Auteur |
Bericht |
wekki
944
|
krukas pakking (burage) vervangen 944
hoe begin ik hier aan, heb alle polie's en kappe er al afgehaald maar moet ik nu nog kap rond pakking weg halen of er hoe krijg ik die pakking er tussen uit ?
mischien iemand site met foto's ofzo?
|
29 aug 2006 16:10 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik kan niet echt wijs uit je verhaal, maar als je de voorste krukaskeerring bedoeld, dan zul je eerst het tandwiel eraf moeten halen. Hiervoor moet je de krukas blokkeren (het beste de startmotor eraf halen en op de tandkrans tegenhouden) en dan de grote bout (ik meen 19mm) los draaien. Als het goed is zit deze heel erg vast. Daarna kan pas de kunststof kap gedemonteerd worden.
Let er bij montage op dat je de bout weer zo vast als mogelijk vastdraait, aangezien hiermee ook de oliepomp wordt aangedreven.
_________________________________________ NPC 0577
|
29 aug 2006 19:11 |
|
|
wekki
944
|
ja maar voor die pakking te vervangen moet ik dan die metalen plaat er ook af halen?
Die op carter zit (blok afdicht mee)?
OF krijg ik pakking er zo uit en zoja hoe moet ik dat dan doen?
|
29 aug 2006 19:31 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Voorzichtig met een schroevendraaier door het rubber prikken en hem er zo uittrekken. Wel zorgen dat je zowel de krukas als het motorblok hierbij niet beschadigd!!!!!!! Vervolgens de nieuwe keerring voorzichtig met niet te harde tikjes mee een doorslag of blokje hout op z'n plaats tikken (telkens op een andere plek op de keerring zodat deze mooi geleidelijk op z'n plaats kan komen). Als je het met een doorslag doet kun je horen wanneer hij niet meet verder kan. Een holle tik gaat dan over in een massieve tik, en dan moet je echt stoppen omdat je anders de keerring beschadigd.
_________________________________________ NPC 0577
|
29 aug 2006 19:40 |
|
|
wekki
944
|
ik dacht dat het zo ongeveer moest maar was helemaal niet zeker en had ook schrik om iets stuk te doen.
Merci voor de uitleg. .
Zen er nog plaatsen waar ik olielek kan krijgen?
Want er hing veel onder de olie zalle en hij had het alleen als motor het warm gehad heeft.
En heeft het ineens gekregen.
|
29 aug 2006 20:31 |
|
|
martijn
|
Twee houtschroeven in de kering draaien en trekken. Beschadig je de rand zeker niet.
Voor installatie een blokje houd werkt, maar een een dop of stukje PVC in de juiste maat ook.
Als je alle keringen aan de voorkant goed vervangen hebt, dan zal hij daar niet meer lekken. mits de huizen van de keringen niet beschadicht zijn.
Er zijn natuurlijk nog genoeg andere plaatsen waar het wel zou kunnen lekken.
|
30 aug 2006 19:01 |
|
|
wekki
944
|
en welke plaatsen zijn dat zoal dan?
ga keerringen aan balansas vervangen zijn er 2
en aan krukas
|
30 aug 2006 19:18 |
|
|
martijn
|
Achterkant ballansashuis. De Oring wil nogwel eens uitdrogen en beginnen te lekken.
achterste kering.(aan de achterkant van je blok achter het vliegwiel)
Oliepan.
En zo zijn er nog veel meer plaatsen waar hij zou kunnen lekken. Maar je kunt toch wel zien waar hij lekt. Of bedoel je alleen aan de voorkant.
Vergeet bij het installeren van de ballansassen niet om de dunne doorzichtige pakkingen te installeren. Bij bijde ballans assen 1.
En vergeet de rubberen Oring bij de krukas niet.
|
30 aug 2006 19:39 |
|
|
wekki
944
|
bij mij hing van voorkant vanaf onderste polie's alles vol olie en is met rijwind naar beneden onder de motor gezwierd.
doorzichtige pakkingen?, moete die bij bestellen of?
[/quote]
|
30 aug 2006 20:38 |
|
|
martijn
|
Als je de losse keringen hebt besteld dan zullen ze er niet bij ziiten. Maar als je een set besteld hebt zitten ze er altijd in.
Zie de foto in de volgende link.
http://www.paragon-products.com/product ... 000.00.htm
Drie keringen.(let op de juiste grote en draairichting, er staan pijltjes op)
Twee rubberen ringen, gaan aan de binnenkant van je ballansashuis. Als je de drie boutjes aan de voorkant verwijderd kun je het voorste gedeelte van het huis eraf pakken. En de rubberen Oring vervangen.
En nog twee milar pakkingen deze gaan tussen de balansas en de spacers(sleeve). Zie foto
En de rubberen Oring voor op de krukas. Aan de voorkant als laatse.
De andere rubberen Oringen groot en klijn en de kering zijn voor je nokkenashuis.
|
31 aug 2006 9:22 |
|
|
wekki
944
|
hoe krijg ik die kal uit men krukas, anders kan ik die rondel en da hulsel er achter niet vervangen
|
31 aug 2006 18:23 |
|
|
martijn
|
De drie boutjes eruit draaien en het blokje voorin je as er met een tang uitpakken.
Als je dit gedaan hebt kun je hem er zo af schijven.
|
31 aug 2006 19:06 |
|
|
wekki
944
|
3boutjes??
Heb de polies er af genomen he maar die kal zit echt muurvast
|
31 aug 2006 22:55 |
|
|
wekki
944
|
wat zijn beste methodes voor burage er in te klopppen zonder ze te beschadigen?
Hoe diep moet ik ze kloppen aan de krukas?
|
09 sep 2006 12:05 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ehm, wat was er nog niet duidelijk?
_________________________________________ NPC 0577
|
09 sep 2006 13:23 |
|
|
wekki
944
|
heb hem zo beschadigd door het met een doorslag te doen, Mag je vet ofzo aan de kanten doen dat het beter schuift of niet?
|
09 sep 2006 13:34 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik zou geen vet gebruiken! De oppervlakken moeten juist schoon en vetvrij zijn! Hierdoor vergroot je anders juist de kans dat het weer gaat lekken.
_________________________________________ NPC 0577
|
09 sep 2006 16:13 |
|
|
wekki
944
|
heb nieuwe burage besteld, dindsdag mag ik ze gaan halen, en in de loop van de week nog is een poging doen.
Da moet gewoon lukken.
Nen tuup siliconen (da leeg is voor) voor in pistool he, die diameter komt perfect overeen en ga dat is proberen dan
|
09 sep 2006 19:04 |
|
|
martijn
|
olie aan de zijkanten is geen probleem.
|
11 sep 2006 17:10 |
|
|