Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
 rijden in belgie
Ben vandaag 'even' heen en weer getrapt naar Ingelmunster in Belgie (tussen Gent en Kortrijk in).
Laat belgen hier nooit meer zeuren over Nederlanders die links blijven rijden. Zelden zoveel suffende mensen met witte-platen-met-rode-letters gezien die links blijven hangen als de weg voor en naast ze leeg is.
Overigens, wat zijn die wegen bij jullie slecht... Van Antwerpen ri Gent twijfelde ik op een gegeven om te stoppen en een niergordel om te gaan doen  Hoop kuilen, gaten en missende stukken asfalt...
Moest het even kwijt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 sep 2006 22:18 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Klopt volledig  ....slechte wegen hebben we zat..erge hé
Aan linksrijders hebben we ook talent in overschot...al zijn bij ons de middenvakrijders nog groter in aantal...we hebben dan ook meestal - gelukkig - 3 rijvakken waardoor de linksrijders me toch nog steeds iets minder ergeren dan in Nederland.... 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 sep 2006 22:21 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Kun je nagaan dat ons belastinggeld toch ergens naar toe gaat he  Ipv de staatskas de spekken gaat het ook gedeetelijk naar het wegdek toe 
|
08 sep 2006 22:22 |
|
 |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Goed voor jullie. Hoog tijd dat ze dat hier ook eens gaan doen. Want ook met de motor op de weg is het soms springen van de ene bult op de andere. Maar ja, dat spekt de kas nog eens wat meer want dan moet je weer sneller schokbrekers vervangen. Weer BTW betalen en dus weer inkomsten. Mij gaat niemand zeggen dat dat niet waar is. Daar zijn ze in ons parlement hypochriet genoeg voor !
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
08 sep 2006 22:31 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
 Re: rijden in belgie
|
08 sep 2006 22:41 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Regelmatig ga ik naar de kust van Bels. Moet Horn helemaal gelijk geven. Moet eerlijk bekennen dat ik vroeg of laat een bekeuring zal krijgen voor rechts inhalen. Ga meestal heel sneaky rechts voorbij 
|
08 sep 2006 22:45 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
 Re: rijden in belgie
Zullen zeker Nederbelgen geweest zijn
Niet van wakker liggen, elke dag moet ik die NL'rs doorstaan, die vinden dat ze de gang er goed inhouden als ze op de ring 110 rijden
Zo kunnen we wel even bezig blijven, echte putten hebben jullie niet, maar als ik naar Lelystad rijd, wat ik regelmatig doe, ben ik zeeziek tegen ik op de bestemming ben, je rijdt daar precies op golven. Zal waarschijnlijk dat opgespoten land zijn dat aan het verzakken is.
Gelukkig verplichten we niemand om op onze wegen te rijden. Trouwens word het hoog tijd dat er een tol gaat geheven worden op onze wegen, er zullen weinig landen zijn als België, waar de wegen zo intensief gebruikt worden door Buitenlanders, we blijven tenslotte een doorvoer land.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 sep 2006 23:23 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: rijden in belgie
even een stukkie selectief weg-quoten over ons rijgedrag dat idd. veelal niet zo fraai is
correct - dat stuk E17 dat ik dagelijks gebruik wordt kapot gereden door - grotendeels buitenlandse - vrachtwagens die ons land doorrijden; met de motor ga ik er bij regenweer niet op uit schrik voor het water in de vaak erg diepe sporen. En die vrachtwagens vormen vaak een rijdende muur waardoor invoegen met de wagen een hachelijke zaak is en een uitrit nemen een kwestie is van anderhalve km op voorhand al inschatten of, waar en hoe je er op een veilige manier tussen kan
Maar - off-topic die misschien binnenkort heel erg on-topic zou kunnen zijn, wat had je eigenlijk in Ingelmunster verloren ?? 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 sep 2006 0:30 |
|
 |
Jort
Groningen
|
 Re: rijden in belgie
 |  |  |  | ppp 356 schreef: Zullen zeker Nederbelgen geweest zijn Niet van wakker liggen, elke dag moet ik die NL'rs doorstaan, die vinden dat ze de gang er goed inhouden als ze op de ring 110 rijden Zo kunnen we wel even bezig blijven, echte putten hebben jullie niet, maar als ik naar Lelystad rijd, wat ik regelmatig doe, ben ik zeeziek tegen ik op de bestemming ben, je rijdt daar precies op golven. Zal waarschijnlijk dat opgespoten land zijn dat aan het verzakken is. Gelukkig verplichten we niemand om op onze wegen te rijden. Trouwens word het hoog tijd dat er een tol gaat geheven worden op onze wegen, er zullen weinig landen zijn als België, waar de wegen zo intensief gebruikt worden door Buitenlanders, we blijven tenslotte een doorvoer land. |  |  |  |  |
Heerlijk, gelijk defensief. Dat doe je goed Horn
Richting Lelystad golft het inderdaad lekker, maar door de bank genomen behoort ons asfalt tot de top in Europa, zoniet de wereld.
Mag ook wel met al die werkzaamheden 
_________________________________________ Tjolk.
|
09 sep 2006 0:36 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
aaah, the agony of the choice : 3 slecht onderhouden rijvakken of 2 goed onderhouden rijvakken 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 sep 2006 0:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik reed terug (bij belgische partner geweest) achter een hele snelle motor aan. E17 was daar redelijk rustig op dat moment (rond 12.00 u) maar hij moest af en toe echt de gang eruit halen omdat hij heen en weer en op een neer stuiterde...
@ paul: wat mij meer opviel is de klaagzang die sommige belgen hier wel eens zingen over het Nur Links van de Ollanders en alle overlast. Bleek gisteren een beetje iets met een pot en een ketel enzo...
Reed gisteren links in een treintje 140-150 km/u en werd opgedrukt door een nette belgische zakenman in een saab 9-5. Echt vast op mijn bumper. Ik naar rechts, hij er voorbij. Volgende opdrukken. Ik achter hem aan. Uiteindelijk was hij het het treintje voorbij en bleef na een paar minuten vervolgens met 130 links hangen  met het hele treintje achter zich aan...
Overigens moest ik op de terugweg hoog in de remmen voor een NL eikel die het nodig vond om mét de sleurhut een ook al inhalende vrachtwagencombinatie over de derde baan in te halen met 100... (en hij had echt heeeeeele grote spiegels gemonteerd, dus hij had het kunnen zien  ...)
Viel me overigens ook op, die enorme hoeveelheid trucks (zowel belgisch als buitenlands) die te pas en te onpas in gaan halen. Een vrachtwagen inhaalverbod zou de weg van Antwerpen naar Breda er een stuk prettiger op maken 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2006 7:00 |
|
 |
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/startpagina
Inhaalverbod vrachtwagens bij regenweer
Vanaf maandag 4 september start de federale Wegpolitie met een controleactie op het inhaalverbod voor vrachtwagens bij regenweer. Het Verkeerscentrum Vlaanderen zal deze actie ondersteunen door bij regenweer waarschuwingen te plaatsen op de dynamische informatieborden .
Nu maar hopen dat het gaat regenen.
Ik rij hier overigens ook wekelijks en irriteer me ook mateloos aan de m.n. Nederlandse truckers die hun Camions te pas en te onpas zo naar links gooien. Het stuk tussen Antwerpen en Brussel (ook E19) is iid 3-baans en ik moet zeggen dat ik hier minder last heb van onnodig links rijden als in Nederland. Het stuk A27 van Breda naar Utrecht is werkelijk een crime wat dat aangaat, maar dit is dan ook weer 2-baans.
_________________________________________ ......
Laatst bijgewerkt door PieterZ op 09 sep 2006 7:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 sep 2006 7:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
Gisteren een ongeluk op de A58 Breda ri Eindhoven met > 10 km file (ook op het stukje dat je moet rijden naar Utrecht) dus ik heb een deel van de jubirit maar weer gereden. Vervolgens 4 km bij Noordeloos. Wat een ellende op vrijdagmiddag. 3,5 uur over gedaan...
Nederlandse truckers zijn inderdaad rukkers... (soms)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2006 7:22 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Heel duidelijk dat Jortje, Paultje niet kent
Kan mij dat bommen of het Nederlanders of Belgen of eender wie is die links blijven rijden, ik vind het allemaal oetl*ll*n
Van die wegen klopt, je mag enkel niet vergeten dat ze tot de oudste van Europa behoren, het meest uitgebreide van Europa, en waarschijnlijk ook nog een van de meest belaste.
Neem dat E313 daar zijn ze in 1989 gestart om de helemaal te renoveren, we spreken hier over 130km autosnelweg, die constant gebruikt word voor de doorvoer van Nederland, Frankrijk naar Duitsland en terug, afsluiten kan niet, dus moet dit in fase gebeuren. Toen het laatste stuk af was, was het eerste al terug stuk gereden
Dit zijn zaken die door iedereen wel eens vergeten worden.
Maar om heel eerlijk te zijn, het kan me geen barst schelen. Ik rij er dagelijks op, en kan er heel goed op rijden.
Alles went 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 sep 2006 8:14 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
|
09 sep 2006 9:18 |
|
 |
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Die slechte wegen gaan binnen een paar jaar verleden tijd zijn
Vanaf 2008 moet iedereen een wegenvignet kopen om op de belgische wegen te rijden . Op sommige wegen rijden er 65% buitenlanders ( piekmomenten E17 bvb) . Er gaat zoveel geld binnen komen (vooral uit Nederland) dat de verlichtingspalen waarschijnlijk in bladgoud zullen zijn
Ps : nog een berichtje voor nederlanders met sleurhut : auto + sleurhut = 2 vignetten , waarvoor dank 
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
09 sep 2006 13:29 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Wegen zijn idd beroerd viel me deze zomer weer op.
Verder zijn de belgen al meer dan 3 jaar bezig de weg tussen Luik en Luxemburg te renoveren...
|
09 sep 2006 13:33 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waren bezig, deze werken zijn sinds gisteren afgewerkt.
Zelfde probleem, een echte doorstroom weg die 24/24 en 7/7 gebruikt wordt, en waar dus zonder monstersfile te hebben, niet de mogelijkheid is om deze af te sluiten voor een bepaalde periode.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 sep 2006 14:27 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tolheffen lijkt me dan idd een goede oplossing.
|
09 sep 2006 14:40 |
|
 |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Gelukkig, is er toch nog iets goed aan het vignet. 
|
09 sep 2006 14:42 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
er is nog veel te doen over hoe het geld onder de 3 gewesten (Vlaanderen, Wallonië, Brussel) van dit apenland moet herverdeeld worden. Hiervoor moet een akkoord gevonden worden tussen de 6 of 7 ministers die daarvoor verantwoordelijk zijn.
Ik zie het zo voor me : de organisatie en de controle op het vignet zullen meer gaan kosten dan de opbrengt ervan. En als het dan toch onverwacht een bonus zou opleveren kan je er donder op zeggen dat dit geld NIET terugvloeit naar wegenwerken
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 sep 2006 14:54 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmmm, man man, vraag het dan ook ff... Antwerpen -> Utrecht moet je niet over de A58 rijden... (maar over de A16 -> A59... Heb je wel een stoplicht, maar is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller, vooral ook omdat ze bij het begin van de A27 heeeeeeeeeeeeeeel vaak staan te flitsen  ....
|
09 sep 2006 17:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2006 22:43 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik rijdt wekelijks in België (Belgische werkgever  ) en vindt dat de wegen t.o.v. een aantal jaar geleden aanzienlijk verbeterd zijn. Ook is het aanzienlijk drukker geworden, voor mij met name op de ring om Brussel (wat een drama toch altijd). Het meest irritante vindt ik toch wel de middenrijders, al is er in géén 10km een auto te bespeuren de gemiddelde Belg zal niet van zijn middelste baan wijken!
In Nl. absoluut geen halleluja maar onze wegen zijn toch écht beter en er zijn toch nog Nederlanders die wel rechts houden (al is dat een zeldzaamheid)
|
09 sep 2006 23:21 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 sep 2006 0:30 |
|
|