijn er na zoeken zeker te vinden) en deze dan voor jaren rijden.
Moest je dan nog die droom hebben en de financiele mogelijkheden kan je vanaf je eigen wagen (waarvan je dan weet wat je hebt) nog die droom waarmaken. Dit dan als emotionele zet (en ik weet waar ik het over heb. Ik heb het al twee maal achter de rug) en zeker niet als waardehoudend want opmaken van een "normale" wagen is gegarandeerd geldverlies.
Succes ermee :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 sep 2006 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Het lijkt wel een nieuwe mode al deze complexe en kostelijke verbouwingen.

Persoonlijk zou ik alleen veel geld steken in een Porsche als het om een zeldzaam model gaat. Bijv. een originele 911 RS van 1973 die je volledig restaureert of bijv. zoals ppp356, een 356 Speedster. Dat zijn modellen die exclusief zijn en hoogstwaarschijnlijk hun waarde gaan houden.

Bij een 964 lijkt me dat minder voor de hand liggend of je kan een 964 RS opknappen die nogal afgezien heeft van circuit. Verslik je alleen niet in de kosten. Ieder stukje waar Porsche op staat kost veel centen en op het einde van de rit heb je voor hetzelfde geld misschien een 993 of zelfs een 997.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


05 sep 2006 15:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
Haha leuk!!!! Fantastisch dat jullie gelijk allemaal beginnen mee te denken! Super..:) Hoe ik nu het beste moet reageren moet ik nog ff leren ben nooit zo'n forumtijger geweest. Zal eerst een kijken waar deze reactie terecht komt, gewoon in de brei van reacties neem ik aan...

Hoe kan ik het beste op een specifieke reactie van een van jullie reageren, dmv quote?

Eerste reactie met name financieel :
- ja ik snap dat dit niet gaat lukken voor 25.000, budget ligt indicatief tussen de 35-40.000. Een 'Theo Janssen' kost ook rond de 35.000 en is dan natuurlijk nooit in echte nieuwstaat.
- voor de fiscalisten onder ons (discussie over de 993), bij deze P. krijg ik een bijtelling over de oorspronkelijke catwaarde, al snel € 135.000 ipv taxwaarde ± € 35.000. Verschil is een fiscaal inkomen van € 100.000 x 22% = € 22.000 bijtelling per jaar EXTRA, kost me dus even voor het gemak de helft dus een jaarlijkse extra kostenpost van € 11.000. Kan ik een hoop van doen in mijn 964-er lijkt me zo..:).

Groet en dank!
Peter


05 sep 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
Carrera4s schreef:
En in welke zin zou jouw 964 dan veel beter moeten worden dan de fabrieks 964 :shock:

Als je al die kosten wil maken, lijkt het mij toch wijselijker om meteen een gaaf (lekker Hollands woord) exemplaar aan te schaffen ...


In 15 jaar zijn een hoop technieken natuurlijk verbeterd, maar bedoel eigenlijk alleen maar dat hij dus gewoon helemaal 'af' moet zijn..:)


05 sep 2006 15:40
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Marcel schreef:
Peterr schreef:
Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...

Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek!

Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details.

Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...


Je wilt dus "hulp", laten we dan beginnen met een wake up call en je even met beide benen weer op de grond zetten. Je ambitie is prima, je veronderstellingen niet.

- hoe groot is je totale budget? meer of minder dan 25,000.
- als het (aanzienlijk) meer is dan --> ga voor 993, dat is toch je wens
- als het 25,000 is --> ga dan voor een goede 964
- als het (aanzienlijk) minder is dan zul je je met minder tevreden moetens tellen en dat is of een ouder model, of een "barrel" maar dan komen de kosten later.

Als beter dan fabrieksnieuw je doelstelling is, dan moet je je 993 doelstelling bijstellen.

Of denk je dat je voor een 10,000 euro een barrel van 15,000 in beter staat kunt krijgen dan fabrieksnieuw????


Hoi Marcel. Dank voor de input! Zie mijn vorige reactioe hierop. Ik geef inderdaad het idee dat dit gaat lukken voor 25.000, nee dat snap ik ook, budget is niet het direkte probleem. Het moet gewoon helemaal super zijn!


05 sep 2006 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als het kostenplaatje geen probleem is en je een perfecte 964 zoekt in quasi nieuwstaat is DIT misschien het antwoord :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 sep 2006 15:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
patrick911 schreef:
Allereerst van harte welkom als 'actief' forumlid Peter!

Je plan snap ik echter niet helemaal. Je wil een 964 omdat een 993 uiteindelijk te duur zou worden, maar je wil wel (o.a. met hulp van car care) een 964 in nieuw-staat brengen...?

Ik geloof toch dat ik dan voor een 993 zou gaan want een dure grap gaat dit wel worden lijkt me zo.
Anyway, succes en ik volg het wel met interesse als het zover komt.


Hoi Patrick,

http://www.classicargarage.com/nederlan ... 10-det.htm

Gezien jou P. zal deze je wel aanspreken neem ik aan... :D . Heb deze auto bekeken en dit is wat ik bedoel, helemaal geweldig. Hangt dus ook een dito prijskaartje aan (ruim € 60.000!). Denk niet dat een 964-er ooit de status zal bereiken van deze P. maar dat dachten we ook niet van de eerste 911 15 jr geleden. Maar nogmaals hiervoor doe ik het niet, wil in een nieuwe auto rijden van 15 jaar geleden...


05 sep 2006 15:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
fiscaal gezien moet je een barrel kopen, van die prijs hebbie je bijtelling (slim slim), en de restauratie lekker creatief in je boekhouding laten weglopen...........




tja zo zal jij wel als ondernemer denken..........dan snijd het mes aan twee kanten en betaald de fiscus nog een stukkie mee..........tis te doen...


Let wel sommige zijn wel teruggefloten, kapitale restauraties van Rolzen en Jags laten doen op de zaak, tja ut gebeurd...




Verder zou ik me niet de tijd op kunnen brengen.....rijden wil ik in zo'n ding...


05 sep 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Peterr schreef:
- voor de fiscalisten onder ons (discussie over de 993), bij deze P. krijg ik een bijtelling over de oorspronkelijke catwaarde, al snel € 135.000 ipv taxwaarde ± € 35.000. Verschil is een fiscaal inkomen van € 100.000 x 22% = € 22.000 bijtelling per jaar EXTRA, kost me dus even voor het gemak de helft dus een jaarlijkse extra kostenpost van € 11.000. Kan ik een hoop van doen in mijn 964-er lijkt me zo..:).


ook deze snap ik niet helemaal, maa rik ben dan ook geen fiscalist. Ik neem aan dat je het heir hebt over bijtelleing voor een zakelijk gereden auto die je prive gebruikt. iig deze regeling ken ik en idd dat zal zo rond de 11000 liggen (alhowel 135000 voor een 993 wel het top model is, zonder turbo). Maar geldt dit ook niet in mindere mate voor een 964 uit 1992. Ik weet niet wanneer deze bijtelling gebaseerd wordt op op cataloguswaarde en wanneer op taxatiewaarde.

In elk geval om een zuiver vergelijk te maken moet je natuurlijk van het verschil uitgaan in vergelijk met de 964 en niet alleen van de 11000 euro voor de 993.

Echter waarom zou je een 993 uit 1994 die rond en nabij de 35000 kost zakeliijk gaan rijden en dan deze heftige bijtelling erbij nemen, zeker als dit je droom is en je het budget klaarblijkelijk wel hebt. Dan kocht ik deze prive...of mis ik iets???
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 sep 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
911-lover schreef:
Als het kostenplaatje geen probleem is en je een perfecte 964 zoekt in quasi nieuwstaat is DIT misschien het antwoord :wink:


Hahaha geweldig.. Inderdaad dit is wel het idee! Maar die kleur..... RS is wel een aparte uitvoering neem ik aan...


05 sep 2006 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Opbouwen
Hoi, je idee klinkt wel gaaf, bedenk bijv. wat voor type je wenst. Voor opbouw zou ik ook eens gaan praten met Erwin van Renntech.

Heel veeel kennis met heeeeel veeel leuke ideeen.


05 sep 2006 16:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Peterr schreef:
[Gezien jou P. zal deze je wel aanspreken neem ik aan... :D . Heb deze auto bekeken en dit is wat ik bedoel, helemaal geweldig. Hangt dus ook een dito prijskaartje aan (ruim € 60.000!).


Precies. Dat bedoelde ik met het rekensommetje. Zo stond er laatst ook een (op het oog perfecte) 2.4S bij Car Care, ongeveer voor zo'n zelfde bedrag.
Lijkt een hoop geld, maar als je uiteindelijk kijkt hoeveel het kost om een wat mindere auto zo te krijgen, dan zit je soms al aan het dubbele....

Als je dit serieus wil doen, dan denk ik dat je bij car care best aan het juiste adres bent, want Paul Veens is een echte perfectionist.
Als 't budget dan geen obstakel is, dan ben je vast al helemaal welkom... :wink:


05 sep 2006 16:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
patrick911 schreef:
Als 't budget dan geen obstakel is, dan ben je vast al helemaal welkom... :wink:


Waar niet, zulke klanten zoek ik ook nog steeds :twisted: :wink: :cheesy:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 sep 2006 16:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Een barrel van EUR 15.000 kost je EUR 20.000 aan kosten om m EUR 25.000 waard te krijgen.....
Koop dan een goeie voor 25k en stop dar 10k in om m te perfectioneren.

Mi is starten met een slechte altijd een foute keuze....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 sep 2006 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
als je een goeie voor 25K kopen kapitaalsvernietiging is, wat is dan een barrel opknappen?

Als ik je plan zo hoor, gaat het je ECHT NIET lukken voor het budget wat je noemde
En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...

Over kapitaalsvernietiging gesproken :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 sep 2006 17:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Jeroen914 schreef:
als je een goeie voor 25K kopen kapitaalsvernietiging is, wat is dan een barrel opknappen?

Als ik je plan zo hoor, gaat het je ECHT NIET lukken voor het budget wat je noemde
En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...

Over kapitaalsvernietiging gesproken :roll:


Eens!

Daarentegen zijn er mensen die 20k steken in het restaureren van een opel kadett....ieder z'n meug. Zo te horen is Peterrr redelijk vastberaden. Is wat voor te zeggen :thumright: . Maar zoals in een eerdere post, koop een goed exemplaar, met vlekkeloze historie een liefhebbersauto en ga 'm perfectioneren.

Persoonlijk hou ik van een rijdersauto, gewoon een strak, origineel exemplaar waarvan de techniek top is...geen concours-staat toestanden (teveel stress wanneer hij ergens uit het zicht op een parkeerplaats staat bv)
_________________________________________
Mooiste bloem? Het klaverblad


05 sep 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jeroen914 schreef:
En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...
Over kapitaalsvernietiging gesproken :roll:

Mijn :idea: !

Of natuurlijk in een glazen huis neerzetten, er niet mee rijden en er alleen naar kijken!
Maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling! :wink:

Geef mij die rose 964 RS maar, met 700 km op de teller!
Met mijn kilometrage, schrijf ik daar in 2 jaar tijd ongeveer € 50.000,- op af :shock: :lol: :wink:


05 sep 2006 18:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik snap niet dat TS er vanuit gaat dat je geen fatsoenlijke 964 kan kopen...


05 sep 2006 18:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.