Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het kan ook nog realistisch zijn.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 sep 2006 16:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dat zeg nou wel Gerco,maar durf jij die snelheid dan ook echt te rijden,wetende dat...??Ik reed die snelheid,er kwam een trillinkje,we gingen wat rustiger rijden,en voor we erachter waren wat de trilling zou kunnen zijn kwam het antwoord in de vorm van een klapband.Achteraf was er een hele kleine beschadiging aan de binnenzijde van de bandwang.Dus of die marge's die jij noemt zo ruim zijn....ik heb mijn twijfels nu
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 sep 2006 20:35 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb er vanavond een heel stuk mee gereden (op een leeg stuk nog ff 220 aangetikt(een echt LEEG stuk dus!) ) en het voelt allemaal erg goed aan. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Heb ook al verschillende keren reparaties aan de banden van mijn leasebakken laten doen en ook nog nooit problemen mee gehad.
|
06 sep 2006 23:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@Erwin: je refereert aan je 'opwindende' ervaring als een kleine schade. Maar zo zag het er alleen uit
Als het karkas beschadigd is dan is de sterkte van de band aangetast, en dat is uiteraard geen peanuts
Een gaatje plakken, NA GOEDE CONTROLE VAN HET KRAKAS OP BESCHADIGINGEN - de reden waarom de band gedemonteerd moet - is op zich niet het probleem.
Dat voelt alleen vast wel zo voor sommigen
Ik zou er gewoon voluit mee gaan rijden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 sep 2006 11:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Misschien strooi ik te gemakkelijk met geld, maar ik geef graag 300-350 euro uit aan een set banden om zeker te zijn van mijn zaak.
Ik zal nooit bezuinigen op banden.
|
07 sep 2006 11:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Denk dat ik ook zeker ben van de zaak
En wat als nieuwe banden gemonteerd worden zoals GTV 2000 is overkomen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 sep 2006 12:00 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Helemaal mee eens. En dat geldt eigenlijk voor alles wat met de veiligheid te maken heeft, zoals b.v. remmen, de stuurinrichting etc.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 sep 2006 16:33 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Stel: Je koopt een hele mooie P. , akk en alles helemaal in orde, beste wagen die je kunt kopen zelfs de bandenset is nog bijna nieuw maaaar er is wél al een band gerepareerd geweest? Er is toch helemaal niemand op deze aardbol die dat ontdekt? Denk niet dat je er ooit achter komt (behalve als je ooit je banden demonteerd en de binnenkant bekijkt)
Je hebt nooit 100% zekerheid dat alles in orde is.
|
07 sep 2006 21:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb dan ook vier winter- en vier zomerbanden aangeschaft inmiddels (en komende zomer zal ik weer twee zomerbanden nodig hebben, want achter zit er nog maar 4 mm op).
|
07 sep 2006 21:59 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Bespeur ik hier een bandenfetish
|
07 sep 2006 22:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
08 sep 2006 8:36 |
|
|
Yes
996 C2Polder
|
Re: Schroef in band, wat is wijsheid?
Paddenstoeltje erin en de band moet weer in orde zijn. Heeft bij mij reeds verschillende keren goed gewerkt. In Spanje is men er echter niet zo van gecharmeerd.
|
13 sep 2006 17:16 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Mening bandenfabrikanten hierover.
Het verbaast mij dat niemand de mening van de bandenfabrikanten heeft gevraagd (of ik heb het gemist). Ik zat enige tijd (jaren) terug met hetzelfde probleem bij mijn 944 turbo s (255/40-17 geloof ik) en kreeg ook verschillende adviezen. Toen Pirelli en Michelin gebeld. Antwoord was dat het geen probleem is mits: Alleen gaatjes in loopvlak, en de band moet er altijd af. band is van binnen te controleren op schade en indien mogelijk vervolgens te repareren door een dunne steel van een reparatie 'klep' in het gat te steken en de 'schotel' vast te lijmen(vulcaniseren) aan de binnenzijde. Deze reparatie kan er dus onmogelijk uitkomen. Wel bewerkelijker en duurder (balanceren ed). Dit werd later bij de importeur van Dunlop bevestigd met erachteraan "al wil je er 300 mee rijden". Grotere beschadigingen in het loopvlak of zijkant /gordel altijd vervangen.
|
17 sep 2006 21:58 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Mening bandenfabrikanten hierover.
Is dus de "paraplutjes methode" en eigenlijk de enige methode die ik de afgelopen jaren gezien heb.
|
17 sep 2006 23:58 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ik blijf het moeilijk vinden zo'n reparatie aan een band van je porsche. Zeker als je wat harder (250+) met de wagen rijd, ik zou zelf altijd kiezen voor een nieuw setje banden, dat lijkt me echt een stuk safer.
Ik vind het echter wat anders voor mijn dagelijkse auto, daar rij ik max 120 mee en zou het daar wel laten doen, maar bij de P nooit.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 sep 2006 1:25 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Oké...
Verschillende ideeën en visies met betrekking tot reparatie van een band dus!
Dan even het volgende:
Je laat een setje spiksplinternieuwe banden monteren, blij als een kind en bijna € 1.000,00 armer rij je naar huis. Thuis aangekomen zie je dat je linker achterband leegloopt. Je baalt -natuurlijk- als een stekker en je gaat ervan uit dat de band niet goed gemonteerd zit. Na enig gezwoeg met de krik haal je de band van je auto en dan constateer je dat er een grote schroef in je band zit...
Terug naar de bandenboer, dus...
En dan? Nieuwe band of deze nét aangeschafte band toch maar repareren/plakken?
Met andere woorden: wanneer besluit je nou tot de vervanging van een band en wanneer laat je 'm tóch repareren?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 sep 2006 7:51 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
De spijker op z'n kop Speedy! Bovendien als je met je dagelijkse auto met 140 een echte klapband krijgt (dus niet een snelle leegloper) zit je óók met een probleem. En wat betreft 250+, dat haalt m'n 3.2tje niet eens, betekent dat dan dat je dan wel veilig je band kan laten repareren?
|
18 sep 2006 9:00 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Als je consequent bent laat je of de band repareren of je koopt een nieuwe, daarbij maakt het niet uit hoe oud de band is...Het veronderstelde risiko waar we het hierover hebben is namelijk in allebei de gevallen hetzelfde en de leeftijd van de band zou daarom geen rol moeten spelen in de beslissing...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
18 sep 2006 9:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik betaal voor een set (2 dus) autobanden ongeveer 300-350 euro... Gewoon 1 nieuwe (gelukkig kan het dan wel, na 5.000 km moet ik beiden vervangen). Dat is net wat meer dan een enkele tankbeurt en gelukkig krijg ik niet iedere maand een schroef in mijn band.
Alleen als ik de schroef eruit kan halen en de band dan niet lek is (en de schroef dus niet door de band heen is gegaan) zal ik niet tot vervanging overgaan.
|
18 sep 2006 9:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Mening bandenfabrikanten hierover.
Komt me bekend voor
Grappig om te zien dat mensen ondanks zulke adviezen van bandenleveranciers, die natuurlijk het liefst nieuwe leveren, toch vasthouden aan hun eigen 'gevoel' in deze
Mag hoor, is niet mijn geld wat onnodig wordt uitgegeven
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2006 10:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is altijd maar de vraag wie je bij de bandenleverancier spreekt. Ik heb wel eens mee mogen maken dat iemand bij een niet nader te noemen bandenmerk volslagen onzin uitkraamde. Slechts zelden krijg je iemand te spreken die wel echt weet waar hij over spreekt.
Je kan je ook afvragen waarom in bepaalde landen deze reparaties kennelijk verboden zijn (van horen zeggen onder meer in Duitsland).
|
18 sep 2006 11:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helemaal mee eens hoor, ken ik ook. Maar 968Mint quote uiteindelijk 3 leveranciers met hetzelfde verhaal (en daarbij de info die ik zelf kreeg).
De eerstvolgende gelegenheid ga ik dat inderdaad in D. eens vragen.... bij meerdere PZ's en bandenbedrijven
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2006 12:31 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De reparatie van autobanden is in Duitsland gewoon toegestaan, hoor!
http://www.bundesverband-reifenhandel.d ... _reparatur
Natuurlijk zijn er beschadigingen die niet reparabel zijn, of waarbij het afgeraden wordt om een band te repareren. Een 'prop' of 'parapluutje' (ook wel 'paddestoeltje' genaamd) mag echter ook in Duitsland.
Zelfs in Zwitserland is deze reparatiemethode toegestaan en Zwitserland is wat dat betreft een toch wel heel 'voorzichtig' land...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 sep 2006 14:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met deze reparaties bedoelde ik reparaties aan hogesnelheidsbanden. Ik heb begrepen dat vanaf ZR (dus ook W en Y) reparaties niet mogen. Maar het is "van horen zeggen", dat wel.
Dat haal ik niet uit jouw link, maar mijn Duits is dan ook niet 100% (ondanks mijn afkomst...).
|
18 sep 2006 16:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Overigens, tussen toegestaan en veilig zit m.i. nog licht. Zo mag ik mijn banden gebruiken tot 1,0 mm (APK 1,6 mm), maar ik acht het op veiligheidsgronden beter om (veel) eerder tot vervanging over te gaan.
|
18 sep 2006 16:04 |
|
|