Auteur |
Bericht |
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
Ik weet wel zeker dat je voor 25K een mooie 964 koopt, ik denk dat je er beter 1 van 25k kunt kopen en die nog enigsinds naar je eigen smaak aankleden ( wielen uitlaat etc ) ben je nog goedkoper uit dan dat je met een 964 van 15k begint
|
05 sep 2006 18:40 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Volgens mij heeft Peterr wel enigzins gelijk als hij zegt dat een 964 van €25.000 opknappen tov een barrel van €15.000 kapitaal vernietiging is:
Hij schrijft nl. over volledig in nieuwstaat of beter brengen van de wagen; o.a. motorrevisie uiterlijk opknappen e.d.
VOORBEELD:
Als je een 964 van €25.000 waarvan de motor nog 90% is gaat reviseren. of je koopt een identieke 964 waarvan de motor dusdanig slecht is dat het prijskaartje €10.000 lager ligt, heb je mijns inziens 10.000 eurotjes meer ter beschikking om tot het zelfde eind resultaat te komen.
Aangezien een volledige revisie van een 90% motor praktisch het zelfde kostenplaatje heeft als een volledige revisie van een 50% motor (mits geen schade) bespaar je dan dus 10.000 euro.
Goed verwoord Peterr?
Mijn advies:
Ga eens met een specialist aan tafel zitten en bespreek wat er mogelijk is tegen welke kosten en wat hij daarbij als basis zou gebruiken.
Ik vrees dat je je doelstelling wellicht iets naar beneden moet bijstellen maar als dat zo is zal een goede specialist je dat ook wel vertellen.
Sucses met je zoektocht,
Maarten
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
05 sep 2006 18:53 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ook eens...
Kennis van mij heeft vorig jaar in Dld een 964Jubi gekocht voor 28K.
Auto was niet supermooi maar was de prijs ook na
Inmiddels is de Jubi gedeeltelijk gespoten, nieuw onderstel (oa verlaagd)
,nieuwe remmen,FVD sportuitlaat eronder en 18'Speedline's.
Op dit moment staat ie bij een specialist omdat hij de motor in nieuwstaat
wil hebben (ook optisch). Tegelijk ook maar de koppeling vervangen....
Ben de tel even kwijt maar hij heeft al een kleine 50K uitgegeven aan de auto....Hij ziet er nu wel heel mooi uit, maar of hij mooier is dan toen ie de
fabriek verliet acht ik sterk te betwijfelen. Het interieur is nog goed maar vertoont ook de gebruikelijke slijtplekken. Mocht hij dit in de toekomst nog
aan willen pakken komt er zomaar nog 5k bij schat ik uit de losse pols.
Moraal van dit verhaal? "Bezint eer ge begint!"
Maar laat je vooral niet tegenhouden. Want het blijft wel een leuk project om te vervolgen. Zolang ik het maar niet hoeft te betalen
Keep us posted...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 sep 2006 19:06 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Lijkt me een goed plan. Niet zo lang over na denken, gewoon investeren wat nodig is. 10K, 20K of nog meer. Wat houdt je nu nog tegen? Wat is je twijfel? Je moet minder rationaliseren en er gewoon voor gaan. Wat me opvalt is dat je je wel druk maakt over 10K fiscale bijtelling. Voor 10K heb je net je plaatwerk weer een beetje op orde
Koop een 964 die je bevalt, reserveer vervolgens minimaal 50K, doe het en heb er fun van. Vertel dan graag hoe het je bevalt, wat je hebt geleerd en vooral niet wat je fiscale voordeel is geweest. Altijd de verkeerde motivatie (denk ik).
Oja, ik heb voor het gemak maar een afgetrapte 964Tip gekocht en zoek een 996 voor zakelijk gebruik
|
05 sep 2006 19:06 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Allereerst welkom,
ambitieus idee,
houd ons op de hoogte.
Voor de inspiratie koop even de
Staat de restauratie van een 3.2 naar nieuwstaat in, kosten
plus minus een goede tweede handse 996
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
05 sep 2006 20:50 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Hoi Patrick,
Ik bedoel dat als je er gaat inzitten dat dan de mooie auto die op internet stond van binnen zijn beste tijd heeft gehad met een lucht die ik ken van vroeger toen ik mijn voetbaltas te lang in de garage liet staan...
gr
peter
|
05 sep 2006 22:49 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Wat een onzin
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 sep 2006 22:51 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Re: OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Hoi Patrick,
Ik bedoel dat als je er gaat inzitten dat dan de mooie auto die op internet stond van binnen zijn beste tijd heeft gehad met een lucht die ik ken van vroeger toen ik mijn voetbaltas te lang in de garage liet staan...
gr
peter[/quote]
Wat een onzin [/quote]
Hoi Jan,
Of dit onzin is weet ik niet, zo te zien vindt jij dat... Ik bedoel alleen maar dat ik me daar aan ga ergeren dus moet ik het niet doen. Daarnaast is het proces hier naartoe misschien nog wel het leukste..
Gr
Peter
|
05 sep 2006 23:01 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Heren P. Liefhebbers,
Dank tot zover voor jullie positieve input, hoe meer meningen hoe beter. Kan het beter nu van jullie horen dan achteraf ervaren...
Zal nu eea nuanceren wat mij haalbaar lijkt, misschien dat jullie me kunnen helpen met groffe richtprijzen. Met jullie ervaring moet er toch altijd iemand zijn die de afzonderlijke projecten al eens gedaan heeft?
Natuurlijk hoeft niet ieder rubbertje vervangen te worden en de boutjes van de nummerplaat te matchen met het chassisnr maar moet gewoon strak zijn zowel buiten als (met name) binnen. Van de motor hoef ik niet te kunnen eten maar moet goed zijn, bedoeling is en blijft natuurlijk rijden met een Porsche, ga geen museum maken!
- 964 C4 coupe 1992, 100.000 km 25.000
- volledig spuiten
- motor kwetsbare onderdelen vervangen/revisie
- nieuw interieur/renovatie
Maar het belangrijkste advies is natuurlijk gaan brainstormen met een P. specialist ga binnenkort een afspraak maken met Renntech en car care.
Gr
Peter
|
05 sep 2006 23:12 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Yep Maart goed verwoord.. Althans dit lijkt me logisch... Aan de andere kant is er weinig logisch aan een Porsche.. Dat maakt het misschien ook zo mooi.
|
05 sep 2006 23:16 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ok, nu sta je al met 1 been op de grond, nu het andere been nog. Zoals je de auto nu beschrijft is inderdaad al niet meer "beter dan fabrieksnieuw" en dat hoeft ook niet om er van te kunnen genieten.
Wat ik nu lees is dat jij gewoon een hele knappe 964 wilt rijden en dat mag best een beetje kosten.
Nou, het andere been dus, waarom moet het nu dan perse een restaurate project worden, dat kost veel tijd, veel moeite, en altijd 3x zo duur alsje verwacht, en nog belangrijker, je kunt aldie tijd niet rijden.OF het moet zijn dat je dit leuker vindt dan rijden.
Met dezelfde moeite (en jouw budget) kune je met behulp van een goede specialist een hele knappe 964 vinden die aan bijna al jouw wensen voldoet, zowel wat betreft conditie als uitvoering. Dat is het mooie van Porsche, er zijn er genoeg gemaakt, ze rijden nog bijna allemaal, dus jouw toekomstige wagen rijdt al ergens rond.
Dus scherp verlanglijstje maken (zie Pascal's lijstje), internet en wat al niet meer afstropen en gaan kijken, veel kijken, proefrijden en als je wat hebt laten keeuren door een specialist op alle punten + die punten die het voor jouw een speciale wagen maken.
Veel succes
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 sep 2006 23:21 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad. En als je zo baalt van een niet meer nieuw ruikend interieur, er zijn zat bedrijven die daar wat aan kunnen doen, en dan bedoel ik niet van die jippie luchtverfrissertjes voor aan de spiegel.
Stoelen opnieuw laten doen, hemelbekleding, matten, misschien nieuwe pedalen, stuur en schakelpook en natuurlijk goed reinigen doen al een hoop.
|
05 sep 2006 23:27 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Je doet al behoorlijk wat water bij de wijn, toch geschrokken van de prijzen?
http://www.porsche.com/germany/accessor ... s/classic/
Autootje terug naar Stuttgart brengen, daar maken ze hem weer helemaal nieuw, inclusief nieuw verzinkte koets.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 sep 2006 23:30 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Beste Marcel en Patrick,
Inderdaad ik heb het misschien een beetje overdreven.... Ga inderdaad snel een afspraak met een specialist maken om mijn droom zsm te kunnen realiseren; natuurlijk wil ik rijden!!!! Afgelopen weekend van een vriend zijn 996 C4S Cabrio mogen lenen>> geweldig wat een auto!
Denk dat ik ondertussen alle beschikbare 964 modellen wel heb gezien op internet, heb er ook al een aantal bekeken. Gaat zeker goed komen.
Mooiste zou zijn om een exemplaar te vinden dat bijv al een motorrevisie heeft gehad etc.
Groet!
Peter
|
05 sep 2006 23:36 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Peter,
Lijstje maken (van Pascal) waar je 964 aan moet voldoen, hier plaatsen, zul je zien hoe hard iedereen met je mee gaat zoeken.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 sep 2006 23:42 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Autootje terug naar Stuttgart brengen, daar maken ze hem weer helemaal nieuw, inclusief nieuw verzinkte koets.[/quote]
Hoi Michael,
Inderdaad maar een 'scherpe' stelling geeft de beste reacties. Dank voor de link dit is nu wat ik bedoel. Zo zul je net zien dat een van de forumleden binnenkort ineens tegen een goede 964 aan loopt en mijn verhaal herinnerd..
Groet
Peter
|
05 sep 2006 23:42 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
|
05 sep 2006 23:45 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Goeie tip van Marcel en dank aan paSCal... :
- welk type wil je - 964 C4 1992
- een coupe of een cabrio of een targa - Coupe
- schakelbak of tiptronic - schakelen!
- kilometer stand !!! - tsja...variabel
- MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn - kleine schade's = goed
- Wil je perse een orgineel NL (BE) auto - nee P=P
- ben je aanhanger van "orgineel" - yep
- Exterieur kleur (evt. een paar) - donker metallic!
- Interieur kleur (evt. een paar) - niet belangrijk
- Volleder of niet? - idem
- Airco of niet? - tuurlijk
- Cupspiegels of niet - liefst wel
- voorkeur voor welke velgen - mooie P. velgen
- schuifdak ? - ja!
- 3e remlicht ? - huh?
- Wel of geen achterwisser ? - tuurlijk een wisser
- C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens) - C4- wel of geen (volledige) historie (warbij zoals al eerder opgemerkt, de laatste jaren het boeiendst zijn!)
De laatste is het belangrijkste natuurlijk. Als ik een exemplaar vindt dat volledig (aantoonbaar) gereviseerd is dan is dit natuurlijk belangrijk. Mocht het een exemplaar zijn waar dit nog moet gebeuren dan is de historie weer minder belangrijk. Geldt ook voor de km-stand.
|
06 sep 2006 0:22 |
|
|
Gerco
|
Goede 964 vinden die AL het niveau heeft wat jij wil bereiken met je restauratie project lijkt mij ook het handigste...
Met jouw budget moet je wel iets heel moois kunnen vinden !
In je lijstje zie ik ook niets onmogelijks volgens mij.
Theo Jansen heeft ook al een aantal 964's staan die volgens mij al aardig in de buurt komen van wat je wilt.
En wat het je dan extra kost aan bijtelling, bespaar je volgens mij weer op alle restauratie kosten die je niet hebt en toch niet volledig terug zou zien in de waarde van de auto zoals eerder beschreven
En je kan al eerder rijden zonder een half jaar te moeten restaureren....
Kost een boel tijd en energie die je beter in je zaak kan steken of andere dingen
_________________________________________ turbo rulezz
|
06 sep 2006 0:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wat moet je in vredesnaam reviseren aan een motor met 100K km's of die nog "90%" is
als je dan per sé geld weg witl gooien, dan wil ik je ook m'n bankrekening wel even mailen... kan je het daar op storten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 sep 2006 3:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik ga ervan uit dat bedoeld wordt dat de motor goed wordt nagekeken, eventuele zwetende leidingen vervangen worden en alles wat nodig is om de motor goed als daily driver te maken. En als dat een revisie is, moet dat maar. En er zullen best 964's zijn die rond de ton een keer gereviseerd moeten worden (al zullen het er niet veel zijn).
Ik vind het een leuk project, waar je qua investering niet rijk van zal worden, maar wel zakelijk een goede deal doet en leuker rijdt dat in een Toyota Prius...
Het is toch een beetje een vergelijkbaar project als dat van Devils Son. 964 ouder dan 15 jaar zakelijk rijden, niet besparen op onderhoud en auto zo maken dat hij zo goed mogelijk aan de dagelijkse eisen van 2006 voldoet. Lijkt me een leuk uitgangspunt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2006 6:58 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Peterr,
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik denk alleen dat het heel moeilijk is om een auto mooier te maken dan de oorspronkelijke staat. Je leest het wel eens 'mooier dan nieuw'. Flauwekul, als je goed naar de details gaat kijken zie je altijd dat het geen orginele wagen is. En inderdaad, in sommige interieurs stap je in en dan weet je het al, dit komt nooit meer goed (tegen redelijke kosten), de lucht, de verlopen uitstraling, etc....
Als er één ding wat ik de afgelopen jaren geleerd heb van het restaureren van auto's is dat je een auto moet kopen die zo goed mogelijk is, dan heb je nog een beetje kans dat de kosten misschien een beetje, al is het maar een klein beetje, beheersbaar blijven. In het ideaale geval haal je het uit elkaar, maak je het schoon en zet je het weer in elkaar.
|
06 sep 2006 7:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ieder doet uiteraard zijn zin, maar als je echt veel geld wil gaan spenderen aan een 964., zou er voor mij slechts 2 mogelijkheden zijn, en dat is de 964RS of de 964 Speedster.
Je zit dan wel met een grote budget verschuiving. Een echt goed 964, zou ik nooit meer dan 35.000 betalen, en dat moet hij echt perfect zijn.
ALs je natuurlijk de stap zet naar de perfecte RS of Speedster, komen we al direct in de € 60.000 plus terecht.
Voor de rest denk ik dat het meeste al aangehaald is, en dat het ook stilaan begint te dagen. Je hoort dikwijls zeggen dat men een wagen in zijn volledige glorie wil herstellen. Bij een complete restauratie, wordt de wagen dan ook meestal beter dan toen hij de fabriek nieuw verlaten heeft. Dit komt vooral omdat er een enorme evolutie zit in de materialen die gebruikt worden, en waar men 15, 20 of 50 jaar geleden nog niet kon over beschikken. Dus een wagen beter maken dan dat hij ooit uit de fabriek is gekomen, is zeker mogelijk. Reken er dan wel op dat hij meer gaat kosten dan dat hij ooit nieuw heeft gekost, en dat is voor een 964, in Belgische prijzen, dan toch rond de € 75.000.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 sep 2006 8:09 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ontzettend leuk project Peterr. Trek je niks aan van sommige negatieve commentaren hiervoor, als jij straks met een puntgave 964 rijdt dan praten de heren wel anders. En het prijskaartje, ach, ik heb jou niet horen zeggen dat je er op wilt gaan verdienen. Een echte liefhebber dus Weet zeker dat je met Car Care of Renntech uit de voeten kunt, succes.
|
06 sep 2006 8:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar om die nou weer als daily driver te gaan gebruiken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2006 8:32 |
|
|