Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:51

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
Ontzettend leuk project Peterr. Trek je niks aan van sommige negatieve commentaren hiervoor, als jij straks met een puntgave 964 rijdt dan praten de heren wel anders. En het prijskaartje, ach, ik heb jou niet horen zeggen dat je er op wilt gaan verdienen. Een echte liefhebber dus :arrow: :thumleft: Weet zeker dat je met Car Care of Renntech uit de voeten kunt, succes.

Daar heb je inderdaad gelijk in Adu, je moet gewoon je zin doen. Negative comentaren valt in dit topic nog wel best mee.
Wat wel belangrijk is, dat Peter ten volle besft wat het gaat kosten om een 964 te maken, zoals in zijn eerste post beschreven.
Ik ben nog jong :lol: , maar heb in de jaren dat ik met Porsche bezig ben, nu bijna 20 jaar, al zoveel projecten tegen gekomen, waarvan de mensen de moed hebben laten zakken, of moeten stoppen omdat mijnheer Euro niet meer mee wou, en dat is pas zielig. Deze projecten worden dan door lijkenpikkers opgekocht voor een appel en een ei.
Die mensen blijven dan met een enorme grote kater in hun hoofd en een krater in hun rekening achter.

Maar ik ben pro een toprestauratie, maar bezin eer je begint :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 sep 2006 8:41
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
ppp 356 schreef:
Ieder doet uiteraard zijn zin, maar als je echt veel geld wil gaan spenderen aan een 964., zou er voor mij slechts 2 mogelijkheden zijn, en dat is de 964RS of de 964 Speedster.

Maar om die nou weer als daily driver te gaan gebruiken... :? :shock:

Rijdt comfortabeler dan een CooperS met JCW ophanging :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 sep 2006 8:46
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
horn schreef:
Ik ga ervan uit dat bedoeld wordt dat de motor goed wordt nagekeken, eventuele zwetende leidingen vervangen worden en alles wat nodig is om de motor goed als daily driver te maken.

Da's HEEEEEL wat anders dan een revisie... :roll:
If it ain't broken, don't fix it

06 sep 2006 10:09
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
horn schreef:
ppp 356 schreef:
en dat is de 964RS of de 964 Speedster.

Maar om die nou weer als daily driver te gaan gebruiken... :? :shock:

Rijdt comfortabeler dan een CooperS met JCW ophanging :wink:

En misschien betrouwbaarder :twisted: :wink: :cheesy:

Laatste update 22/10/2013

06 sep 2006 11:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
leuk om lezen, deze discussie. Niet alles in detail gelezen, dus mss val ik in herhaling :

persoonlijk (als pre-74 rijder = dus oud spul) hecht ik veel meer waarde aan de originaliteit van een auto, dan aan het perfect in orde zijn "als nieuw". Laat toch zien dat een auto gebruikt is, daar dienen ze voor. Mijn 911T is 33 jaar oud en het volledige interieur is nog origineel, zelfs de tapijten. Zolang die niet rotversleten zijn, geeft dat net charme aan een auto, ja ze zijn wat verkleurd door de zon en ja er zit al eens een vlek op. Het tapijt aan de chaufeurszijde, vooral waar je linkervoet staat is niet meer zo goed, maar ik kan er mee leven, want om hiervoor heel het tapijt eruit te halen, ik denk er niet aan. En zo is het voor heel de auto eigenlijk. Ik dank nog elke keer als ik in die auto stap de vorige eigenaars (ik ben nummer 3 of 4) dat ze zo goed voor de auto gezorgd hebben en daar gaat het om vind ik. Koop een nette / heel nette auto en betaal daar iets meer voor, maar aanvaard de charme en de onvolkomenheden ervan door het gebruik door de vorige eigenaars/liefhebbers.

Ik lees hier zaken als onieuw laten bekleden van een 964 interieur. Hoe kan dat nu nodig zijn voor een auto van max. 15 jaar oud ?? Het is ook puur wardeverlies voor zo'n auto, want niet meer fabrieksorigineel (en of het dan beter is weet ik al helemaal niet).
Ook mechanisch kan een goed onderhouden 964 toch geen problemen vormen ? Ik begrijp dat eigenlijk allemaal niet goed : als het kan voor mijn 911 van 1973, waarom dan niet voor een 964 : of is de Porsche kwali er dan zo op acheruit gegaan :roll: :wink:

06 sep 2006 13:30
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
Heren,

Dank voor al jullie positieve input! Beginnen zich al een aantal leuke dingetjes voor te doen (hou jullie op de hoogte natuurlijk). Inderdaad geen negatieve reacties zoals ergens vermeldt werd maar heeele goede en wijze raad (met name de 'bezint eergij begint' varianten..:)

Misschien dat het leuk is om naar een goede donorauto te gaan zoeken?

Deze lijkt mij een leuke :
lange link (mod by horn - gebruik zoekfunctie op lange link of check een andere post...)

Sorry voor de lange link, weet niet of dit werkt, anders ff kijken op www.autobedrijfpeeters.nl Kent iemand dit exemplaar? Vindt het (mede door de sobere velgen) een mooi, rustig exemplaar.

Verder ook nog zitten twijfelen over de Rode 964-er van OmeBart, dat een interieur belangrijk is blijkt wel uit die thread..:) Gezien mijn wensen echter niet zo belangrijk moet toch vernieuwd worden! Deze auto is wel bij jullie bekend begrijp ik?

Misschien heeft er iemand nog andere ideeen??

Groet en tot de eerste meeting!!!
Wil jullie en jullie geliefde P. graag ontmoeten!!

Peter

07 sep 2006 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Km stand: goed
Prijs: Ok (mits technisch ok)
Kleurkombi is persoonlijk maar ik vind het wel wat hebben.

Gewoon gaan kijken...succes! :wink:

07 sep 2006 9:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Peterr schreef:
Heren,

Dank voor al jullie positieve input! Beginnen zich al een aantal leuke dingetjes voor te doen (hou jullie op de hoogte natuurlijk). Inderdaad geen negatieve reacties zoals ergens vermeldt werd maar heeele goede en wijze raad (met name de 'bezint eergij begint' varianten..:) (..)

Slijmbal :wink:

Aardige auto, mooie kleur, kleur interieur vind ik zo zo, aan de hand van een plaatje onmogelijk te zeggen of de auto technisch goed is. Zou echter bij de cup spiegels ook de cup velgen prefereren.

07 sep 2006 10:31
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
adu schreef:
Peterr schreef:
Heren,

Slijmbal :wink:

Aardige auto, mooie kleur, kleur interieur vind ik zo zo, aan de hand van een plaatje onmogelijk te zeggen of de auto technisch goed is. Zou echter bij de cup spiegels ook de cup velgen prefereren.

Ja inderdaad Adu... Maar ja met vriendelijkheid en (oprechte) dank bereik je natuurlijk meer in het leven dan hier een beetje als een hork tekeer te gaan... :lol: Moet natuurlijk allemaal wel leuk en gezellig blijven, vindt ik een van de leukste elementen rond Porsche. Tuurlijk schitterende auto's maar als je toch ziet/leest wat een automerk bij mensen teweeg brengt...

Gr
Peter

07 sep 2006 10:40
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
marknineoneone schreef:
Km stand: goed
Prijs: Ok (mits technisch ok)
Kleurkombi is persoonlijk maar ik vind het wel wat hebben.

Gewoon gaan kijken...succes! :wink:

Om ff terug te komen op 964 bij Peeters, kleur is inderdaad smaak maar zo te zien staat me deze wel aan.. Interieur is niet zo relevant ook niet mijn smaak en ik weet al hoe dat eruit ziet in het echt... Niet dus... Maar ja dat kunnen we vernieuwen!!

07 sep 2006 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Welkom Peter,

Echter domme aktie koop gewoon een hele nette originele 1992 964 .
je bent een hele knappe jongen als je hem beter wil krijgen dan een nieuwe :!: :roll: Wat zou er beter aan moeten zijn of worden dan een nieuwe :?: .
En Peter als je een nette 964 RS of speedster wil aanschaffen zou ik je spaarpot wat verder vullen want die koop je geen onder de 50.000 euri
Of koop een mooie 993 die koop je ook een hele nette tussen de 35000/40.000 euri.

Maar droom lekker verder maar pas wel op want zoals je weet ,Marco Borsato heeft er al zoveel over gezongen. :o

Laatst bijgewerkt door Valentijn op 07 sep 2006 10:46, in totaal 1 keer bewerkt.

07 sep 2006 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
dat een interieur belangrijk is blijkt wel uit die thread.. Gezien mijn wensen echter niet zo belangrijk moet toch vernieuwd worden!

met de beste wil van de werled snap ik dus niet waarom dat interieur persé vernieuwd moet worden. Als het je niet aanstaat, koop de auto dan niet. Er zijn er best wel met een goed en mooi interieur.
Tenzij je jezelf persé op kosten wil jagen natuurlijk. :roll:

07 sep 2006 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Elke 15 jaar oude auto heeft gebruiksporen in het interieur.
Als Peter dit niet wil zien moet ie het inderdaad laten vervangen.
Niks mis mee toch? Er zijn veel mensen die dit vinden. Volgens mij
hebben we hier zelfs een forumlid die het interieur van zijn mooie
groene 996 heeft laten vervangen om die reden :wink:

07 sep 2006 10:54
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Elke 15 jaar oude auto heeft gebruiksporen in het interieur.
Als Peter dit niet wil zien moet ie het inderdaad laten vervangen.
Niks mis mee toch? Er zijn veel mensen die dit vinden. Volgens mij
hebben we hier zelfs een forumlid die het interieur van zijn mooie
groene 996 heeft laten vervangen om die reden

ben ik het dus niet mee eens, maar dat hoeft ook niet :D

07 sep 2006 11:02
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Peterr schreef:
Maar ja dat kunnen we vernieuwen!!

Realiseer jij je dat het niet alleen de stoelen zijn, maar ook tapijt en deurpanelen?

Het is natuurlijk jouw geld, maar er zijn genoeg 964's met een interieur in nieuwstaat. Als je een perfecte 964 wil, dan kun je het beste een perfecte 964 kopen. Alles vernieuwen is mogelijk, maar dan zit je al snel met een prijskaartje van 30-50K. En dat is zonder de aanschafprijs van de auto.

Een paar voorbeelden.

Carrera 4

Carrera 2 waar een ander al alles aan heeft vernieuwd

Turbo waar zelfs het eerste setje banden nog onder zit (dus: banden dienen te worden vervangen…)

07 sep 2006 11:09
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
Devils son schreef:
Peterr schreef:
Maar ja dat kunnen we vernieuwen!!

Realiseer jij je dat het niet alleen de stoelen zijn, maar ook tapijt en deurpanelen?

Het is natuurlijk jouw geld, maar er zijn genoeg 964's met een interieur in nieuwstaat. Als je een perfecte 964 wil, dan kun je het beste een perfecte 964 kopen. Alles vernieuwen is mogelijk, maar dan zit je al snel met een prijskaartje van 30-50K. En dat is zonder de aanschafprijs van de auto.

Een paar voorbeelden.

Carrera 4

Carrera 2 waar een ander al alles aan heeft vernieuwd

Turbo waar zelfs het eerste setje banden nog onder zit (dus: banden dienen te worden vervangen…)

Tnx D.! That's the spirit...:) Moet even weten waar te zoeken. Heb een vriend van mij (hij kan perfect Duits) verzocht om kontakt op te nemen met de verkopers van deze prachtige exemplaren. Zo moeten ze er inderdaad voor mij uit zien!!

07 sep 2006 12:12
Profiel
PorscheForum Rookie
964 (bijna..)
Oisterwijk
Bericht 
kristof356-911 schreef:
Citaat:
dat een interieur belangrijk is blijkt wel uit die thread.. Gezien mijn wensen echter niet zo belangrijk moet toch vernieuwd worden!

met de beste wil van de werled snap ik dus niet waarom dat interieur persé vernieuwd moet worden. Als het je niet aanstaat, koop de auto dan niet. Er zijn er best wel met een goed en mooi interieur.
Tenzij je jezelf persé op kosten wil jagen natuurlijk. :roll:

Hoi Kristof,
Zoals Mark al terecht opmerkt : dat is voor dus wel belangrijk dus ik erger me daar aan als het oud is. Ik vindt het jammer dat ik niet hetzelfde kan redeneren als jij doet...:) Maar ja moet mijn auto worden, niet de jouwe... :wink:

07 sep 2006 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Peterr schreef:
Heren,

Dank voor al jullie positieve input! Beginnen zich al een aantal leuke dingetjes voor te doen (hou jullie op de hoogte natuurlijk). Inderdaad geen negatieve reacties zoals ergens vermeldt werd maar heeele goede en wijze raad (met name de 'bezint eergij begint' varianten..:)

Misschien dat het leuk is om naar een goede donorauto te gaan zoeken?

Deze lijkt mij een leuke :
lange link verwijderd - zie originele post

Sorry voor de lange link, weet niet of dit werkt, anders ff kijken op www.autobedrijfpeeters.nl Kent iemand dit exemplaar? Vindt het (mede door de sobere velgen) een mooi, rustig exemplaar.

Verder ook nog zitten twijfelen over de Rode 964-er van OmeBart, dat een interieur belangrijk is blijkt wel uit die thread..:) Gezien mijn wensen echter niet zo belangrijk moet toch vernieuwd worden! Deze auto is wel bij jullie bekend begrijp ik?

Misschien heeft er iemand nog andere ideeen??

Groet en tot de eerste meeting!!!
Wil jullie en jullie geliefde P. graag ontmoeten!!

Peter

Heb deze auto gezien zag er op het eerste oog netjes uit, als je interesse hebt gewoon laten keuren bij P&P in Roggel (ligt in de zelfde gemeente) dan weet je precies welk vlees je in de kuip hebt.

07 sep 2006 13:08
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Kan een Mod die superlange link (in post en quote) inkorten :?:
Ik haat het als ik naar links en rechts moet scrollen als ik iets wil lezen :cry:

Laatste update 22/10/2013

07 sep 2006 13:10
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3