Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Keramische remmen: problemen of niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Keramische remmen: problemen of niet?
Hoi,

her en der leest men over problemen met keramische remmen. Er zouden barsten in de schijven komen, al na betrekkelijk weinig km. Hierdoor komen vele liefhebbers terug van deze optie of hebben ze spijt dit besteld te hebben...

Zijn er hier mensen die (uit eigen ervaring) dit kunnen beamen? Of verhalen gelezen hebben hieromtrent op buitenlandse fora? Of is het allemaal wat bij de haren getrokken en is het probleem niet eens zo groot?

'k Had effe de zoekfunctie geraadpleegd, maar kon niks vinden...vandaar de (misschien ietwat irrelevante) vraag...

23 aug 2006 23:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... weet alleen dat ze kunnen gaan 'glazen' als er niet goed mee geremd wordt :roll:

Heb er al een aantal gezien die terug gebouwd zijn naar normale schijven .... klauwen kunnen dan (b)lijkbaar blijven zitten :shock: :arrow: kwestie van andere blokken en schijven :idea:

24 aug 2006 0:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
Ik had gelezen over die schijven dat er verschillende dingen kunnen zijn waardoor de schijven niet goed functioneren of helemaal niet functioneren.

Als de nieuwe keramische schijf gebruikt word moet de voor de eerste keren goed op temparatuur komen (iets wat bij straat gebruik en normaal rij gedrag al moeilijk word) dan onstaat er een laagje op de schijf ,een soort occidatie.

Dit beschermd de schijf.

Mocht de schijf nu door bv heel intensief circuit gebruik te heet worden, of bv een steentje tussen de klauw en de schijf dan zou er een beschadeging kunnen ontstaan in die laag met als gevolg dat er weer occidatie optreed die alleen veel dieper in de schijf trekt en de schijf aan tast.

Tevens zij die schijven ook gevoelig voor steen slag als ze op temperatuur zijn.

In het artikel stond ook dat keramische schijven als ze te heet worden geen punt hebben dat ze minder goed presteren, het is van goed remmen voor de ene bocht en versplinterd bij het volgende aanremmen.

Tevens werd de opmerking gemaakt vanuit porsche , dat keramisch schijven een nieuwe ontwikkeling is die zeer goed is alleen het moet nog verder ontwikkeld worden om alle kinder ziektes eruit te halen.

Dus de keramische schijven van nu hebben en hele andere samen stelling dan de oude.

robert

robert

24 aug 2006 9:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Stond laatst ook een vraag over in de 911 & P wolrd. Ik zal eens kijken of ik het no terug kan vinden.

24 aug 2006 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
bij keramische schijven zal de wrijvingsweerstand verhogen naargelang ze warmer worden en dus beter remmen.
Bij gewone schijven is het andersom.

Heeft men mij toch zo geleerd, Toen ze pas uit waren bij porsche, Ging ik nog naar school en daar was ne leerkracht (gingen ze ook elk jaar naar porsche (maar in mijn jaar mochten we niet binne in de fabriek omdat ze toen met niew model bezig waren (997 s denk).

Maar die is vrij freaky met porsche en heeft me dit gezegd, en dat hij dat wist van de mensen van porsche zelf dus.

Laatst bijgewerkt door wekki op 05 sep 2006 20:58, in totaal 2 keer bewerkt.

05 sep 2006 15:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Double G schreef:
Stond laatst ook een vraag over in de 911 & P wolrd. Ik zal eens kijken of ik het no terug kan vinden.

ik heb het zelf ook weergevonden en het zijn inderdaad de barsten die voorkomen die het probleem zijn...soms al na 30.000 km!!! ..dure grap dus :lol:

05 sep 2006 20:15
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zag vandaag nog een (overigens erg mooie) rode 997 GT3 staan in de showroom bij een dealer.

Blijft toch een duur grapje die PCCB optie................. € 12.821 !!!!!!!!

En dan als toegift op de optielijst; 2 carbon kuipstoeltjes ............ € 6.900 !!!!

Wanneer je de optie-lijst bekijkt valt het aantal opties wel mee (beetje mager afgeleverd met maar 6 opties!), maar ondanks dat toch voor méér dan € 25.000 .........

05 sep 2006 21:08
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Er stond nog wel een ander exemplaar met PCCB als optie.........

Afbeelding

Strakke GT3. En ik dacht hem al te herkennen..............

verdomd, het is hem! :wink:

Afbeelding

Daar staan wij natuurlijk óók wel eens....

05 sep 2006 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ER, ik kan effe ni goed volgen...de eerste foto in profiel is toch een 996 GT3 MkII? Was PCCB als optie mogelijk op de 996 GT3?? Enkel bij de MkII dan toch of ben ik mis?

...btw, je jent me een beetje met die foto's..ben gek op zo'n speedgelbe GT3!!! :twisted: :wink: ..... 8)

05 sep 2006 22:36
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Ik durf je niet te zeggen of PCCB mogelijk was op de GT3 MK-I. Dit betreft een MK-II uit 2004 in zeer goede staat en met 40.000 km op de teller.

Mocht ik op zoek zijn naar een GT3, dan zou ik hiermee gaan rijden!!

06 sep 2006 6:58
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Zelf in Juli met een gerenomeerde NPCer gesproken, welke pcb onder zijn groene 997s heeft..........(hij stond met een zakelijke stand op de Zandvoort Porsche day's)

Heeft er veel ellende mee gehad, auto is weken en weken in Stutgart geweest om problemen op te lossen, vooral in de regen een drama volgens hem, ging onderuit op de Autobahn in de regen met PCB.........., grepen ze niet

Zitten nu schijven achter de remmen om deze droog te houden, Porsche doet er geheimzinnig over........gaat met deze man praten over PCB en trek een uurtje of wat uit, verder een bijzonder en aardige vent, ga ff geen namen noemen, hij komt nooit hier en weet niet eens het bestaan van het PF.

Man is verder helemaal laaiend positief over zijn 997s, en is al weer zoekende naar een andere......

06 sep 2006 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
De nieuwe generatie PCCB zou geen/minder mankementen vertonen. Eén ding is zeker : in het alledaagse leven zijn PCCBremmen overbodig, het verschil zou maar voelbaar worden na + 20 stevige rembeurten (op circuit dus).

En dan kom je bij het punt dat de echte circuitrijders de PCCB's nog te min vinden en kiezen voor de gerenommeerde circuitremsystemen met speciale rempads enz...

In een automagazine onlnags nog de vergelijking gelezen tussen de klassieke Audi A8 remmen en de optionele Keramische remmen : de klassieke remmen grijpen sneller aan bij regenweer, en de keramische tonen geen fading, daar waar de klassieke dit wel hadden, zij het slechts na ong. 15 hevige remmaneuvers van 100 naar 0.

Hoezo nutteloze optie ?

06 sep 2006 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
er zijn ook 2 types pccb1 en pccb2 met de eerste zijn wat problemen geweest, pccb2 blijkt beter te zijn de koelsleuven zijn aangepast.

er schreef:
Citaat:
Blijft toch een duur grapje die PCCB optie................. € 12.821 !!!!!!!!

dan heb ik mijn set toch te goedkoop verkocht :x (4250euro)

06 sep 2006 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
is de remkracht van die keramische remmen echt zo schrikbarend beter (als ze naar behoren werken tenminste) dan de gewoone toch al niet kinderachtige remmen van een p :?:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

07 jan 2007 18:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
morgen ga ik naar de dealer, er staat daar een gifgroene gt3rs
, benieuwd ook of er keramiek onder zit.
Anders koop ik niet hoor,
dat laatste is een grapje ,helaas :?

07 jan 2007 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vriend van me heeft een 997S met PCCB. Inmiddels 20.000km gereden zonder een probleem. De vertraging is echt fenomenaal als je écht durft te remmen. Auto wordt wel serieus op zijn staart+rem getrapt (uiteraard als de motor warm is).

07 jan 2007 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
....heb gisteren nog met iemand gesproken over keramische remmen...blijkbaar zouden die op een 997 perfect zijn...

Een 996 met keramische schijven zou minder waard zijn dan het equivalent zonder (omwille van de geruchten), terwijl een 997 met deze optie op termijn meer waard zou zijn dan eentje zonder. Afwachten natuurlijk maar het boezemt enkel vertrouwen in... :D

07 jan 2007 22:21
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
keramisch remt toch niet beter maar kan alleen meer hitte hebben?

07 jan 2007 22:31
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
mr.burns993 schreef:
is de remkracht van die keramische remmen echt zo schrikbarend beter (als ze naar behoren werken tenminste) dan de gewoone toch al niet kinderachtige remmen van een p :?:

nee

07 jan 2007 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
wolf schreef:
keramisch remt toch niet beter maar kan alleen meer hitte hebben?

Klopt...maar als ze zeer warm zijn geworden (bijvoorbeeld circuit), blijven ze goed remmen...daar waar de gewone gaan tekort schieten...ze gaan ook niet kromtrekken ofzo...bovendien hebben ze een levensduur van 400.000-500.000 km...dus je moet gedurende de ganse levensduur van je Porsche geen schijven vervangen :wink: ...gaat er eentje stuk door een ongeval ofzo, tja dan kost het wel geld :?

07 jan 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Buiten de eerder genoemde voorbeelden (levensduur, fading vrij remmen bij hoge belasting en dus meer remvertraging bij zware belasting) is een PCCB schijf ook nog eens 65% lichter dan een stalen schijf.

Bij schijven van het formaat XXL Pizza scheelt dit denk ik aardig wat. Aangezien de schijven onafgeveerd gewicht zijn, heeft dit dus voordelen in het weggedrag.

Trouwens wel opvallend is het gerucht dat in de Supercup volgend jaar weer met stalen schijven zou worden gereden.

07 jan 2007 23:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]