Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:32

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
928: motor trekt intermitterend, gepruttel in uitlaat... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 928: motor trekt intermitterend, gepruttel in uitlaat...
Maar wat is het? Ik weet het niet. Als je rijdt, is het net of je zelf een beetje met het gas zit te spelen, hij wiebelt een beetje als het op trekkracht aankomt.
Stationair loopt ie prima.

Ik hoor ook in de uitlaat geplof, niet stationair, alsof er benzine in de uitlaat verbrandt. Kan dat te rijk zijn afgesteld, dat dat ook de reden van het stotteren is?

Misschien weet iemand het wel.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

13 sep 2006 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Te rijk mengsel of lekkende/kapotte klep(pen) danwel klepveren komen het eerste bij me op.

gevoelige IMS Lager in de uitlaat had ik ook, bleek een klep te zijn die niet goed afsloot.

Te rijk mengsel kan vele oorzaken hebben. Luchtfilter zit niet verstopt?

Hoor je licht geratel als je hoog in de toeren rijdt?

13 sep 2006 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Heb het filter even weggelaten, maar zelfde resultaat. Had geen gereedschap om de zaak wat armer te zetten.

Geplof in uitlaat is alleen als ie dus wat rottig trekt. Is eigenlijk alleen als hij geen koppel levert, bij het uitrollen. Als ik op zn staart ga staan, dan doet ie precies datgene wat ie moet doen.
Lijkt wel of hij zich verzet tegen zondagsrijders-tempo als ik zo rij. Ik ga dan 2000 tot 3000 toeren en dan zit ie een beetje te klieren. "Ik heb er geen zin in" lijkt hij te zeggen.

Geen ratel bij hoge toeren, alleen gekrijs dattie wil rijden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

14 sep 2006 17:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Komt overeen met de symptomen die ik had. Dus wellicht dat 1 van de (uitlaatgas) klepjes niet netjes sluit, met als gevolg onverbrande benzine in de uitlaat. Bij mij deed het zich ook met name tussen de 2.000 en 3.000 toeren voor. De éne keer bij gas los, de andere keer bij een beetje gas.

14 sep 2006 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
928 heeft ook K-jet..Zelfde symtomen als bij mijn 924..Bij 2000-3000 toeren leek net of iemand met het gas zat te spelen. Injectoren waren versleten.

14 sep 2006 17:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Nu je het zegt: ergens gehoord dat injectoren gereinigd moeten worden. weer een mooi klusje voor de ultrasoon.

Topic is ook al eens behandeld. Beste is twee flesjes Wynn's injectorreiniger leeg te kiepen in de ultrasoon en de injectoren een behandeling te geven. Kan nooit kwaad lijkt me. Nieuwe zijn onbetaalbaar.

14 sep 2006 18:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
thijzer schreef:
Nu je het zegt: ergens gehoord dat injectoren gereinigd moeten worden. weer een mooi klusje voor de ultrasoon.

Topic is ook al eens behandeld. Beste is twee flesjes Wynn's injectorreiniger leeg te kiepen in de ultrasoon en de injectoren een behandeling te geven. Kan nooit kwaad lijkt me. Nieuwe zijn onbetaalbaar.

Ik had die van mijn ook gereinigd met injectorreiniger..Maar de druk van de spuitbus was al voldoende om de injector te laten openen..Bij iedere tankbeurt gooide ik een flesje injectorreiniger erin..Anders was het om te huilen.

14 sep 2006 18:26
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]