Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Verschil wegligging C2 vs C4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Nou dit maakt wat los zeg :lol: Volgende vraag...is een C4 onderhoudsgevoeliger dan een C2? Denk aan homokineten enzo?

11 sep 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Rob Herfst schreef:
ruud964 schreef:
O ja ik heb nog geen 964 c2/993 2 / 996 2 (geen turbo's) in ritten meegemaakt die mij op een bochtig parcours (als ik het echt niet wilde) los kon rijden.

Moezel al zeker weer vergeten? :shock:
Rit naar Zandvoort ook? :shock:

Selectief geheugen hoor die C4 rijders! :mrgreen:

:shock: :wink: Ruud die eerder schreef:als ik het echt niet wilde.

Wil jouw natuurlijk geen slecht gevoel geven hé. Als "rookie" stel ik me natuurlijk nederig op. :mrgreen:

Ruud die het gevoel had dat de heer Herfst hierop zou reageren :) :wink:

11 sep 2006 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
brian951 schreef:
Nou dit maakt wat los zeg :lol: Volgende vraag...is een C4 onderhoudsgevoeliger dan een C2? Denk aan homokineten enzo?

Om op deze vraag een goed antwoord te geven moet je ze misschien wel beide hebben :roll:

Hoop het overigens niet :( :wink:

11 sep 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
de C4 heeft mijn voorkeur maar dat omdat ik dagelijks mijn 964 gebruik.

Ik ben van mening net als devils son dat bij gewoon rij gedrag met verkeer mee rijdend je het verschil niet merkt.

Gaat het hard dan wel,de C4 is geloof ik iets sneller tot 100 en daarna de C2.

Maar dat zijn de cijfers dat merk je echt niet als je ze niet naast elkaar rijdt.

De C2 heeft de voorkeur als het over het circuit rijden gaat.

De C4 is standaard een auto met wat meer onderstuur maar dat is wel aardig op te vangen met wat aanpassingen aan de auto.

En zo als Lydia schreef, als de C4 drift dan :twisted:

robert

11 sep 2006 23:06
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rob Herfst schreef:
... en ik zal je na de bocht van de A12 naar de A20 bij Gouda vertellen welke de C2 en welke de C4 is! :wink:

Die rij ik harder met de Audi dan met de C4 :shock: :?

11 sep 2006 23:08
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Olaf schreef:
Die rij ik harder met de Audi dan met de C4 :shock: :?

:shock: :?

Schrokbrekers, uitlijnen, uitwegen.... :? :roll: of zou het dan toch gewoon aan de C4 liggen :mrgreen: :wink:

11 sep 2006 23:22
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Rob Herfst schreef:
Schrokbrekers, uitlijnen, uitwegen.... :? :roll: of zou het dan toch gewoon aan de C4 liggen :mrgreen: :wink:

:P :P .... nee, aan die bulten halverwege :shock: ... als je daar hard gaat komt zowel de stugge 911 en de (in vergelijking) slappe Audi uit de veren .... centrifugaalkracht mbt het zwaartepunt :shock:

Audi gaat daar met de neus opzij en de C4 toch wat meer met de kont ...

:arrow: heb 'm vanavond weer gedaan met 140+ :mrgreen:

11 sep 2006 23:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heb zelf ervaring met zowel C2 als C4. Ik vind dat je het wel degelijk merkt en ook bij niet circuit snelheden. De C4 wil een bocht doorkomend beduidend meer rechtuit dan de C2. De C2 is dan ook leuker/spannender om mee te rijden. De C4 geeft echter een veel veiliger gevoel en je merkt dat de grens een stuk verder weg ligt. Maar goed als je gaat dan ga je (en voor veel C4 rijders is er dan geen houden meer aan). Voor minder ervaren rijders voelt een C4 dus gewoon veiliger. Ik heb met een C2 een keer achterstevoren gestaan rechtdoor rijdend met 40km/per uur over een (nat) bruggetje. Ik heb nu een 993 4s. Ik ben er van overtuigt dat snelle bochten veel harder genomen kunnen worden dan met een gewone C2. Maar met de C2 is het wel veel leuker op de limiet rijden (als je dat avontuur tenminste zoekt).

12 sep 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Nu effe wat feiten op de rij...

ontleed aan mph gegevens omgezet naar km/h

acceleratie in seconden

km/h-------C2--------C4
0- 48-------2,1--------1,9
0-65--------3----------2,9
0-81--------4-----------4
0-97------- 5,1--------- 5,2
0-113------ 6,7--------- 7
0-129------ 8,3--------- 8,8
0-145------ 10,2--------11
0-161------ 12,7--------14
0-177------ 15,3--------17,4
0-194------ 18,7--------21,3
0-210------ 23,7--------27,5

1 km vanuit stilstand

C2 13.6 seconden, C4 13,9 seconden

tussenacceleratie in seconden in 4e versnelling

km/h-------C2--------C4
32-48-------5.7--------6.3
48-81-------5.4--------5.8
65-97-------5.4--------5.9
81-113------5.5--------5.9
97-129------5.3--------5.8
113-145-----5--------- 5.7
129-161-----5.1--------5.6
145-177-----5.3--------5.9
161-194-----5,3--------7

Verder, een C4 kent meer onderdelen, dus kan er meer aan kapot en het is een iets "complexere" auto dan de C2.

O shit dit topic gaat over wegligging.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Roi

12 sep 2006 0:16
Profiel
Groningen
Olaf schreef:
.... centrifugaalkracht mbt het zwaartepunt :shock:

Even miertjes n**ken, centrifugaalracht bestaat officieel niet, da's een schijnkracht. De auto geeft een centripetaalkracht (aka middelpuntzoekende kracht) af middels de banden. Alles gaat in principe rechtdoor, maar dat is massatraagheid. :idea: :wink:

12 sep 2006 1:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Correct me if i'm wrong, ik heb begrepen dat de aandrijving bij de C4(S) door de visco koppeling wordt geregeld. In normale omstandigheden zou de aandrijving voornamelijk op de achterwielen plaatsvinden, maar bij verlies van tractie (meer naar) de voorwielen. Dit verklaart voor mij waarom je bij het uitkomen van een bocht je voelt dat de voorwielen gaan 'trekken'.

12 sep 2006 9:53
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
4wd rijd als een treintje, vooral op een circuit goed te merken, verdomd het om uit te breken, zeker in combi met PSM aan extreem hoge bochtsnelheden mogelijk.

Uitbereken, dan zit je wel heel heel heel erg over de grens, die je met een 2wd al veel vroeger zou hebben moeten corrigeren, dus enig gevoel cq ervaring vereist als je met een 2wd op de grens rijd, geeft wel weer een hoog fungehalte.

Komt in het dagelijkse leven niet veel voor dat je op de grens zit, hoeveel van onze kilometers zit je op het circuit???, zelf wellicht per jaar 150 km, en das veel voor een normale rijder.

een 4wd geeft imho een veilig gevoel, vooral onder slechte weersomstandigheden (regen-sneeuw-modder) is het een betere, tuurlijk zijn de diehards het niet met mij eens, maar daarom zijn het ook diehards ikke verre van dat.

Puristen (circuitridders etc.) prefereren een 2wd vanwege het voorspelbare karakter welke ze benutten.

Al rounders (dagelijkse gebruikers) prefereren een 4wd, veiliger (ook tussen je oren) rijgedrag, mocht zich een extreem voordoen dan heeft de auto je onder controle.

Zelf meegemaakt afgelopen juni, na tijden weer is op het circuit (NPC avond), ik met mijn grote mond een vriend meegenomen, direct de baan op met kloude banden, na de Tarzan brak ie uit, dom teveel gas op koude banden, de 4s pakte hem meteen over van me pppfffffffff, ik bedoel maar dat als ik als onervaren jongen daar met een 2wd had gereden, ik achterstevoren had gestaan.

12 sep 2006 10:17
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S schreef:
Zelf meegemaakt afgelopen juni, na tijden weer is op het circuit (NPC avond), ik met mijn grote mond een vriend meegenomen, direct de baan op met kloude banden, na de Tarzan brak ie uit, dom teveel gas op koude banden, de 4s pakte hem meteen over van me pppfffffffff, ik bedoel maar dat als ik als onervaren jongen daar met een 2wd had gereden, ik achterstevoren had gestaan.

He John, doe je dat met mij ook nog eens zo :D :wink:
Want de rondjes op Z'voort die ik met je gedaan heb: toeristentempo :?

Verder reageer ik uiteraard niet op je verhaal :lol:

12 sep 2006 10:58
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Jort schreef:
Even miertjes n**ken ....

Ga jij eerst die bocht maar eens rijden met wat verschillende auto's :twisted: :wink:

12 sep 2006 11:08
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Verder reageer ik uiteraard niet op je verhaal :lol:

'k wist het dat je ff zou reageren, malle rare 2wd fanaat die je bent...:lol: :lol:

Maar euh ff terugpakken.......2wd-gladde bandjes-Turistentempo-AutobahnPolizei, nee geef mij maar een touristentempo hier op het circuit.

Idd. de 944 van Rob met jouw achter het stuur ging redelijk snel, schrok er zelfs van :lol: :lol: :lol:

Laatst bijgewerkt door John op 12 sep 2006 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.

12 sep 2006 11:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S schreef:
Idd. de 994 van Rob ...

Mocht 'ie willen dat hij zo'n hoog nummer had in de niet-911 categorie :twisted: :wink:

12 sep 2006 11:17
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
brian951 schreef:
Nou dit maakt wat los zeg :lol:

Hoe voorspelbaar ..... iedereen kan zich weer lekker uitleven met het uiten van reeds bekende persoonlijke voorkeuren en maakt daar dankbaar gebruik van. :roll:

Je zou ook nog vragen kunnen stellen m.b.t. lucht-/waterkoeling. :idea:
Eveneens vele onzinnige reacties en slechts een enkele zinvolle reactie gegarandeerd.

12 sep 2006 11:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sanhi schreef:
Correct me if i'm wrong, ik heb begrepen dat de aandrijving bij de C4(S) door de visco koppeling wordt geregeld.

Bij de 964 (waar het hier over gaat) is dat niet het geval.

12 sep 2006 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Hoe voorspelbaar ..... iedereen kan zich weer lekker uitleven met het uiten van reeds bekende persoonlijke voorkeuren en maakt daar dankbaar gebruik van.

Je zou ook nog vragen kunnen stellen m.b.t. lucht-/waterkoeling.
Eveneens vele onzinnige reacties en slechts een enkele zinvolle reactie gegarandeerd.

Tsja, volgens mij worden er juist persoonlijke voorkeuren gevraagd. Dat jij dat onzinnige reacties vind zegt eerder iets over jezelf. Jij staat zeker een meer wetenschappelijke benadering van dit onderwerp voor ? Dat laatste is m.i. onzinnig omdat het toch heel sterk te maken heeft met het spiegelen van je eigen situatie met de situaties zoals die beschreven worden in de diverse reacties.

Waar heb je anders zo'n forum voor ?

12 sep 2006 11:46
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ger, het zijn natúúrlijk geen onzinnige reacties...maar bedoeld wordt wss dat (zéker voor mensen die hier "meer" zitten :wink: ) het een herháling is, ván herhalingen van zetten...
Het zijn simpelweg onderwerpen die vaak aan de beurt zijn geweest, én heus nóg vaker terug zullen komen...probeer de zoekfunctie maar niet, want je moet twee weken vrij nemen... :wink:

12 sep 2006 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
OK, sorry, niks gezegd 8)

12 sep 2006 12:13
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink: Flauwekul natuurlijk he, nergens voor nodig ; wees blij dat jij (nog) geen forumjunkie bent... :wink:

12 sep 2006 12:27
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Onlangs nog een passend postje met filmpje over dit regelmatig weerkerend "probleem" gepost :wink:

Laatste update 22/10/2013

12 sep 2006 13:09
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik ben een jaar geleden nog oerlelijk uitgebroken met de 4S. Op de A1, ter hoogte van de afrit Kootwijk. Bandjes achter niet meer optimaal, eerlijk is eerlijk. Veel regen. Aqua-planning en daar ging ik: 360 graden op een volle A1. Enkele seconden in de lampen van aanstormende vrachtwagens gekeken, tot ik weer ik de rijrichting (godzijdank) op de afrit tot stilstand kwam. Als daar geen afrit was geweest, had ik 'm tegen de bomen geparkeerd. Is een 4-wiel weg; dan is-ie ook weg, geen houden aan...

Vooral niet uitstappen maar raampje los, zuurstof happen en weer gaan rijden :P

Maar geschrokken was ik wel. Kneep 'm ook toen het zo hard tegende in Alkmaar op weg naar de Jub. Voelde hem voortdurend trekken door de aqua-planning; dan rij ik toch met dichtgeknepen billetjes...

12 sep 2006 21:16
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Ja, dan voel je weer waar je rikketik zit :shock: Goede banden zijn erg bepalend in extreme omstandigheden. Of het nou een c2 of c4 is. :wink:

12 sep 2006 21:57
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende