Auteur |
Bericht |
wekki
944
|
oliedruk opgelost, maar nu blijft hij niet stationair draaie
ik zit met serieus probleem heb juist onderhoud gedaan aan menne motor en nieuwe burage gestoken, en nu ik tem wil starten, geeft menne meter in den auto 0 bar aan als oliedruk(juist boven het rood) en tegen 3000 toeren pas 1 bar?
Waar ligt dit aan?
Is toch niet normaal denk ik?
Durf hem nemeer starten nu en kleppen tikte ook vrij hard en dat doet tem normaal niet .
Blijft ook niet draaien stationair en deed tem ervoor wel?
Riem ligt nochtans volgens de merktekens
Laatst bijgewerkt door wekki op 13 sep 2006 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 sep 2006 22:05 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
12 sep 2006 22:55 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Wat heb je allemaal gedaan behalve het vervangen van de keerring?
Nieuwe filters? nieuwe olie? andere reparaties?
Aangezien je de motor op 3000 rpm hebt laten draaien (wel lef trouwens zonder oliedruk!!!!!) neem ik aan dat de motor lang genoeg heeft gedraaid om druk op te bouwen.
De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.
Er is ooit al eens een modificatie op betreffende bus geweest, eventueel voor de zekerheid deze bus bestellen en alsnog monteren.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
12 sep 2006 23:02 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
Waarschijnlijk nen vlaming?
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
12 sep 2006 23:04 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Doet me denken aan:
944 problemen: oliedruk 0!
Zie ook www.porsche-944.nl (als die weer in de lucht is /komt )
Succes met de analyse.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
12 sep 2006 23:13 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
12 sep 2006 23:38 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik dacht te hebben begrepen dat hij het onderhoud zelf heeft gedaan?
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
12 sep 2006 23:45 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: oliedruk motor te laag (tot geen)
I'm afraid so... de provincie kan ik niet echt duiden maar m.i. geen OVL/WVL
Maar : hier was toch recent een topic over de (on)betrouwbaarheid van 911 oliedruk-meters; ik vind de link niet direct, maar meen me te herinneren dat Henny (Elven) daar enige to-the-point zaken heeft gepost
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 sep 2006 23:48 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Had ik niet zo begrepen, was nogal moeilijk te bevatten kan aan mij liggen
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
12 sep 2006 23:51 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hiet het probleem gezocht moet worden.
3000t/min zonder oliedruk
Heeft mij ooit bijna een motor gekost toen de balansas uit z'n huisje kwam door gebrek aan smering
_________________________________________ NPC 0577
|
13 sep 2006 7:40 |
|
|
wekki
944
|
nu jullie het zeggen die aanhaalspanning, daar kan het echt wel aan liggen.
Met welk moment moet deze dan worden vast gezet ?
Want ik heb er geen boek ofzo van al 3 weken gelede besteld maar kan ni blijven wachten.
Want de bus voor oliepomp zit zeker in de tanden, en men riemen liggen juist.
Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben
p.s. heb motor ook daarna stil gelegd zalle toen ik zag dat hij dan nog ni meer druk kreeg.
Krukas smijt ook olie tegen de cilinderwanden, dus zit niet volledig zonder olie maar goed is het er ni voor.
En zeker niet voor aan balansassen,...
Daarom geen minuten laten draaien he
|
13 sep 2006 10:17 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
210 Nm
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
13 sep 2006 12:44 |
|
|
John
Cayenne
|
Volledig off topic: heerlijk om te lezen dat taaltje, er gewoon in houden.
Vroegah hadden we onze Dirkie, Aentworpeneer in hart en nieren, pende ook van die heerlijke Vlaamse volzinnen neer........machtig mooi.
Enfin on topic:
Heb er geen verstand van, maar houd hem in de gaten, een Porsche moet je vertroetelen zeker het inwendige.
|
13 sep 2006 12:50 |
|
|
wekki
944
|
ja ik weet het, vandaag den a3 is omhoog geschroefd se en naar keuring geweest en juist terug omlaag geschroefd, velgskes nog kuisen want heb wintervelgen er onder gezet.
En dan ga ik de polie's is nekeer aan trekke maar ga er eerst startmotor er terug afnemen dat ik er een pen in het vliegwiel kan steken om deze met de baar vast te trekken dan 'eerst is met momentsleutel als hij zwaar genoeg gaat).
p.s. ik spreek vlaems he (en dialect van hessels (herselt).)
|
13 sep 2006 15:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ach, het went wel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 sep 2006 16:13 |
|
|
wekki
944
|
sebiet ga ik er aan beginne se, als men hulpmaatje er is, heb juist startmotor er al terug afgehaald om vliegwiel te kunne blokkeren sebiet. en koelmolen van radiator afgehaald.
Zit nog ergens ineens met ne waterlek, en dat had hij tervoren ni, moet ik ook is bekijken.
Mo zal wel niks ergs zen zekers
|
13 sep 2006 17:21 |
|
|
wekki
944
|
is er manier om te testen dat oliepomp aangedreven wordt zonder de motor te laten draaien??
|
13 sep 2006 17:21 |
|
|
wekki
944
|
man, man dikke miserie zalle, wat doe ik nu ik haal buitenste polie er terug af (die waar riem van servo-pomp) en zet ze er zet ze er terug op en draai ze tegoei vast met het juiste moment van 210 nm 'zoals in andere topic staat'.
Probeer motor rond te draaien met sleutel en beweegt weer geen milimeter meer.
Waar kan dit aan liggen men burage steekt nochtans diep genoeg dacht ik
Ik weet het nu echt nemeer zalle, zen stillekes zot aant worden, en zen er al mee gestopt voor vandaag omdat ik er boos van wordt
|
13 sep 2006 19:21 |
|
|
wekki
944
|
ik denk dat ik polie dat tegen motor omgedraaid heb en dat het daarom blokkeert, is dit mogelijk?
|
13 sep 2006 19:32 |
|
|
wekki
944
|
heb tem vandaag is terug gestart se, schoot me binne dat ik da polieke verkeerd kon gemonteerd hebben, ik op het PET programma van porsche gaan kijken en dat was dus zo.
Terug uit elkaar gehaald, nieuw omnieuw gelegd en dan gestart.
Ik heb dus de volledige 5 bar oliedruk (wat normaal is voor koude motor).
Maar hij blijft dus niet stationair draaien en de kleppen tikken.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb alle merktekens juist als ik motor 2 keer ronddraai komen de merktekens ook nog overeen.
merktekens op:
-vliegwiel
-krukas
ja en van de balanspolie's he.
|
13 sep 2006 20:50 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
De kleppen die tikken kan komen dat de motor nog niet genoeg oliedruk heeft opgebouwd om de klepstoters te vullen aangezien je zegt dat de motor niet blijft draaien. Maar ik zou toch nog eens goed kijken if echt alle merktekens goed staan. De balansasriem zou ik eraf laten totdat de rest opgelost is. Zonder deze riem trilt de motor iets meer, maar hij loopt verder als een zonnetje (als hij natuurlijk wil blijven draaien ).
Maar welke merktekens heb je aangehouden? Je moet dacht ik zo uit m'n hoofd de merktekens die op de poelies zitten aanhouden; op het vliegwiel staan er namelijk meerdere!
_________________________________________ NPC 0577
|
14 sep 2006 9:18 |
|
|
wekki
944
|
- nokkenas de streepjevan polie gelijk zetten met streepje van op de kap.
-krukas streepje ot (vliegwiel) gelijk zetten
en da is het toch eigelijk voor distributieriem (dat ik zo denk zonder motor voor men ogen te hebben).
ja balansriem merktekens zijn gewoon die streepjes van die 2 polies gelijk zetten met de streepjes op die plastique kap
-bovenste is een streepje vanboven op kap
-onderste is streepje gelijk zetten met dat uitsteeksel op de kap
|
14 sep 2006 9:45 |
|
|
wekki
944
|
kunde stationair toerental regelen of ligt het ergens anders aan?
Kan het zijn dat onsteking niet juist nemeer staat of?
Is toch elektronisch geregeld of niet (motronic)?
|
14 sep 2006 9:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Volgens mij moets je de inkeping op de krukaspoelie van de multiriem gelijk zetten met een merkteken op het blok of op de achterste distributiekap. Want in de buurt van het OT merkteken op het vliegwiel zaten dacht ik meerdere strepen.
_________________________________________ NPC 0577
|
14 sep 2006 13:37 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik denk dak van nauw af aon oak maor op zun plat ujes goa schrijvu, ik ben tenslottu maor unne guwoonu brabandur uit Uje...
man, man
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 sep 2006 16:05 |
|
|