Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:23



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
oliedruk opgelost, maar nu blijft hij niet stationair draaie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944
Bericht oliedruk opgelost, maar nu blijft hij niet stationair draaie
ik zit met serieus probleem heb juist onderhoud gedaan aan menne motor en nieuwe burage gestoken, en nu ik tem wil starten, geeft menne meter in den auto 0 bar aan als oliedruk(juist boven het rood) en tegen 3000 toeren pas 1 bar?
Waar ligt dit aan?
Is toch niet normaal denk ik?
Durf hem nemeer starten nu en kleppen tikte ook vrij hard en dat doet tem normaal niet :roll: .
Blijft ook niet draaien stationair en deed tem ervoor wel?
Riem ligt nochtans volgens de merktekens :?


Laatst bijgewerkt door wekki op 13 sep 2006 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.



12 sep 2006 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
wekki schreef:
ik zit met serieus probleem heb juist onderhoud gedaan aan menne motor en nieuwe burage gestoken, en nu ik tem wil starten, geeft menne meter in den auto 0 bar aan als oliedruk(juist boven het rood) en tegen 3000 toeren pas 1 bar?
Waar ligt dit aan?
Is toch niet normaal denk ik?
Durf hem nemeer starten nu en kleppen tikte ook vrij hard en dat doet tem normaal niet :roll: .
Blijft ook niet draaien stationair en deed tem ervoor wel?
Riem ligt nochtans volgens de merktekens :?


Man hoe krijg je het opgeschreven :cry: :roll: :wink:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


12 sep 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Wat heb je allemaal gedaan behalve het vervangen van de keerring?
Nieuwe filters? nieuwe olie? andere reparaties?

Aangezien je de motor op 3000 rpm hebt laten draaien (wel lef trouwens zonder oliedruk!!!!!) neem ik aan dat de motor lang genoeg heeft gedraaid om druk op te bouwen.

De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.
Er is ooit al eens een modificatie op betreffende bus geweest, eventueel voor de zekerheid deze bus bestellen en alsnog monteren.
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


12 sep 2006 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
Jan A. (964 C4) schreef:

Man hoe krijg je het opgeschreven :cry: :roll: :wink:


Waarschijnlijk nen vlaming?
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


12 sep 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Doet me denken aan:

944 problemen: oliedruk 0! :wink:

Zie ook www.porsche-944.nl (als die weer in de lucht is /komt :roll: )

Succes met de analyse.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


12 sep 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Valt niet mee om het zo ff te lezen, maar wat dacht je van een andere specialist om je porsche te onderhouden? volgens mij klopt er geen ene ruk van wat die garage gedaan heeft :evil: :evil: , ennuhhhhhh dat taaltje is best moeilijk lezen hoor!!!!!!!!! :wink: :wink: :lol:
_________________________________________
Ich liebe luft!


12 sep 2006 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
bert964c4 schreef:
Valt niet mee om het zo ff te lezen, maar wat dacht je van een andere specialist om je porsche te onderhouden? volgens mij klopt er geen ene ruk van wat die garage gedaan heeft :evil: :evil: , ennuhhhhhh dat taaltje is best moeilijk lezen hoor!!!!!!!!! :wink: :wink: :lol:


Ik dacht te hebben begrepen dat hij het onderhoud zelf heeft gedaan? :oops:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


12 sep 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
maarten-944 schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:

Man hoe krijg je het opgeschreven :cry: :roll: :wink:


Waarschijnlijk nen vlaming?


I'm afraid so... de provincie kan ik niet echt duiden maar m.i. geen OVL/WVL

Maar : hier was toch recent een topic over de (on)betrouwbaarheid van 911 oliedruk-meters; ik vind de link niet direct, maar meen me te herinneren dat Henny (Elven) daar enige to-the-point zaken heeft gepost :?:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


12 sep 2006 23:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
bert964c4 schreef:
Valt niet mee om het zo ff te lezen, maar wat dacht je van een andere specialist om je porsche te onderhouden? volgens mij klopt er geen ene ruk van wat die garage gedaan heeft :evil: :evil: , ennuhhhhhh dat taaltje is best moeilijk lezen hoor!!!!!!!!! :wink: :wink: :lol:


Ik dacht te hebben begrepen dat hij het onderhoud zelf heeft gedaan? :oops:


Had ik niet zo begrepen, was nogal moeilijk te bevatten :roll: kan aan mij liggen :!: :wink:
_________________________________________
Ich liebe luft!


12 sep 2006 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
maarten-944 schreef:
De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.


Was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hiet het probleem gezocht moet worden.


:shock: 3000t/min zonder oliedruk :cry:

Heeft mij ooit bijna een motor gekost toen de balansas uit z'n huisje kwam door gebrek aan smering :(
_________________________________________
NPC 0577


13 sep 2006 7:40
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Double G schreef:
maarten-944 schreef:
De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.


Was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hiet het probleem gezocht moet worden.


:shock: 3000t/min zonder oliedruk :cry:

Heeft mij ooit bijna een motor gekost toen de balansas uit z'n huisje kwam door gebrek aan smering :(


nu jullie het zeggen die aanhaalspanning, daar kan het echt wel aan liggen.
Met welk moment moet deze dan worden vast gezet ?
Want ik heb er geen boek ofzo van al 3 weken gelede besteld maar kan ni blijven wachten.

Want de bus voor oliepomp zit zeker in de tanden, en men riemen liggen juist.

Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben 8)

p.s. heb motor ook daarna stil gelegd zalle toen ik zag dat hij dan nog ni meer druk kreeg.

Krukas smijt ook olie tegen de cilinderwanden, dus zit niet volledig zonder olie maar goed is het er ni voor.
En zeker niet voor aan balansassen,...
Daarom geen minuten laten draaien he


13 sep 2006 10:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
210 Nm
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


13 sep 2006 12:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
wekki schreef:
Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben 8)


Volledig off topic: heerlijk om te lezen dat taaltje, er gewoon in houden.

Vroegah hadden we onze Dirkie, Aentworpeneer in hart en nieren, pende ook van die heerlijke Vlaamse volzinnen neer........machtig mooi.



Enfin on topic:

Heb er geen verstand van, maar houd hem in de gaten, een Porsche moet je vertroetelen zeker het inwendige.


13 sep 2006 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
John4S schreef:
wekki schreef:
Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben 8)


Volledig off topic: heerlijk om te lezen dat taaltje, er gewoon in houden.

Vroegah hadden we onze Dirkie, Aentworpeneer in hart en nieren, pende ook van die heerlijke Vlaamse volzinnen neer........machtig mooi.



Enfin on topic:

Heb er geen verstand van, maar houd hem in de gaten, een Porsche moet je vertroetelen zeker het inwendige.


ja ik weet het, vandaag den a3 is omhoog geschroefd se en naar keuring geweest en juist terug omlaag geschroefd, velgskes nog kuisen want heb wintervelgen er onder gezet.

En dan ga ik de polie's is nekeer aan trekke maar ga er eerst startmotor er terug afnemen dat ik er een pen in het vliegwiel kan steken om deze met de baar vast te trekken dan 'eerst is met momentsleutel als hij zwaar genoeg gaat).

p.s. ik spreek vlaems he (en dialect van hessels (herselt).)


13 sep 2006 15:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
wekki schreef:
p.s. ik spreek vlaems he (en dialect van hessels (herselt).)

Ach, het went wel. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


13 sep 2006 16:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
sebiet ga ik er aan beginne se, als men hulpmaatje er is, heb juist startmotor er al terug afgehaald om vliegwiel te kunne blokkeren sebiet. en koelmolen van radiator afgehaald.
Zit nog ergens ineens met ne waterlek, en dat had hij tervoren ni, moet ik ook is bekijken.
Mo zal wel niks ergs zen zekers :wink:


13 sep 2006 17:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
is er manier om te testen dat oliepomp aangedreven wordt zonder de motor te laten draaien??


13 sep 2006 17:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
man, man dikke miserie zalle, wat doe ik nu ik haal buitenste polie er terug af (die waar riem van servo-pomp) en zet ze er zet ze er terug op en draai ze tegoei vast met het juiste moment van 210 nm 'zoals in andere topic staat'.

Probeer motor rond te draaien met sleutel en beweegt weer geen milimeter meer.
Waar kan dit aan liggen men burage steekt nochtans diep genoeg dacht ik :?: :?:

Ik weet het nu echt nemeer zalle, zen stillekes zot aant worden, en zen er al mee gestopt voor vandaag omdat ik er boos van wordt


13 sep 2006 19:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
ik denk dat ik polie dat tegen motor omgedraaid heb en dat het daarom blokkeert, is dit mogelijk?


13 sep 2006 19:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
heb tem vandaag is terug gestart se, schoot me binne dat ik da polieke verkeerd kon gemonteerd hebben, ik op het PET programma van porsche gaan kijken en dat was dus zo.

Terug uit elkaar gehaald, nieuw omnieuw gelegd en dan gestart.
Ik heb dus de volledige 5 bar oliedruk (wat normaal is voor koude motor).

Maar hij blijft dus niet stationair draaien en de kleppen tikken.
Waar kan dit aan liggen?

Ik heb alle merktekens juist als ik motor 2 keer ronddraai komen de merktekens ook nog overeen.
merktekens op:
-vliegwiel
-krukas

ja en van de balanspolie's he.


13 sep 2006 20:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De kleppen die tikken kan komen dat de motor nog niet genoeg oliedruk heeft opgebouwd om de klepstoters te vullen aangezien je zegt dat de motor niet blijft draaien. Maar ik zou toch nog eens goed kijken if echt alle merktekens goed staan. De balansasriem zou ik eraf laten totdat de rest opgelost is. Zonder deze riem trilt de motor iets meer, maar hij loopt verder als een zonnetje (als hij natuurlijk wil blijven draaien :wink: ).

Maar welke merktekens heb je aangehouden? Je moet dacht ik zo uit m'n hoofd de merktekens die op de poelies zitten aanhouden; op het vliegwiel staan er namelijk meerdere!
_________________________________________
NPC 0577


14 sep 2006 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Double G schreef:
De kleppen die tikken kan komen dat de motor nog niet genoeg oliedruk heeft opgebouwd om de klepstoters te vullen aangezien je zegt dat de motor niet blijft draaien. Maar ik zou toch nog eens goed kijken if echt alle merktekens goed staan. De balansasriem zou ik eraf laten totdat de rest opgelost is. Zonder deze riem trilt de motor iets meer, maar hij loopt verder als een zonnetje (als hij natuurlijk wil blijven draaien :wink: ).

Maar welke merktekens heb je aangehouden? Je moet dacht ik zo uit m'n hoofd de merktekens die op de poelies zitten aanhouden; op het vliegwiel staan er namelijk meerdere!


- nokkenas de streepjevan polie gelijk zetten met streepje van op de kap.
-krukas streepje ot (vliegwiel) gelijk zetten
en da is het toch eigelijk voor distributieriem (dat ik zo denk zonder motor voor men ogen te hebben).

ja balansriem merktekens zijn gewoon die streepjes van die 2 polies gelijk zetten met de streepjes op die plastique kap
-bovenste is een streepje vanboven op kap
-onderste is streepje gelijk zetten met dat uitsteeksel op de kap


14 sep 2006 9:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
kunde stationair toerental regelen of ligt het ergens anders aan?

Kan het zijn dat onsteking niet juist nemeer staat of?
Is toch elektronisch geregeld of niet (motronic)?


14 sep 2006 9:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Volgens mij moets je de inkeping op de krukaspoelie van de multiriem gelijk zetten met een merkteken op het blok of op de achterste distributiekap. Want in de buurt van het OT merkteken op het vliegwiel zaten dacht ik meerdere strepen.
_________________________________________
NPC 0577


14 sep 2006 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik denk dak van nauw af aon oak maor op zun plat ujes goa schrijvu, ik ben tenslottu maor unne guwoonu brabandur uit Uje...








man, man :?
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 sep 2006 16:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.